Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää maksaa eläkemaksuja, varsinkin nyt kun on varmaa ettei eläkkeitä voida maksaa tulevaisuudessa.

Vierailija
17.09.2021 |

Rahat eläkkeiden maksuun loppuu 30 vuoden päästä. Vanhuksia on vain liikaa.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008270175.html

Kommentit (170)

Vierailija
141/170 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin säästäisin joka kuukausi ne eläkemaksuihin menevät rahat omalle tilille, niin olisi vanhuus varmasti turvattu. Ei kiinnosta maksella toisten eläkkeitä, kun itse pääsee aikanaan ehkä 90v eläkkeelle ja rahaa tuskin heruu.

Vierailija
142/170 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta suurempi todennäköisyys on kuolla ennen kuin pääsee nauttimaan eläkkeestä kuin se, että rahat eläkkeisiin olisivat lopussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/170 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä välii, mitä tulevaisuudessa on tai ei ole, koska ei ole eläkeläisiäkään. Kolmekymppiset kuolevat nyt rokottamattomina koronaan, joten nykynuoret saavat pitää rahansa ihan itse.

Kunhan systeemi pysyy kasassa vielä seuraavat parikymmentä vuotta, muusta en välitä pätkääkään.

Vierailija
144/170 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta suurempi todennäköisyys on kuolla ennen kuin pääsee nauttimaan eläkkeestä kuin se, että rahat eläkkeisiin olisivat lopussa.

Olet aivan oikeassa.

Vierailija
145/170 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkejärjestelmä on suurten ikäluokkien suuri pyramidihuijaus. Itse ovat pyramidin huippu ja me muut ollaan ikäjärjestyksessä siitä alaspäin........

Ei pidä paikkaansa. Eläkejärjestelmä on kestävällä pohjalla nyt ja vielä tulevaisuudessakin niin pitkään kunnes viimeinenkin suuriin ikäluokkiin kuulunut on kuollut. Eläkerahastot kasvavat koko ajan, eli et voi väittää että nuo ikäluokat olisivat ne tyhjentäneet. Suuret ikäluokat jättävät rahastot terveelle pohjalle ja vauraammiksi kuin ne ovat ikinä ennen olleet. Jos heidän jälkeensä tulee kestävyysongelmia niin niihin on syylliset haettava muualta.

Suuret ikäluokat eivät itse maksaneet juurikaan eläkemaksuja. Muilla ovat kyllä maksattaneet

Eikö vuonna 2010 maksettu eläkemaksuja? Suuret ikäluokat olivat silloinkin työelämässä ja vielä sen jälkeenkin. Eikö heidän tarvinnut maksaa eläkemaksuja? Miksi?

Vierailija
146/170 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkemaksu nyt keskimäärin 24,4%

Ihan eri luokkaa kuin mitä suuret ikäluokat maksoivat.

On se mielenkiintoista että eläkemaksu nousee kun samalla eläkkeitä joudutaan leikkaamaan.

Kiitti vaan suuret ikäluokat. Saattaa olla että nuoremmat ikäluokat tekevät muutaman vastapalveluksen kun valta vaihtuu...

Tyynyä naamaan?

Vierailija
147/170 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

EK:n ja muun työnantajaleirin pelottelua. Rahat kyllä riittää, jos kaikkea ei jaeta kapitalistien voitoiksi!

Vierailija
148/170 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskitulot kuukaudessa n. 3000€, plus . 1000€ eläkemaksuja (ta ja tt). Työaika +40 vuotta. 1000x12x40=480000€ . Edes kohtuu tuotolla sijoitettuna miljoona euroa.

Kallis on systeemi, jos ei 100v elä.

Vierailija
149/170 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen mohikaani kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkejärjestelmä on suurten ikäluokkien suuri pyramidihuijaus. Itse ovat pyramidin huippu ja me muut ollaan ikäjärjestyksessä siitä alaspäin........

Ei pidä paikkaansa. Eläkejärjestelmä on kestävällä pohjalla nyt ja vielä tulevaisuudessakin niin pitkään kunnes viimeinenkin suuriin ikäluokkiin kuulunut on kuollut. Eläkerahastot kasvavat koko ajan, eli et voi väittää että nuo ikäluokat olisivat ne tyhjentäneet. Suuret ikäluokat jättävät rahastot terveelle pohjalle ja vauraammiksi kuin ne ovat ikinä ennen olleet. Jos heidän jälkeensä tulee kestävyysongelmia niin niihin on syylliset haettava muualta.

Suuret ikäluokat eivät itse maksaneet juurikaan eläkemaksuja. Muilla ovat kyllä maksattaneet

Eikö vuonna 2010 maksettu eläkemaksuja? Suuret ikäluokat olivat silloinkin työelämässä ja vielä sen jälkeenkin. Eikö heidän tarvinnut maksaa eläkemaksuja? Miksi?

Ei olleet enää tuolloin työelämässä

Vierailija
150/170 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olleet enää tuolloin työelämässä

Todistettavasti olivat työelämässä. Mutta miksi niiden ei tarvinnut maksaa eläkemaksuja?

