Meilahteen ebola-potilas? Juuri nyt!
Kommentit (311)
Siis onko tämä tositapaus? Potilas tuodaan ulkomailta hoitoon?
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 20:03"]Ja minun ebolaa koskevia viestialoituksiani mollattiin kuukausia sitten ja naureskeltiin vainoharhaiselle hullulle ja hyssyteltiin että ei tässä ole hätäpäivää. Pellet! Lampaat! :D:D
No nyt saatte alkaa paskantaa sitä verta ja todellakin tuntea nahoissanne, PELÄTÄ!!
[/quote]
Ei minua silti pelota. Et sinä pysty olemaan turvassa kaikelta vaikka kuinka panikoit etukäteen. Valitan, et vaan voi sille mitään, että saat jonkun vakavan sairauden ja kuolet. Kannattaa elää ja nauttia, eikä stressata etukäteen ihan kaikesta.
Onneksi minulla ei ole minkäänlaista elämänhalua muutenkaan, niin ei hetkauta suuntaan eikä toiseen. Tietysti kuolema voisi olla vähän mukavampi, kuin mitä se ebolan kohdalla on...
Minunkin mielestäni ebolaan on suhtauduttu liian kevytmielisesti, jopa ammattilaisten taholta! Tyyliin: kyllä me tiedämme tartuntareitit ja altistumiset.
Länsi-Afrikan ebolamaissa sairaiden kanssa työskentelevät tulisi pitää karanteenissa siinä maassa, jossa on työskennellytkin. Sitten vasta kotimaahan. On nää perkeleen "asiantuntijat" niin helvetin lepsuja, että...
Eihän tossa sanota et olisi jo tulossa se eka potilas, vaan siihen on varauduttu.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 20:03"]
Ja minun ebolaa koskevia viestialoituksiani mollattiin kuukausia sitten ja naureskeltiin vainoharhaiselle hullulle ja hyssyteltiin että ei tässä ole hätäpäivää. Pellet! Lampaat! :D:D
No nyt saatte alkaa paskantaa sitä verta ja todellakin tuntea nahoissanne, PELÄTÄ!!
[/quote]
huomattiin kyllä että joku mielenvikainen aloittaa ketjun toisensa jälkeen. Ei voinut olla huomaamatta
Mä en oikeen usko tähän.. ainakaan tässä vaiheessa. Asiasta ei ole viel muualla uutisoitu. Ja vaikka olisi tottakin, kyse olisi yksittäistapauksesta.
Onneksi en ole ilta tai yövuorossa
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 20:05"]
No sehän olikin odotettavissa, että joku avustushommissa oleva voi sairastua. Ilman muuta hänet pitää hoitaa hyvässä paikassa ja kotimaassa. Toivottavasti on sellainen joka tuodaan sieltä suoraan sairaalaan.
[/quote]
No ei todellakaan niitä avustustyöntekijöitä pitäisi sieltä kohdemaistaan päästää pois kuin vasta kolmen viikon karanteenin jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 20:08"]Huh. :/
[/quote]
Käsidesi käyttöön, lopeta kättely, älä istu bussissa (jos pakko matkustaa julkisilla) sairaan näköisen viereen, jne. Ehkä pientä, mutta jos pienkin mahis välttää tämä, niin sen arvoista.
Tämä on juuri tätä kun Ebola halutaan vaikka väkisin tuoda kaikille kansoille iloksi. Minä sanoin että jumalauta ne rajat kiinni; kukaan ei kuunnellut. Nyt sitten saitte mitä halusitte maailmansyleilyssänne.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 20:10"]
siiis mitä..mikä tää ebola on? Joku paikka?
[/quote]
"
Mikä on ebola?
Ebola on viruksen aiheuttama vakava verenvuotokuume, joka johtaa usein kuolemaan. Tartunnan saaneista yli 50 % kuolee. Ebolaa esiintyy epidemioina Afrikan maissa, erityisesti trooppisten sademetsien lähellä.
Mitkä ovat ebolan oireet?
Ebolan oireita ovat kuume, päänsärky, nivel- ja lihaskivut, yleinen heikkous, ripuli, oksennus, vatsakivut, ruokahaluttomuus ja verenvuodot. Itämisaika on 2–21 vuorokautta."
Minkä vtakia tuo ihminen pitää raijata Suomeen??? Saisi jäädä sinne, mistä ebolan on saanut. Voi vittu sentäs!
On tulossa kyseiseen sairaalaan muttei vielä saapunut. Muuta eivät halua kertoa sairaalasta. Nyt alkaa jo muutkin mediat samaa uutista levittämään.
Happy ebola games!