Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieniä hetkellisiä asioita, jotka ärsyttää? Aloitan; täyteen kahvikuppiin putoava leivänpäällinen (tomaatti tms)

Vierailija
17.09.2021 |

Jatkakaa

Kommentit (1443)

Vierailija
601/1443 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaupassa punnitsee jotain tarjoustomaatteja ja kotona huomaa, että on vahingossa painanut jonkun kalliin erikoishedelmän nappia. Ja aina just näinpäin...

Vierailija
602/1443 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkki bensa/dieseltankilta lähtöön, jos on syntynyt jonoa: Älä jää laittamaan kortteja ja kuitteja kukkaroon autossa tankkauksen jälkeen vaan aja hieman eteenpäin ja anna seuraavalle vuoro. Voit laittaa sitten ne rauhassa paikalleen ja lähteä. Näin toimin ainakin itse.

Pari vinkkiä kaupan kassalle:

1. tavarat voi latoa hihnalle muualtakin kuin siitä hihnan alkukohdasta.

2. kun tavarat on hihnalla niin ei tarvitse odottaa omaa vuoroa siinä hihnan alkukohdalla

3. ostokset maksetaan heti sen jälkeen kun kassa on ne kelannut lukulaitteen ohi, tämä vaan ihan tiedoksi niille jotka joka kerta on yhtä yllättyneitä tuossa kohtaa ja rupeaa vasta kassan kerrottua hinnan kaivelemaan käsilaukustaan ensin lompakkoa, sitten lompakosta kaupan jäsenkorttia, sitten maksukorttia, eiku sittenkin sitä toista vai olisko se toi kolmas....

4. maksamisen jälkeen kuitin tutkiskelu/ulkoaopettelu siinä kassan tukkeena ei ehkä ole paras mahdollinen paikka tai hetki tuollaiselle

5. jos tarvitset 3 kassia niin osta valmiiksi kolme kassia eikä 1 ja sitten lisää kun yllättäen täysi ostoskärryllinen ei mahtunutkaan yhteen muovikassiin. Tälläkään kertaa.

6. Jos pakkaat kamojasi siellä pakkausalueella niin et tarvitse ostoskärryä siihen viereesi blokkaamaan muiden mahdollisten asiakkaiden omaa ostostenpakkaamista

7. Älä jätä liioiteltua isoa turvaväliä kassajonossa, kun tuotteesi menevät jo hihnalla. Mene valmiiksi maksupäätten luokse rahat/kortit valmiina, jos edessäsi ei ole asiakasta! Näin perässä olevat voivat laittaa tuotteita valmiiksi hihnalle. Onko tuo ison välin jättäminen muuten vittuilua vaan tyhmyyttä?

Voi olla vittuilua tai tyhmyyttä, mutta on myös muitakin vaihtoehtoja. Itse jään odottamaan, että edellinen asiakas saa maksettua ostoksensa, mutta koska ennätän odotellessani uppoutua ajatuksiini, en välttämättä edes huomaa, kun edellinen asiakas siirtyy jo pakkaamaan tavaroitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/1443 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun joku pysähtyy kaupassa heti korin ottamisen jälkeen katsomaan kauppalistaa niin, että joudut odottamaan kärryinesi päästäksesi portista läpi ja ohi.

Minun kärsivällisyyteni ei riitä odotteluun, joten tällaisissa tilanteissa pyydän tientukkijaa ystävällisesti väistymään.

Minua ihmetyttää miksei tällaisissa tilanteissa saada suuta auki. Esimerkiksi 'anteeksi, pääsisinkö?' toimii yleensä oikein hienosti.

604/1443 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on saatettu jo mainita, mutta...

Kun olen kirjoittanut av:n ketjuun perustellun, jäsennellyn ja huolellisesti muotoillun kommentin ja painan 'lähetä', niin ruutuun ilmestyy sivu "Hakemaasi sivua ei voida näyttää".

Vierailija
605/1443 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun joku pysähtyy kaupassa heti korin ottamisen jälkeen katsomaan kauppalistaa niin, että joudut odottamaan kärryinesi päästäksesi portista läpi ja ohi.

Minun kärsivällisyyteni ei riitä odotteluun, joten tällaisissa tilanteissa pyydän tientukkijaa ystävällisesti väistymään.

Minua ihmetyttää miksei tällaisissa tilanteissa saada suuta auki. Esimerkiksi 'anteeksi, pääsisinkö?' toimii yleensä oikein hienosti.

Myös tämä kauppakäyttäytyminen: ostoskärryjen kanssa parkkeeraus hyllyjen eteen. Sitten ei löydetä sitä, mitä ollaankin etsimässä, ja ne kärryt ovat juuri siinä, mistä minä olisin ottamassa jotain. Jättäkää ne ostoskärryt keskemmälle käytävää, kun ainakin isoissa marketeissa tilaa riittää!

Vierailija
606/1443 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matsmart mainos, jossa kaadetaan naisen päähän tomaattikastiketta, mies vatkaa maitopulloa tai vastaavaa pojan edessä, kuka katsoo ihailevasti, neste puskahtaa miehen syliin ja kasvoille, poika suorastaan läähättää, pojan päähän tipahtaa pastaa, musta mies lipoo huuliaan, nainen pöläyttää parvekkeelta jauhoja jne jne

Vierailija
607/1443 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun skrollaat puhelimella sivua alas, sivu liikkuu vähän jäljessä ja klikkaat vahingossa jotain mainosta tai muuta kohtaa, jota ei ollut tarkoitus klikata.

Gigantin tai Powerin sivut käy mobiililla niin saakelin hitaasti, että nämä vahinkopainaukset tapahtuu aina niitä selaillessa. Menee hermot!!

Vierailija
608/1443 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengarikoukku takertuu vaatekaapin joka ikiseen villapaitaan ja neuleeseen kuin magneetti.

Vierailija
609/1443 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klikkaat jonkun kommentin auki ja luet sen. Sitten suljet sen ja joku sana jäi siinä häiritsemään että miten siinä nyt sanottiinkaan ja joudut klikkaamaan saman kommentin useamman kerran auki ennenkuin olet tyytyväinen.

Vierailija
610/1443 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hengarikoukku takertuu vaatekaapin joka ikiseen villapaitaan ja neuleeseen kuin magneetti.

Tai henkarin pohjassa olevat pienet naulat jää kaikkiin vaatteisiin kiinni. (Siis henkarista, josta on irronnut se poikkipuu etkä ole jaksanut kiinnittää sitä takaisin, mutta et halua heittää henkaria roskiinkaan.)

Vierailija
611/1443 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira maiskuttelee ja pesee muniaan kun itse ruokailet.

tää on ihana, eihän olla koiralle vihaisia, ei se ymmärrä

Vierailija
612/1443 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkuttelija kirjoitti:

Kun päätän pitää pitkän tauon epäterveellisistä herkuista, sipsit, karkit, suklaa...

..niin kyseinen tuote on välittömästi tarjouksessa. Kuten 5 suklaa levyä 10€.

Tai kun oot kerännyt jo koriin jotain herkkua, mitä et voi laittaa enää takaisin, mutta sitten näät just sitä mitä ei oo pitkään aikaan ollut.

Esim. Otin tässä vasta paistopisteeltä pasteijan koska en nähnyt juustokolmiota niin eiköhän ne juustokolmiot oltu siirretty johonkin kauemmaksi valmiiksi pakattuun pussiin -50%!

Tai kun oon jo ottanu jotain muuta herkkua niin mun lempidonitsit on ilmestyny pitkästä aikaa kauppaan.

Sitten pitää välitä hirveän herkuttelun ja "ois pitäny ottaa se toinen'-fiiliksen jäljiltä

Vierailija
613/1443 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kun lähden kauppaan tai kioskille ja kysyn kotona haluaako joku jotain sieltä niin vastataan ettei tarvi mitään. ja kun aukaset sen itsellesi ostaman limupullon tai suklaalevyn niin ollaan heti pummaamassa.

Tähän pätee myös hampurilaisravintolassa tapahtuva näytös.

"Mä meen nyt tilaamaan, otatteko te jotain?"

"Ei me tarvita kiitos, ei oo nälkä"

*Tilaan hampurilaisaterian"

"Hei mä maistan pari ranskista" *syö puolet ranskalaisista*

"Annatko haukun hampparista"

"Voinko kaataa mulle ihan tilkan limsaa" *kaataa puoli mukia*

AAAAAAAAAGH!!!

Mä olen diabeetikko ja joudun piikittämään insuliinia ruoan hiilihydraatteja vastaavan määrän ennen ateriaa. Nämä lokkisyöjät on käytännössä terveyteni vaarantajia ja harvoin ymmärtävät, vaikka sanoisi suoraan, että hakisi oman aterian. Mä olen kerran mennyt hypoille (puolitajuissani) eräällä keikalla, kun eräs tällainen seurueen lokki napsi multa ennen keikkaa melkein puolet annoksesta ja hiilarit eivät enää riittäneet kattamaan insuliinimäärää.

Vierailija
614/1443 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kassalla tajuat ettet jaksakaan kantaa näitä ostoksia kotiin.

Ostoskorissa ne ostokset ei hotenni haittaa mutta muovipussissa ne onki liian painavia tai hankalia kannettavia.

Vierailija
615/1443 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

* hotenni = jotenkin

Vierailija
616/1443 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

D1 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kun lähden kauppaan tai kioskille ja kysyn kotona haluaako joku jotain sieltä niin vastataan ettei tarvi mitään. ja kun aukaset sen itsellesi ostaman limupullon tai suklaalevyn niin ollaan heti pummaamassa.

Tähän pätee myös hampurilaisravintolassa tapahtuva näytös.

