Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä viimeksi löysit uuden ystävän aikuisiällä?

Vierailija
15.11.2017 |

Kerro mistä sinä aikuinen löysit viimeksi uuden ystävän? Onko sinulla jokin tietty paikka mistä niitä aina tarttuu mukaan? :)

Kommentit (428)

Vierailija
1/428 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistolta.

Vierailija
2/428 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/428 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä monta vuotta sitten. Vaikeaa on ystävien saanti. Kuulun moneen ystäväryhmään facessakin. Ei vain ketään muita täältä päin.

Vierailija
4/428 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikaupasta olen löytänyt parikin. Tarpeeksi usein kun samoihin kasvoihin törmää, niin siitähän se jutustelu hiljalleen alkaa.

Vierailija
5/428 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävystyminen aikuisiällä on jotenkin todella vaikeaa. Vaikka tulisikin jutusteltua töissä, salilla tai vaikka siellä lähikaupassa, niin tuttavuudet tuntuvat jäävän jostain pintapuolisiksi.

Netissä on ystäväryhmiä ja sivustoja, mutta ne tuntuvat liian epätoivoisilta ja syrjäytyneiden ihmisten hommalta.. 

Vierailija
6/428 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereita nyt saa melkein mistä vain, mutta ihan ystävä ystävä: Lapsen eskarikaverin äidistä, tästä jo kyllä 10v aikaa. Paljon uusia kavereita olen saanut viime aikoina sairastamani taudin vertaistukiryhmästä.

Vierailija
7/428 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitolaitoksessa jäi muutama kaveri elämääni. Onneksi. Entuudestaan ei juuri ketään ollutkaan. Mutta valitettavasti kaikki asuu pitkin Suomea...

Vierailija
8/428 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin viimeeksi joku 15 vuotta sitten kun olin parikymppinen. Nyt +35 on mahdoton löytää enää korkeakoulusta ystäviä. Ainakaan läheisiä semmosia. Tietenkin mies on MYÖS ystävä mutta sitä ei tässä tarkoteta ilmeisesti.

Vierailija
9/428 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävystyminen aikuisiällä on jotenkin todella vaikeaa. Vaikka tulisikin jutusteltua töissä, salilla tai vaikka siellä lähikaupassa, niin tuttavuudet tuntuvat jäävän jostain pintapuolisiksi.

Netissä on ystäväryhmiä ja sivustoja, mutta ne tuntuvat liian epätoivoisilta ja syrjäytyneiden ihmisten hommalta.. 

Ystävystyminen vaatii sitä että paljastetaan toiselle yksityinen puoli itsestä. Ihmiset on aikuisiällä yleensä hyvin muodollisia. Teininä ryypätään ja itketään yhdessä ja koetaan kaikenlaista  intiimiä. Silloin syntyy lujempia ystävyyssuhteita. Aikuisena suojellaan omaa sisintä eikä paljasteta sitä muille. Näin jää ystävyyssuhteet syntymättä.

Vierailija
10/428 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene vaikka joskus viideltä illalla tjsp istumaan kirjaston ulkopuoelle kirjan kaa kun on suljettu. Sitten ilmoitat kaikille tulijoille että se onkin jo suljettu ennenkuin ehtivät repimään ovea. Jutustelu on avattu. Kohta tedätkin toisen kaikki harrastukset, vaivat, sisarukset jne.

Vierailija
11/428 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenosoituksesta.

Vierailija
12/428 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mistään koskaan ikinä... Viimeksi minulla oli ystävä 2007. Kaikki vaan loppuu... Yhtään uutta ystävyyttä/kaveruutta ei synny, kun olen kai niin kummallinen. Minulla ei ole ketään. N36

Vierailija
13/428 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä, ja lapsen kaverin kautta.. jonkunlaiset..

Vierailija
14/428 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävystyminen vaatii sitä että paljastetaan toiselle yksityinen puoli itsestä. Ihmiset on aikuisiällä yleensä hyvin muodollisia. Teininä ryypätään ja itketään yhdessä ja koetaan kaikenlaista  intiimiä. Silloin syntyy lujempia ystävyyssuhteita. Aikuisena suojellaan omaa sisintä eikä paljasteta sitä muille. Näin jää ystävyyssuhteet syntymättä.

Tämä oli hyvin oivallettu.

Vierailija
15/428 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mistään koskaan ikinä... Viimeksi minulla oli ystävä 2007. Kaikki vaan loppuu... Yhtään uutta ystävyyttä/kaveruutta ei synny, kun olen kai niin kummallinen. Minulla ei ole ketään. N36

Täällä toinen!

AV on välillä ihan hyvä kaveri, vähän äkkipikainen ja ailahtelevainen, mutta silti aina paikalla.

Vierailija
16/428 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kaverin vanhemmista.

Vierailija
17/428 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä, toisen kaverin juhlassa.

Vierailija
18/428 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin minulle vieraaseen kaupunkiin (noin 13 vuotta sitten), en ollut käynyt siellä koskaan aiemmin. Siellä oli opiskelemassa yksi kaverini samalta paikkakunnalta kuin minä, ja hän sitten houkutteli minutkin sinne, pois tuolta pieneltä ja syrjäiseltä kotipaikkakunnaltamme. Olin 22-vuotias kun muutin tänne ja en ole mikään kovin seurallinen ihminen, olen aika introvertti, mutta osaan kyllä olla ihmisten kanssa. Täällä "uudessa" kaupungissa on suurin osa kavereistani, täältä on myös löytynyt ihan läheisiäkin ystäviä.

Vierailija
19/428 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurista, työpaikalta, harrastuksen parista.

Vierailija
20/428 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä. Edellinen ystävä löytyi työn kautta viisi vuotta sitten, ja nyt tänä syksynä olen ystävystynyt yhden uuden työkaverin kanssa. Mitenkään usein ei ystäväksi asti "kelpaavia" ihmisiä aikuisiällä löydä.