Kysymys naisille. Millainen on miehekäs mies?
Monesti kuulee naisen toivovan, että heidän mies olisi miehekäs. Millainen on miehekäs mies? Onko kyse pukeutumisesta (Me miehet liitämme monasti termin naisellinen juuri pukeutumiseen), vai onko kyse miehen luonteesta tai fyysisestä olemuksesta?
Kommentit (140)
MIehekäs mies on mielestäni sen verran itse varma, että pystyy pukeutumaan vaikka pinkkiin paitaa eikä koe, että se olisi pois hänen maskuliinisuudestaan, uskaltaa myös näyttää tunteensa. Sitten on näitä miehiä, jotka eivät voi esim. itkeä, koska se nyt vaan on niin 'homoa' ovat kyllä kaikkea muuta kuin maskuliinisia....
Miehekäs mies tekee miesten juttuja; huoltaa autoa, veneilee, kalastaa, urheilee. Hän ei änkeä naisten tontille tai arvostele naisia näiden omilla alueilla; ulkonäössä, ruuanlaittotaidossa ym. Miehekäs mies ei pelkää olla yksin eikä kulkea omia polkujaan. Miehekäs mies on salaperäinen eikä paljasta kaikkea itsestään. Miehekkäällä miehellä on lemmikki, kuten koira. Miehekäs mies on komea omalla tavallaan, tai ruma omalla tavallaan. Miehekäs mies on tavallinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Laatikkoleukainen bmw-kuski joka imee sähkötupakkaa koko ajan ja parta haisee viime viikkoiselle ruualle. Autossa on rekisterikilpi tietenkin auton sisällä ja vanteet tulee offsettinä överisti korin ulkopuolelle.
Minkä takia tälläisillä tyypeillä on hoikat meikatut naiset matkassa? Asia vaivaa siinä määrin että voisin tosiaan kokeiluksi ostaa ko. auton ja testata käykö flaksi tosiaan sen avulla paremmin.
Ei käy. Minulla on ollut joskus. Äijiä kiinnostaa. Ei naisia. Korkeintaan naiset pitävät sitä merkkinä siitä ettei mies ole aivan tyhjätasku. Varsinkaan moottoripyörät eivöt naisia kiinnosta. Ainoastaan vanhat papat tulevat kertomaan miten aikanaan omistivat Jawan. Jabsen jälkeen cz:n.
Miehekäs mies voi olla esim. miehekkään näköinen (pitkä, raamikas, leveärintainen) tai miehekkäästi käyttäytyvä (ei poikien elkein) tai työkaluja käyttävä (onnistuu perinteiset miesten työt, kuten halonhakkaus tai talon korjaus. Miehekkäästi pukeutunut mies pitää vaatteita, joissa näyttää salskealta, ei pojalta enää. Miehekäs mies tuoksuu tietenkin partavedeltä.
Miehisyys on mielestäni turvallisuutta ja rehellisyyttä. Oma mieheni on täydellinen koska on turvallinen, uskollinen, voittaa minut kädenväännössä (olen suht vahva nainen), ja vaaratilanteessa suojelee minua. Tykkään siistitystä parrasta ja pitkistä hiuksistakin. Oma mieheni on muusikko sekä painonnostaja, joten nämä asiat kiehtovat minua ja tekevät hänestä minun silmissäni miehekkään. Kuitenkin se on yksilöllistä. Yhdyn tuohon että mies ei helposti pelkäisi mitään ötököitä tms. Ja mielellään terveellä tavalla itsevarma, ei ajattele olevansa heikko tai ruma. Itseään mollaava mies ei oo kiehtova. Miehekäs mies on AINA uskollinen vaimolleen eikä ihaile muita ja huolehtii perheestään (en tarkoita että mies yksin kustantaisi vaan koko perhe olisi hänelle kaikki kaikessa).
Herrasmies, joka rakastaa yhtä naista ja on tälle uskollinen ja suojeleva.
Oma mieheni ei ole miehekäs mies ja pidän jollakin tapaa naisellisesta miehistä, jotka tulevat naiset tontille esim. jutuissa tai kotitöissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäköä jos miettii: isot kädet, karvoja kropassa, parta kasvaa, jalkaterä miehekkään kokoinen (eli 43 ylöspäin), nenä mieluummin iso kuin pieni töpseli (joita näkee suomalaisilla usein), lihaksia jonkin verran tai jäntevyyttä. Ei saa tuunata itseään liikaa ja viettää aikaa peilin edessä, rohkea käytös.
Yäk, miesten karvat! Se on gorilla, jolla paljon karvaa, eikä miehekäs mies. Tai jollain jalan koolla tai hartioiden leveydellä ei ole mitään merkitystä. Sama kuin naisilla eli se, miten kantaa itsensä, on vartalon mallia tärkeämpää.
Miehekäs mies:
- itsevarma ja rento
- piittaamaton ulkopuolisten mielipiteistä
- kohtelias ja hyvät käytöstavat
- tykkää halata
- huolehtii hygieniasta ja tuoksuu hyvälle
- n. 10cm pidempi (olen 161cm)
- vastuuntuntoinen, toimelias
- urheilullinen ja normaalipainoinen
Eli en ole mielestäsi miehekäs, kun olen sinua 30 cm pidempi ja karvainen, vaikka muut ominaisuudet täsmäävät. Saattaisin silti pitää miesihanteestasi hänen naisellisuutensa vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäköä jos miettii: isot kädet, karvoja kropassa, parta kasvaa, jalkaterä miehekkään kokoinen (eli 43 ylöspäin), nenä mieluummin iso kuin pieni töpseli (joita näkee suomalaisilla usein), lihaksia jonkin verran tai jäntevyyttä. Ei saa tuunata itseään liikaa ja viettää aikaa peilin edessä, rohkea käytös.
Yäk, miesten karvat! Se on gorilla, jolla paljon karvaa, eikä miehekäs mies. Tai jollain jalan koolla tai hartioiden leveydellä ei ole mitään merkitystä. Sama kuin naisilla eli se, miten kantaa itsensä, on vartalon mallia tärkeämpää.
Miehekäs mies:
- itsevarma ja rento
- piittaamaton ulkopuolisten mielipiteistä
- kohtelias ja hyvät käytöstavat
- tykkää halata
- huolehtii hygieniasta ja tuoksuu hyvälle
- n. 10cm pidempi (olen 161cm)
- vastuuntuntoinen, toimelias
- urheilullinen ja normaalipainoinenEli en ole mielestäsi miehekäs, kun olen sinua 30 cm pidempi ja karvainen, vaikka muut ominaisuudet täsmäävät. Saattaisin silti pitää miesihanteestasi hänen naisellisuutensa vuoksi.
Pituuskohtaan olisin voinut lisätä vähintään 10cm pidempi, mutta preferoin kyllä enemmän lyhyempiä miehiä. Muuten olet oikeassa, et ole mielestäni miehekäs mies, jos olet karvainen tai lähinnä tuo karvallisuus liittyy seksikkyyteen. Ihan samalla tavalla jonkun miehen mielestä en ole naisellinen nainen, koska rasvaprosenttini ja rintani eivät heiden mielestään ole riittävän isoissa lukemissa.
Näin se menee, kaikkia ei voi miellyttää.
Mainitsemissani asioissa ei btw ole mitään naisellista. Asenne ja urheilullisuus/normaalipaino on aina ensisijaiset miehekkyyden mittarit. Ainakin minulle.
Miehekkäitä miehiä mallia 2021:
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/55f6d1e2-632c-4bee-b8a8-fc2454…
Miksi miehet antaa naisten määritellä mikä on miehekästä ja mikä ei?
M25
Vierailija kirjoitti:
Miehekkäitä miehiä mallia 2021:
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/55f6d1e2-632c-4bee-b8a8-fc2454…
Eikö se olisi hienoa miesten muotia Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet antaa naisten määritellä mikä on miehekästä ja mikä ei?
M25
Eivätkö miehet halua tietää?
Meitä kilttejä poikia ei pidetty pahistyttöjen toimesta miehekkäinä. Vain pahispojat saivat kokea ne miehiset asiat pahistyttöjen kanssa :(
Sellainen mies joka on sinut oman maskuliinisuutensa kanssa. Hänen ei siis tarvitse mitenkään kukkoilla tai yrittää korostaa/todistaa miehisyyttään. Ajattelen miehekkyyden olevan sitä, ettei ole enää keskenkasvuinen poika, vaan osaa ottaa vastuuta omasta elämästään ja teoistaan. Ulkoisilta ominaisuuksiltaan ja persoonaltaan miehekäs mies voi olla monenlainen. Mun mielestä maskuliinisuutensa kanssa sinut oleva mies voi olla tyyliltään hyvinkin androgyyni ja antaa myös feminiinisen puolensa näkyä ilman, että hänen uskottavuutensa menee tai hänestä tulee "epämiehekäs".
Vähintään nelikymppinen joka ei roiku Vauva-sivuilla.
"Miksi miehet antaa naisten määritellä mikä on miehekästä ja mikä ei?
Koska naismaiset nykymiehet eivät itse tiedä.
Laatikkoleukainen bmw-kuski joka imee sähkötupakkaa koko ajan ja parta haisee viime viikkoiselle ruualle. Autossa on rekisterikilpi tietenkin auton sisällä ja vanteet tulee offsettinä överisti korin ulkopuolelle.
Minkä takia tälläisillä tyypeillä on hoikat meikatut naiset matkassa? Asia vaivaa siinä määrin että voisin tosiaan kokeiluksi ostaa ko. auton ja testata käykö flaksi tosiaan sen avulla paremmin.