Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ateistit, olen valmis koettelemaan uskontoani

Vierailija
28.10.2014 |

Miksi minun tulisi jättää uskontoni?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

SHIT JUST GOT REAL

Vierailija
2/39 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet naurettava hihhuli ja yleinen pilkan kohde kuten kaikki mielikuvitusolentoihin uskovat aikuiset. Ja niinhän sen pitääkin olla. Ottasitko itse todesta ihmistä joka uskottelee että siivekäs vaaleanpunainen lohikäärme kuiskuttelee moraalisia sääntöjä ihmisille? Et, miksi? Koska se on mielikuvitusta kuten sinun jumalasikin on. Ei ole jumalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tartte, kunhan muistat jättää rationaalisen maailman rauhaan uskonnoltasi.

Vierailija
4/39 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdotonta sanoa, koska et kerro mikä on uskontosi. Esimerkiksi jos kuulut itsemurhakulttiin, on olemassa lukuisia syitä jättää ko. uskonto.

Vierailija
5/39 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:39"]Olet naurettava hihhuli ja yleinen pilkan kohde kuten kaikki mielikuvitusolentoihin uskovat aikuiset. Ja niinhän sen pitääkin olla. Ottasitko itse todesta ihmistä joka uskottelee että siivekäs vaaleanpunainen lohikäärme kuiskuttelee moraalisia sääntöjä ihmisille? Et, miksi? Koska se on mielikuvitusta kuten sinun jumalasikin on. Ei ole jumalaa.
[/quote]

En koe uskontoni kirjaa tositapahtumiin perustuvaksi historiankirjaksi, vaan vertauskuvalliseksi teokseksi selittämään sitä mihin tiede ei pysty. Uskonnon ei tarvitse olla tieteellisesti totta, vaan se on minulle enemmänkin oma henkinen maailma josta saan turvaa ja hyvän olon.

Vierailija
6/39 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä uskonto?

Vierailija
7/39 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä, johon en koskaan saa keneltäkään vastausta: Mitä niille muihin jumaliin uskoville tapahtuu?

Vierailija
8/39 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:39"]Olet naurettava hihhuli ja yleinen pilkan kohde kuten kaikki mielikuvitusolentoihin uskovat aikuiset. Ja niinhän sen pitääkin olla. Ottasitko itse todesta ihmistä joka uskottelee että siivekäs vaaleanpunainen lohikäärme kuiskuttelee moraalisia sääntöjä ihmisille? Et, miksi? Koska se on mielikuvitusta kuten sinun jumalasikin on. Ei ole jumalaa.
[/quote]

En koe uskontoni kirjaa tositapahtumiin perustuvaksi historiankirjaksi, vaan vertauskuvalliseksi teokseksi selittämään sitä mihin tiede ei pysty. Uskonnon ei tarvitse olla tieteellisesti totta, vaan se on minulle enemmänkin oma henkinen maailma josta saan turvaa ja hyvän olon.
[/quote]

Eli koska et kykene ymmärtämään maailmaa sinun täytyy uskotella itsellesi että on yliluonnollista? Kyllä, tiede ei pysty vielä selittää kaikkea, mutta tieteessä kaikelle on todisteet. Uskonnossa, ei mitään.

Vierailija
9/39 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

evvk

Vierailija
10/39 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:53"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:39"]Olet naurettava hihhuli ja yleinen pilkan kohde kuten kaikki mielikuvitusolentoihin uskovat aikuiset. Ja niinhän sen pitääkin olla. Ottasitko itse todesta ihmistä joka uskottelee että siivekäs vaaleanpunainen lohikäärme kuiskuttelee moraalisia sääntöjä ihmisille? Et, miksi? Koska se on mielikuvitusta kuten sinun jumalasikin on. Ei ole jumalaa.
[/quote]

[/quote]

Eli koska et kykene ymmärtämään maailmaa sinun täytyy uskotella itsellesi että on yliluonnollista? Kyllä, tiede ei pysty vielä selittää kaikkea, mutta tieteessä kaikelle on todisteet. Uskonnossa, ei mitään.
[/quote]

No itse pidän henkimaailman erossa tiedemaailmasta mutta joillakin auttaa tuo yliluonnollisuuden ajattelu tieteen apuna.. Tiede voi myös musertaa jotain hetkessä, mitä tekisit jos vahvat todisteet jumaluuden olemassaolosta saataisiin huomenna? Jumala tulisikin maanpäälle geenitesteihin? Edes alienien olemassaoloa (emme voi olla ainoat tällä planeetalla) tai mustien aukkojen määrää (mustassa aukossa uusi galaksi) ei olla pystytty todistamaan. Vaikka tiede on hyvin kehittynyt on se pohjimmiltaan myös hyvin hyvin hatara rakennelma joka aika ajoin niin rakentaa kuin myös menettää kerroksia maanjäristyksissä..