"Mä meen nyt tilaamaan, otatteko te jotain?"

"Ei me tarvita kiitos, ei oo nälkä"

*Tilaan hampurilaisaterian"

"Hei mä maistan pari ranskista" *syö puolet ranskalaisista*

"Annatko haukun hampparista"

"Voinko kaataa mulle ihan tilkan limsaa" *kaataa puoli mukia*

AAAAAAAAAGH!!!

Mä olen diabeetikko ja joudun piikittämään insuliinia ruoan hiilihydraatteja vastaavan määrän ennen ateriaa. Nämä lokkisyöjät on käytännössä terveyteni vaarantajia ja harvoin ymmärtävät, vaikka sanoisi suoraan, että hakisi oman aterian. Mä olen kerran mennyt hypoille (puolitajuissani) eräällä keikalla, kun eräs tällainen seurueen lokki napsi multa ennen keikkaa melkein puolet annoksesta ja hiilarit eivät enää riittäneet kattamaan insuliinimäärää.

Jos liikut typerysten seurassa, suu auki ja artikuloi selkeästi. "Näpit irti, saatana".

Vierailija
617/1443 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupeat syömään, saat pari suupalaa syötyä ja puhelin soi. Yrität kertoa soittajalle, että olet syömässä soitellaanko hetken päästä uudestaan. Tämähän ei käy, kun soittajalla on ihan nopea ja super tärkeä asia. No loppujen lopuksi tätä super tärkeää asiaa pohjustetaan 20 minuuttia ja itse asiakin on tyyliin, että näin kaukaisen sekun kummin kaima meni tekemään. Kiva sitten syödä kylmentynyt ruoka tai siirtää salaatti uudelle lautaselle ja mikrottaa se ruoka. Ja muu perhe on syönyt sillä aikaa, kun olit itse puhelimessa joten se siitä yhteisestä ruokailu tuokiosta ja kuulumisten vaihdosta.

Tätä kun oli useamman kerran tapahtunut, rupesin syömään salaatin omalta lautaseltaan.

Vierailija
618/1443 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan vihannespussit, joita ei saa millään auki.

Jos tarkoitat niitä hedelmä/vihannesosaston muovipusseja, niin ne saa helposti auki näin: vedät pussin sangoista eri suuntiin. Toisen sangan tyveen nousee silloin pieni kolmio, josta saat hyvin otteen, ja pussi aukeaa helposti.

Vierailija
619/1443 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useat autoiluun liittyvät ohimenevät tilanteet saa sappeni kiehahtamaan:

1. Joku ajaa autostani ohi ja jää sitten siihen eteeni hidastelemaan.  Usein vielä kääntyvät muutaman kilometrin kuluttua päätieltä sivutielle. 

2. Autoilija hidastelee tiellä ja ajaa vaihtevalla nopeudella (alinopeutta). Kun tulee ohituspaikka, niin kaasuttaa rajoituksen mukaiseen nopeuteen tai mieluummin vähän sen yli. 

3. Bemari ja audikuskit, jotka tulee takapuskuriin kiinni kärkkymään ohitusmahdollisuutta. Nämä onneksi yleensä sitten menee kunnolla ohi:)

Kohtaan 3 vielä ärsyttävämpää on, kun takapuskuriin liimautuu joku täysperävaunurekka. Tiedän autoni mittarivirheen ja jos risteysalueella on 60 rajoitus ja kamera, minä ajan 60 km/h. On todella pelottavaa, kun taustapeilistä näkee, miten joku täykkäri lähestyy lähestymistään ja meinaa tulla takakontista sisään. Juu tiedän että monenkymmenen tonnin painoinen auto on erilainen ajettava ja hiljennettävä, mutta minä en ota sakkoja kamerasta siltikään sellaisen takia. Ennakoisivat nekin ja painaisivat sitten sitä jarrua ettei tarvitse toisten olla ihan paniikissa edessä.

Ne on sankareita. Niillä on lupa tappaa.

Vierailija
620/1443 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nonii kirjoitti:

Väkinäinen ”mitäs säätä huomenna odotettavissa Matti. Onko sienikelejä”- uutisten lukijan saatesanat meteorogille uutisissa.. Menis suoraa siihen ennusteeseen ilman edellisen ihmeellistä tarhamaista lässytystä.

Ja meteorologit, jotka aina kertovat, mitä täytyy laittaa päälle, tyyliin ”huomenna tarvitaankin jo sitten pipo päähän” tai ”huomiseksi tulee shortsit ja T-paita -kelit”. Mitä, jos minulla ei ole pipoa tai haluankin laittaa mekon?

En asu Suomessa, joten ehkä siellä onneksi säästytään tällaiselta.

Tämä!  Miksi se sää myös arvotetaan niin, että kuiva hellesää on ainoa ns. hyvä sää?  Luonto ja viljelykset tarvitsee myös sadetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän