Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykynuoret eivät osaa kiittää lahjasta

Vierailija
31.10.2014 |

Veljentyttö sai vauvan. Koska he asuvat Oulussa ja minä Vantaalla, lähetin suvun uudelle pikku prinsessalle neulomani nutun ja hatun ja peitteen. Paketin lähettämisestä on jo kolme viikkoa, mutta eipä ole tullut kiitosta edes tekstiviestillä.

En lähettänyt neulomuksiani vauvalle siksi, että minua kiitettäisiin vaan lahjaksi tulokkaalle.  En pidä itseäni kovin vanhana (53) enkä vanhanaikaisena, mutta silti olisin odottanut jotain viestiä siitä, että paketti tullut perille. Tarkistin jopa pakettikortin koodilla, että lähetys on noudettu postista.

En usko, että äiti on mahdottoman väsynyt, koska on tyttäreni mukaan päivityänyt facebookkiin ahkerasti vauvakuvia. Kaipa siinä ohessa olisi yksi tekstarikin lähtenyt.

Onko kiittäminen vanhanaikaista? Kertokaapa palstailijat kiitättekö te jälkikäteen, jos saatte vaikka joululahjan sukulaiselta postissa tai jonkun välittämänä.  Naamakkain lahjoja antaessa kyllä kaikki aina sanovat kiitos.

T: hämmentynyt sukulaistäti

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi ojossa ovat odottamassa kaikenlaista lahjaa ja muistamista. Kiittää ei osata. Toisinpäin ei edes kortilla osata muistaa sukulaisiaan. Kyllä tämä nykypolvi on jotakuinkin kovin ääliömäistä ja alhaista sakkia - moukkamainen käytös on normi. Kylässä sitten naama kiinni älylaitteissa.

Yök.

Kunpa Siperia heitäkin opettaisi. Ja tuleehan se opettamaan.

Vierailija
42/68 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en nuorta polvea aio ainakaan lahjoa enää koskaan. Eivät ansaitse tympeällä ja välimpitämättömällä kiittämättömyydellään.

Vierailija
44/68 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kolmeviikkoinen? Siinä ei kiinnitetä huomiota mihinkään muuhun kuin vauvaan.

Vierailija
45/68 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, kummilta tuli paketti. Nyt pitäisi selvittää kummin numero, jotta voisi kiittää. Ai ei löydy netistä. Keneltä kysyisin, kuka sen varmasti tietää. Äiti? Unohdin, että äiti ei ole missään tekemisissä kummin kanssa, riitautuivat jo 10 vuotta sitten jne.

Eli jos haluat kiitoksen, laitat omat yhteystietosi mukaan ja hyväksyt sen, että kiitos voi tulla postikorttina. Niin minulla on tapana kiittää, se vie vähemmän aikaa kuin urkintapuhelu.

Vierailija
46/68 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole todellakaan nuorten äitien ongelma. Itse olen kokenut useaan otteeseen, että törkeimpiä ovat nämä 40 vuotta lähestyvät tai sen ylittäneet, joilla usein vielä erittäin hyvä taloudellinen tilanne. Silti kummin velvollisuuksista muistutetaan etukäteen toivelistalla, mutta jälkikäteen ei mitään kuulu taas ennen seuraavia toiveita. En enää koskaan suostu loisten lapsille kummiksi. Kolme kummilasta on tullut kalliiksi ja iloa ei ole ollut tippaakaan.

Kummilapset tosiaan on kyllästetty jollain käsityksellä että kummit ovat lahja automaatteja tms mutta kiitosta ei kuulu koskaan saati kummien muistamista

Vierailija
47/68 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaha, kummilta tuli paketti. Nyt pitäisi selvittää kummin numero, jotta voisi kiittää. Ai ei löydy netistä. Keneltä kysyisin, kuka sen varmasti tietää. Äiti? Unohdin, että äiti ei ole missään tekemisissä kummin kanssa, riitautuivat jo 10 vuotta sitten jne.

Eli jos haluat kiitoksen, laitat omat yhteystietosi mukaan ja hyväksyt sen, että kiitos voi tulla postikorttina. Niin minulla on tapana kiittää, se vie vähemmän aikaa kuin urkintapuhelu.

No ainakin paistaa läpi sdllainen tytär kuin äiti.

Kummiparka on joutunut kahden narskun piiriin.

Parempi on kun jätät rauhaan, tyttörukka. Karma kohtaa sinutkin.

Vierailija
48/68 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain todella pielessä nykypolvella, kun pelkkää marinaa ja itsekeskeistä minäminä -asiaa ja nurinaa. Mitään ei viitsitä itse tehdä, vaan kaikki valmiina.

Sota-aikako näille nuorille, että oppivat prioriteetit.

Vierailija
49/68 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa ketju ”isovanhemmilla pakkomielle lapsenlapsen vaatteista”.

Sieltä löytyy syy miksi niistä teidän piristävistä lahjoistanne ei ilahduta ja miten ne oikeasti koetaan.

Vierailija
50/68 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei haluta mitään nuttuja tai muuta, monta aloitusta aiheesta tälläkin palstalla. Parempi lopettaa lahjojen antaminen, neulominen ym.

Vierailija
51/68 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Kysyitkö mitä perhe toivoo? Vai päätitkö sen itse?

Vierailija
52/68 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tein avauksen aiheeseen liittyen. En ymmärrä tätä käytöstä.

Vierailija
53/68 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postissako lähetit? Ja oletat sen menneen perille?😂😂😂

Vierailija
54/68 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummiksi ei kannata ryhtyä, saa olla vaan lahjaautomaattina sinne 18v... -sivusta

Vierailija
55/68 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kiitän aina lahjoista ja onnitteluista. Tulivatpa ne missä muodossa tahansa. Niin tekevät myös läheiseni ja tuttavani. Nuoret sekä vanhat. Lapsia neuvoo ja ohjaa heidän vanhempansa. Minun nuoruudessa ei ollut kännyköitä. Kiitoskortit ja postimerkit käytiin ostamassa, kirjoitettiin huolella ja vietiin postiin tai postilaatikkoon. Kummasti sitä aikaa vaan oli.

Vierailija
56/68 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan lapsilla ei ole enää yhteystietoja näiden lahjojen antajille. Miten kiität?

Vierailija
57/68 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko vanhemmilla tapakasvatus hukassa

Vierailija
58/68 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan lapsilla ei ole enää yhteystietoja näiden lahjojen antajille. Miten kiität?

Ja se on vaikeaa ottaaselvää mikä on osoite? Kaipa vanhemmilla on. Osoittaa niin kuvottavaa itsekeskeisyyt4ä, että melkein toivoo jotain kovin kovia kokemuksia näille lumihiutaleille jotka ovat pelastamassa maailmaa, vaan eivät välitä läheisistä

Vierailija
59/68 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se on vaikeaa ottaaselvää mikä on osoite? Kaipa vanhemmilla on. Osoittaa niin kuvottavaa itsekeskeisyyt4ä, että melkein toivoo jotain kovin kovia kokemuksia näille lumihiutaleille jotka ovat pelastamassa maailmaa, vaan eivät välitä läheisistä

On vaikeaa kirjoittaa se löhettäjä lähettäjätietoihin?

Vaikea kysyä mitä halutaan?

Vaikeaa on.

Vierailija
60/68 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä näistä nSsukoista on tehnyt niin k usipäisiä? Netissä vaikuttami enko ja omat plokit? Selfknuoriso. Me ollaan nuorii.. prkl.. huom io hu orii kyllä ja ei mitään tapoja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä