Ateistit, olen valmis koettelemaan uskontoani
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:00"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:51"]Tämä, johon en koskaan saa keneltäkään vastausta: Mitä niille muihin jumaliin uskoville tapahtuu?
[/quote]
Pääsee sinne minne siinä uskonnossa luvataan. Hidut uudestisyntyvät tai liittyvät Brahmaniin, kristityt taivaassa sekä shitolaiset saattaisivat tulla kameiksi :)
[/quote]
Ei tietenkään SHITolaiset :D vaan shintolaiset! Ap
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:07"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:02"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:58"] [quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:42"]Mahdotonta sanoa, koska et kerro mikä on uskontosi. Esimerkiksi jos kuulut itsemurhakulttiin, on olemassa lukuisia syitä jättää ko. uskonto. [/quote] Ev.lut [/quote] Noh, ev.lutista eroamiseen voi olla lukuisia syitä. Toiset eroavat, koska kokevat kirkon vanhanaikaiseksi, toiset taas jättävät liian maallistuneeksi kokemansa kirkon. Nyt pitäisi tietää, mihin laitaan itse sijoitut, vai kelpuutatko nykyisen munattoman pseudoagnostismin, joka pyrkii miellyttämään samaan aikaan kaikkia? [/quote] En käy kirkossa koen uskontoni henkilökohtaisemmaksi enkä ryhmäuskonnoksi. Jumala ei ole määrännyt ryhmäterapiauskontomessuja ja jumalan voi hyvin myös löytää omin voimin Ap siis tämä ja ap myös kommentit numerot 6,11,12 ja 15 (niin moni liittynyt keskusteluun että kommenttini ovat siis vain noi)
[/quote]
Eli kuulut evankelis-luterilaiseen kirkkoon, mutta oletko uskonnoltasi evankelis-luterilainen?
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:00"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:51"]Tämä, johon en koskaan saa keneltäkään vastausta: Mitä niille muihin jumaliin uskoville tapahtuu? [/quote] Pääsevät iänkaikkiseen rauhaan tietysti, jos ovat olleet hyviä ihmisiä. Jumalan luo on tuhat tietä, eikä ole mun asia murehtia päätöksi josta tietää vain Hän.
Miksi maailmassa sitten soditaan jatkuvasti siitä, että kenen jumala on oikea?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:51"]
Tämä, johon en koskaan saa keneltäkään vastausta: Mitä niille muihin jumaliin uskoville tapahtuu?
[/quote]
osa Taivaaseen, osa muualle.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:59"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:53"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:39"]Olet naurettava hihhuli ja yleinen pilkan kohde kuten kaikki mielikuvitusolentoihin uskovat aikuiset. Ja niinhän sen pitääkin olla. Ottasitko itse todesta ihmistä joka uskottelee että siivekäs vaaleanpunainen lohikäärme kuiskuttelee moraalisia sääntöjä ihmisille? Et, miksi? Koska se on mielikuvitusta kuten sinun jumalasikin on. Ei ole jumalaa. [/quote] En koe uskontoni kirjaa tositapahtumiin perustuvaksi historiankirjaksi, vaan vertauskuvalliseksi teokseksi selittämään sitä mihin tiede ei pysty. Uskonnon ei tarvitse olla tieteellisesti totta, vaan se on minulle enemmänkin oma henkinen maailma josta saan turvaa ja hyvän olon. [/quote] Eli koska et kykene ymmärtämään maailmaa sinun täytyy uskotella itsellesi että on yliluonnollista? Kyllä, tiede ei pysty vielä selittää kaikkea, mutta tieteessä kaikelle on todisteet. Uskonnossa, ei mitään. [/quote] Miksi sua suututtaa noin paljon se mitä kukin omassa rauhassaan yksin kotona rukoilee? Sulla tuntuu olevan pakonomainen tarve hallita muiden elämää ja ajatuksia, mikä on aika todella pelottavaa. On turha jeesustella ristiretkistä, kun itse toteutat täsmälleen samaa ajatuamallia. Muiden tapa ajatella kuoleman jälkeisestä elämästä on väärä, minun oikea. t. toinen uskovainen, ei ap.
[/quote]
kyllä Raamatussa on enemmän todisteita kuin vaikkapa Darwinin teorioissa...
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:12"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:53"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:39"]Olet naurettava hihhuli ja yleinen pilkan kohde kuten kaikki mielikuvitusolentoihin uskovat aikuiset. Ja niinhän sen pitääkin olla. Ottasitko itse todesta ihmistä joka uskottelee että siivekäs vaaleanpunainen lohikäärme kuiskuttelee moraalisia sääntöjä ihmisille? Et, miksi? Koska se on mielikuvitusta kuten sinun jumalasikin on. Ei ole jumalaa. [/quote] En koe uskontoni kirjaa tositapahtumiin perustuvaksi historiankirjaksi, vaan vertauskuvalliseksi teokseksi selittämään sitä mihin tiede ei pysty. Uskonnon ei tarvitse olla tieteellisesti totta, vaan se on minulle enemmänkin oma henkinen maailma josta saan turvaa ja hyvän olon. [/quote] Eli koska et kykene ymmärtämään maailmaa sinun täytyy uskotella itsellesi että on yliluonnollista? Kyllä, tiede ei pysty vielä selittää kaikkea, mutta tieteessä kaikelle on todisteet. Uskonnossa, ei mitään. [/quote] Miksi sua suututtaa noin paljon se mitä kukin omassa rauhassaan yksin kotona rukoilee? Sulla tuntuu olevan pakonomainen tarve hallita muiden elämää ja ajatuksia, mikä on aika todella pelottavaa. On turha jeesustella ristiretkistä, kun itse toteutat täsmälleen samaa ajatuamallia. Muiden tapa ajatella kuoleman jälkeisestä elämästä on väärä, minun oikea. t. toinen uskovainen, ei ap.
[/quote]
[/quote]
Kuten?
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:11"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:00"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:51"]Tämä, johon en koskaan saa keneltäkään vastausta: Mitä niille muihin jumaliin uskoville tapahtuu? [/quote] Pääsevät iänkaikkiseen rauhaan tietysti, jos ovat olleet hyviä ihmisiä. Jumalan luo on tuhat tietä, eikä ole mun asia murehtia päätöksi josta tietää vain Hän.
Miksi maailmassa sitten soditaan jatkuvasti siitä, että kenen jumala on oikea?
[/quote]
[/quote]
Toi jumala-kommentti ei ollu mun, ap:n mutta vastaan tähänkin: kulttuurisista vaikutteista johtuen "saman jumalan tarina" on jalostautunut todella erilaisiksi versioiksi kirjapainoksiin; koraani, raamattu, pentateukki. Ihmiset uskovat oman alueen kirjallisuuden olevan oikea, mutta unohtavat, että kirjat ovat kirjoittaneet ihmiset (raamattu-pentateukki) eikä kyseenalaista kuitenkaan kirjaa. Jumala tulisi löytää kirjojen takaa.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:39"]Olet naurettava hihhuli ja yleinen pilkan kohde kuten kaikki mielikuvitusolentoihin uskovat aikuiset. Ja niinhän sen pitääkin olla. Ottasitko itse todesta ihmistä joka uskottelee että siivekäs vaaleanpunainen lohikäärme kuiskuttelee moraalisia sääntöjä ihmisille? Et, miksi? Koska se on mielikuvitusta kuten sinun jumalasikin on. Ei ole jumalaa.
[/quote]
En koe uskontoni kirjaa tositapahtumiin perustuvaksi historiankirjaksi, vaan vertauskuvalliseksi teokseksi selittämään sitä mihin tiede ei pysty. Uskonnon ei tarvitse olla tieteellisesti totta, vaan se on minulle enemmänkin oma henkinen maailma josta saan turvaa ja hyvän olon.
[/quote]
Minullakin on ateistina oma henkinen maailma, josta saan turvaa ja hyvän olon. Siinä mielen maailmassa lohikäärmeet lentävät ja kaikenkarvaiset aragornit syöksyvät ratsuillaan pelastamaan minut.
Ymmärrän tuon henkisen turvan kaipuun silloin, kun äidit ajavat lapsineen bussin alle ja ebola leviää holtittomasti. Pakopaikka pahalta maailmalta. Ero on siinä, että en kuvittele oman mielikuvitusmaailmani olevan totta, enkä ymmärrä miksi kukaan muukaan kokee tarvetta kuvitella.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:17"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:12"]
[/quote]
[/quote]
Kuten?
[/quote]
Hei tääkään ei sit oo ap, en tiiä tykkäänkö ku jotkut käy heittää jotain äärikristillistä juttuaan
Minä olen elefantinismin kannattaja.
Pilvien päällä taivaassa istuu elefantteja, jotka heittelevät vääräuskoisia villasukilla. Ja kukaan ei ole koskaan saanut taivaalta villasukkaa päähänsä, eli kukaan ei ole vääräuskoinen ja kaikki voivat olla onnellisia :D
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:19"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:39"]Olet naurettava hihhuli ja yleinen pilkan kohde kuten kaikki mielikuvitusolentoihin uskovat aikuiset. Ja niinhän sen pitääkin olla. Ottasitko itse todesta ihmistä joka uskottelee että siivekäs vaaleanpunainen lohikäärme kuiskuttelee moraalisia sääntöjä ihmisille? Et, miksi? Koska se on mielikuvitusta kuten sinun jumalasikin on. Ei ole jumalaa.
[/quote]
En koe uskontoni kirjaa tositapahtumiin perustuvaksi historiankirjaksi, vaan vertauskuvalliseksi teokseksi selittämään sitä mihin tiede ei pysty. Uskonnon ei tarvitse olla tieteellisesti totta, vaan se on minulle enemmänkin oma henkinen maailma josta saan turvaa ja hyvän olon.
[/quote]
Minullakin on ateistina oma henkinen maailma, josta saan turvaa ja hyvän olon. Siinä mielen maailmassa lohikäärmeet lentävät ja kaikenkarvaiset aragornit syöksyvät ratsuillaan pelastamaan minut.
Ymmärrän tuon henkisen turvan kaipuun silloin, kun äidit ajavat lapsineen bussin alle ja ebola leviää holtittomasti. Pakopaikka pahalta maailmalta. Ero on siinä, että en kuvittele oman mielikuvitusmaailmani olevan totta, enkä ymmärrä miksi kukaan muukaan kokee tarvetta kuvitella.
[/quote]
Sanoinan että uskonnonkaan ei tavitse olla totta? Jumalan koen todeksi, mutta en raamatun maailmaa sana sanalta oikeaksi missä "lohikäärmeet lentelevät"? Mikä tässä oli ongelma?
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:21"]Minä olen elefantinismin kannattaja.
Pilvien päällä taivaassa istuu elefantteja, jotka heittelevät vääräuskoisia villasukilla. Ja kukaan ei ole koskaan saanut taivaalta villasukkaa päähänsä, eli kukaan ei ole vääräuskoinen ja kaikki voivat olla onnellisia :D
[/quote]
Tää on hyvä, itse tykkään vaan puhua uskonnostani myös muiden ihmisten kanssa ja kokea yhtenäisyyden tunteen enkä luoda omaa uskontoani
Ap
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:22"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:19"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:39"]Olet naurettava hihhuli ja yleinen pilkan kohde kuten kaikki mielikuvitusolentoihin uskovat aikuiset. Ja niinhän sen pitääkin olla. Ottasitko itse todesta ihmistä joka uskottelee että siivekäs vaaleanpunainen lohikäärme kuiskuttelee moraalisia sääntöjä ihmisille? Et, miksi? Koska se on mielikuvitusta kuten sinun jumalasikin on. Ei ole jumalaa.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sanoinan että uskonnonkaan ei tavitse olla totta? Jumalan koen todeksi, mutta en raamatun maailmaa sana sanalta oikeaksi missä "lohikäärmeet lentelevät"? Mikä tässä oli ongelma?
[/quote]
Ap siis tämä. Minua ei millään tapaa haittaa jumalaan uskominen enkä tajua miksi joku ei voisi tajuta että uskoa voi sen todenperäisyyttä miettimättä. Uskot äitisi olevan sinun biologinen äitisi, mutta oletko koskaan nähnyt testin tuloksia onko näin.. Ei tarvitse miettiä kun vain uskoo
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:10"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:07"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:02"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:58"] [quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:42"]Mahdotonta sanoa, koska et kerro mikä on uskontosi. Esimerkiksi jos kuulut itsemurhakulttiin, on olemassa lukuisia syitä jättää ko. uskonto. [/quote] Ev.lut [/quote] Noh, ev.lutista eroamiseen voi olla lukuisia syitä. Toiset eroavat, koska kokevat kirkon vanhanaikaiseksi, toiset taas jättävät liian maallistuneeksi kokemansa kirkon. Nyt pitäisi tietää, mihin laitaan itse sijoitut, vai kelpuutatko nykyisen munattoman pseudoagnostismin, joka pyrkii miellyttämään samaan aikaan kaikkia? [/quote] En käy kirkossa koen uskontoni henkilökohtaisemmaksi enkä ryhmäuskonnoksi. Jumala ei ole määrännyt ryhmäterapiauskontomessuja ja jumalan voi hyvin myös löytää omin voimin Ap siis tämä ja ap myös kommentit numerot 6,11,12 ja 15 (niin moni liittynyt keskusteluun että kommenttini ovat siis vain noi)
[/quote]
Eli kuulut evankelis-luterilaiseen kirkkoon, mutta oletko uskonnoltasi evankelis-luterilainen?
