Mitä järkeä mun on enää elää?
ei ole koulutusta, ikää jo 31 ja tähän ikään mennessä työkokemusta vaivaiset 4kk, ei perhettä, ei kavereita, mielenterveyshäiriötä, yhteiskunnan elättinä työkyvyttömyyseläkkeellä, ujo, hiljainen, tyhmä(OIKEASTI) paska. ei kukaan tee yhtään mitään tällaisella lurjuksella. miten olen kyennyt tämänkin iän saavuttamaan....
Kommentit (60)
Mä uskon, että jokaisen elämällä on tarkoitus eikä sitä saa keskeyttää oman käden kautta.
Yritä saada positiivisuutta elämään. Hymyile peilikuvallesi. Käy ulkona edes pienillä lenkeillä. Hymyile. Hymyllä voit pelastaa jonkun päivän ja jonain rankkana päivänä saat sen takaisin joltain muulta ja se voi auttaa sua eteenpäin.
Muutenkin iloisen näköistä ihmistä on helpompi lähestyä. Joskus kiva vaihtaa pari sanaa vaikka vain hississä. Sekin on jo jotain mökkihöperölle kuten mulle.
SINÄ OLET TÄRKEÄ JA ARVOKAS IHMINEN! jA ELÄMÄLLÄSI ON TARKOITUS,ÄLÄ IKINÄ LUULE ETTEI OLISI.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:54"]Miks elät?
[/quote]
Miksi kommentoit? T: 2
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 01:09"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:59"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:54"]Miks elät?
[/quote]
[/quote] halusin kysyä aloittajalta miksi hän elää, jos kerran siinä ei ole järkeä.
[/quote]
Eli kannustat itsemurhaan? aika julmaa
Mitä lisäarvoa se koulutus toisi, jos kerran on työkyvyttömyyseläkkeelle (mt-syistä, oletan) päässyt? Siis nimenomaan PÄÄSSYT. Oikeasti olet ap helvetin onnekas jo pelkästään tuon takia. Sun ei tarvitse tehdä mitään, ei ole minkäänlaisia velvoitteita mihinkään eikä kenellekään, mikään ei rajoita. Olet vapaa olemaan ja tekemään mitä haluat. Minä ainakin myönnän olevani kateellinen.
Olet nuori ihminen, jolla on vuosikymmeniä aikaa viisastua ja kouluttautua.
Nuorena elämä potki minuakin rautakorolla, enkä olisi välttämättä uskonut pääseväni siihen mihin nyt.
Olen itse hankkiutunut nykyiselle alalleni vasta n.40-vuotiaana, sitä ennen tein vanhoja töitä vaihtelevalla menestyksellä ja vuokratyöläisenä ym.
Jos mielenterveyshäiriösi ovat lieviä, voit silti päästä työelämän syrjään kiinni, tai olla jollekulle tärkeä ihminen. Eläthän vielä pitkään, ja aika sekä elämäntilanteet muuttuvat. Voimia!
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 01:10"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 01:09"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:59"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:54"]Miks elät?
[/quote]
[/quote] halusin kysyä aloittajalta miksi hän elää, jos kerran siinä ei ole järkeä.
[/quote]
[/quote] kai jokaisella on se syy miksi elää.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 01:14"]
Mitä lisäarvoa se koulutus toisi, jos kerran on työkyvyttömyyseläkkeelle (mt-syistä, oletan) päässyt? Siis nimenomaan PÄÄSSYT. Oikeasti olet ap helvetin onnekas jo pelkästään tuon takia. Sun ei tarvitse tehdä mitään, ei ole minkäänlaisia velvoitteita mihinkään eikä kenellekään, mikään ei rajoita. Olet vapaa olemaan ja tekemään mitä haluat. Minä ainakin myönnän olevani kateellinen.
[/quote] Se tuo lisäarvoa, sitten jos ja kun aloittaja haluaa takaisin työelämään. Ei ne tk-eläkkeetkään aina loppuikää kestä. Eivätkä vaikeudet.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 01:16"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 01:10"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 01:09"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:59"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:54"]Miks elät?
[/quote]
[/quote]
[/quote] kai jokaisella on se syy miksi elää.
[/quote]
Ai että olemme valinneet, että synnymme tänne :D mikäs sun syy on sitten elämiseen? Mulla se, että äitini synnytti mut
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 01:14"]
[/quote]
ei tarvitse tehdä mitään ei, mutta haluaisin, vaan en kykene. elämä on tylsää seinien tuijottamista päivästä toiseen, en saa tehtyä edes kotona mitä haluaisin, ihmisiäkin pelkään niin etten uskalla muuallakaan. se ottaa päähän. enkä jaksa olla muiden silmissä laiska lurjus yhteiskunnan elätti...
ap
en saa saavutettua edes pienimpiä haaveitani. epäonnistumista epäonnistumisen perään. kyllä minusta jokin uskoo että ehkä voisin saavuttaa onnellisuuden vaikka 5-kymppisenä, mutta ei mua kiinnosta kärsiä enää pariakymmentä vuotta sitä odottaessani...
ap
Siis kenen silmissä olet laiska jne, muiden kuin itsesi?
Sähän olet ahdistunut, et laiska.
Oletko missään hoidossa, seurannassa..? Tiedätkö mitään matalan kynnyksen paikkaa, josta saisit apua-klubitaloa tms? Työtoimintaakin on, sukulaiseni on sellaisessa. Hänellä on ollut noita samoja ongelmia.
Jos nyt ahdistaa pahasti, olisi ehkä hyvä mennä nukkumaan, ja antaa mielen levätä.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:47"]
ei ole koulutusta, ikää jo 31 ja tähän ikään mennessä työkokemusta vaivaiset 4kk, ei perhettä, ei kavereita, mielenterveyshäiriötä, yhteiskunnan elättinä työkyvyttömyyseläkkeellä, ujo, hiljainen, tyhmä(OIKEASTI) paska. ei kukaan tee yhtään mitään tällaisella lurjuksella. miten olen kyennyt tämänkin iän saavuttamaan....
[/quote]
tsemppiä. Jumala rakastaa sinuakin.
Maailmassa on paljon kivaa.
Aloita jostain.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 01:30"]
en saa saavutettua edes pienimpiä haaveitani. epäonnistumista epäonnistumisen perään. kyllä minusta jokin uskoo että ehkä voisin saavuttaa onnellisuuden vaikka 5-kymppisenä, mutta ei mua kiinnosta kärsiä enää pariakymmentä vuotta sitä odottaessani...
ap
[/quote]
Onni ei tule, se on asenne, tapa nähdä elämä. Moni masentunut tuntuu odottavan jotain ulkopuolelta tulevaa pelastusta. Hyväksyntää, onnea, rakkautta. Ei niitä noin vain tule. Kaikki lähtee itsestä.
"Mielenterveyshäiriöihin on nykyään saatavissa todella tehokasta apua ja lisäksi lääketiede kehittyy huimin harppauksin. "
Mihin väitteesi perustuu? Oletko perehtynyt tarkemmin psykiatriseen hoitoon ja sen historiaan?
Itse olin pitkään (n. 8 vuotta) psykiatrisen hoidon piirissä (myös psykoterapiaa kokeiltu) ja voin todeta, että mielenterveyshoito on surkeaa kaikilla mittareilla. Sinunkin ja monien muiden kannattaisi ottaa enemmän selvää mm. psyykenlääkkeiden haitoista ja psykiatrisen hoidon sisällöstä käytännössä.
Mielenterveysaiheisilla palstoilla on PALJON kirjoituksia, joissa kerrotaan kauheista kokemuksista suljetuilta osastoilta, vaikka kyllä avohoidonkin "taso" tulee esille. Jatkuvasti tulee esille kokemuksia ja kysymyksiä psyykenlääkkeiden käytöstä ja siitä voiko pitkäaikainen neuroleptinien ja masennuslääkkeiden käyttö aiheuttaa jopa aivovaurion. Veljeni ja tätini, jotka ovat käyttäneet neuroleptinejä yms. vuosikymmenet, huomaa jo päältäpäin lääkkeiden vaikutukset. Näky on surullinen.
Veljen elämän tuhoaminen aloitettiin, kun hän oli vasta 16-vuotias. Hänellä ei ole ammattia, työtä, kavereita, harrastuksia, eikä ole koskaan seurustellut. Hän asuu yksin, mutta tapaa säännöllisesti vanhempiaan (mm. isäänsä, joka pahoinpiteli häntä) ja muita sukulaisia sekä uskonnollisen yhteisön jäseniä. Näiden ihmisten seurassa ei olisi hyvä olla, mutta kun ei ole muitakaan, niin sellaista se sitten on. Tästä huolimatta joku kieroutunut ihminen voi ajatella, että ihmisen pakottaminen lääkkeiden orjaksi ja elinkautisvangiksi rakkaudettomien ihmisten ympärillä oli hyväksyttävää ja tehokasta apua! Niin varmaan.
Psykiatria on yksi suurimmista ja kieroimmista huijauksista maailmassa. Jos joku siitä on saanut avun, ok, mutta on erittäin todennäköistä, ettei apua saanut välttämättä tajua minkä hinnan hän pidemmän päälle maksaa, jos syö pitkään psyykenlääkkeitä (huumeita). Minulle psykiatrinen "hoito" on aiheuttanut traumoja ja epäilen tosissani, että 7 vuoden lääkkeiden käytöstä olisi jäänyt pysyviä seurauksia. Toivottavasti ei.
Jotkut alan ammattilaiset voivat ymmärtää ja haluta auttaa, mutta valitettavasti psykiatriseen hoitoon uskominen ja sen hyväksyminen voi kuitenkin olla esteenä kunnolliselle avulle ja muutokselle. Valheellisuus ei koskaan vie hyvään suuntaan, vaan totuus, rehellisyys ja rakkaus. Mielenterveyshoidon suunnan pitäisi olla täysin päinvastainen, kuin mitä se nyt on. Saa nähdä tuleeko niin koskaan tapahtumaan.
