Meilahteen ebola-potilas? Juuri nyt!
Kommentit (311)
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 20:12"]
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 20:05"]
No sehän olikin odotettavissa, että joku avustushommissa oleva voi sairastua. Ilman muuta hänet pitää hoitaa hyvässä paikassa ja kotimaassa. Toivottavasti on sellainen joka tuodaan sieltä suoraan sairaalaan.
[/quote]
No ei todellakaan niitä avustustyöntekijöitä pitäisi sieltä kohdemaistaan päästää pois kuin vasta kolmen viikon karanteenin jälkeen.
[/quote]
Eikä pidetä 3 vk karanteenissa!
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 20:12"]
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 20:05"]
No sehän olikin odotettavissa, että joku avustushommissa oleva voi sairastua. Ilman muuta hänet pitää hoitaa hyvässä paikassa ja kotimaassa. Toivottavasti on sellainen joka tuodaan sieltä suoraan sairaalaan.
[/quote]
No ei todellakaan niitä avustustyöntekijöitä pitäisi sieltä kohdemaistaan päästää pois kuin vasta kolmen viikon karanteenin jälkeen.
[/quote]
Miten ne voisi saada tarpeeksi tiukkaan karanteeniin siellä, jossa ebolaa sairastavia voi olla jokapuolella ympärillä?
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 20:13"]
Tämä on juuri tätä kun Ebola halutaan vaikka väkisin tuoda kaikille kansoille iloksi. Minä sanoin että jumalauta ne rajat kiinni; kukaan ei kuunnellut. Nyt sitten saitte mitä halusitte maailmansyleilyssänne.
[/quote]
Tosi itsekäs kommentti. Onko sinun henkesi muka jonkun afrikkalaisen henkeä arvokkaampi? Ei heitä voi sinne yksin jättää kuolemaan.
No nyt sitten palstan hoitsut lakkoon kuten ovat täällä uhanneet. Hehän eivät ebolapotilaita hoida vai miten se meni.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 20:00"]
Siis eikö tuo tarkoita sitä, että Meilahdessa varaudutaan siltä varalta, jos sellainen ebolapotilas joskus jostain ilmestyy?
[/quote]
Mun mielestä tarkoittaa, jos oikein tulkitsen. Tuolla oli kohta "Ebola-potilasta ei ole vielä tuotu meille, mutta varaudumme ottamaan hänet vastaan."
Vittu jos on sinne pakko ollut tunkea niin sinne saisi myös jäädä kuolemaan. Riskit on ollut hyvin tiedossa eikä kukaan ole käskenyt sinne lähteä. Miksi helvetissä nuo pitää rahdata sieltä tänne? Jättäisivät sinne omaan paskaansa kuolemaan kerta on ehdoin tahdoin pitänyt sinne ängetä. Sitä saa mitä tilaa.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 20:18"][quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 20:00"]
Siis eikö tuo tarkoita sitä, että Meilahdessa varaudutaan siltä varalta, jos sellainen ebolapotilas joskus jostain ilmestyy?
[/quote]
Mun mielestä tarkoittaa, jos oikein tulkitsen. Tuolla oli kohta "Ebola-potilasta ei ole vielä tuotu meille, mutta varaudumme ottamaan hänet vastaan."
[/quote]
ei vaan se potilas on jo NYT tulossa sinne. Ja siellä ollaan paniikissa.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 20:17"]
Tämä on juuri tätä kun Ebola halutaan vaikka väkisin tuoda kaikille kansoille iloksi. Minä sanoin että jumalauta ne rajat kiinni; kukaan ei kuunnellut. Nyt sitten saitte mitä halusitte maailmansyleilyssänne.
[/quote]
Tosi itsekäs kommentti. Onko sinun henkesi muka jonkun afrikkalaisen henkeä arvokkaampi? Ei heitä voi sinne yksin jättää kuolemaan.
[/quote]
Meidän tulisi olla solidaarisia ja ottaa Suomeen vähintään 100 ebolapotilasta Länsi-Afrikasta. Kyllä meillä on varaa. Vaan onko tahtoa?
Oon lukenut että ebola ei tartu kun vasta sitten kun tauti on päällä. Joten ei ole voinut massioittain ketään tartuttaa itämisaikana.
Se on menoa nyt. Miten itse aiot juhlia elämäsi viimeisiä hetkiä? Itse ajattelin riipaista kunnon kännit ja katsella auringonlaskua. Verenpunaista auringonlaskua...
Mjaaha, pitäisiköhän sitä käydä hakemassa kirves, muutama purkki hernaria ja Aku Ankan vuosikerrat varastosta.
- töölöläinen
En ymmärrä miksei ebola-tehtävistä palaavia laiteta karanteeniin? Suomi on pullollaan kesämökkejä. Yksi voitaisiin antaa karanteenipaikaksi, jossa olisi mahdollisimman lokoiset oltavat. Metsään ympärille nauha, että "Pääsy kielletty Ebola-karanteeni!"
Toinen ongelma, halitsemattomampi, onkin matkoiltaan palaavat siviilit.
No maanantaina mammat vievät omat pilttinsä päiväkoteihin missä myös ebolahoitajien lapset temmeltävät. Sama myös kouluissa...
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 20:17"]
[/quote]
[/quote]
No painu auttamaan niitä köyhiä, vaikka shortsit päässä! Jos sun järki ei sano niin: Kyllä hoitajilla kuuluu olla kunnolliset karanteenitilat ennenkuin palaa kotimaahansa. Jos ei ole, niin ei hoitajia auttamaan ebolamaihin. Niiden hoitajien henki on arvokkaampi, sillä ilman heitä ei tauti taltu, helvetti!
Ei hitto, mieheni on töissä Naisteklinikalla. :S
Ebola ei ole leviämässä Suomeen vaikka yksi potilas tänne tuotaisiinkin. Eihän se ole lähtenyt leviämään muuallakaan länsimaissa vaikka monissa maissa on potilaita hoidettu. Naurettavaa hysteriaa.
2