Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, joille kuukautiset eivät aiheuta mitään oireita?

Vierailija
30.10.2014 |

Ei mitään PMS-oireita, ei kramppeja, ei kipuja, ei mitään tuntemuksia? Normaali vuoto, ei viikon kestävää tulvaa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa onnellisia...

Vierailija
2/22 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomaisi asiaa ilman vuotoa. Nyt on hormonikierukka, ja sen laiton jälkeen kuukautiset loppuivat kuin seinään, mutta aikaisemminkin olivat melkoisen niukat ja täysin kivuttomat. Ehkä pari kertaa elämässäni on vatsa ollut jonkinverran kipeä kuukautisten aikana. Menkat alkoivatkin vasta 16-vuotiaana. En ole käytännössä koskaan käyttänyt siteitä, ainoastaan tamponia.

Kolme lasta ja ikää 43 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 13:53"]

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 13:44"]

Ei kuukautisia 2000-luvulla. Olen hormonikierukalla varustettu nainen ollut jo viitisentoista vuotta. Lapset syntyivät 2005 ja 2007, siinä välissä ei ollut hormonikierukkaa, jolloin jotain kuukautisiakin oli. Muuten on vain jotain tuntemuksia on yleensä ovulaation yhteydessä.

Kuukautiset kuulostaa jotenkin niin kivikautiselta asialta. Harmi, ettei hormonikierukka anna kaikille samaa vaikutusta niin ettei tarvitse juoksennella ympäriinsä rätit housuissa tai kohdunkaulassa...

[/quote]

Minusta tuntuisi luonnottomalta, jos ei olisi kuukautisia. Meitä on moneksi.

[/quote]

Mistä tiedät? Oletko kokeillut? :-) Tuntuiko sinusta luonnottomalta jo ennen kuukautisten alkamista vai koskeeko tämä luonnottomuus vain sukukypsää ikää?

Vierailija
4/22 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 14:05"]

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 13:53"]

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 13:44"]

Ei kuukautisia 2000-luvulla. Olen hormonikierukalla varustettu nainen ollut jo viitisentoista vuotta. Lapset syntyivät 2005 ja 2007, siinä välissä ei ollut hormonikierukkaa, jolloin jotain kuukautisiakin oli. Muuten on vain jotain tuntemuksia on yleensä ovulaation yhteydessä.

Kuukautiset kuulostaa jotenkin niin kivikautiselta asialta. Harmi, ettei hormonikierukka anna kaikille samaa vaikutusta niin ettei tarvitse juoksennella ympäriinsä rätit housuissa tai kohdunkaulassa...

[/quote]

Minusta tuntuisi luonnottomalta, jos ei olisi kuukautisia. Meitä on moneksi.

[/quote]

Mistä tiedät? Oletko kokeillut? :-) Tuntuiko sinusta luonnottomalta jo ennen kuukautisten alkamista vai koskeeko tämä luonnottomuus vain sukukypsää ikää?

[/quote]

Kun tietää, että niiden kuuluisi tulla ilman ylimääräistä puuttumista, niin silloin tuntuu, ettei keho toimi niin kuin pitäisi. Stressaisin sitä, että olisin raskaana.

Vierailija
5/22 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juuri oireita.

Vuotopäiviä kolme, toisinaan pientä tiputtelua ennen tai jälkeen. Vuoto niin niukkaa, että jos unohdan laittaa kupin, pikkuhousut kyllä likaantuvat, mutta ei muuta.

Mielialavaihteluita ei ymmärtääkseni juuri ole, tai jos on, ne ovat niin pieniä, että menevät normaaliin (raskas päivä >> väsyttää >> ärsyynnyn  helpommin). 1-2 finniä saattaa tulla. Kipuja tai muita fyysisiä oireita ei ole, ainoastaan tissejä saattaa joskus vähän aristaa. En kyllä valita :)

Mulla ehkäisynä kuparikierukka ja ikää 38

Vierailija
6/22 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä mielialanvaihteluita saattaa olla ennen kuukautisia ja rinnat turpoavat n. viikkoa ennen vuodon alkua. Mitään kipuja ei ole koskaan ollut ja ilman "tissivaivaa" en todennäköisesti edes tietäisi menkkojen alkavan taas kohta. Vuoto tosin kestää yleensä ainakin 6 päivää, joista kolme ensimmäistä tulee kunnon veristä vuotoa klöntteineen, sitten muuttuu todella niukaksi ja ruskeaksi. Kuukautiset alkoivat, kun olin 13 ja nyt olen 25. En käytä mitään ehkäisyä (olen sinkku), eikä ole lapsia.

Vierailija
7/22 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut näin synnytyksen jälkeen. Ennen raskautta kivut oli ihan hirveitä, buranaa meni ihan älyttömästi ja vuotokin oli mielestäni runsaampaa. 

Vierailija
8/22 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi! Olettepa te onnekkaita t.katkera :D itselläni kivut ovat niin pahat että joudun olemaan sairaslomalla joka kerta. kivut ovat niin järkyttävät että itken 6 päivää (kuukautiset kestävät sen verran) ja makaan vain sängyssä buranatokkurassa. Eri lääkkeitä olen kokeillut mutta ei auta eikä mitään varsinaista vikaa ole löydetty. En pysty edes kävelemään parin ensimmäisen päivän aikana muuta kuin vessaan ja takaisin, yöllä herään kipuun ja monesti itken itseni uneen sitten. Buranaa menee kiitettävästi kyllä :D mieliala ei vaihtele tms, kivut ovat vain kauheat.. Joskus saatan jopa oksentaakin

Vierailija
9/22 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä. Sen kolme päivää kyllä kestää, vaikka ärsyttää se tampoonin muistaminen ja vaihtaminen sen pari kertaa päivässä, kun en vieläkään ajoissa muista.

Vierailija
10/22 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä noin onnekas. Onko sinulla ap siis aina olleet kivuttomat kuukautiset? Minulla oli kivuttomat ehkä ensimmäiset 4-5 vuotta, mutta nyt 20 vuoden jälkeen kipuja on kuukautisten kahtena ensimmäisenä päivänä. Buranaa kuluu.

Vierailija
11/22 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oireet ovat olleet erilaisia eri ikäisenä. Nykyään en juurikaan kärsi kuukautiskivuista, mutta ennen kuukautisia iskee kova väsymys sekä hikoilu ja vilunväristykset vuorotellen.

Vierailija
12/22 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vain joskus harvoin kipuja, kerran vuodessa. Säännölliset ovat ja muutenkin vaivattomat.

Vierailija
13/22 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan kipua tai mielialavaihteluita ole, mutta ärsyttävän runsas n. 6 vrk:n vuoto.

Vierailija
14/22 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen oot? Kivut pahenee usein iän myötä. Myös lasten saanti vaikuttaa asiaan suuntaan tai toiseen.

Itsellä kanssa öbaut noin. Niukka vuoto, ensimmäisenä päivinä vuodan vähän enemmän, toisena tuskin ollenkaan ja kolmantena pystyn jo jättämään siteen veks. Ei puhettakaan, että öisin vuotaisin sängylle tms. Koskaan en oo krampannut, koskaan en oo kipulääkettä syönyt kuukautiskipuihin. Joinakin kuukausina saatan ekana vuotopäivänä tuntea alavatsassa sellaista lievää, kaihertavaa tuntemusta, josta tiedän, että kohta se vuoto alkaa.

Vierailija
15/22 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 13:32"]

Minkä ikäinen oot? Kivut pahenee usein iän myötä. Myös lasten saanti vaikuttaa asiaan suuntaan tai toiseen.

Itsellä kanssa öbaut noin. Niukka vuoto, ensimmäisenä päivinä vuodan vähän enemmän, toisena tuskin ollenkaan ja kolmantena pystyn jo jättämään siteen veks. Ei puhettakaan, että öisin vuotaisin sängylle tms. Koskaan en oo krampannut, koskaan en oo kipulääkettä syönyt kuukautiskipuihin. Joinakin kuukausina saatan ekana vuotopäivänä tuntea alavatsassa sellaista lievää, kaihertavaa tuntemusta, josta tiedän, että kohta se vuoto alkaa.

[/quote]

34-vuotias ja kolmen lapsen äiti. Ei ole koskaan ollut mitään oireita tai kipuja. Välillä on ihan harmittanut, kun en ole tuntenut mitään yhteyttä muiden kuukautiskipujen kanssa. Muut ovat valittaneet kaksin kerroin kipuja ja joistain kavereista huomaan, että ovat todella kireitä ja kiukkuisia viikkoa ennen kuukautisia. Jotkut mässäävät suklaata ja itkevät olevansa lihavia. Kaikki tämä tuntuu tosi vieraalta ja on ollut outoa katsella tällaisia asioita vierestä. 

Minulla ei ole mitään vaivaa. Kunhan muistan vaihtaa sidettä niinä neljänä, viitenä päivänä pari kertaa päivässä. Uimassa en käy, kun en kuukuppeja tai tamponeja käytä, mutta muuten ei haittaa elämää millään tavalla.

ap

Vierailija
16/22 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! Korkeintaan pari päivää ennen vuotoa vähän särkee lonkkaa mutta muuten ei mitään oireita. Ja kahtena ensimmäisenä päivänä pidän normaalia tai pientä tampoonia ja kolmantena ja neljäntenä riittää koko päiväksi yksi pikkuhousunsuoja.

Vierailija
17/22 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/22 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen jälkeen loppui menkkakivut.

Vierailija
19/22 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Joskus eli tosi garvoin ovat rinnat turvonneet ja aristavat viikkoa enn. Käytössä nuvaring.

Vierailija
20/22 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipuja ei ole, eikä mitään mielialavaihteluja, mutta viikkoa ennen alkaa armoton ruoan hamstraaminen, eli tekee mieli syödä koko ajan ja ihan sama mitä ja tämä siis kestää siihen asti, kun menkat alkaa. Menkat kestää n. 6 päivää normaaleina, lopussa vähenee huomattavasti. Tosin syön ye-pillereitä, että tämä varmasti vaikuttaa kestoon ja määrään. Olen 40v. ja yksi lapsi.