Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi et ole ottanut koronarokotetta?

Vierailija
16.09.2021 |

Minua kiinnostaisi tietää, miksi et ole rokotuttanut itseäsi koronaa vastaan. Tiedetään, että terveydelliset syyt, jotka estävät rokotteen ottamisen, ovat äärimmäisen harvinaisia. Uskotko valepropagandaan vai onko kyse vain välinpitämättömästä asenteesta?

Kommentit (661)

Vierailija
21/661 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en ole koskaan ollut koulussa se penaalin terävin kynä enkä ymmärrä tieteestä mitään. Helpompi uskoa satuja.

Vierailija
22/661 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekäs enkä ota rokotetta. Ottaa kuka ottaa rokotteen en minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/661 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Suomessa on 1000 koronakuolemaksi tilastoitua kuolemantapausta, joissa kriteeriksi riittää 30vrk sisällä positiivinen koronatesti ja kukaan ei selvitä onko korona ollut näissä oikeasti edes kuolemaan myötävaikuttava tekijä saati sitten pääasiallinen kuolinsyy.

Koronakuolleiden ikä on keskimäärin 84v ja 90+% kuolleista on monisairaita.

Vierailija
24/661 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkään odottamattomia pitkäaikaisvaikutuksia. Seurasin läheltä, kuinka possurokotteen ottanut ystäväni sairastui narkolepsiaan, mikä vei häneltä työkyvyn nippa nappa parikymppisenä, todennäköisesti loppuiäksi, ja toi mukanaan liudan hämäriä neuropsykologisia oireita ja persoonallisuuden muutoksia. Äiti joutui jäämään hänelle käytännössä omaishoitajaksi, mikä romutti perheen talouden. Korvauksia saivat odotella vuosikaupalla. Olen siis kuullut ennenkin nämä vakuuttelut siitä kuinka valtio kantaa vastuun ja rokote on täysin vaaraton, ja se oli silloinkin roskapuhetta.

Varmasti harkitsisin rokotetta tarkemmin, jos olisin vaikkapa vanha tai sairas ja riskini suurempia, mutta olen nuori, perusterve ja hyväkuntoinen eikä kukaan ikäiseni ole Suomessa kuollut koronaan. Uskon siis että tauti olisi minullakin lievä. Mahdolliset hyödyt ja haitat eivät siis tunnu olevan tasapainossa.

Saattaisin myös olla myötämielisempi rokotetta kohtaan, jos siitä uutisoitaisiin hieman puolueettomammin, puhuttaisiin rehdisti mahdollisista riskeistäkin. Nyt uutisointi on pelkkää kritiikitöntä hehkuttamista ja rokotteen ottamista empimien sättimistä foliohatuiksi ja hulluiksi, mikä vasta lisääkin epäluottamustani.

Tässä minun tarinani.

Saman tyyppisiä kokemuksia possurokotteesta jotka osasin vasta nyt yhdistää siihen mitä minulle tapahtui. Meni pari vuotta yhä kaoottisempien oireiden kanssa kunnes sairasloman kautta eläkkeelle pysyvästi. Kukaan ei ota vastuuta.

Vierailija
25/661 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään rokotetta ja pelkään mennä ulos ja pelkään ja pelkään ja PELKÄÄN!!!!!!

PELKÄÄN!!!!!!!!

Vierailija
26/661 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raskaana ja en ota riskiä mahdollisista pitkän aikavälin haittavaikutuksista syntyvälle lapselle. Tästä syystä olen rokotusjonossa vasta marraskuussa.

Vierailija
27/661 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska, että mainitsit tuon valepropagandan. Jätän rokotteen ottamatta juurikin sen vuoksi, että en usko valepropagandaan.

Vierailija
28/661 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka Fauci on omin pienin kätösin ollut valmistamassa tätä virusta ja hänellä on tästä viruksesta jo yli 10 vuoden kokemus, niin variantteja tulee rokotuksista huolimatta. Korona kiertää myös kehitysmaissa, joissa rokotteita ei ole ja virus kiertää eri eläimien keskuudessa, joista tarttuu takaisin ihmiseen, joten variantteja tulee lisää. Virus muuntuu myös rokotteiden mukaan rokotteille vastustuskykyisiksi. Tälle koronavirukselle tulee variantteja paljon nopeammalla tahdilla kuin influenssalle ja influensaakaan ei ole kovin hyvin saatu kitkettyä pois maailmasta.

Vierailija
29/661 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin juuri saikulla kuukauden, yksittäisten päivien verran taistelin itseni töihin ja ei kun saikulle uudestaan. Rokotteen yleisiin sivuvaikutuksiin on listattu sellaisia oireita jotka tiedän, että laukaisevat sairauteni pahat oireet uudestaan ja sitten taas olen saikulla, tästä tilanne rauhoittuisi aikaisintaan kuukaudessa. Ja näitä huonoja kausia minulla on ollut sen verran paljon elämäni aikana, että osaan näin varmasti sanoa. 

Tämä on se päällimmäisin syy, liikaa terveydellisiä riskejä

Vierailija
30/661 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakisin luultavasti rokotteen, jos sen voisi saada esim. jostakin kauppakeskuksesta (pop-up -rokotuspiste). Meidän kaupungissa ei näin kuitenkaan ole, vaan rokote täytyy hakea sairaalasta, jonne on keskustasta matkaa. Minulla ei ole autoa ja bussiliikenne täällä on yksi vitsi, joten en ole ainakaan vielä viitsinyt vääntäytyä hakemaan piikkiä.

Eli laiskuuttasi et vain ota. Ei ne rokotukset muillakaan ole viereisessä talossa.

Vierailija
31/661 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko valepropagandaan jota levitetään median välityksellä, lähteestä riippumatta. Noita lähteitä on monia ja yllättävin lähde tuolle propagandalle on THL, STM ja monet muutkin, varsinkin Suomen viralliset tahot, noista YouTube lähteistä puhumattakaan.

Seuraan vain virallisesti hyväksyttyä kansainvälistä tietoa, lähteinä mm Lancet.

Katson, että riski saada rokotteesta haittoja on suurempi kuin tämänhetkinen riski saada korona-tartunta, perustuen elinpiiriini ja toimintatapoihini. Olen lisäksi toipumassa lievistä long-covid-oireista, enkä todellakaan lähde testaamaan, miten rokote vaikuttaa niihin.

Vierailija
32/661 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota enään ikinä mitään rokotetta. Sikapiikki opetti.

Vierailija
33/661 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIINKIN TYHMÄ SYY KUIN; PIIKKIKAMMO. EN SUOSTUISI MISTÄÄN SUMMASTA ROKOTETTAVAKSI.

Vierailija
34/661 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakisin luultavasti rokotteen, jos sen voisi saada esim. jostakin kauppakeskuksesta (pop-up -rokotuspiste). Meidän kaupungissa ei näin kuitenkaan ole, vaan rokote täytyy hakea sairaalasta, jonne on keskustasta matkaa. Minulla ei ole autoa ja bussiliikenne täällä on yksi vitsi, joten en ole ainakaan vielä viitsinyt vääntäytyä hakemaan piikkiä.

Eli laiskuuttasi et vain ota. Ei ne rokotukset muillakaan ole viereisessä talossa.

Niin, laiskuuttani juuri. Hienosti ymmärsit sen osan. Viereisestä talosta saatavaa rokotetta sen sijaan en ole vaatinut, riittäisi kyllä että olisi parin kilometrin säteellä/jossain, missä tulee muutenkin käytyä.

Vierailija
35/661 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli niin erikoinen poisto, että pitää kysyä syytä.

"En pääse rokotuspaikalle. Olen niin raihnainen, etten pääse kulkemaan, mutta en niin raihnainen, että saisin tilanteeseen apua."

Mikä tässä mielipiteessä oli niin asiatonta tai asiaankuulumatonta, että se piti poistattaa? :D

Vierailija
36/661 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen vielä. En vastusta, mutta jostain syystä vähän rokotetta jännitän. En ole koskaan ottanut influenssarokotettakaan.

Vierailija
37/661 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama, sikarokotteen jälkeen muutama vuosi hirveitä oireita ja autoimmuunisairaus. Olen ollut siitä asti työkyvyttömyyseläkkeellä. T. Alle 30v

Vierailija
38/661 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihan järjetön neulakammo, eli ihan uskalluksen puutteesta johtuu. Tosin, nyt on mielenterveyskin sillä tolalla että en oikeastaan välitä vaikka kävisi huonosti jos korona tulisi.

Vierailija
39/661 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koe tarvetta ottaa rokotetta. Parhaan immuniteetinhan saa kokemalla ihan aidon koronan, eikä tule mitään rokotteisiin liittyviä sivuvaikutusten riskejä.

Eri asia mitä sillä immuniteetilla tekee mullan alla...

Vierailija
40/661 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos rokottamattomille, että nuoret ovat kohta taas etäkoulussa. Kiitos oikein kovasti etenkin perheille, joissa koko perhe on rokottamattomia. Sahaavat omaa puutaan. Niin se sosiaalinen eriarvoisuus periytyy.

Välillä täyttä asiaa!