Uutta tietoa Rautavaaran tapauksesta!
Eräs matkustaja on äänittänyt miehen ja naisen riidan. Kyseessä ollut suukopu ja ei mitään raivoamistilannetta.
Nainen on syyttänyt miestä siitä ettei mies osallistu tarpeeksi lastenhoitoon. Erosta ei ole puhuttu.
Poliisi sitä mieltä että perhesurma ei ollut suunniteltu vaan tehty hetken mielijohteesta. Tuosta äännitteestä tulee selville ettei siellä bussissa ole kiljuttu mutta tilanne on ollut erikoinen ja siksi yksi matkustaja on äänittänyt tilanteen. Video kuvaa ei ole.
Valitettavasti en osaa linkittää!
Kommentit (105)
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:29"]
Kyllä on naurettavaa ajaa perhe tilsaksi sen takia että mies ei osallistu lastenhoitoon kun on menossa töihin.
Pirttihirmu joutikin mennä mutta että lapset piti mukanaan viedä
[/quote]
Kovaäänisen keskustelun sisällöstähän tuossa uutisessa ei ole muuta, kuin että se vastaa sitä, mitä muutkin matkustajat ovat kertoneet. Suukopu ja lastenhoito on täysin ap:n omasta "tietotoimistosta" trololoo.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:45"]
Minä ymmärrän äidin väsymyksen, mutta vaikea on ymmärtää sitä, että on halunnut tehdä sen tuolla tavalla, ikään kuin tarkoituksena nimenomaan näyttää miehelle, että tästäs sait, mitäs et lopettanut töitäsi ja ollut kotona hoitamassa lapsia, nyt saat loppuelämäsi surra ja katua, hah hah. En ymmärrä, miten voi tehdä noin kenellekään, vaikka kuinka vihainen, väsynyt jne. olisi. Toki jos on joku pyskoosi ollut, niin eihän sitä voi ymmärtäkään.
[/quote]
En ymmärrä minäkään. Kamalaa vielä, että on ehkä pikaistuksissaan tullut tuohon päätökseen.
Mutta tuskin kukaan ihan vaan kostaakseen tappaa varsinkaan lapsia ja itsensä, vaan mukana on pakko olla ollut itsetuhoajatuksia jo ennen tuota päivää. Ai-van hirveä tapaus. Nainen on ollut kaiketi hyvin yksin. Ehkei jossain Rautavaaralla ole kunnollisia yhteiskunnan turvaverkkoja yksinäisille.
Ylen sivuilla kerrottiin että keskustelu käsitteli lastenhoitoa.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:55"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:52"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:45"] Minä ymmärrän äidin väsymyksen, mutta vaikea on ymmärtää sitä, että on halunnut tehdä sen tuolla tavalla, ikään kuin tarkoituksena nimenomaan näyttää miehelle, että tästäs sait, mitäs et lopettanut töitäsi ja ollut kotona hoitamassa lapsia, nyt saat loppuelämäsi surra ja katua, hah hah. [/quote] Niin siinä todennäköisesti on käynyt. Useimmilla on tuollaisia ajatuksia aina joskus: "kun minua ei enää ole, niin sittenpä näkevät ja katuvat". Useimmat eivät koskaan ajatuksiaan toteuta. Tämä nainen toteutti, ja lapset menivät siinä samalla, kun mukana kyydissä olivat. En hyväksy tekoa, mutta ymmärrän, mistä se on lähtökohtansa saanut. [/quote] Ei se lähtökohta ole tuo vaan paljon syvemmät ongelmat.
[/quote]
Ja minkä lähtökohdan luulet minulla olleen? Totta kai siinä ovat syvemmät ongelmat takana, mutta se kristallsoitui hetkeen, jolloin nainen päätti tehdä sen, minkä teki, ja se oli kostonhimosta lähtöisin.
Kuvastaa hyvin nyky-yhteiskuntaa. Sensijaan että puututtaisiin asioihin, kuvataan, nauhoitetaan tapahtumia ja jonka jälkeen kauhistellaan SoMessa. Aivan helvetin säälittävää.
