Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukas työt tekee suomessa jatkossa kun suomalaiset jää eläkkeelle?

Vierailija
11.11.2025 |

Korkeasti koulutettuja suomalaisia ei palkata. Olen hakenut aika moneen paikkaan mutta ei niin ei. Meinaako halllitus nostaa eläkeikää vai tuoda ulkomaalaisia tänne töihin kun ei enää 40 vuotias kelpaa töihin. Jos on vuoden työtön ollut niin se on jätettä työnantajien mielestä jonka osaaminen on liian vanhaa. Pitäisi kai kouluttautua lisää. Minä en mene opiskelemaan enää.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Pitäisi ihan oikeasti palkata niitä työikäisiä, jotka vielä haluavat töihin. 

Vierailija
2/31 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Pitäisi ihan oikeasti palkata niitä työikäisiä, jotka vielä haluavat töihin. 

Tämä on kyllä kerrassaan merkillistä. Ei niin ei, mutta jokainen harppu tuolla roikkuu silti, vaikka käyvät jo kahdeksattakymmentään. Ja lapsiperheköyhyys seurauksena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä työt?

Vierailija
4/31 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AI, robotit ja automaatio. Ihmisiä tarvitaan parin-kolmenkymmenen vuoden päästä työtä tekemään vain hyvin vähän.

Vierailija
5/31 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AI, robotit ja automaatio. Ihmisiä tarvitaan parin-kolmenkymmenen vuoden päästä työtä tekemään vain hyvin vähän.

Hölynpölyä. 

Vierailija
6/31 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi pyörii ulkomaanvoimalla jatkossa sitten. Hoitajat tulee filippiineiltä ja raksamiehet virosta.

Kyllä olen varma että telakalla olisi työpaikkoja vapaana mutta ei ne palkkaa suomalaisia koska liian kallis. Kaveri on telakalla ja ulkomaalaisille maksetaan kuulemma 5 euroa tunti. Ulkomaalaisilta vähennetään palkasta asunto ja verot  niille jää 4-5 euroa.

Vierailija
7/31 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rappukäytävä siivoojatkin on ulkomaalaisia. Täällä niitä on ollut jo vuoden verran

Vierailija
8/31 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten, kun ne ulkomaalaiset päättävätkin, että eivät halua maksaa suomalaisten eläkkeitä? Eikö kukaan ole tätä ajatellut? 

Vierailija
9/31 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin yksityisen puolen vapaita lääkäriaikoja samalle päivälke eilen, vapaana oli Helsingissä lähinnä ulkomaalaistaustaisia lääkäreitä, joille ilmeisesti kukaan ei halunnut varata aikaa.

Vierailija
10/31 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt tekee se kuuluisa Joku Muu.

Vierailija
11/31 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä töitä sitten tarjotaan vieläkin minulle, vaikka olen ollut vanhuuseläkkeellä jo kaksi vuotta?

Vierailija
12/31 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan meillä massiivinen ulkoa tullut työvoimareservi, eri alojen ammattilaisia insinööreistä lähtien, töihinhän he ovat tänne tulleet, nyt ovat vain väliaikaisesti kelan asiakkaita.

Vierailija
13/31 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina puhutaan suomalaisista eläkeläisistä ihan kuin mamuset eivät ikääntyisi siinä missä mekin. Joku niidenkin eläkkeet joutuu maksamaan ja perceet pyyhkimään. Juuri olin sairaalassa ja viereisessä sängyssä oli iäkäs mamunen, jolle oli tehty useita sydänleikkauksia. 

Vierailija
14/31 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein työurani työhönottajana ja palkkasin paljon 40-50v hakijoita. Monista tuli todella hyviä työntekijöitä, ei pieniä lapsia, ei omia kasvukipuja enää, osaaminen usein valmiina, hyvä työmotivaatio. Paikkakunnan vaihtajat olivat haluttuja alalla.  

Vierailija
15/31 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nepalilaiset, bangladeshilaiset, virolaiset, puolalaiset... kuten tähänkin asti.

Vierailija
16/31 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut remontoida taloani mutta olisi tullut vain ulkomaalaisia remontoijia. Aloin sitten tekee itse remonttia koska en luota ulkomaalaisiin.

Vierailija
17/31 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nepalilaiset, bangladeshilaiset, virolaiset, puolalaiset... kuten tähänkin asti.

Yksikään niistä ei pysty tekemään minun työtäni.

Vierailija
18/31 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän töissä eläkeläiset tekee sijaistusta ja osa-aikaa. Nuoria ei työ kiinnosta, kesätöihinkään ei enää edes alan opiskelijoita saada. Meidän nuorimmat on noin 40 vuotiaita ja vanhimmat tekee niin pitkään kunnes on pakko jäädä pois. Onneksi on eläkeläiset, muuten oltais pulassa.

Vierailija
19/31 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselin yksityisen puolen vapaita lääkäriaikoja samalle päivälke eilen, vapaana oli Helsingissä lähinnä ulkomaalaistaustaisia lääkäreitä, joille ilmeisesti kukaan ei halunnut varata aikaa.

Mä otin kerran riskillä tällaisen lääkärin. Oli oikeasti hyvä heppu. Löyti syyn vaivaan, johon suomilääkärillä ei ollut mitään muuta neuvoa kuin joku salva. Suomilääkäri yritti hoitaa oiretta, mutta tää toinen löyti heti syyn.

Joskus se riskinotto kannattaa.

Vierailija
20/31 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän töissä eläkeläiset tekee sijaistusta ja osa-aikaa. Nuoria ei työ kiinnosta, kesätöihinkään ei enää edes alan opiskelijoita saada. Meidän nuorimmat on noin 40 vuotiaita ja vanhimmat tekee niin pitkään kunnes on pakko jäädä pois. Onneksi on eläkeläiset, muuten oltais pulassa.

Kaikki yli 70-vuotiaat kollegani tekevät töitä freelancereina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme