Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieniä hetkellisiä asioita, jotka ärsyttää? Aloitan; täyteen kahvikuppiin putoava leivänpäällinen (tomaatti tms)

Vierailija
17.09.2021 |

Jatkakaa

Kommentit (1443)

Vierailija
681/1443 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ketjun jossa voi taivastella pikkuasioita joista muut sinun mielestäsi ärsyyntyvät aivan turhaan jotta tämä ketju ei mene ihmettelystä ja ratkaisuehdotuksista tukkoon:

https://www.vauva.fi/keskustelu/4319281/typeria-pikkuasioita-joista-muu…

Näin siksi, että tätä alkuperäistä ketjua on kiva lukea listamaisena johon voi samaistua.

Vierailija
682/1443 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kaikki (ruoka)pakkaukset ovat vain puolillaan tavaraa jos sitäkään, mutta poikkeuksen tässä tekee kilon kaurahiutalepaketit. Ne on niin täynnä, että kun sen pikkuluukun avaa, hiutaleita ryöppyää väistämättä ulos. Ellei älyä avata luukkua siten, että paketti on kyljellään eikä pystyssä. 

Jep! Pakettia on myös muistettava säilyttää kyljellään kunnes pinta on vajunut alle kaatoaukon alareunan.

Kiitti vinkistä!! 😍 Kyllä täällä Vauviksen sivuilla osataan myös jakaa kivojakin asioita.

T. Kaurapuuronainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/1443 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungilla liikkuvat feissarit joita yrität vältellä.

Vierailija
684/1443 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isoa juustoköntsää esim. oltermanni ei ole leikattu neljään osaan, ärsyttää se, että siitä isosta häylätäön suoraan ja sitten lopussa jää iso epämääräinen köntsä, josta ei saa yhtään täydellistä juustosiivua. Mitä sille lopulle sitten tekee?

Pieni veitsellä palasiksi jotka voi laittaa leivälle, salaattiin, ruokaan tai syödä sellaisenaan.

Miksi sitä ei voi leikata pienemmäksi, ettei tule sellaista kengänpohjan kokoista jämää, jota sitten ei voi enää höylätä ohuiksi siivuiksi? Täysin hukkaan menee hyvä juusto, jos sitä sitten nakertelee paljaaltaan ja joku pappa metsämökissä ei taatusti tee siitä mitään ruokaa saatika salaattia.

No leikkaa itse se juustoköntti neljään osaan ennen kuin se on niin ohut, ettei enää saa siivuiksi.

Vierailija
685/1443 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ostat jotain safkaa ja kotona huomaat sen olevan chiliversio joka eik käy pakkauksesta likimainkaan tarpeeksi selväksi. Tomaattimurskaa, italianpata-aineksia jne.

Jos nuo chiliversiot ovat mallia Suomi, niin ei niissä ole juurikaan tulisuutta.

Näin sanoo aina ne, jotka itse tykkäävät tulisesta.

Mies osti kerran vahingossa tulista italianpataa. Kyllä oli liian hot meidän makuun.

Mulla takertuuu kaikki vähänkin liian mausteinen kurkkuun ja saan hikan.

Ja pienet lapset ei ole tottuneet suuta polttelevaan ruokaan.

Vierailija
686/1443 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useita

- Juoksuvyö hivuttautuu joka askeleella lantiolta ylöspäin vyötärölle hölskymään

- irtohius kutittaa paidan sisällä esim. kokouksessa. Kun käy vessassa, ei muista etsiä sitä irtohiusta sieltä ja seuraavassa kokouksessa se kutittaa taas.

- Vinossa kesämökissä painovoiman vuoksi avautuvat / sulkeutuvat keittiön kaappien ovet (esim. lyöden minua otsaan)

- liian löysät avokassukat, joiden kantapää kuoriutuu kenkään myttyräksi jalan alle

- silmän ulkonurkassa lyhyet, ohuet värittömät silmäripset, jotka sojottavat väärään suuntaan häiriten joka räpsäisyllä. Todella vaikea nähdä peilistä ja saada oikeaan asentoon, roskan tunne vain pysyy.

Siis noi kantapään alle valuvat lyhytvartiset sukat, ai jumankauta kun pistää ärsyttämään!

Olisko ne silloin vähän liian pienet; jos eivät ostaessa niin pesussa kutistuneet? Itse inhokki sukkia juuri ton takia mutta aikuinen tyttäreni taas tykkää.

Vierailija
687/1443 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läppärin tai kännykän akku loppuu just "kriittisimmällä " hetkellä.

Ostin bussilipun sovelluksella, kun se on siinä vähän edullisempi. Yleensä vihaan sitä että kaikkeen tarvitsee sovelluksen... Tässä tapauksessa se ei edes ollut pakollinen, ainoa vaihtoehto.

Vaikka on vasta syyskuu eikä kovin kylmä, känny hyytyi juuri ennen bussin tuloa.

Piti sitten kuitenkin ostaa kolikoilla lippu.

Se siitä pienestä säästöstä.

Vierailija
688/1443 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun suussa on karva tai hius ja se pitää muljata esiin kielellä ja ottaa sormilla pois.

Vierailija
689/1443 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hammastahna-pesuvesi-litkua tippuu paidalle ja jättää jäljen.

Joka ikinen aamu.

Mulla oli ennen sama. Ratkaisin ongelman pesemällä hampaat nakuna. 😊👍

Eikö asiaa voi ratkaista niin, että kumartuu hieman altaan yläpuolella pestessään? Ei putoa vaatteille, jos putoaa. 

Mulla ollut jo vuosikausia niin, että pesen hampaat pikkarit ja rintsikat päällä. Puen jälkeenpäin.

Vierailija
690/1443 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä tuliko nämä jo:

kun painat jalalla pölynimurin johdon kelausnappulaa, johto rullautuivat liian lujaa niin että pistoke kolahtaa nilkkaan kipeästi.

Kun riisut maskin ja silmälasit lentää päästä

*rullautuu

Aina joku pilkunnussija paikalla.. 😂

Vierailija
691/1443 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjä kahvihuone ja työkaveri istahtaa sohvalla aivan sinuun kiinni. Sitten hän alkaa juttelemaan ja puhuminen on jotenkin hyvin hankalaa, kun toinen istuu aivan vieressä. On joko käännettävä päätä ja tuijotettava hänen kasvojansa sentin päästä tai tuijotettava eteensä.

Vierailija
692/1443 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet lenkillä ja huomaat, että älykellon matkamittari on tänään jostain syystä 300 metriä jäljessä.

Vierailija
693/1443 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaat kassajonossa, että tyhjät pullot unohtui palauttaa..

Vierailija
694/1443 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useita

- Juoksuvyö hivuttautuu joka askeleella lantiolta ylöspäin vyötärölle hölskymään

- irtohius kutittaa paidan sisällä esim. kokouksessa. Kun käy vessassa, ei muista etsiä sitä irtohiusta sieltä ja seuraavassa kokouksessa se kutittaa taas.

- Vinossa kesämökissä painovoiman vuoksi avautuvat / sulkeutuvat keittiön kaappien ovet (esim. lyöden minua otsaan)

- liian löysät avokassukat, joiden kantapää kuoriutuu kenkään myttyräksi jalan alle

- silmän ulkonurkassa lyhyet, ohuet värittömät silmäripset, jotka sojottavat väärään suuntaan häiriten joka räpsäisyllä. Todella vaikea nähdä peilistä ja saada oikeaan asentoon, roskan tunne vain pysyy.

Siis noi kantapään alle valuvat lyhytvartiset sukat, ai jumankauta kun pistää ärsyttämään!

Olisko ne silloin vähän liian pienet; jos eivät ostaessa niin pesussa kutistuneet? Itse inhokki sukkia juuri ton takia mutta aikuinen tyttäreni taas tykkää.

Voisko neuvomiset laittaa tähän ketjuun?

https://www.vauva.fi/keskustelu/4319281/typeria-pikkuasioita-joista-muu…

Vierailija
695/1443 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaat kassajonossa, että tyhjät pullot unohtui palauttaa..

Tai kotona muistat, ettet käyttänytkään sitä pullokuittia ostoksiin. Sen jälkeen se istuu lompakossa viikkoja, koska et ikinä muista käyttää sitä. Sitten muistatkin sen, mutta ostoksia maksaessa huomaat, että kauppa ei hyväksy pullokuitteja pikakassalla.

Vierailija
696/1443 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet kaupan kassalle ja ajattelet ehtiväsi kohta lähtevään bussiin. Edessäsi oleva ihminen maksaa ostoksensa hitaasti viiden sentin kolikoilla.

Vierailija
697/1443 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nonii kirjoitti:

Väkinäinen ”mitäs säätä huomenna odotettavissa Matti. Onko sienikelejä”- uutisten lukijan saatesanat meteorogille uutisissa.. Menis suoraa siihen ennusteeseen ilman edellisen ihmeellistä tarhamaista lässytystä.

Ja meteorologit, jotka aina kertovat, mitä täytyy laittaa päälle, tyyliin ”huomenna tarvitaankin jo sitten pipo päähän” tai ”huomiseksi tulee shortsit ja T-paita -kelit”. Mitä, jos minulla ei ole pipoa tai haluankin laittaa mekon?

En asu Suomessa, joten ehkä siellä onneksi säästytään tällaiselta.

Sama. Sitten kehotus lähteä ulkoilemaan viikonloppuna, kun säät niin sopivat ulkoiluun. Ihan tulee mieleen yks täti, joka muisti aina soittaa ja tiedottaa säistä, että ymmärtäisin viedä lapseni ulos (olivat käytännössä koko ajan ulkona leikkimässä). Sama täti, jolla ei itsellään autoa, ilmoitti mulle renkaiden vaihdon olevan pian käsillä. Ja Avara Luonto -lähetys töllöstä. Piti usein hänen varmistaa, että katsotaan sitä eikä mitään videota ...

Eniten toi ulkoiluun kehottaminen! Mä vedän joka päivä vähintään tunnin kävelylenkin, en tarvitse ohjaajaa siihen. Meneekö joku ulkoilemaan siksi, että meteorologit ovat kehottaneet?

Vierailija
698/1443 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun kompastun tavaroihin jotka olen itse asettanut kulkutielle. Ei voi ees syyttää kuin itseään.

Vierailija
699/1443 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun joku laittaa nettikaupassa määräilevän otsikon myyntiartikkeliinsa:

" Kaunis Barbie nukke " tai " Leluja tytölle ".

Saa kai sitä itse päättää, mitä mieltä on siitä sen myyntiartikkelin ulkonäöstä tai mihin tarkoitukseen sen ostaa?

No en mä kyl oikeesti ehkä ärsyynny, vähän ehkä ihmetyttää vain.

Vierailija
700/1443 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun joku sanoo / kirjoittaa näyttää hyvälle, maistuu pahalle, tuntuu hyvälle. Pitäisi käyttää muotoa hyvältä, pahalta.

Molemmat muodot ovat nykyään oikein, niin se kieli muuttuu.

Joo, alaluokalla sain muuten 10 aineesta ysin kun olin käyttänyt "me laskimme" sijasta "me laskettiin" jne ja näitä oli monta. Vieläkin korpesi viime vuonna kun luin jostain, että nyt on kieliopillisesti oikein käyttää "me laskettiin pulkalla mäkeä". 😂

Nainen 56v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän