Hs. Mielipide. Suurin osa meistä kannabiksen käyttäjistä on ihan tavallisia ihmisiä.
Hyvä että hesarissa on erillaisia näkökantoja tähän selvästi vaikeaan asiaan.
Kommentit (3472)
Niin onkin. Kuka mä oon, häh sano
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soittohommiin en itse neuvoisi käytettävän, koska lähimuisti voi tehdä tepposet. Ehkä enemmänkin sellaiseen äänimaailman fiilistelyyn sopii, ei niinkään mihinkään tekniseen suorittamiseen.
Sopii tosi hyvin juuri tekniseen suorittamiseen. Ei haittaa motoriikkaa. Eikä treenissä musiikkia lähimuistilla soiteta, vaan fiiliksellä.
Ymmärsinkö siis oikein, että tarjolla olisi huume/päihde joka vie lähimuistin? Joku varmaan voisi selittää minulle, miksi haluaisin että minulta menee lähimuisti?
Kyllä vain. Esimerkiksi alkoholi vie helposti lähimuistin jos ei ole varovainen annostelun kanssa. Se voi viedä myös kaikki muistikuvat edelliseltä illalta, tai vaikkapa edelliseltä kymmeneltä vuodelta, jos ammattilaisista puhutaan. Sitä en osaa selittää, miksi haluaisit alkoholia juoda.
Luoja mitä keskustelua. Minä olen yksi näistä "yhteiskunnan huipulla" työskentelevistä, jotka satunnaisesti valitsee sätkän viinin sijasta. Rentouttava vaikutus on sama, mutta kestää lyhyemmän aikaa eikä ole krapulaa koskaan. Minulla on myös hermosärkyjä, joihin kannabis auttaa paljon paremmin kuin yksikään lääkärin määräämä lääke, joista menee pää ja elimistö sekaisin todella pitkäksi aikaa jos vaste halutaan.
Olen myös teini-ikäisten äiti ja ei, en anna heidän käyttää kannabista ihan yhtä lailla kun en anna mitään muitakaan päihteitä. Kun ovat täysi-ikäisiä niin toivon heidän käyttävän päihteitä kohtuudella ja jos saisin valita niin ehdottomasti kannabista mielummin kun alkoholia tai nikotiinia.
Toinen lapsistani on ajautunut väärään seuraan ja tiedän hänen käyttävän ajoittain kannabista. Koska olen hyvin perillä lapseni asioista niin tiedän, että diilerit tulevat koulun pihalle ja kannabista on saatavilla helpommin kun "hakis" kauppaan tai Alkoon. Toki on heidän markkinoilla myös erilailla hinnoissaan, mitä voin äitinä ja rahalähteenä hallita.
En hyväksy teinini kännejä, tupakointia tai kannabiksen käyttöä. Raahaan häntä säännöllisesti huumetesteihin ja pyrin pitämään keskustelun mahdollisimman avoimena. Tosiasia kuitenkin on, että sitä kannabista on heidän ympyröissään ihan naurettavan paljon.
Tässä tulee myös sitten kylkiäisenä koko rikollisen maailman ajattelutapa, koska ruohonjuuritason myyjillä on paljon pelissä ja painetta omilta pomoiltaan. Se väkivalta ja kulttuurin omaksuminen on se, mistä olen kaikista eniten peloissani lapseni kohdalla. Joten kyllä, äitinä toivoisin, että lapseni joutuisi kiltisti päivystämään laillisen kaupan ulkopuolella sätkän saadakseen ja kaikki muut lieveilmiöt jäisivät kuviosta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarvitaan kannabista, kun meillä on jo laillinen päihde (alkoholi) josta saa saman vaikutuksen halutessaan?
Ei tosiaan saa, vaan vaikutukset ovat erilaisia kuten kaikkien aineiden kohdalla tilanne on. Jopa eri kannabislajikkeiden väliset erot ovat suuria toisiin lajikkeisiin nähden.
Alkoholi myös tuhoaa eniten aivoja kaikista maailman huumeista ja päihteistä koska on solumyrkky.
No puutarhuri, kerro mikä se vaikutus on mitä ei alkoholilla saa?
En ole sama, mutta omalta kohdaltani vastaan, että sitä on vaikea selittää. Vähän sama kuin yrittäisi syntymästään asti sokealle kuvailla värejä. Musiikissa ja soittamisessa tulee ihan uusia juttuja, eikä haittaa motoriikkaa, päinvastoin kuin alkoholi jo aina pieninäkin määrinä.