Vierailija
151/170 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on aloittajan neuvolat, koulutuksen ja terveydenhuollon, lapsilisät ynnä muut kustantanut? Aivan! Eläkeläiset.

Minua ärsyttää se, että yli 20 vuotta olen töissä käynyt, veroja maksanut ilman mitään yhteiskunnan tukia ja lapsettomana elättänyt näitä perheitä, joista on kasvanut itsekkäitä iniseviä nuoria. Raha on kyllä kelvannut, mutta mitään ei olla valmiita itse antamaan takaisin.

Nyt työssäkäyvät maksavat näitä samoja palveluita ynnä kamalia eläkemaksuja mm ikäluokille kotka itse eivät niitä maksaneet. Suurille ikäluokille on raha kyllä kelvannut, mutta eivät itse olleet valmiita antamaan osuuttaan eläkemaksuissa.

Meillä on rahastoissa eläkevarat kaikille ennen vuotta 1956 syntyneille. Jos nyt lopetetataan eläkemaksujen maksaminen, niin heille riittää eläkevaroja elämänsä loppuun asti! Sen sijaan takuueläkettä pitää pienentää, koska se maksetaan valtion varoista niille, jotka eivät ole ikinä vaivautuneet töitä tekemään.

Vierailija
152/170 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikaan tarvinnut maksaa. 70-80 luvuilla maksoi vain työnantaja eläkemaksuja ja ne oli vain siinä 5% luokkaa. Vasta 90-luvulla alkoi työntekijät maksaa hiukan. Nyt on toinen ääni kellossa

Vierailija
153/170 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me taas olemme ymmärtäneet tämän ja kauan sitten ja siksi olemme valmistautuneet. Omaisuus kasaan, muutto ulkomaille ja "eläköityminen" ennen kuin täytämme 50 vuotta, eli kahden vuoden kuluessa. Nettovarallisuus noin 800 000. Eli ei mitään luksusta mutta koska olemme lapsettomia...

Vierailija
154/170 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin vapaaehtoiseen eläkevakuutukseen vuonna 2002 noin 4000 euroa. Nyt sen arvo on n. 20 000 euroa. Jos potti kasvaa samaan tahtiin siihen asti, kun maksu alkaa vuonna 2034, siellä on rahaa lähemmäs 50 000 euroa. En käsitä tätä eläkeyhtiöiden sijoitustuottoa, jos yhdellä maksetulla eläkemaksueurolla oikeasti ei saa kuin yhden euron takaisin.

Vierailija
155/170 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois täältä palstalta kun teidän pitäisi tehdä töitä..mukava makailla sohvalla ja juoda lonkeroa.

Vierailija
156/170 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ärsyttänyt mua jo pitkään. Eläkemaksuja menee joka palkasta, ja kuitenkaan en tule itse eläkepäiviä näkemään. Ihan siis siksi, että eläkeikää hinataan ylemmäs ja ylemmäs. Nytkin se on mulla melkein 70v. Ja tämän olen tiennyt koko sen 13v jonka olen töitä tehnyt.

Voisin vaihtaa valtion minulle tarjoaman eläkkeen siihen, että saisin pitää palkastani tällä hetkellä pidätettävät eläkemaksut. Voisin sitten säästää ne itse ja määritellä itse koska olen ollut riittävän pitkään työelämässä. Olen nyt 29, joten tuonne 70v on todella pitkä aika. Työrupeamaakin siinä vaiheessa yli 50v. Mielestäni olen oman osani tehnyt jo aiemmin.

Myös elinajan odote nousee jatkuvasti. Onko sinun mielestäsi kestävää että ihmiset ovat puolet elämästään eläkkeellä?

Pitkää elämää edesauttavat ruuat ja harrastukset verolle!

Vierailija
157/170 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on varmasti osittain totta. Mutta tästä UUTISOIDAAN nyt siksi, että halutaan perustella ulkomaisen halpatyövoiman tuonti.

Vaikka he parit ekat kuukaudet töitä tekisivätkin, he ehtivät polkea noiden tehtävien palkat alas myös suomalaisilta ja kun eivät enää työskentelekään enää seuraavana vuonna, he jäävät Suomen riipaksi ja elätettäväksi. Vaikka mitä olisi alunperin sovittu.

Olen miettinyt pääni puhki tätä asiaa. Että eihän kokoomuskaan voi olla niin hölmö, että kuvittelevat näiden pelastavan hoitajapulan tai mitä nyt uskovatkaan tarpeelliseksi. Tai edes tuottavan enemmän kuin kuluttavat.

Kunnes oivalsin. Eihän tänne näiden työvoimaa haluta, vaan kulutuskysyntä. Ei romahda asuntomarkkinat kun tulee uusia eläjiä. Sama se heille, kuka ne elättää.

Vierailija
158/170 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei usko eläjärjestelmään, ei tarvitsekaan eläkettä. Ongelma ratkaistu. Eläkkeet säästyvät tavallisille, työssäkäyville ihmisille.

Vierailija
159/170 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortti maksu pankkiin on 2,50€ kk niin miten pankki ottaa joka kk 15-20€ ?

Vierailija
160/170 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minkä ikäisenä te olette ajatellut että olette vanhoja .... 130 v???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi