Hoitajat ja lääkärit, mitä mieltä olette uudesta Syke ohjelmasta?
Tännän se alkaa! Paljon on mainostettu ohjelmaa ja puhuttu, että olisi hyvinkin todenmukainen ja faktat kunnossa. Itselläni ainakin odotukset korkealla.
Kommentit (814)
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 22:24"]Perussovinistisena mieskirurgina väittäisin, että meidän sairaalan leikkaussalihoitajat ovat paremman näköisiä kuin tuossa sarjassa olleet. Ja kiihkeitä tammoja.. Pikkujouluissa.. Ja joku joskus töissäkin..
[/quote]
Niin tietysti?! Mutta tää ohjelma ei ollut k.18, joten totuutta ei voi näyttää.
Sh.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 09:55"][quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 05:39"]Voi ei, tämän keskustelun myötä tajusin työskenteleväni av-mammoja kuhisevassa paikassa. :( En voi enää katsoa ketään tunnelissa silmiin.
Raviolissa tavataan.
[/quote]
Av- mammoille oma t-paita ! Tässä muutamia teksti ehdotuksia:
- av-mamma , en tunne häpeää!
-av- mamma ja ylpeä siitä!
Saa jatkaa:)
Voisi sitten istua ruokalassa vierekkäin ja postata selfien tänne:)
Minäkin olen harvinaisen asiallisen näköinen naisihminen, koskaan ei voi tietää, kenen sisällä asuu pieni av- mamma...
[/quote]
Ohiksena vaan: olen tullut samaan tulokseen jonkin aikaa täällä pyörittyäni, harvoin taitaa palstalla kommentoida oikea wt, jannice-markoliinan äiti tms joita täällä kovasti kuitenkin sätitään. -Tuohon sarjaan, en katsonut mutta pakko se tehdä kun eräs fiksuna pitämäni ihminen kehui.
En ole hoitoalalla mutta minun mielestäni oli ihan kiva sarja, ehkä se huoraaminen alko jo olla vähän epäuskottavaa, mutta noin muuten aion katsia!
Ihan ok sarja. Ihmettelin sitä leikkuurin ramppausta vaikka missä vaatteissa ja huoraus meni yli.
Ps. Minä ja mies ollaan myös hoitoalalla tavattu samassa duunissa ;)
Viihdyttävää mutta liian dramaattista. Kliseinen rinnan puhkaisu kesken sydämenhakureissun oli jo vähän liikaa.
Ja ihanko apulaisosastonhoitaja pistää tipan ym kiinni tuosta vain ennen kuin lääkäri toteaa potilaan kuolleeksi...
Huoh. Odotin tästä laadukasta ja uskottavaa sarjaa, mutta hienoinen pettymys oli. Toki ymmärrän, että draamaahan se on eikä dokumenttia, mutta silti voisi joskus sitä Hollywoodia jättää vähän vähemmälle, ainakin täällä Suomessa. Katsotaan nyt vielä ainakin seuraava jakso.
Juu. Aika tylsää oli. Toivottavasti seuraava jakso on vetävämpi. Muutoin jää katselut siihen.
Itse mietin sitä miten niillä hoitajilla oli aina mahdollisuus lähteä jonnekin osastolta pois, pukukaapille ja parvekkeelle yms.. ei ole todellisuudessa mahdollista.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 22:16"]
Viihdyttävää mutta liian dramaattista. Kliseinen rinnan puhkaisu kesken sydämenhakureissun oli jo vähän liikaa. Ja ihanko apulaisosastonhoitaja pistää tipan ym kiinni tuosta vain ennen kuin lääkäri toteaa potilaan kuolleeksi... Huoh. Odotin tästä laadukasta ja uskottavaa sarjaa, mutta hienoinen pettymys oli. Toki ymmärrän, että draamaahan se on eikä dokumenttia, mutta silti voisi joskus sitä Hollywoodia jättää vähän vähemmälle, ainakin täällä Suomessa. Katsotaan nyt vielä ainakin seuraava jakso.
[/quote]
Miksei voi laittaa tippaa kiinni? Mä olen usein toiminut noin, ja olen ihan rivish, en apulais- oh.
BTW, mun aviomies on kirurgi ja me ollaan tavattu töissä ;)
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 22:16"]
Viihdyttävää mutta liian dramaattista. Kliseinen rinnan puhkaisu kesken sydämenhakureissun oli jo vähän liikaa. Ja ihanko apulaisosastonhoitaja pistää tipan ym kiinni tuosta vain ennen kuin lääkäri toteaa potilaan kuolleeksi... Huoh. Odotin tästä laadukasta ja uskottavaa sarjaa, mutta hienoinen pettymys oli. Toki ymmärrän, että draamaahan se on eikä dokumenttia, mutta silti voisi joskus sitä Hollywoodia jättää vähän vähemmälle, ainakin täällä Suomessa. Katsotaan nyt vielä ainakin seuraava jakso.
[/quote]
Miksei voi laittaa tippaa kiinni? Mä olen usein toiminut noin, ja olen ihan rivish, en apulais- oh.
[/quote]
Ensinnäkin tuossa huvitti juuri se, että apul. oh oli potilaan kimpussa. Olisikin ollut ihan rivihoitaja niin olisi ollut vähän realistisempi.
Toisekseen potilaan kuolema käsiteltiin tuossa niin että hana kiinni ja homma on selvä. Mitäpä suotta lääkäriä vaivaamaan yhdellä kuolemisella... :-)
No apulaisoh:t kyllä usein ovat ihan myös potilastyössä...Ainakin mä olin niitä hommia tehdessäni ja ihan erikoissairaanhoidosta oli kyse. Tollasessa tilanteessa tipan voi sulkea, antaa omaisille rauhaa vainajan kanssa ja sitten vasta kutsua sen lääkärin. Kuoleman kanssa ei ole enää kiire, vaan tärkeintä on keskittyä omaisiin ja antaa heille aikaa, kuten tässä ilmeisesti yritettiinkin kuvata.
Samalla linjalla siis kirjoittajan 124 kanssa.
Iik, teidän puheiden mukaan työskentely sairaaloissa on kuin suoraa Greyn anatomiasta! Olisi ilmeisesti pitänyt sittenkin lukea sairaanhoitajaksi tai lääkäriksi ja tulla sinne teidän ympyröihin metsästämään omaa doctor mc dreamya ;D
Ei liity nyt varsinaisesti tähän, mutta kun sitä rintaa puhkotaan joka sarjassa, niin mitä se oikein tarkoittaa? Miten se voidaan noin vain puhkoa, ja eikö se koske hirvittävästi? Ja eikö siinä tökätä mitään tärkeää puhki? Eikö verta suihkua? Tyhmä kysyy, en onneksi hoitoalalla...
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 23:28"]
Kovasti oli Teho-Osastoa katsottu tekijätiimissä
[/quote]
Mun mielestä ne on katsoneet Holby Citya. Siinä oli just noita hoitsuja ja sydänlääkäreitä. Hierarkia selvä, lekurit ylempänä kuin hoitsut. Ei teho-osastossa ollut tuollaista. Itse asiassa matkineet holbya vähän liikaakin kun tarkemmin ajattelee. Siinäkin ne hoitsut aina seisoskeli tiskillä. Ja oli narkkarihoitajia, ilkeitä lääkäreitä, suhteita, jne.
Kauanko tuon apulaisosastonhoitajan työvuoro oikein kesti? 24?
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 22:16"]Viihdyttävää mutta liian dramaattista. Kliseinen rinnan puhkaisu kesken sydämenhakureissun oli jo vähän liikaa.
Ja ihanko apulaisosastonhoitaja pistää tipan ym kiinni tuosta vain ennen kuin lääkäri toteaa potilaan kuolleeksi...
Huoh. Odotin tästä laadukasta ja uskottavaa sarjaa, mutta hienoinen pettymys oli. Toki ymmärrän, että draamaahan se on eikä dokumenttia, mutta silti voisi joskus sitä Hollywoodia jättää vähän vähemmälle, ainakin täällä Suomessa. Katsotaan nyt vielä ainakin seuraava jakso.
[/quote] Ihan kyllä kuolleilta laitetaan tipat ja hapet kiinni ennen kuin lääkäri toteaa, siihenhän voi mennä monta tuntia
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 07:27"]
Jaksossa parasta oli Jaajo.
[/quote]
Kai se omakuva aina näyttää parhaalta.;)
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 21:59"]
En ole hoitoalalla mutta minun mielestäni oli ihan kiva sarja, ehkä se huoraaminen alko jo olla vähän epäuskottavaa, mutta noin muuten aion katsia!
[/quote]
No katsos kun Kuustosen tissi piti saada jollain tekosyyllä mainostamaan ekaa jaksoa.
Järkyttävää shittiä, jos niin kun on satsattu siihen, ettei olis asiavirheitä. Tässähän ei ole muuta kuin asiavirheitä. Menee jo Salkkarien ja Noora Karman kanssa samalle tasolle tuo hoitotyön osaaminen. Joka kohtauksessa asia virheitä ja pahoja. Jos tolleen hoidettais oikeesti niin kukaan ei selviis hengissä sairaalasta.
En ole lääkärihoitaja, mutta näin tavallisen katsojan silmin oli liikaa tavaraa ensimmäisessä jaksossa.
- liian nopea henkilöiden esittely, yksi henkilö per jakso olisi ollut hyvä tahti
- liian nopea leikkaus, oli välillä naurettava
- liikaa päällekäyvää ja nopeasti vaihtuvaa musiikkia
- käsikirjoituksessa ei kauheasti annettu katsojalle tilaa, kaikki selitettiin auki
Mutta suomalaiseksi sarjaksi hyvä, toivottavasti tahti rauhoittuu.
Ihan hyvä sarja mutta ei kovinkaan lähellä totuutta kyllä...