Alakertaan makkari vai tekisikö siitä työhuoneen ja mh yläkertaan?
Eli alakerrassa on wc/suihkun lisäksi viisi huonetilaa. Eteinen, olkkari, keittiö, khh, ja tämä yksi jonka funktiota nyt arvotaan.
Tekisikö tästä huoneesta makuuhuoneen, vai laajentaisiko remonttia ja sijoittaisi makkarin yläkertaan?
Yläkerrassa on jo huonetilat ja olisi mukavasti omassa rauhassaan mutta niihin pitäisi laittaa seiniin lisäeristystä ja uusia tietty pinnat + ikkunat korjata tai ehkä vaihtaa. Aika paljon lisää hommaa siis.
Toisaalta tästä alakerran huoneesta on ainoa kulku tuohon kodinhoitohuoneeseen, joten ehkä ei ole kauhean miellyttävää että esim pesukone siellä vieressä jauhaisi illalla, pitäisi aina vähän miettiä mihin aikaan sitä pyykkiä sitten pesee.
Kumman vaihtoehdon valitsisit? Kahdestaan elellään.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuinka usein työhuonetta tarvitaan? jos etätyössä vaikka toinen, niin yläkerta olisi rauhallisempi. Itse käyn yöllä vessassa, niin haluaisin vessan olevan samassa kerroksessa.
Ei kovin usein. Se voisi toimia myös telkuntuijotushuoneena, meillä kun on molemmilla ihan omat ohjelmat mitä katsotaan. Tosin pärjätään hyvin ilmankin. Ap
yläkertaa voisi harkita pitävänsä myös hieman alemmalla peruslämmöllä ja käyttää keväästä syksyyn enemmän, jos se olisi työ/tv-huone käytössä
minulla on lonkka huonossa kunnossa ja muistan jo kymmenisen vuotta sitten katsoneeni hämmästyneenä huomattavasti vanhempaa, sisareeni, joka kipaisi yläkerrasta jonkin langan. itse olen jo vuosia varonut portaissa liikkumista. päätättepä miten tahansa asian nyt, niin älkää tehkö sellaista ratkaisua, joka estää alakerran käytön makuuhuoneena. me jouduimme aikoinaan tekemään työhuoneesta makuuhuoneen, kun tyttäremme jalkaa jouduttiin leikkaamaan useampaan kertaan.
Joo, eihän toi ole oikeastaan kuin sisustuskysymys, työhuoneesta makkariksi. Ap
Ehkäpä tässä vaiheessa teemme huoneesta makkarin, jos tuntuu että tarvitsee rauhallisemman paikan yläkerrasta niin sitten remontoimme huoneen sinne. Jossain vaiheessa ne kamarit remontoidaan kyllä mutta eipähän ole asialla niin kiire. Ap
Ei ole erikseen vaatehuonetta. En usko että edes olisi makkarin puolella vaatekaappeja vaan kaikki säilytettäisiin siellä khh:ssa. Ap