Näistä pitäisi valita tytölle nimi: Aava, Iisa, Sofi vai Lumi
Mielipiteitä kiitos ja toisia nimiä voi ehdottaa.
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 11:08"]
Iisa noista vaihtoehdoista paras. Sofi ei vain iske ja lisäksi rasitteena Sofi Oksanen. Lumi ja Aava ovat nyt trendinimiä, en tykkää. Helmi kiva nimi mutta myös todella suosittu ja siksi kulunut. Entä Iiris?
[/quote]
Minusta Sofi Oksanen ei ole todellakaan mikä rasite nimelle, menestynyt ja älykäs kirjailija. Ymmärtäisin jos olisi joku BB-tähti niin sitten olisi nimellä rasitetta. Kaunis nimi tuo Sofi.
Ap vastaa
Iiris on kaunis mutta se on jo käytössä lähipiirissä.
Itse en pidä Sofi Oksasta rasitteena. Hyvä pointti tuo että älykäs kirjailija ei seiskan tissitähti.
Minä olen Säde. Itse taivutan Säden, Sädelle, jne. Opettajakin koulussa opetti näin.
Miksette anna kunnon suomalaista nimeä eikä tillasia ihmeellisiä väännöksiä??
Lumi ei ole nimi ja aava on vaikka ulappa.
Kas kun ette laita kuppa tai syylä?
Vaihtoehdoista äänestäisin Sofi-nimeä. Minusta se on söpömpi kuin Sofia, joka on varsin yleinen nimi.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 12:52"]
Lumi ei ole nimi ja aava on vaikka ulappa.
Kas kun ette laita kuppa tai syylä?
[/quote]
Miten Marja, Meri tai Satu ym. ovat sitten suht yleisiä nimiä, vaikka tarkoittavatkin jotain?
Voi herranjestas.. Vaikka sofia on nätti nimi, niin ei sitä ainakaan toiseksi nimeksi. Tiedättekö paljonko ihmisiä on olemassa toisena nimenn sofia :DD?? Oikein naurattaa
Noista vaihtoehdoista voisin ajatella vain Sofi tai Helmi. Aava on mielestäni kauhea nimi. Se viittaa tyhjyyteen ja haluaisinko, että lapseni olisi tyhjä? En. Lumi ei myöskään nimenä kiva ja taivutushankaluudet myös ikäviä. Iisa ei kuulosta kauniilta. Tulee mieleen vain "Iisain juuresta puhkeaa verso..." Ei sinänsä ikävä mielleyhtymä, mutta on outo epänimi verrattuna juuri Iisaihin tai Iisakkiin.
Iisa on paras, persoonallisin. Ota se, ehdottomasti. Kiva nimi, en ole kuullut ennen! Lumi on liian muotinimi, kuin jonkun tuotteen (=nykylapsi) etiketti.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 11:06"]
Helmi ehdottomasti! Tyttåren tytönnimi on Helmi-Linnea on tosin jo 20 vuotias.
[/quote]
Lumille, nimi taipuu aina näin!