Toisenlaiset äidit tänään 29.10
Tällainen pari illalla luvassa.
http://www.iltasanomat.fi/perhe/art-1288756978536.html
"30-vuotias Evaleena ja 18-vuotias Mikko eivät kainostele kertoessaan, kuinka heidän rakkaustarinansa sai alkunsa. Pari kohtasi netissä ja sopi treffit, joiden tarkoitus oli harrastaa seksiä. - Mehän etsittiin molemmat fyysistä suhdetta. Sen piti olla sellainen, että nähdään silloin tällöin. Se meni vähän pieleen heti alusta. Ei mennyt kauaa, kun pirauteltiin edes takaisin ja oltiin melkein 24-h yhdessä, pariskunta kertoo.
Satunnaiseksi suunniteltu suhde syveni, ja pian Evaleena huomasi olevansa raskaana. Näin ei todellakaan pitänyt tapahtua, sillä ehkäisystä oli huolehdittu. Tuleva äiti oli myös lähdössä pitkälle matkalle, josta oli unelmoinut kauan.
Katso, kuinka hauskassa ja epätavallisessa tilanteessa Evaleena sai tietää raskaudesta ja kuinka Mikko asiaan suhtautui!
Toisenlaiset äidit -sarjan viimeinen jakso nähdään keskiviikkona 29. lokakuuta kello 21 Livillä."
Oma ajatukseni on.. olen 27 vuotias ja musta tuntuis ihan sairaalta harrastaa seksiä tai kehitellä suhdetta (17, Oliko hän silloin kun he tapasivat vai jo täysi-ikäinen?) 18 vuotiaan kanssa.. Mun mielestä sen ikäiset ovat todella lapsellisia poikasia.. En nyt tarkoita yleisesti vaan ajattelen omasta näkökulmasta tätä asiaa, ettäkö olisi mahdollisuus harrastaa seksiä pojan kanssa tai parisuhteesta puhumattakaan. Mitä se kertoo tästä naisesta?? Enkä puhu myöskään yleisesti ikäerosta, vaan kun toinen osapuoli on vasta kehittymässä lapsesta nuoreksi aikuiseksi!
Kommentit (151)
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 21:23"]Kellä niin tylsää että pitää spämmii tuota "2" viestiä?????
Noloa..
[/quote]
Mobiilikäyttäjillä, jotka ei pääse kakkossivulle ilman kommentointia.
miten paljon noi oikein vetää ruokaa?? etenki toi nainen.. mozarellatikkuja ja wingsejä dipillä ja sen jälkeen vielä joku lihaa-ateria kylkeen.. hyi
Kyllä tuossa on varmaan haettu mahdollisimman laadukasta eli nuoren miehen siementä. Kyllä kolmekymppinen nainen osaa ehkäistä. Jos haluaa. Jos olisin 30 ja lapseton sinkku, alkaisin olla aika paniikissa koska olen aina tiennyt haluavani lapsen. En kuitenkaan missään olosuhteissa olisi niin epätoivoinen että huijaisin elämänsä alussa olevan pojan isäksi "vahinko"lapselle.
Olikohan poika neitsyt ja etsi epätoivoisena seksikumppania netistä jos ei muuten ollu irronnut?
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 21:21"]
huh kattokaa tota blondia tanssikaveria. mahtaa poikaystävää vituttaa kun otti tollasen lehmän sen sijaan :D
[/quote]
Mikäs huonoitsetuntoinen vetyperoksidi siellä huutelee?
Mulla ja lapsen isällä 12v. ikäeroa. Itse olin 19v. ja mies 31v. lapsen syntyessä. Kukaan ei sitä ikää kauhistellut. Meillä ei ole eikä ole ollut suhdetta, lapsi sai alkunsa baari-illan jälkeen ja ehkäisy unohtui siinä tohinassa... :P no minä kannoin vastuun ja pidin lapsen, isä karkasi ja ei ole mukana kuvioissa.
[/quote]
Well done. Jos molemmat ovat olleet tietoisia että paljaalla pannaan eikä muuta ehkäisyä ole käytössä niin tilanne ei varsinaisesti ole verrattavissa siihen että teinipoika luulee saavansa panoseuraaja ehkäisy kunnossa mutta hänet huijataankin isäksi.
Mielestäni jokainen joka "unohtaa ehkäisyn siinä tohinassa" haluaa lapsen. Voihan sitä itselleen uskotella että niin siinä nyt vaan hetken huumassa kävi, mutta alitajunnassa täytyy kyteä vauvakuume tai sitten peruskoulu on jäänyt käymättä ainakin biologian osalta.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 21:33"]
huh kattokaa tota blondia tanssikaveria. mahtaa poikaystävää vituttaa kun otti tollasen lehmän sen sijaan :D
[/quote]
Mikäs huonoitsetuntoinen vetyperoksidi siellä huutelee?
[/quote]
Ei mikään. Minusta tuo blondi oli tosi kaunis nainen ja miehet haaveilee tommosesta yleensä.
Onko vauvakin vähän pyöreähkö..?
vaikuttaa siltä että lapsen pääasiallinen hoitaja on isä.
Onko äiti jotenkin kylmä vauvaa kohtaan? Vai esittääköhän vain... Isä suukottelee ja sylittelee, mutta äiti ei.
Mitähän pöljää nuo saa lahjaksi...