Kiitos kun edes yritit. Jotain tämän kaltaista osasin odottaa. Pystyisitkö kertomaan mitä nämä musiikissa ja soittamisessa tulevat uudet jutut kenties ovat?
Uusia analogisia kaaria binäärisessä gridissä, rentoutta ja uusien oivallusten intuitiota, helpompaa flowta.
Kiitos. Kuullostaa varsin mielenkiintoiselta, itsekin soittomiehiä. No osaisitko yhtään avata missä suomalaiset voisivat hyödyntää tätä päihdettä, jonka vaikutusta on vaikea selittää ja se tarjoaa uusia analogisia kaaria binäärisessä gridissä? Missä tilanteessa esimerkiksi itse keski-ikäisenä, kolmen lapsen vanhempana voisin tätä ainetta käyttää ja miksi?
Sitten kun lapset menevät nukkumaan voit kokeilla ihan kotona. Jos vain puoliso suo. Sitten selviää onko aineella sinulle käyttöä vai ei.
Soittohommiin en itse neuvoisi käytettävän, koska lähimuisti voi tehdä tepposet. Ehkä enemmänkin sellaiseen äänimaailman fiilistelyyn sopii, ei niinkään mihinkään tekniseen suorittamiseen.
Miksi lasten pitäisi olla nukkumassa? Meillä on tapana esim. joulusin tarjota vieraille mahdollisuus nauttia ruoan kanssa punaviiniä ja lapset kyllä istuvat samassa ruokapöydässä. Mistä tällainen salailu tämän päihteen osalta?
ja aiemmin poltettiin vielä ruokasauhut samassa pöydässä ja lapset katselivat tapaa ihaillen, ja moni heistä sen omaksuikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopii tosi hyvin juuri tekniseen suorittamiseen. Ei haittaa motoriikkaa. Eikä treenissä musiikkia lähimuistilla soiteta, vaan fiiliksellä.
Ok, sinulle sopii - minulle ei. Kyllä sitä lähimuistia vaan tarvitsee fiilistellessäkin. Siitä olen samaa mieltä että motoriikka ei kärsi, ehkä jopa päinvastoin.
Itselläni ei ole mitään ongelmaa stäkätä monta tahtia komppia etukäteen, jos biisin on edes kerran tai kaksi soittanut.
Ei se nyt ihan yks selitteisesti vie lähimuistia. Itse olen tässä jo pari tuntia hiisannut ja muistan kyllä mitä olen tekemässä jne. Itseasiassa se auttaa minua keskittymään, rauhaton mieli kun muuten olen.
N33
Jos nää huumeriippuvaiset saavat nyt ihan tosissaan unelmansa toteen, eli kannabiksen lailliseksi, niin kohta ne herää siihen että hei, miksi vain kannabis on laillista ja muut huumeet laittomia? Sitten pitäisi laillistaa kaikki muutkin huumeet, ja tottahan nyt vihreät ovat sitä asiaa etunenässä ajamassa läpi.
Minä en kannabikseen enkä muihinkaan päihteisiin tule koskemaan edes pitkällä kepilläkään, vaikka määräisivät sen pakolliseksi.
No niin, saunakaljat haettu. Koitin nopeasti tuosta kahlata kommentit läpi. Mihinkäs me jäätiin....
Joku mainitsi, että kannabis saattaisi vielä lähimuistin ja kyselin, mihin ja kenelle tällainen päihde on tarkoitettu joka vie lähimuistin? Osaisiko joku tätä avata minulle?
Alkoholihan vie myös muistin runsaina kerta-annoksina käytettäessä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt ihan yks selitteisesti vie lähimuistia. Itse olen tässä jo pari tuntia hiisannut ja muistan kyllä mitä olen tekemässä jne. Itseasiassa se auttaa minua keskittymään, rauhaton mieli kun muuten olen.
N33
Osaatko sanoa mitään päihteetöntä menetelmää, millä rauhattomuutta voisi torjua? Entä lailliset lääkkeet rauhattomuuteen?
Vierailija kirjoitti:
Rikollisilta en ostaisi yhtään mitään. Käytän vain laillisia aineita.
Kaikki rikolliset ei ole vielä jääneet kiinni. Ostat joka päivä, et vain tiedä sitä.