Mä mietin usein ja nyt taaskin samaa... mitä varten mun pitää elää vielä? Ei työtä,ei oikein kuntoakaan siihen kun on työkyky sairauden takia (fyysisen) laskenut,ei miestä kun kukaan ei edes koskaan katso minuun,lapset ovat jo aikuisia ja pärjäävät omillaan,kauhea vauvakuume jolle en näytä voivan mitään... ja tämä järkyttävä rumuus joka saa kaikki karttamaan mua. Mitä mä täällä enää teen? ja juu tuollaiset kommentit kuin"kehoittaisin sinua arvostamaan itseäsi" 0vat yhtä tyhjän kanssa,silkkaa paskaa, sillä miksi arvostaisin itseäni? olen epäonnistunut hylkiö. Vain liian pelkuri kuolemaan.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 23:29"]"Mielenterveyshäiriöihin on nykyään saatavissa todella tehokasta apua ja lisäksi lääketiede kehittyy huimin harppauksin. "
Mihin väitteesi perustuu? Oletko perehtynyt tarkemmin psykiatriseen hoitoon ja sen historiaan?
Itse olin pitkään (n. 8 vuotta) psykiatrisen hoidon piirissä (myös psykoterapiaa kokeiltu) ja voin todeta, että mielenterveyshoito on surkeaa kaikilla mittareilla. Sinunkin ja monien muiden kannattaisi ottaa enemmän selvää mm. psyykenlääkkeiden haitoista ja psykiatrisen hoidon sisällöstä käytännössä.
Mielenterveysaiheisilla palstoilla on PALJON kirjoituksia, joissa kerrotaan kauheista kokemuksista suljetuilta osastoilta, vaikka kyllä avohoidonkin "taso" tulee esille. Jatkuvasti tulee esille kokemuksia ja kysymyksiä psyykenlääkkeiden käytöstä ja siitä voiko pitkäaikainen neuroleptinien ja masennuslääkkeiden käyttö aiheuttaa jopa aivovaurion. Veljeni ja tätini, jotka ovat käyttäneet neuroleptinejä yms. vuosikymmenet, huomaa jo päältäpäin lääkkeiden vaikutukset. Näky on surullinen.
Veljen elämän tuhoaminen aloitettiin, kun hän oli vasta 16-vuotias. Hänellä ei ole ammattia, työtä, kavereita, harrastuksia, eikä ole koskaan seurustellut. Hän asuu yksin, mutta tapaa säännöllisesti vanhempiaan (mm. isäänsä, joka pahoinpiteli häntä) ja muita sukulaisia sekä uskonnollisen yhteisön jäseniä. Näiden ihmisten seurassa ei olisi hyvä olla, mutta kun ei ole muitakaan, niin sellaista se sitten on. Tästä huolimatta joku kieroutunut ihminen voi ajatella, että ihmisen pakottaminen lääkkeiden orjaksi ja elinkautisvangiksi rakkaudettomien ihmisten ympärillä oli hyväksyttävää ja tehokasta apua! Niin varmaan.
Psykiatria on yksi suurimmista ja kieroimmista huijauksista maailmassa. Jos joku siitä on saanut avun, ok, mutta on erittäin todennäköistä, ettei apua saanut välttämättä tajua minkä hinnan hän pidemmän päälle maksaa, jos syö pitkään psyykenlääkkeitä (huumeita). Minulle psykiatrinen "hoito" on aiheuttanut traumoja ja epäilen tosissani, että 7 vuoden lääkkeiden käytöstä olisi jäänyt pysyviä seurauksia. Toivottavasti ei.
Jotkut alan ammattilaiset voivat ymmärtää ja haluta auttaa, mutta valitettavasti psykiatriseen hoitoon uskominen ja sen hyväksyminen voi kuitenkin olla esteenä kunnolliselle avulle ja muutokselle. Valheellisuus ei koskaan vie hyvään suuntaan, vaan totuus, rehellisyys ja rakkaus. Mielenterveyshoidon suunnan pitäisi olla täysin päinvastainen, kuin mitä se nyt on. Saa nähdä tuleeko niin koskaan tapahtumaan.
[/quote]
Juuri näin.
Eivät nämä neuvojat täällä ymmärrä oikeista ongelmista mitään. Jotkut mielenterveyden sairaudet ovat elinikäisiä. Lääkkeitä kyllä on tarjota vaikka millä mitalla, mutta kunnon psykoterapiaa ei kuin vain 3ksi vuodeksi KELA:n tukemana.
Sen jälkeen maksat 70e kerta siitä helvetin pienestä eläkkeestäs.
Ja ylläri pylläri nykyään ei pääse enää julkiselle puolelle keskusteluhoitoon, jos on käynyt tuon 3n vuoden terapian!!
Tehokasta hoitoa my ass.
Miksi sulla ei ole koulutusta :(? Oot varmasti jollekulle tärkeä, muista se <3 sun pitäis löytää elämän ilo (uudestaan) esim. uusista ihmissuhteista ja kyllä ne ujotkin löytää kavereita. On tärkeää, että on joku jolle puhua. Mene juttelemaan vaikka ammattilaiselle :) t: ujo!