Vierailija
11/39 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:42"]Mahdotonta sanoa, koska et kerro mikä on uskontosi. Esimerkiksi jos kuulut itsemurhakulttiin, on olemassa lukuisia syitä jättää ko. uskonto.
[/quote]

Ev.lut

Vierailija
12/39 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä näistä jaksetaan aina vääntää? Uskikset vs ateistit oli joskus ihan hyvää viihdettä, mutta että vuodesta toiseen. Plaah :)

Vierailija
13/39 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:53"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:39"]Olet naurettava hihhuli ja yleinen pilkan kohde kuten kaikki mielikuvitusolentoihin uskovat aikuiset. Ja niinhän sen pitääkin olla. Ottasitko itse todesta ihmistä joka uskottelee että siivekäs vaaleanpunainen lohikäärme kuiskuttelee moraalisia sääntöjä ihmisille? Et, miksi? Koska se on mielikuvitusta kuten sinun jumalasikin on. Ei ole jumalaa.
[/quote]

[/quote]

[/quote]
Miksi sua suututtaa noin paljon se mitä kukin omassa rauhassaan yksin kotona rukoilee? Sulla tuntuu olevan pakonomainen tarve hallita muiden elämää ja ajatuksia, mikä on aika todella pelottavaa. On turha jeesustella ristiretkistä, kun itse toteutat täsmälleen samaa ajatuamallia. Muiden tapa ajatella kuoleman jälkeisestä elämästä on väärä, minun oikea. t. toinen uskovainen, ei ap.

Vierailija
14/39 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:51"]Tämä, johon en koskaan saa keneltäkään vastausta: Mitä niille muihin jumaliin uskoville tapahtuu?

[/quote]

Pääsee sinne minne siinä uskonnossa luvataan. Hidut uudestisyntyvät tai liittyvät Brahmaniin, kristityt taivaassa sekä shitolaiset saattaisivat tulla kameiksi :)

Vierailija
15/39 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:51"]Tämä, johon en koskaan saa keneltäkään vastausta: Mitä niille muihin jumaliin uskoville tapahtuu?

[/quote]
Pääsevät iänkaikkiseen rauhaan tietysti, jos ovat olleet hyviä ihmisiä. Jumalan luo on tuhat tietä, eikä ole mun asia murehtia päätöksi josta tietää vain Hän.

Vierailija
16/39 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:58"]

Miten ihmeessä näistä jaksetaan aina vääntää? Uskikset vs ateistit oli joskus ihan hyvää viihdettä, mutta että vuodesta toiseen. Plaah :)

[/quote]

Mitä teet täällä ketjussa sitten :) Plaah :)

Vierailija
17/39 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:58"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:42"]Mahdotonta sanoa, koska et kerro mikä on uskontosi. Esimerkiksi jos kuulut itsemurhakulttiin, on olemassa lukuisia syitä jättää ko. uskonto. [/quote] Ev.lut

[/quote]

Noh, ev.lutista eroamiseen voi olla lukuisia syitä. Toiset eroavat, koska kokevat kirkon vanhanaikaiseksi, toiset taas jättävät liian maallistuneeksi kokemansa kirkon.

Nyt pitäisi tietää, mihin laitaan itse sijoitut, vai kelpuutatko nykyisen munattoman pseudoagnostismin, joka pyrkii miellyttämään samaan aikaan kaikkia?

Vierailija
18/39 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua huvittaa kun ateistista uskovaksi -ketjussa uskovaiset ovat kannustavia kun taas uskovaisesta ateistiksi -ketjussa ollaan heti haukkumassa ja räyhäämässä. Jännä kun ateisteja pidetään usein töykeinä öykkäreinä.

Vierailija
19/39 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:02"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:58"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:42"]Mahdotonta sanoa, koska et kerro mikä on uskontosi. Esimerkiksi jos kuulut itsemurhakulttiin, on olemassa lukuisia syitä jättää ko. uskonto. [/quote] Ev.lut

[/quote]

Noh, ev.lutista eroamiseen voi olla lukuisia syitä. Toiset eroavat, koska kokevat kirkon vanhanaikaiseksi, toiset taas jättävät liian maallistuneeksi kokemansa kirkon.

Nyt pitäisi tietää, mihin laitaan itse sijoitut, vai kelpuutatko nykyisen munattoman pseudoagnostismin, joka pyrkii miellyttämään samaan aikaan kaikkia?
[/quote]

En käy kirkossa koen uskontoni henkilökohtaisemmaksi enkä ryhmäuskonnoksi. Jumala ei ole määrännyt ryhmäterapiauskontomessuja ja jumalan voi hyvin myös löytää omin voimin

Ap siis tämä ja ap myös kommentit numerot 6,11,12 ja 15 (niin moni liittynyt keskusteluun että kommenttini ovat siis vain noi)

Vierailija
20/39 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:06"]

Minua huvittaa kun ateistista uskovaksi -ketjussa uskovaiset ovat kannustavia kun taas uskovaisesta ateistiksi -ketjussa ollaan heti haukkumassa ja räyhäämässä. Jännä kun ateisteja pidetään usein töykeinä öykkäreinä.

[/quote]

No mitäs itse kysyy. Ap joutui kyllä huomauttamaan molemmille osapuolille käytöstavoista toisessa ketjussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän