Terveellistä evästä kaupasta?
Poikaystävä koittaa laihduttaa ylipainoaan pois ja kaupasta töihin ostettavat majoneesieväät (broileri-pastasalaatti 250g jossa majoneesia, 400kcal ja kolmioleipä 150g jossa 435kcal) eivät laihdutusta oikein edistä. Eväitä ei jaksa tehdä kotonaan aamuisin kuin ehkä kerran viikossa, vaikka olen ehdottanut ruisleivän tms. tekoa.
Saa joissain työkohteissa lämmitettyä eväät joten myös jotain mikroruokaa voi ehdottaa, mutta pääasiassa tarvitsisin vinkkejä terveellisiin ja täyttäviin ruokiin. Netin mukaan sopiva kalorimäärä lounaalla olisi max 600kcal, hänen tämänpäiväisistään tuli melkein jo 900kcal. Haluaa itse siis laihduttaa mutta tarvitsee apua valinnoissa, olenkin menossa hänen kanssaan tänään kauppaan ehdottamaan terveellisiä ja täyttäviä eväsvaihtoehtoja. Mitä eväitä suosittelisitte? Mielellään sellaista, jossa ei ole majoneesia. Ja kotoaan ei tykkää ottaa edellispäiväistä ruokaa mukaan, eli kotona tehtävät eväät (muu kuin leipä) eivät oikein kelpaa.
Kiitos jos viitsitte auttaa! :)
Kommentit (25)
Reissumiehen väliin paistettu vähärasvainen jauhelihapihvi ja salaattia, ketsuppia ym mausteita lisäksi. Onko muka liian vaikea tehdä kotona valmiiksi!? Tulee halvemmaksi kuin kaupan leivät. Samoin täyttävä salaatti: keitettyä makaronia, kananmunaa, paistettuja broilerinsuikaleita ja tomaattia, kevyt sinappi tai kermaviilikastike päälle ja mukaan täysjyväsämpylä. Tietysti jos ei viitsi eikä jaksa itse panostaa, niin unohtakoon koko jutun.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 13:39"]Ap:n kannattaisi ensin selvittää itselleen, mitä on terveellinen ruoka. Tuntuu olevan ihan pihalla, ja kuitenkin lähtee laihduttajaa neuvomaan. Ja ne tiedot on paras hankkia muualta kuin täältä.
[/quote]
Mulla on itsellä aika rajoitettu ruokavalio joten "laatikon ulkopuolelta" ajatteleminen on hankalaa, enkä siksi osaa häntä oikein neuvoa kun en voi mitään pähkinöitä, raejuustoja tai maitorahkoja esimerkiksi käyttää. Pyrin kuitenkin itse syömään monipuolisesti ja lautasmallin mukaan jos se vain on mahdollista. Siksi pyysin apua täältä.
T. Ap
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 13:10"]
Tsemppiä ap:lle, ei käy kateeksi.. nirso ja laiska eväidentekijä riesana. Älä vain itse ala tekemään eväitä, siitä hommasta et pääse sitten millään.
[/quot
Mikähän tääki nyt on.. Mä teen tosi usein miehelle eväät koska mä rakastan sitä ja siitä tulee hyvä mieli molemmille. Ei oo kova homma tehdä ne eväät toiselle. Kyllä se tekee ne itse ihan hyvillä mielin jos mä en tee mut yleensä teen. Kyllä mieltä lämmittää ku saa ruokatauolla viestin mieheltä että kiitos rakas ,oli taas hyvää ruokaa :)
no onhan niitä paljon sellaisiakin salaatteja, joissa ei ole majoneesia. Monessa kaupassa on myös salaattitiski,josta saa itse valita mitä ottaa, ja muitakin valmiita lounasvaihtoehtoja, joista voi valita itselleen sopivan vaihtoehdon. Ja jos se, että vaihtaisi sen kolmioleivän vaikka aamulla itse tehtyyn ruisleipään, jossa päällä esim. kinkkua tai kalkkunaleikettä, vähentäisi kalorimäärää, sitä paitsi ruisleipä pitää nälkääkin paremmin kuin se höttöleipä.