Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alakertaan makkari vai tekisikö siitä työhuoneen ja mh yläkertaan?

Vierailija
16.09.2021 |

Eli alakerrassa on wc/suihkun lisäksi viisi huonetilaa. Eteinen, olkkari, keittiö, khh, ja tämä yksi jonka funktiota nyt arvotaan.
Tekisikö tästä huoneesta makuuhuoneen, vai laajentaisiko remonttia ja sijoittaisi makkarin yläkertaan?
Yläkerrassa on jo huonetilat ja olisi mukavasti omassa rauhassaan mutta niihin pitäisi laittaa seiniin lisäeristystä ja uusia tietty pinnat + ikkunat korjata tai ehkä vaihtaa. Aika paljon lisää hommaa siis.
Toisaalta tästä alakerran huoneesta on ainoa kulku tuohon kodinhoitohuoneeseen, joten ehkä ei ole kauhean miellyttävää että esim pesukone siellä vieressä jauhaisi illalla, pitäisi aina vähän miettiä mihin aikaan sitä pyykkiä sitten pesee.
Kumman vaihtoehdon valitsisit? Kahdestaan elellään.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis yläkerta on käytännössä joku kylmä vintti?

Vierailija
2/24 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaidin makkarin alas nyt ja työtilat ylös koska työtila voi olla viileämpikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu minkä ikäisiä olette. Jos nuoria ja lapsia ehkä tulossa, parempi paikassa jossa on mahdollisuutta lapsen makuuhuoneeseen lähellä.

Jos olette vähän vanhempia, alakerta varmaan liikkumisen (myös tulevan) kannalta parempi.

Ja jos wc on vain alakerrassa, voi olla raskasta ravata aina alakertaan.

Vierailija
4/24 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu minkä ikäisiä olette. Jos nuoria ja lapsia ehkä tulossa, parempi paikassa jossa on mahdollisuutta lapsen makuuhuoneeseen lähellä.

Jos olette vähän vanhempia, alakerta varmaan liikkumisen (myös tulevan) kannalta parempi.

Ja jos wc on vain alakerrassa, voi olla raskasta ravata aina alakertaan.

Ei ole eikä ole tulossa lapsia. Ihan hyvä pointti toi wc. Tosin uskon, että sitten joskus muutetaan kaupunkikotiin kun alkaa ok-talon hoito rassaamaan, saati liikkuminen olemaan hankalaa. Ap

Vierailija
5/24 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis yläkerta on käytännössä joku kylmä vintti?

Siellä kaksi huonetta jotka pitää eristää paremmin ja pintaremontoida. Ap

Vierailija
6/24 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka usein työhuonetta tarvitaan? jos etätyössä vaikka toinen, niin yläkerta olisi rauhallisempi. Itse käyn yöllä vessassa, niin haluaisin vessan olevan samassa kerroksessa. 

Vierailija
7/24 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsia tulossa, yläkerta. Jos ei, työhuone ylös.

Vierailija
8/24 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama mulle, tee niin kun teet, ei kiinnosta.

Vierailija
9/24 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sen yläkerran remontoi ja tekee makkarin sinne. Työhuone alas. Jos ei toimi niin vaihto. Makkari on kiva siellä missä on rauhallista, kuin turvallinen pesäkolo jossa voi lukea. Paloportaat yläkertaan tai tikkaat. Vanhana voi nukkua alakerrassa.

Vierailija
10/24 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

yläkerta.

alakerrassa on kaikki kotityöt ja muut arjen askareet. yläkerta on rauhoittumista varten.

Vierailija
11/24 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin, että makkari yläkertaan, jos sinne on tarkoitus joku huone laittaa. Meillä oli työhuone yläkerrassa ja käyttämättähän se jäi "vaivalloisuuden" takia. Sitten läppärit olikin ruokapöydällä ja yläkerran 40m² lähes käyttämättömänä "tulostinhuoneena"...

Vierailija
12/24 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuinka usein työhuonetta tarvitaan? jos etätyössä vaikka toinen, niin yläkerta olisi rauhallisempi. Itse käyn yöllä vessassa, niin haluaisin vessan olevan samassa kerroksessa. 

Ei kovin usein. Se voisi toimia myös telkuntuijotushuoneena, meillä kun on molemmilla ihan omat ohjelmat mitä katsotaan. Tosin pärjätään hyvin ilmankin. Ap

Vierailija
13/24 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama mulle, tee niin kun teet, ei kiinnosta.

Kiitos tästä merkittävästä panostuksesta keskusteluun :D

Ps. Avasit ja kommentoit vaikka ei kiinnosta ja ihan sama🤔

Vierailija
14/24 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin alakertaan hyvin äänieristetyn huoneen jossa voi kiduttaa ja rankaista.

Vierailija
15/24 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sanoisin, että makkari yläkertaan, jos sinne on tarkoitus joku huone laittaa. Meillä oli työhuone yläkerrassa ja käyttämättähän se jäi "vaivalloisuuden" takia. Sitten läppärit olikin ruokapöydällä ja yläkerran 40m² lähes käyttämättömänä "tulostinhuoneena"...

Hah no on siellä tulostimella tilaa olla :D ei ainakaan sen ruksutus häiritse ketään. Lähinnä tuota makkarin sijoittelua ajattelin tuon kodarin vuoksi, että onkohan kovin häiritsevää kun pesukone ja kuivausrumpu siinä vieressä. Mutta kai sitä lähinnä paiväsaikaan noita pyykkihommia tehdään, hyvin harvoin laitan illalla mitään jauhamaan. Ap

Vierailija
16/24 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan kätevää, että makuuhuoneen vaatekaapit ovat kodinhoitohuoneen vieressä. Ei tarvitse kuljetella pyykkejä. Vai onko vaatehuone erikseen?

Vierailija
17/24 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukone voi häiritä työtäkin. Kiva, kun temsin kautta kaikki kuulevat, kun sulla pesukone linkoaa.

Vierailija
18/24 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin makkarin yläkertaan.

Saahan sen työhuoneen sitten vaihdettua makkariksi, jos tuntuu siltä, että jalka ei enää nouse jyrkkiä vintinportaita.

Vierailija
19/24 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittaidin makkarin alas nyt ja työtilat ylös koska työtila voi olla viileämpikin.

Mulle kävisi just toisinpäin. Makkari voi olla viileämpi, mutta ei missään nimessä työhuone. 

Vierailija
20/24 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kovin usein. Se voisi toimia myös telkuntuijotushuoneena, meillä kun on molemmilla ihan omat ohjelmat mitä katsotaan. Tosin pärjätään hyvin ilmankin. Ap

yläkertaa voisi harkita pitävänsä myös hieman alemmalla peruslämmöllä ja käyttää keväästä syksyyn enemmän, jos se olisi työ/tv-huone käytössä

minulla on lonkka huonossa kunnossa ja muistan jo kymmenisen vuotta sitten katsoneeni hämmästyneenä huomattavasti vanhempaa, sisareeni, joka kipaisi yläkerrasta jonkin langan. itse olen jo vuosia varonut portaissa liikkumista. päätättepä miten tahansa asian nyt, niin älkää tehkö sellaista ratkaisua, joka estää alakerran käytön makuuhuoneena. me jouduimme aikoinaan tekemään työhuoneesta makuuhuoneen, kun tyttäremme jalkaa jouduttiin leikkaamaan useampaan kertaan.