Ärsyttää maksaa eläkemaksuja, varsinkin nyt kun on varmaa ettei eläkkeitä voida maksaa tulevaisuudessa.
Rahat eläkkeiden maksuun loppuu 30 vuoden päästä. Vanhuksia on vain liikaa.
Kommentit (170)
Eläkettä pitäisi saada vain muutaman vuoden ajan. Sen jälkeen, jos on vielä elossa, saa vain 1000 euroa kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ärsyttänyt mua jo pitkään. Eläkemaksuja menee joka palkasta, ja kuitenkaan en tule itse eläkepäiviä näkemään. Ihan siis siksi, että eläkeikää hinataan ylemmäs ja ylemmäs. Nytkin se on mulla melkein 70v. Ja tämän olen tiennyt koko sen 13v jonka olen töitä tehnyt.
Voisin vaihtaa valtion minulle tarjoaman eläkkeen siihen, että saisin pitää palkastani tällä hetkellä pidätettävät eläkemaksut. Voisin sitten säästää ne itse ja määritellä itse koska olen ollut riittävän pitkään työelämässä. Olen nyt 29, joten tuonne 70v on todella pitkä aika. Työrupeamaakin siinä vaiheessa yli 50v. Mielestäni olen oman osani tehnyt jo aiemmin.
Myös elinajan odote nousee jatkuvasti. Onko sinun mielestäsi kestävää että ihmiset ovat puolet elämästään eläkkeellä?
Pitkää elämää edesauttavat ruuat ja harrastukset verolle!
Tutkimus: Koronapandemia aiheutti suurimman laskun Länsi-Euroopan elinajanodotteissa sitten toisen maailmansodan
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ulkomaat/artikkeli-1.1572586
eiköhän asiat korjaannu, tavalla tai toisella tilanne tasapainottuu
lisäksi läski verottaa vuosikymmeniä eliajanodotteesta
Ota huomioon että aikaisemmat sukupolvet ovat maksaneet nykypolven koilutuksen, sosiaalituet, terveydenhuollon, kaikenmasilman ilmaiset palvelukset, opintotuet ym. Aikaisempien polvien em tuet ovat olleet minimaalisia tai niitä ei ole ollut ollenkaan. Vuoroin vieraissa.
Vierailija kirjoitti:
Eläkettä pitäisi saada vain muutaman vuoden ajan. Sen jälkeen, jos on vielä elossa, saa vain 1000 euroa kuussa.
Hoitolaitoksissa olevilta eläke joutaisi pois, lihottaa vain laitosten johtajia/osinkojen saajia.
Samaa hoitoa kuitenkin kaikki saa, saman määrän maksakoot.
Leskeneläke, leski saa loppuelänsä ajan puolet kuolleen puolison työeläkkeestä. Siis oman eläkkeen lisäksi. Siihen ei vaikuta varallisuus kun saa puolison työeläkkeestä leskeneläkettä.
Juurisyyhän tässä on se että me nuoremmat ikäluokat teemme vähemmän lapsia. Muuten ei olisi mitään ongelmaa eläkkeiden riittämisen kanssa. En syytä siitä ketään, ei minullakaan ole perhettä, mutta tämä pitäisi muistaa kun syytetään suuria ikäluokkia.
Toimeentulotuesta saa virallisesti säästää, ja sitä ei vähennetä tuesta jos pystyy osoittamaan että on säästänyt sen toimeentulotuesta.
Käteisvaroja ei ilmeisesti edes kysytä hakemuslomakkeessa. Siinä on kyllä kohta "muut varat", mutta selvennyksenä on "esim. muu kuin omassa käytössä oleva asunto, osuus kuolinpesään, yhtymän osuudet". Siitä saa vahvasti sen kuvan että siinä ei tarkoiteta esim. pienehköjä määriä käteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on perintöä tulossa. En luota että saan mitään eläkettä. Terveisin rouva 50v.
Perintösi verotetaan pois.
Sekin on totta. Pitäisi muuttaa kirjat kaikkien ruotsiin, siellä ei ole perintöveroa.
Eikö oikeesti ole Ruotsissa perintöveroa?
Ei eläkettä palstamankujille! Suuri säästö.
Tutkimus: Koronapandemia aiheutti suurimman laskun Länsi-Euroopan elinajanodotteissa sitten toisen maailmansodan
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ulkomaat/artikkeli-1.1572586
eiköhän asiat korjaannu, tavalla tai toisella tilanne tasapainottuu