Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vatsakivut loppui

Onnellinen
16.09.2021 |

Oon vuosia kärsinyt erilaista kivuista vatsan alueella, ollu tukoksia ja muuta mitkä vieny sairaalaan eikä syytä oo löytyny. Söin aamuisin aina puuroa ja mustikoita tai marjoja, siemenleipiä joissa isoja jyviä kuten real ja viikonloppuna jos ostanu tai itse tehnyt hampparit kotona, käyttäny valmissämpylöitä joissa on niitä jyviä päällä jne.
Lopetin kokeellisesti kaikki jyvät, marjat, siemenleivät joissa siis jyvät selkeästi näkyvissä ja puolen vuoden jälkeen mun vatsakivut on kadonnut kokonaan!
Syön vain hienoksi jauhettua leipää ilman näkyviä siemeniä, näkkileipää, höyrytettyjä kasviksia ja aamuisin puuron ja marjojen tilalla vihersmoothien ja keitetyn kananmunan.
Muuten syön ihan normi ruokaa, peruna jostain syystä ei sovi enää esim muussattuna, sekin siis jäänyt pois, yhden keitetyn potun syön kyllä esim kalan kanssa, muuten en.
Tää testi on siis vain mua koskeva, en usko enää näihin virallisiin ympyröihin, sillä en voi käyttää maitotuotteita ja juustoja vain pitkään kypsytettyä ja vain vähän. Ei siis juusto-viini maistiaisia syksyn pimeinä iltoina.
Totean vain että ne marjojen kivet ja kuoret tukki mun kohdalla suoliston, samoin siemenet ja ne teki taskuja jotka tulehtui. Sitten lopputulema oli aina suolitukos ja jatkuvat lääkekuurit ja tuskanhiki.
Halusin tehdä tän kokeen itselleni, koska lääkärit tai ravintoterapeutit ei saaneet ohjeillaan mua kuntoon. Jokaisen ihmisen suolisto on kehittynyt jo lapsuudesta asti eri tavalla jos ollut koliikkia ja muuta, silloin mikään yleinen "kuidut ja siemenet pitää sut terveenä" ei ainakaan mun kohdalla toiminut ollenkaan.
Jos nyt joku kamppailee edelleen voimakkaiden kipujen kanssa eikä saa apua ja ramppaa päivystyksessä kipupiikeillä, kokeile oisko kivellisten hedelmien ja siementen tai kuorellisen marjojen pois jättö sulle avuksi.
Halusin vaan kertoa oman kokemukseni, oon vaan niin onnellinen että itse löysin avun itselleni ja jos tästä on jollekin apua, niin hyvä! 😊

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma!

Vierailija
2/11 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedosta ja hienoa kuulla!

Mua kiinnostaa, että miksiköhän näitä umpipusseja syntyy. Olen tosiaan kuullut siitä, että siemenet voivat pesiytyä niihin ja aiheuttaa tulehduksia. Äidilläni näitä pusseja löytyy, mutta lääkäri ei osannut sanoa mistä ne johtuvat. Ovat kuulemma uusi ongelma, jota ei ole ennen ollut. Tulee mieleen, että onkohan nykyinen lisäaineilla kyllästetty ruoka syypää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa, että miksiköhän näitä umpipusseja syntyy. Olen tosiaan kuullut siitä, että siemenet voivat pesiytyä niihin ja aiheuttaa tulehduksia. Äidilläni näitä pusseja löytyy, mutta lääkäri ei osannut sanoa mistä ne johtuvat. Ovat kuulemma uusi ongelma, jota ei ole ennen ollut. Tulee mieleen, että onkohan nykyinen lisäaineilla kyllästetty ruoka syypää.

👉 Kiva kun joku jaksoi lukea ja oon miettiny vuosikausia samaa kuin sinä.

Nyt kun esim leipään lisätään hirveästi erikseen vielä gluteenia ja niitä pirun siirapeita, on aika selvää ettei niitä vatsa kestä. Mulla se tosiaan johtui niistä marjojen kuorista ja kaikista kovista siemenistä selkeesti, harmittaa vaan kun rakastin puuroa marjoilla 🙄 koitin myös tehdä marjoista smoothia, mutta se ei auttanu asiaa, kivut edelleen kovat. Sitten piti mössötkin jättää pois. Voihan se olla että vuoden päästä jos koittaa varovasti ja pitää määrän vain hyvin pienenä niin ehkä.. Mutta kun terapeuttikin sanoi että ne kertyy pitkältä ajalta ne taskut ja niihin ei oo muuta kuin antibiootit avuksi, niin oon ajatellu olla täysin ilman.

Parempi olla vaan näin kuin jatkuvasti sairaalassa😊

Nää kaiken maailman siemenet on kans tänä päivänä niin täynnä torjunta yms aineita, että vähemmästäkin ihmisillä suolet rikki 🙄

Vierailija
4/11 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niitä ollut, mutta vaiva on ollut alidiagnosoitu. Kyseessä on iäkkäiden vaiva ja aiemmin elinikä oli muutenkin lyhyempi mitä nykyään. Ennen ruuassa oli enemmän kuituja, jota suolisto tarvitsee. Vatsakivutkin kärsittiin eikä niistä menty lääkäriin.

Minulta tulehtui divertikkeli nelikymppisenä, en tiennyt niistä mitään ja lääkärin mukaan olin nuori potilas. Minulla oli teininä vasemmalla alavatsalla hirveän kovia kramppimaisia vatsakipuja. Valuin kylmää hikeä ja tuntui, että pyörryn. Lääkäriin minua ei viety, äiti vain totesi, että kaikilla meillä on vatsa välillä kipeä.

Muutaman tulehduksen kärsin puolen vuoden sisään ja sitten onneksi pääsin leikkaukseen.

Vierailija
5/11 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva, että osasit diagnosoida itsellesi suolitukoksen jyvistä ja siemenistä. 

Kannattaa hakea lääkärilupaa. 

Vierailija
6/11 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on niin, että juuri jyvät ja siemenet voivat jäädä suoliston mutkiin "elämään"

Jos esimerkiksi saa lähetteen paksunsuolen tähystykseen, niin lähete ohjeissa on että:

Että ennen tähysttä ei saa viikkoon pariin syödä mitään missä on siemeniä tai jyviä.

Ei edes juoda tuoremehua, jossa hedelmälihaa on mukana.

Noissa monissa vatsavaivoissa on oma apu monesti se paras apu.

Suolisto erilainen kaikilla ihmisillä erilainen, samoin ruuansulatus.  Jos on ns, huono vatsa, sitä voi suunnattomasti itse parantaa, kokeilemalla erilaisia ruokavalioita, ja useille niistä löytyy apu.

Edellyttäen ettei vatsassa ole mitään tulehduksellista sairautta jota on hoidettava lääkkeillä.

Vierailija
7/11 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 12.37:lle :

Eikö ollukki kiva? On ainakin yks ihminen vähemmän rasittamassa erikoissairaanhoitoa ja veroeuroja. On näitä muita sairauksia jo ihan tarpeeksi, ni kaikki on pakko koittaa itsensä eteen tehdä. En mä lääkäriksi ole pyrkimässä, että älä huoli.

(ai että voi tässä katkerien maassa olla typeriä ihmisiä, toisen onni ja hyvinvointi on näköjää muiltakin pois) 😏

Vierailija
8/11 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on niin, että juuri jyvät ja siemenet voivat jäädä suoliston mutkiin "elämään"

Jos esimerkiksi saa lähetteen paksunsuolen tähystykseen, niin lähete ohjeissa on että:

Että ennen tähysttä ei saa viikkoon pariin syödä mitään missä on siemeniä tai jyviä.

Ei edes juoda tuoremehua, jossa hedelmälihaa on mukana.

Noissa monissa vatsavaivoissa on oma apu monesti se paras apu.

Suolisto erilainen kaikilla ihmisillä erilainen, samoin ruuansulatus.  Jos on ns, huono vatsa, sitä voi suunnattomasti itse parantaa, kokeilemalla erilaisia ruokavalioita, ja useille niistä löytyy apu.

Edellyttäen ettei vatsassa ole mitään tulehduksellista sairautta jota on hoidettava lääkkeillä.

Sepä se, viikkojen ja kuukausien aikana ehtii tapahtua ilkeitä juttuja jos sitä tavaraa vaan jää sinne, eikä mikään määrätty tyhjennyslääke, kuitulisä ja mitä näitä on-auta.

Hassua tässä oli se että mulla se jäi jumiin oikealle puolelle, yleensä divertikkuliitti on vasemmalla puolella. Ja juuri tuosta syystä mä päätin että jossei kerran leikata niin joku syyhän tälle on ja nyt ollaan tässä. Hermoja on kyllä vaatinut ja kekseliäisyyttä syömisii.

Vierailija
9/11 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehdi enää sen kummempaa tänne kirjoittaa, mutta jos joku netin ihmeellisessä maailmassa tähän mun tekstiin törmää apua etsiessään, niin toivon että tästä on apua😊

Vierailija
10/11 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva, että osasit diagnosoida itsellesi suolitukoksen jyvistä ja siemenistä. 

Kannattaa hakea lääkärilupaa. 

Niin kyllä siitä ihan magneettikuva otettiin..

Vierailija
11/11 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

👉 Kiva kun joku jaksoi lukea ja oon miettiny vuosikausia samaa kuin sinä.

Nyt kun esim leipään lisätään hirveästi erikseen vielä gluteenia ja niitä pirun siirapeita, on aika selvää ettei niitä vatsa kestä. Mulla se tosiaan johtui niistä marjojen kuorista ja kaikista kovista siemenistä selkeesti, harmittaa vaan kun rakastin puuroa marjoilla 🙄 koitin myös tehdä marjoista smoothia, mutta se ei auttanu asiaa, kivut edelleen kovat. Sitten piti mössötkin jättää po

Haluaisin kysyä, mitä laitat vihersmoothieen ja mitä hedelmiä voi vielä syödä. itsellä samat vaivat....