[/quote]
Uskontoni pohja perustuu ev.lut oppeihin joskin pienin muutoksin
Ap servaa ateistit hiljasiks heeejeeee hyvä ap!
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:26"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:22"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:19"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:39"]Olet naurettava hihhuli ja yleinen pilkan kohde kuten kaikki mielikuvitusolentoihin uskovat aikuiset. Ja niinhän sen pitääkin olla. Ottasitko itse todesta ihmistä joka uskottelee että siivekäs vaaleanpunainen lohikäärme kuiskuttelee moraalisia sääntöjä ihmisille? Et, miksi? Koska se on mielikuvitusta kuten sinun jumalasikin on. Ei ole jumalaa. [/quote] En koe uskontoni kirjaa tositapahtumiin perustuvaksi historiankirjaksi, vaan vertauskuvalliseksi teokseksi selittämään sitä mihin tiede ei pysty. Uskonnon ei tarvitse olla tieteellisesti totta, vaan se on minulle enemmänkin oma henkinen maailma josta saan turvaa ja hyvän olon. [/quote] Minullakin on ateistina oma henkinen maailma, josta saan turvaa ja hyvän olon. Siinä mielen maailmassa lohikäärmeet lentävät ja kaikenkarvaiset aragornit syöksyvät ratsuillaan pelastamaan minut. Ymmärrän tuon henkisen turvan kaipuun silloin, kun äidit ajavat lapsineen bussin alle ja ebola leviää holtittomasti. Pakopaikka pahalta maailmalta. Ero on siinä, että en kuvittele oman mielikuvitusmaailmani olevan totta, enkä ymmärrä miksi kukaan muukaan kokee tarvetta kuvitella. [/quote] Sanoinan että uskonnonkaan ei tavitse olla totta? Jumalan koen todeksi, mutta en raamatun maailmaa sana sanalta oikeaksi missä "lohikäärmeet lentelevät"? Mikä tässä oli ongelma? [/quote] Ap siis tämä. Minua ei millään tapaa haittaa jumalaan uskominen enkä tajua miksi joku ei voisi tajuta että uskoa voi sen todenperäisyyttä miettimättä. Uskot äitisi olevan sinun biologinen äitisi, mutta oletko koskaan nähnyt testin tuloksia onko näin.. Ei tarvitse miettiä kun vain uskoo
[/quote]
Minä näytän äidiltäni ja olen perinyt monia äitini suvun piirteitä, esimerkiksi häiriön veren hyytymistekijöissä. Todisteet siis puhuvat sen puolesta, että äitini on biologinen äitini. Minulle myös riittää se, että pienenkin epäilyksen noustessa asian voidaan testata, toisin kuin jumalien olemassaolo.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:29"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:10"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:07"] [quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:02"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:58"] [quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:42"]Mahdotonta sanoa, koska et kerro mikä on uskontosi. Esimerkiksi jos kuulut itsemurhakulttiin, on olemassa lukuisia syitä jättää ko. uskonto. [/quote] Ev.lut [/quote] Noh, ev.lutista eroamiseen voi olla lukuisia syitä. Toiset eroavat, koska kokevat kirkon vanhanaikaiseksi, toiset taas jättävät liian maallistuneeksi kokemansa kirkon. Nyt pitäisi tietää, mihin laitaan itse sijoitut, vai kelpuutatko nykyisen munattoman pseudoagnostismin, joka pyrkii miellyttämään samaan aikaan kaikkia? [/quote] En käy kirkossa koen uskontoni henkilökohtaisemmaksi enkä ryhmäuskonnoksi. Jumala ei ole määrännyt ryhmäterapiauskontomessuja ja jumalan voi hyvin myös löytää omin voimin Ap siis tämä ja ap myös kommentit numerot 6,11,12 ja 15 (niin moni liittynyt keskusteluun että kommenttini ovat siis vain noi) [/quote] Eli kuulut evankelis-luterilaiseen kirkkoon, mutta oletko uskonnoltasi evankelis-luterilainen? [/quote] Uskontoni pohja perustuu ev.lut oppeihin joskin pienin muutoksin
[/quote]
Ja mitähän ovat nämä pienet muutokset?
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:06"]Minua huvittaa kun ateistista uskovaksi -ketjussa uskovaiset ovat kannustavia kun taas uskovaisesta ateistiksi -ketjussa ollaan heti haukkumassa ja räyhäämässä. Jännä kun ateisteja pidetään usein töykeinä öykkäreinä.
[/quote]
Saman huomasin! Ap