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 21:41"]
Onko äiti jotenkin kylmä vauvaa kohtaan? Vai esittääköhän vain... Isä suukottelee ja sylittelee, mutta äiti ei.
[/quote]
Äidillä on sektiohaava.
Mulla on miespuolinen ystävä, joka on nyt 20-vuotias. Tutustuttiin kun hän oli 18, ja minä silloin 26. Tää mun ystävä on todella hyvä esimerkki siitä, että 18-vuotiaskin voi olla vastuullinen ja kypsä. Ei juo oikeastaan alkoholia ja silloinkin kun juo, ottaa rauhallisesti. Käy töissä, asuu itsenäisesti. On maailman paras poikaystävä tyttöystävälleen. Varmasti hänestä tulisi myös hyvä isä.
Toivoisin siis, ettei ketään tuomittaisi iän perusteella. Moni on tuossa iässä vielä nuori ja vastuuton - mutta eivät kaikki.
Lisäksi on kyllä nyt pakko mainita, että tiedän menneisyydestäni tämän sarjassa esiintyneen Even. Hän ei koskaan käyttäis ketään hyväksi niin, että vain "unohtaisi" ottaa pillerit. Nuorempana hän jopa puhui, ettei edes halua lapsia. Hän on oikeudenmukainen ihminen jolla on arvot kohdallaan. Ja jos seksia etsii netistä, niin eikö se ole ihan ok vaikka sitä harrastais 18-vuotias ja 60-vuotias, niin kauan kun molemmat on siinä omasta halustaan ja nauttivat olostaan? Jos kuitenkin aikuisia ollaan.
Ja tästä lapsen isästä vielä, mitä olen Facebookista seuraillut, niin hän ottaa juuri sen verran vastuuta kuin tuoreen isän kuuluukin ja rakastaa lastaan vilpittömästi - kuten myös lapsen äitiä. Ja toisin päin.
Turha siis mennä tuomitsemaan.
Itse olen tavannut aviomieheni ihan samalla tavalla ja samalla ikäerolla kuin ohjelman pari. Meillä ikäero tosin "perinteisempi" eli mieheni on minua 12 vuotta vanhempi. Aloitimme seksisuhteen, kun olin 18 ja mies 30. Suhteen oli tarkoitus pysyä seksisuhteena, mutta tilanne vain etenikin toisin ja puolen vuoden kuluttua rupesimme seurustelemaan vakavasti. Sillä tiellä edelleen, nyt takana jo muutamia vuosia. Olemme naimisissa ja saimme esikoisen samoihin aikoihin kuin ohjelman pari.
Minusta on ihan naurettavaa syyttää naista käytännössä katsoen pedofiiliksi. Kyllä kaksi täysi-ikäistä saa keskenään tehdä mitä huvittaa. 18-vuotias voi olla lapsellinen tai sitten ei; se on ihan yksilöllistä. Toiset voivat olla vielä 50-vuotiainakin lapsellisempia kuin joku kypsä ja fiksu 18-vuotias. Itsekin tiedän erään yli 40-vuotiaan sukulaismiehen, joka edelleen ravaa vain baareissa, keskittyy pelkästään itseensä, ei osaa sitoutua mihinkään yms. Ja hänellä on yhdestä lyhyestä suhteesta jo kouluikäinen lapsi, jota ei koskaan näe. Ei se ikä tosiaan kerro kypsyysasteesta mitään. Seksin suojaikärajat ovat hieno asia lastensuojelun kannalta, mutta jos on jo ylittänyt ne, niin sen jälkeen ihminen on vapaa harrastamaan seksiä vaikka 100 vuotta itseään vanhemman kanssa, eikä sen pitäisi kuulua muille.
Tuo raskausajan ruokavalio ohjelmassa vähän mietitytti itseänikin, mutta koen, että se nainen siitä itsee kärsii eniten. Kroppa varmaan kärsinyt kovasti tuollaisesta nopeasta, rajusta painonlisäyksestä, sektiosta palautuminen hidasta, jättää arven ja voi mennä ylipäätään pitkään, että pääsee raskauskiloista. Että jos herkuttelee hirveästi odotusaikana, niin eiköhän se omaan nilkkaan eniten kolahda.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 23:38"]
Jännä, että kritisoidaan sitä, kun nainen on aloittamassa työt pian vauvan syntymän jälkeen ja se taas on ihan jees että isä on kotona sen 2 viikkoa ja sitten taas takaisin työelämässä. Myös suomalainen äitiysloma on ihan oma laatuaan, melkein missä vaan muualla äidit palaavat töihin tosi nopeasti ja ihan hyviä kiintymyssuhteita silti muodostuu.
[/quote]
Johtuu ehkä siitä, että äideillä usein kestää fyysinen toipuminen synnytyksen jälkeen jopa viikkoja, ja samoin odotetaan, että äiti imettää ja antaa lapselle tällä tavoin parhainta mahdollista (?) ravintoa. Mies on lähinnä vaipanvaihtaja, jolla ei ole mitään fyysisiä muutoksia lapsensaannista. On siis "itsekästä" sekä itseä että lasta kohtaan lähteä heti töihin. Ei ehdi edes kehittyä tunnesidettä lapseen.
No on toi poikakin aika punkero. Näinkö oikein vai oliko hänellä raskausarpia hauksissa/alleissa?