Vierailija kirjoitti:
No niin, saunakaljat haettu. Koitin nopeasti tuosta kahlata kommentit läpi. Mihinkäs me jäätiin....
Joku mainitsi, että kannabis saattaisi vielä lähimuistin ja kyselin, mihin ja kenelle tällainen päihde on tarkoitettu joka vie lähimuistin? Osaisiko joku tätä avata minulle?
Aloittelevalla käyttäjällä kannabis vaikuttaa enemmän lähimuistiin, jota voi myös treenata paremmaksi. Ja vaikuttaa siis vain päihtymyksen ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarvitaan kannabista, kun meillä on jo laillinen päihde (alkoholi) josta saa saman vaikutuksen halutessaan?
Et voi olla tosissasi? Tuo on jo provoilua kun tiedät itsekkin että niillä on erillaiset vaikutukset. Tai jos et tiedä niin olet aivan väärässä keskustelussa.
Kerrot varmaan sitten mikä se vaikutus on mitä ei voi laillisella alkoholilla saada?
Miten alkoholi vaikuttaa minuun: Ensimmäisen tunnin-kaksi olen todella äänekäs, nauravainen, estoton, suorastaan holtiton, menen aivan ylikierroksille, olo on levoton ja ailahtelevainen. Nousun jälkeen alkaa lasku, alan itkeä, kaikki tuntuu kamalalta ja maailma on kylmä ja julma paikka. Alkoholia pitää saada lisää olon helpottamiseksi. Seuravana päivänä krapula ja morkkis ja tekee mieli loiventavaa, ja jos siihen sortuu niin sama surkea kierros alkaa alusta.
Miten kannabis vaikuttaa minuun: Ensimmäiset 2-3 tuntia olo on rento ja hyvä, keho tuntuu lämpimältä ja raukealta. Olen leppoisan hyvällä tuulella, elämä vaikuttaa positiiviselta ja naurattaa. Mieli tekee laittaa itselle syötävää ja puuhata jotain mukavaa kotosalla, käydä ulkona tai seurustella muiden kanssa. Kun vaikutus hiipuu, maailma tuntuu normaalilta. Ehkä haluan ottaa uuden annoksen tässä kohtaa, ehkä 6 tunnin päästä ennen nukkumaanmenoa, ehkä ensi viikolla. Seuraavana päivänä olo on tavallinen.
Niin, miksiköhän en käytä alkoholia lainkaan, mutta se kamala laiton huume kyllä maistuu... 🤔
Kerroit, että maailma tuntuu normaalilta kun kannabiksen vaikutus laskee. Missä sinä noin niin kun muuten viipotat psyykkeeltä jos maailma ei sinulle tunnu normaalilta koko ajan? Käsittääkseni 99,9% ihmisistä laittaa ruokaa säännöllisesti ja on positiivisia ja puuhailevat askareitaan, niin sisällä kuin ulkona. Eivät he tähän kannabista tarvitse.
Huoh, pakko tulkita negatiivisesti... Tarkoitin tietysti sitä, että kannabis"laskuissa" ei tule sellaista oloa, eträ nyt on pakko pajauttaa lisää kun ei kestä maailmaa muuten. Päin vastoin, usein ne jää huomaamatta kokonaan ja olo palautuu normaaliksi, eli juurikin sellaiseksi miltä tuntuu koko ajan jos ei pajauta, eikä olon palattua pilvisestä ns. normaaliksi olekaan mikään pakottava tarve pajauttaa uudestaan (kun taas monista muista päihteistä mm. alkoholista ja nikotiinista tulee laskuista sellainen olo, ettei kestä jos ei saa lisää). Ja käsittääkseni 99% ihmisistä ei suinkaan ole positiivisia ja puuhaile askareitaan, vaan Suomessakin on paljon sellaisia mieleltään ja/tai ruumiiltaan sairaita ihmisiä, joiden hyvinvointia ja toimintakykyä kannabis voisi olennaisesti parantaa.
Mutta suurin osa meistä ihan tavallisista ihmisistä ei ole kannabiksen käyttäjiä eikä edes kannata huumeiden laillistamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, sinulle sopii - minulle ei. Kyllä sitä lähimuistia vaan tarvitsee fiilistellessäkin. Siitä olen samaa mieltä että motoriikka ei kärsi, ehkä jopa päinvastoin.
