Mitä järkeä mun on enää elää?
ei ole koulutusta, ikää jo 31 ja tähän ikään mennessä työkokemusta vaivaiset 4kk, ei perhettä, ei kavereita, mielenterveyshäiriötä, yhteiskunnan elättinä työkyvyttömyyseläkkeellä, ujo, hiljainen, tyhmä(OIKEASTI) paska. ei kukaan tee yhtään mitään tällaisella lurjuksella. miten olen kyennyt tämänkin iän saavuttamaan....
Kommentit (60)
No et sä kuitenkaan elä kuin ehkä 70 tai 80-vuotiaaksi, äkkiä se menee. Miksi nopeuttaa sellaista joka tapahtuu nopeasti kuitenkin?
koska kuoleminen sattuu varmaan aika vitusti, ei kannata
Kuvittele että olet aikakoneessa. Jos elät vielä vaikka 40 vuotta, niin se on aikamatka tulevaisuuteen 40 vuoden päähän. Se jää näkemättä jos kuolet tänä tai ensi vuonna.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 01:19"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 01:16"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 01:10"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 01:09"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:59"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:54"]Miks elät? [/quote] Miksi kommentoit? T: 2 [/quote] halusin kysyä aloittajalta miksi hän elää, jos kerran siinä ei ole järkeä. [/quote] Eli kannustat itsemurhaan? aika julmaa [/quote] kai jokaisella on se syy miksi elää. [/quote] Ai että olemme valinneet, että synnymme tänne :D mikäs sun syy on sitten elämiseen? Mulla se, että äitini synnytti mut
[/quote]
Taulat. Sitähän ap itsekkin kysyy..Tuskin sillä sitä vastausta on
Sä voisit ensin miettiä mikä sulla on huonosti ja mikä sulla on hyvin, mistä sä nautit? Nauti hyvällä omatunnolla.
sitten rupeen tekemään listaa mitä toivoisit. Sellaisia pieniä askelia sen suuntaan mitä sä haluat.
pelko vie energiaa ja pelon takia monta juttua jää tekemättä.
sitä, mitä muut susta ajattelee, ei kannata ajatella. Joku ajattelee, että kiva, joku ajattelee että sluiba, rseimmat ei ajattele mitään. Useimmat ei sua tiedä tai tunne.
olennaista olisi, että sä itse rupeat elämään omaa elämääsi. Se on sun elämöi ja sä olet ainoa, joka sen sun elämän kokee. Itse rupeen tuntemaan. Uskallat kokeilla, onnistuja epäonnistua. Elämässä on monenlaisia fiiliksiä. Ymmärtää se, että joka kerta ei voi voittaa...mut jos sen voittajan ja hyvän mielen haluaa, niin pitää kokeilla. Ees jotain. Liikauttaa eväänsä johonkin suuntaan.
joku viisas sanoi, että pitää epäonnistua, niin sit kehittyy. Että epäonnistumiset avaa. Sit voi onnistuakin.
kyllähän lapsikin kaatuu ja pyllähtää monta kertaa ennenkin se kävelee. Se on ihan luonnollista. Sit nousee taas uudelleen ylös ja jatkaa harjoitusta.
sulla on lahja. Tää elämä. Sitä on tämä tässä. En tiedä onko useamman kerran, mutta nyt on. Tämän kerran. Muutahan meillä ihan oikeesti ei olekaan. Elämä on. Ja kuolema on, mutta se tulee kullekin ajallaan. Sitä ei tarvi silleen miettiä, koska se tulee jokatapauksessa jokaiselle.
ja vaikka sä olet yksin. Niin me ollaan jokainen, niin silti me pystytään tuntemaan empatiaa ja ymmärrystä. Ja jollain lailla ollaan osa isoa kokonaisuutta. Ehkä on yksi elämä ja kukin ajallaan siitä pienen oman siivun tai möhkäleen saa elää.
olet arvokas. Ole utelias.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 02:41"]
Ole utelias.
[/quote]
<3
Miksi sitten jatkat elämistä? Etsi elämääsi jotain sisältöä, uusi harrastus tai opettele vaikka uusi kieli? Jokaisen ihmisen elämä on liian arvokas pois heitettäväksi. Ota päivä kerrallaan <3
Vaikka nyt voi tuntua vaikealta niin usko vain, kyllä se elämänhalu sieltä vielä palaa. Se ei välttämättä ole nyt, eikä ehkä vielä vuodenkaan päästä mutta kyllä se sieltä tulee. Kaikkea hyvää elämääsi :)
Jatkan vielä tuohon kannusteeseen. olla utelias, ettäsinähän olet utelias...niinkuin itsekin kerrot. Haluaist sen hyvän olon viisikymppisenä. Nyt rupeat rakentamaan omaa elämään kokemusten perusteella, joita sulla on. Ne on ainutkertaisia. Ne on sun.
Luota siihen, että ne on kaikki arvokkaita kokemuksia. Sä olet ainutlaatuinen. Ihmiset on aika samanlaisia, mutta sit erilaisia. Josvaikka vierahepo katsoo ihmisiä, niin me kaikki varmaan näytetään samanlaisilta. Sit taas, kun ihminen toiseen tutustuu, niin vivahteita löytyy.
mä yritän kertoa, ettei ole yhtä oikeaa tapaa elää elämää. Kannattaa etsiä.
Käy vaikka positiivarien (positiivarit.fi) sivustolla.
ja ole armelias itsellesi.
Itsellä vähän sama tilanne, paitsi että en ole tyhmä mielestäni, pärjäsin koulussa aika hyvin. Sullakin tekstistä päätellen ihan normaali äly, eli siitä ei pitäisi kiikastaa. Päivät kuluu maailmaa ihmetellessä, uutisia seuraten, ja joskus hömppää ja av:tä. Urheilu sopii joillekin myös. Nykyään pääsee matkustamaan aika halvalla aika kauas, joten välillä tulee repäistyä ja lähdettyä. Näkee vähän muutakin kuin samoja nurkkia joka päivä. Matkaa varten säästäminenkin on oma projektinsa. Ja jos sattuu lentokone putoamaan, niin ei niin haittaa.
Itsellä on aivan vastaava tilanne + en ole koskaan seurustellut. Ikää minulla on jokunen vuosi enemmän. Tämä työkyvyttömyyseläkkeellä olo aivan perseestä. Ei muuta kuin kuoleman odottamista. Minulla on ollut nuoruudesta lähtien unelmia siitä mitä haluaisin opiskella ja mitä tehdä työkseni. Mitään en ole saanut onnistumaan yrityksistä huolimatta. Opiskelutkin katkesivat mt-ongelmiin. Ei minunkaan suuni aivan tuohesta ole; haluan samoja asioita kuin muutkin, rahaa ei ole mihinkään. Ei minkäänlaista yhteenkuuluvuutta muiden kanssa, vain syrjäytyminen.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:47"]
ei ole koulutusta, ikää jo 31 ja tähän ikään mennessä työkokemusta vaivaiset 4kk, ei perhettä, ei kavereita, mielenterveyshäiriötä, yhteiskunnan elättinä työkyvyttömyyseläkkeellä, ujo, hiljainen, tyhmä(OIKEASTI) paska. ei kukaan tee yhtään mitään tällaisella lurjuksella. miten olen kyennyt tämänkin iän saavuttamaan....
[/quote]
Sinulle on tehtävä ja tarkoitus tässä elämässä. Tällä hetkellä koet noin ja se on todella ikävää. Tuntuu pahalta puolestasi. En usko, että oikeasti olet mitään noista. Mielenterveyshäiriöihin on nykyään saatavissa todella tehokasta apua ja lisäksi lääketiede kehittyy huimin harppauksin.
Sinulla on ikäviä kokemuksia, mutta voisitko nähdä niitä voimavarana? Todennäköisesti ymmärrät valtavan paljon paremmin myös toisia ihmisiä, koska sinulla on kokemusta muustakin kuin päivänpaisteesta. Olet vielä nuori, jotkut ihmiset tekevät lähelle 100v ja jotkut jopa ylikin. Normaaliin eläkeikäänkin on aikaa vielä kymmeniä vuosia, joten työtä kyllä ehdit tekemään.
Kannattaa aloittaa uuden, paremman elämän rakentaminen vaikka täältä https://www.tukinet.net
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 03:40"]
Itsellä on aivan vastaava tilanne + en ole koskaan seurustellut. Ikää minulla on jokunen vuosi enemmän. Tämä työkyvyttömyyseläkkeellä olo aivan perseestä. Ei muuta kuin kuoleman odottamista. Minulla on ollut nuoruudesta lähtien unelmia siitä mitä haluaisin opiskella ja mitä tehdä työkseni. Mitään en ole saanut onnistumaan yrityksistä huolimatta. Opiskelutkin katkesivat mt-ongelmiin. Ei minunkaan suuni aivan tuohesta ole; haluan samoja asioita kuin muutkin, rahaa ei ole mihinkään. Ei minkäänlaista yhteenkuuluvuutta muiden kanssa, vain syrjäytyminen.