Mietin, jospa äiti raivostuikin sille bussikuskille, joka hätisti hänet ulos bussista. Että se olikin se viimeinen niitti, joka toimi laukaisevana tekijänä nokkakolarille.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:16"]
Eikö jossain lööpissä lukenut, että ennen turmaa on puhuttu erostakin? Noh, jokatapauksessa, toivon että tämä nauhoite ei missään nimessä leviä nettiin mässäiltäväksi. Johan tässä on tarpeeksi revitelty..
[/quote]
Tottakai se leviää, miksi muuten kys. tyyppi olisi äänittänyt ventovieraiden ihmisten riidan? Hän olisi voinut mennä väliin niin, että bussi olisi päässyt jatkamaan matkaa tai sitten vain katsoa ulos ikkunasta, mutta hän äänitti sen. Ei älynnyt kuvata.
Kaverini ajoi taannoin kolarin ja joukko ihmisiä pysähtyi sitä seuraamaan. Yhtä lukuunottamatta kukaan ei tullut apuun, vaan he ottivat kännyköillään "lukijan kuvia" paskalehtiin. Tällaisia meistä on tullut. Kaverin kolarista tuli onneksi vain aineellisia vahinkoja, mutta apua tarvittiin silti, ylimääräisiä käsipareja.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 15:00"]
Kuvastaa hyvin nyky-yhteiskuntaa. Sensijaan että puututtaisiin asioihin, kuvataan, nauhoitetaan tapahtumia ja jonka jälkeen kauhistellaan SoMessa. Aivan helvetin säälittävää.
[/quote]
Kyllä tässä tapauksessa nauhoite on yksinomaan hyödyksi poliisin tutkinnalle, tuskin päätyy koskaan esim. ääniasiantuntija hemmin analysoitavaksi ja sieltä edelleen blogeihin.
Ehkei ajatellut edes kostoa, jos oli aivan sekopää ajatuksesta että taas viikko lastenhoitoa yksin ja että siitä ei selviydy. Ehkä halusi vaan päästä pois elämästä ja vastuusta. Edes se, että oli lapset kyydissä, ei auttanut harkitsemaan paremmin tilannetta. Ehkei nähnyt mitään muuta vaintoehtoa kun oli hysteerisessä tilassa. Tuo on kyllä asia, että sitä ei kukaan varmaan saa koskaan tietää, mikä ollut motiivi ja mitä ihminen ajatellut, onko ajatellut yhtään mitään.
Miksi niitä lapsia pitää hankkia niin monta pienellä aikavälillä, jos tiedetään että rahkeet ei riitä heidän hoitamiseen?
Ootteko et oikeesti järjiltänne!?! Kuinka moni on tehnyt reissutyötä?? Moniko siitä tietää mitä ne työpäivät on, tai mitää pitää iltaisin tehdä hotellihuoneessa.. Tai kaitsea ulkomaalaisia vieraita lasillisella. Edustaminenkin mielinkielin on Työtä! Minun mieheni teki reissutyötä, meillä oli kaksi pientä lasta ja saksanpaimenkoiran pentu. Joka kuukausi olin vähintään 2vk yksin lasten kanssa kun mies reissasi ympäri maailmaa. Asuttiin kivasti (asun edelleen), lapset kasvoi ja oppi näkemään äitinsä yksin pärjäävänä naisena! Olin elämäni onnellisin! Mieheni kuoli (lento-onnettomuudessa) jokunen vuosi sitten ja totta Mooses se oli järkyttävää ja kamalaa. Olin väsynyt, surullinen, vihainen. Mutta ne lapset ne lapset. En ikipäivänä olisi heitä satuttanut. Myönsin tarvitsevani apua js sitä myös sain. Pian näin että pärjään jo omillani. Uupumus on myös itsestä kiinni. Pyydä apua jos et jaksa. Tämä tappaja oli sairas, ei väsynyt.
[/quote]
Mutta nytpä poliisi tietää ihan tarkalleen, millaista keskustelua bussissa käytiin. Ei olla pelkästään todistajien muistikuvien armoilla. Todistajien kertomukset toisiinsa nähden voivat olla hyvinkin erilaisia, koska ihmiset muistavat asioita eri tavoin.
Aivan sama juttu, kun turvakamerat kaduilla ja kaupoissa. Nähdään, minkälainen heppu millaisissa vaatteissa se mummon potki tai Siwan kassan ryösti.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 15:02"]
[/quote]
Kyllä tässä tapauksessa nauhoite on yksinomaan hyödyksi poliisin tutkinnalle, tuskin päätyy koskaan esim. ääniasiantuntija hemmin analysoitavaksi ja sieltä edelleen blogeihin.
[/quote]
Muta jos kolaria ei olisi tapahtunut, veikkaan että tämäkin pätkä olisi laitettu juutubeen,FB:n yms.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 15:03"]
Ehkei ajatellut edes kostoa, jos oli aivan sekopää ajatuksesta että taas viikko lastenhoitoa yksin ja että siitä ei selviydy. Ehkä halusi vaan päästä pois elämästä ja vastuusta. Edes se, että oli lapset kyydissä, ei auttanut harkitsemaan paremmin tilannetta. Ehkei nähnyt mitään muuta vaintoehtoa kun oli hysteerisessä tilassa. Tuo on kyllä asia, että sitä ei kukaan varmaan saa koskaan tietää, mikä ollut motiivi ja mitä ihminen ajatellut, onko ajatellut yhtään mitään.
[/quote]
Minusta se, että ajoi juuri sitä bussia päin, jossa lasten isä oli, kertoo että taustalla saattoi olla ajatus kostosta. Mutta sitähän emme saa koskaan tietää, joten turha ehkä spekuloida asialla.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 15:01"]
Kaverini ajoi taannoin kolarin ja joukko ihmisiä pysähtyi sitä seuraamaan. Yhtä lukuunottamatta kukaan ei tullut apuun, vaan he ottivat kännyköillään "lukijan kuvia" paskalehtiin. Tällaisia meistä on tullut. Kaverin kolarista tuli onneksi vain aineellisia vahinkoja, mutta apua tarvittiin silti, ylimääräisiä käsipareja.
[/quote]
Jos vain pystyy kannattaa tuollaisessa tilanteessa tehdä niin, että kuvaa itse ne kuvaajat ja jakaa somessa noiden tuollaisten ihmisten kuvat.
Name and shame on ainoa mikä tehoaa tuollaisiin.
Tuollaisessa tilanteessa kuvaaminen ja auttamatta jättäminen ei ole missään nimessä korrektia.
Mun mielestäni isän pitäisi antaa haastattelu Alibille tai Hymylle, niin paljon epäselvää tässä jutussa on ja ne jää meidän kaikkien mieleen kummittelemaan.
Miksi joku teini puuttuisi aikuisten ihmisten riitaan? Olisiko sellainen järkevää edes, en minä varmaan lähtisi suukopuun mukaan, eihän tilanteessa ollut edes väkivaltaa. Ja jos olisi ollut, puuttuminen olisi siinäkin tapauksessa ollut riskialtista. saa olla aika taitava, että kannattaa alkaa teinin rauhoitella aikuisia. Ehkä pelännyt itsekin että mitä tuleman pitää.
Jos kerran äiti oli niiiiin väsynyt niin miksi tappeli huoltajuudesta vanhimman lapsen isän kanssa? Ja antoi tälle vain neljä päivää kuussa?!?!?
Narsisti ja mustasukkaiselta naiselta vaikuttaa jo annettujen juttujen perusteella.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:52"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:45"]
Minä ymmärrän äidin väsymyksen, mutta vaikea on ymmärtää sitä, että on halunnut tehdä sen tuolla tavalla, ikään kuin tarkoituksena nimenomaan näyttää miehelle, että tästäs sait, mitäs et lopettanut töitäsi ja ollut kotona hoitamassa lapsia, nyt saat loppuelämäsi surra ja katua, hah hah.
[/quote]
Niin siinä todennäköisesti on käynyt. Useimmilla on tuollaisia ajatuksia aina joskus: "kun minua ei enää ole, niin sittenpä näkevät ja katuvat". Useimmat eivät koskaan ajatuksiaan toteuta. Tämä nainen toteutti, ja lapset menivät siinä samalla, kun mukana kyydissä olivat. En hyväksy tekoa, mutta ymmärrän, mistä se on lähtökohtansa saanut.
[/quote]
Ei se lähtökohta ole tuo vaan paljon syvemmät ongelmat.