Miksi et ole ottanut koronarokotetta?
Minua kiinnostaisi tietää, miksi et ole rokotuttanut itseäsi koronaa vastaan. Tiedetään, että terveydelliset syyt, jotka estävät rokotteen ottamisen, ovat äärimmäisen harvinaisia. Uskotko valepropagandaan vai onko kyse vain välinpitämättömästä asenteesta?
Kommentit (661)
MikaK kirjoitti:
Näistä kirjoituksista tulee mieleen että Suomessa tulee aktivoida tartuntatautilain mukainen pakkorokotuspykälä ja ottaa pakkorokotukset käyttöön. Ei näistä "odottajista" muuten mitään tule. On lapsellista kuvitella että rokote voi vuosien jälkeen aiheuttaa jotain haittoja. Ja kyllä niistä riskeistäkin on puhuttu täysin avoimesti että ei voida sulkea pois jos jokin harvinainen haitta jollekin tulee.
Tuon tapahtussa ainakin itse muutan Venäjälle.
Olen raskaana.
Harkitsen asiaa, sitten kun lopetan imetyksen.
Vierailija kirjoitti:
Liian monta vakavaa haittaa rokotteesta lähipiirissä.
Ei ole! Herää propaganda pöllystäsi. Ole mies, ja mene ottamaan se rokote. Tosi mies sen kyllä uskaltaa ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Sairastin koronan puoli vuotta sitten. Jokin aika sitten päätettiin alkaa yrittämään iltatähteä, ja koska minulla on ikää aika paljon en uskalla ottaa sitä riskiä että kuukautiskierto menee ihan sekaisin kun ei niitä hyviä munasoluja ole varmasti enää montaa jäljellä. Muuten kyllä ottaisin, harmittaa.
Teit oikean päätöksen. Kuukautiskierto toimii yleensä koronan sairastettua mutta ei välttämättä rokotteen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
MikaK kirjoitti:
Näistä kirjoituksista tulee mieleen että Suomessa tulee aktivoida tartuntatautilain mukainen pakkorokotuspykälä ja ottaa pakkorokotukset käyttöön. Ei näistä "odottajista" muuten mitään tule. On lapsellista kuvitella että rokote voi vuosien jälkeen aiheuttaa jotain haittoja. Ja kyllä niistä riskeistäkin on puhuttu täysin avoimesti että ei voida sulkea pois jos jokin harvinainen haitta jollekin tulee.
Tuon tapahtussa ainakin itse muutan Venäjälle.
No problem. Oma valintasi ja itse vastaat seurauksistakin.
Koronarokotteiden raportoidut sivuvaikutukset ovat olleet pääosin lieviä tai kohtalaisia ja lyhytkestoisia. Sivuvaikutuksia ovat
kuume, väsymys, päänsärky, lihaskipu, vilunväristykset, ripuli, pistoskohdan kipu.
Rokotuksesta aiheutuvat sivuvaikutukset vaihtelevat koronarokotetyypin mukaan.
Vakavammat ja pitkäkestoisemmat sivuvaikutukset ovat mahdollisia, mutta äärimmäisen harvinaisia. Rokotteita valvotaan jatkuvasti harvinaisten ja haitallisten vaikutusten havaitsemiseksi.
Lähde: who.int
Punnitsen asian näin, että mietin: olenko hyvällä mielellä jos en ota rokotetta ja olenko sitten paremmalla mielellä kun otan rokotteen.
En ota.
MikaK kirjoitti:
Oletko tietoinen, että suurin osa terveydenhuollon ylikuormittumisesta johtuu yltiöpäisestä testaamisesta ja jäljityksestä?
huippu tiedetmiehet sanoo rokotte on vaarallinen
En halua yhtään enempää stressiä elämääni. Mun tuurilla saisin rokotuksesta kuitenkin jotakin ikävää.
Eniten harmittaa se että näin helposti ajettiin taas ihmiskunta kahtia. Mitään ei opittu 2. maailmansodasta.
Ihmiset ovat niin helposti vietävissä, ja manipuloitavissa että oikeen harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian monta vakavaa haittaa rokotteesta lähipiirissä.
Kumma juttu, joidenkin LÄHIpiirissä on vakavia haittoja pilvin pimein, minä tunnen työn kautta satoja rokotettuja ja tuttavapiiriin kuuluu muuten kymmeniä-satoja ihmisiä. Yksi anafylaktiselta sokilta vaikuttava tapaus on jonka tiedän
On perheitä ja sukuja joissa on joku altistava tekijä.
Olen raskaana loppumetreillä. Olen sairaslomalla, lähinnä vain kotona satunnaisia kauppareissuja lukuun ottamatta eli kontaktit muihin ihmisiin todella vähissä.
En vain halua ottaa riskiä, että rokotteesta aiheutuisi vauvalle jotain oireita, jotka paljastuisivat vasta pitkän ajan päästä. Tällaisia vaikutuksia kun ei mitenkään ole vielä voitu tutkia.
Otan rokotteen kyllä mahdollisimman pian synnytyksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Näin sanoi Hanna Nohynek sikapiikin aiheuttamasta narkolepsiasta:
"– Silloinkin pyrittiin varmistamaan, että niin ei kävisi. Kun kyseessä on harvinainen haitta, jonka mekanismista ei ole tietoa etukäteen, ei kukaan osannut ajatellakaan sellaista."
Pelkään, että mrna-rokotteistakin voi tällä logiikalla puhjeta jokin harvinainen haitta, jonka syntymekanismista ei ole tietoa ja johon siksi ei ole osattu edes varautua. Sehän on kuitenkin ihan fakta, että mrna-rokotteita ei ole KOSKAAN ennen käytetty ihmisiin.
Ei voi tulla mitään kuulemma. Menkkojen paukkuuntuminenkin on kuulemma helpotus rokotteen saamisesta. T:rämet.
Ikävien rajoitusten purku mahdollista loka- marraskuussa, jos kaikki halukkaat ovat saaneet kaksi annosta. En tiedä mitä tapahtuu rokottamattomille. Sairaaloissa (tehohoidossakin) riittää silti potilaita.
Vierailija kirjoitti:
MikaK kirjoitti:
Näistä kirjoituksista tulee mieleen että Suomessa tulee aktivoida tartuntatautilain mukainen pakkorokotuspykälä ja ottaa pakkorokotukset käyttöön. Ei näistä "odottajista" muuten mitään tule. On lapsellista kuvitella että rokote voi vuosien jälkeen aiheuttaa jotain haittoja.
Vai lapsellista? Pelkästään Suomessa yli 200 sairastui narkolepsiaan sikainfluenssarokotteen seurauksena. Viimeisimmät noista tapauksista puhkesivat kaksi vuotta rokotteen jälkeen. Tämä on siis ihan yleisesti todeksi hyväksyttyä tutkimustietoa.
No paljonko tuo 200 on kaikista rokotuksista? Melko mitätön määrä. Ja mistä tiedetään että nämä "geneettisesti alttiit" eivät olisi saaneet narkolepsiaa jo muutenkin jostain muusta laukaisevasta tekijästä tähän päivään mennessä? Silloin vaan niistä 200 narkolepsiatapauksesta ei revittäs otsikoita eikä märistäs täällä.
MikaK kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MikaK kirjoitti:
Näistä kirjoituksista tulee mieleen että Suomessa tulee aktivoida tartuntatautilain mukainen pakkorokotuspykälä ja ottaa pakkorokotukset käyttöön. Ei näistä "odottajista" muuten mitään tule. On lapsellista kuvitella että rokote voi vuosien jälkeen aiheuttaa jotain haittoja.
Vai lapsellista? Pelkästään Suomessa yli 200 sairastui narkolepsiaan sikainfluenssarokotteen seurauksena. Viimeisimmät noista tapauksista puhkesivat kaksi vuotta rokotteen jälkeen. Tämä on siis ihan yleisesti todeksi hyväksyttyä tutkimustietoa.
No paljonko tuo 200 on kaikista rokotuksista? Melko mitätön määrä. Ja mistä tiedetään että nämä "geneettisesti alttiit" eivät olisi saaneet narkolepsiaa jo muutenkin jostain muusta laukaisevasta tekijästä tähän päivään mennessä? Silloin vaan niistä 200 narkolepsiatapauksesta ei revittäs otsikoita eikä märistäs täällä.
Voihan sitä teoretisoida vaikka maailman tappiin saakka, että entäs jos asiat olisivatkin menneet näin tai noin, mutta järkevämpää lienee puhua siitä, mitä ihan oikeasti tapahtui. Jos ennen rokotetta narkolepsiaan on sairastunut vuosittain noin 60 ihmistä, ja rokotteen jälkeisinä kahtena vuonna siihen sairastuukin reilut sata ihmistä per vuosi, minkä jälkeen käyrä palaa ennalleen, niin onhan se aivan selvää, että rokotteesta nuo ihmiset ovat sairastuneet.