[/quote]
sinulle Kannustukset niin kuin aloittajallekin laitoin. Ole utelias ja yritä löytää juoni ja yritä ymmärtää ainutkertaisuus. Olet arvokas. Ja mene positiivarit.fi. Uskalla pikkuhiljaa. Kokeile
.
opiskelun voi aina aloittaa uudelleen. Useimmilla meistä on mielenterveysongelmia jossain vaiheessa elämäämme. Se ei ole este. Se voi olla hidaste.
nyt vain uudelleen yrittämään. Kaatua pitää, epäonnistua pitää ja saa, että voi joskus onnistua.
mitä huomaat sellaista mistä sinulle tulee hyvä nieli? Katso ja kuuntele, tunnustele.kokeile.
elänä tuntuu, elämä on. Ei tää ole joku liukuhihna, jossa me kuljetaan tunteettomina muovipaloina.
tunteet kuuluu elämään ja ihmisyyteen. Meihin kaikkiin. Sä olet yksi meistä. Me jokainen ollaan yksin. Se on ihan arvokasta olla yksin. Siitä voi nauttia. Hakea hyvän olon hyvällä omatunnolla yksin. Ja jos haluaa kaksin tai yhdessä, niin kokeilee ja hakeutuu kontakteihin.
Kannattaa laittaa pieniä etappeja ja iloita niistä. Tai harmitella niitä, kun ei onnistu. Ja sitten taas uudelle etapille matkaamaan. Mikä sinua hymyilyttää, sitten kun hymyilet? Huomaa se. Huomaa hyvät ajatuksesi. Pistä ne muistiin.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:47"]ei ole koulutusta, ikää jo 31 ja tähän ikään mennessä työkokemusta vaivaiset 4kk, ei perhettä, ei kavereita, mielenterveyshäiriötä, yhteiskunnan elättinä työkyvyttömyyseläkkeellä, ujo, hiljainen, tyhmä(OIKEASTI) paska. ei kukaan tee yhtään mitään tällaisella lurjuksella. miten olen kyennyt tämänkin iän saavuttamaan....
[/quote]
Miksi jonkun pitäisi tehdä sinulla jotakin?
Sinulla on sinun oma elämä. Se mitä teet tai olet tekemättä on sinun oma asiasi. Jos neuvoa kaipaat, niin kehottaisin sinua arvostamaan itseäsi ja elämääsi.
"Mitään en ole saanut onnistumaan yrityksistä huolimatta"
siinä pikkuinen itseääli paistaa. Kylä sä olet jossain onnistunut. Niin komeeta tekemistä ei ole, että kaikki epäonnistuisi.. Tai sitten voi kutsua itseään epäonnistumisen mestaruiksi. Titteli haltuun. Moni sitä yrittänee.
mietipä uudelleen, että missä epäonnistuin ja missä onnistuit. Mene uudellen uuteen tilanteeseen. Uskalla yrittää. Kannusta itseäsi. Huomaa ne onnistumiset. Voittajat on kai niitä, jotka on epäonnistuneet ja sitten taas jatkaneet.
mitä pahaa on epäonnistumisesta? Se on kasvua.
mitä jos kaikki onnistuu? Mitä se tarkoittaa?
Mitä ihminen haluaa ja miten ihminen asiat näkee? Pistä yhtenä päivänä vaaleanpunaiset rillit päähäsi. Katso maailmaa sieltäkäsin.
Ei ainakaan kannata itseä syyllistää mistään. Jokaisella on omat ongelmansa ja heikkoutensa, joita muut eivät edes huomaan. Eikä se edes ole omaa syytä vaan kyllä vaan jokaisen elämä on ennaltamäärätyn kaltainen. Toisekseen kannattaa keksiä päiviksi jotain mielekästä tekemistä. Itsekin olen työtön ja todella kiva olla kotona päivät eikä raataa töissä.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 01:17"]
Älä elä jos et halua. Ymmärrä myöskin se että elämän loppu on välttämätön, sitä ei voi paeta. Oli elämä sitten hyvää tai pahaa niin se kestää vain hetken. Päätä itse haluatko pelata pelin loppuun vai vetäytyä.
[/quote]Näin on.