Itselläni ei ole mitään ongelmaa stäkätä monta tahtia komppia etukäteen, jos biisin on edes kerran tai kaksi soittanut.
Lucky you. Mutta tämä on henkilökohtaista, niinkuin ylipäätään kaikki mikä liittyy kannabiksen vaikutuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittelevalla käyttäjällä kannabis vaikuttaa enemmän lähimuistiin, jota voi myös treenata paremmaksi. Ja vaikuttaa siis vain päihtymyksen ajan.
Kannabiksen käyttäjät juuri ovatkin niitä, joiden intohimona on lähimuistin treenaaminen.
Jokainen käyttökerta tuhoaa aivoja, ihan niin kuin kaikki päihteet ja huumeet. Jotkut aineet ovat siinä nopeampia, jotkut hitaampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabiksen käyttäjät juuri ovatkin niitä, joiden intohimona on lähimuistin treenaaminen.
Jokainen käyttökerta tuhoaa aivoja, ihan niin kuin kaikki päihteet ja huumeet. Jotkut aineet ovat siinä nopeampia, jotkut hitaampia.
kannabis ei tuhoa aivoja edes runsaassa lääkekäytössä.
päinvastoin sitä käytetään lääkkeenä mm. ms-taudissa koska se suojelee aivoja.
Vierailija kirjoitti:
Luoja mitä keskustelua. Minä olen yksi näistä "yhteiskunnan huipulla" työskentelevistä, jotka satunnaisesti valitsee sätkän viinin sijasta. Rentouttava vaikutus on sama, mutta kestää lyhyemmän aikaa eikä ole krapulaa koskaan. Minulla on myös hermosärkyjä, joihin kannabis auttaa paljon paremmin kuin yksikään lääkärin määräämä lääke, joista menee pää ja elimistö sekaisin todella pitkäksi aikaa jos vaste halutaan.
Olen myös teini-ikäisten äiti ja ei, en anna heidän käyttää kannabista ihan yhtä lailla kun en anna mitään muitakaan päihteitä. Kun ovat täysi-ikäisiä niin toivon heidän käyttävän päihteitä kohtuudella ja jos saisin valita niin ehdottomasti kannabista mielummin kun alkoholia tai nikotiinia.
Toinen lapsistani on ajautunut väärään seuraan ja tiedän hänen käyttävän ajoittain kannabista. Koska olen hyvin perillä lapseni asioista niin tiedän, että diilerit tulevat koulun pihalle ja kannabista on saatavilla helpommin kun "hakis" kauppaan tai Alkoon. Toki on heidän markkinoilla myös erilailla hinnoissaan, mitä voin äitinä ja rahalähteenä hallita.
En hyväksy teinini kännejä, tupakointia tai kannabiksen käyttöä. Raahaan häntä säännöllisesti huumetesteihin ja pyrin pitämään keskustelun mahdollisimman avoimena. Tosiasia kuitenkin on, että sitä kannabista on heidän ympyröissään ihan naurettavan paljon.
Tässä tulee myös sitten kylkiäisenä koko rikollisen maailman ajattelutapa, koska ruohonjuuritason myyjillä on paljon pelissä ja painetta omilta pomoiltaan. Se väkivalta ja kulttuurin omaksuminen on se, mistä olen kaikista eniten peloissani lapseni kohdalla. Joten kyllä, äitinä toivoisin, että lapseni joutuisi kiltisti päivystämään laillisen kaupan ulkopuolella sätkän saadakseen ja kaikki muut lieveilmiöt jäisivät kuviosta pois.
Kiitos pitkästä kommentista. Ihan fiksua pohdintaa.
Kerroit toivovasi, että lapsesi käyttäisi kohtuudella päihteitä. Miksi sinulle on tärkeää, että lapsesi käyttäisi päihteitä? Etkö toivo että olisivat päihteettömiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en oikein saa kiinni. Kenelle ja mihin siis on tarkoitettu päihde joka vie lähimuistin? Miten tätä lähimuistia treenataan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lucky you. Mutta tämä on henkilökohtaista, niinkuin ylipäätään kaikki mikä liittyy kannabiksen vaikutuksiin.
Niin on. Suuri osahan ei edes pidä kannabiksesta kun sitä kokeilee, mutta subutexistä ja amfetaminista pitää paljon suurempi osa. Rikollisten pitää vain saada kokeiluja aikaan.
"Kymmentä vaille yhdeksän, vielä hetki on aikaa. "