Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni nalkuttaa siitä että olen huono kokki

Vierailija
28.10.2014 |

Tätäkö tämä parisuhde nyt on? En ole eläissäni paljon ruokaa laittanut, en ole kiinnostunut ruoasta enkä kokkaamisesta. Hengenpitimiksi osaan tehdä kohtalaisesti esim. pastaa (bolognese, pesto, lohi, avokado, tonnikala), salaatteja (kana, tonnikala), tortilloita, ja vihannessosekeittoja. Nämä ei miehelle riitä. Pastaa, salaatteja ja tortilloja liian usein, keitoista ei tykkää jne. Tänään tein pitkästä aikaa (viime keitosta 6 kk) bataattikeiton ja mies oli koko illan ärtynyt ja teki itselleen nuudeleita. Sanoi, ettei häntä huvita tulla kotiin, kun täällä ei ole mitään syötävää. Menisi mieluummin kaverilleen tai ravintolaan ja että tällä menolla miehet ajautuvat pettämään. Myönsi, että on hänellä kuitenkin muitakin syitä tulla kotiin ja että minussa on hyviäkin puolia. Ehdotin, että kirjoittaisi ylös ruoat, mitä haluaisi syödä - ei todellakaan kirjoita. Sitten vihaisena alkoi nukkumaan. Ikää oli 27 vuotta. :(

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sano sille että tekee omat ruokansa, jos ei sun kokkaukset kelpaa. Sä et ole hänen äitinsä.

Vierailija
2/30 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ukko voi kokkailla omat soppansa. On mun mielipide. Piste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Ehkä et hanki sen kanssa lapsia. Yksi iso lapsi sulla siinä jo on.

Mitäpä jos ehdottaisit että hää tekee vuorostaan ruokaa?

Vierailija
4/30 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kerralle herralle sun tekemät safkat kelpaa niin tehkööt omat ruokansa.

Vierailija
5/30 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, tuo ei ole parisuhde. Eroa ja etsi parempi. Miksi sinä edes hoidat kokkaamisen? Miksei mieskin laita ruokaa? Hoidatko myös siivoamisen ja pyykit?

Vierailija
6/30 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän sitten alkaa kokkaamaan.

Teini erehtyi haukkumaan mun ruokia ja on nyt kaksi viikkoa kokannut arkiruuan. Yhdessä suunniteltu ja viikonloppuisin kokkaa mies. Tänään pyysi anteeksi ja sain jopa jostain kehujakin. En helly, kokkikurssia jatkuu vielä perjantaihin.
En olekaan gourmetkokki,.kuten mies. Tehkööt ne jota kiinnostaa.

Mutta jos mies perustelee ei maistuvan ruuan vieraissa juoksulla, niin jättäisin samantien. Parisuhde ei voi olla hyvissä kantimissa, jos uhkaillaan.

Vierailija
7/30 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että hän voi alkaa tehdä teidän ruuat. Tuskin kovin hienoja makuelämyksiä tulisi.
Mä olin nuorena aika tumpelo kokki, mutta mies ei valittanut koskaan. Oli tyytyväinen, että joku oli edes tehnyt ruokaa. Vuosien saatossa musta tullut ihan hyvä ruuanlaittaja, mutta välillä kokeilut epäonnistuvat ja mies syö urheasti, vaikka se ei kelpaakaan mulle ja lapsille ja mä syötän "salaa" loput koiralle.

Vierailija
8/30 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyllä kelpais safkat, ei ole täällä naista ruokaa laittamassa :) -M34

Vierailija
9/30 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:31"]

Tätäkö tämä parisuhde nyt on? En ole eläissäni paljon ruokaa laittanut, en ole kiinnostunut ruoasta enkä kokkaamisesta. Hengenpitimiksi osaan tehdä kohtalaisesti esim. pastaa (bolognese, pesto, lohi, avokado, tonnikala), salaatteja (kana, tonnikala), tortilloita, ja vihannessosekeittoja. Nämä ei miehelle riitä. Pastaa, salaatteja ja tortilloja liian usein, keitoista ei tykkää jne. Tänään tein pitkästä aikaa (viime keitosta 6 kk) bataattikeiton ja mies oli koko illan ärtynyt ja teki itselleen nuudeleita. Sanoi, ettei häntä huvita tulla kotiin, kun täällä ei ole mitään syötävää. Menisi mieluummin kaverilleen tai ravintolaan ja että tällä menolla miehet ajautuvat pettämään. Myönsi, että on hänellä kuitenkin muitakin syitä tulla kotiin ja että minussa on hyviäkin puolia. Ehdotin, että kirjoittaisi ylös ruoat, mitä haluaisi syödä - ei todellakaan kirjoita. Sitten vihaisena alkoi nukkumaan. Ikää oli 27 vuotta. :(

[/quote]

ei ole kypsä aikuiseksi.

t. m45 

Vierailija
10/30 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa lapsellinen mies. Mikä hiton velvollisuus sulla on opetella tekemään ruokaa jos se ei sua kiinnostaa? Muut kotihommat on vähän eri juttu, niitä on pakko opetella tekemään. Paitsi jos on varaa siivoojaan. Mies voi itse tehdä ruuan jos kerran on siinä parempi tai sitten syötte valmisruokaa (jota pahemman makuista tosin on vaikea saada aikaan...) tai noutoruokaa joka päivä.

Toivottavasti saatte jonkin yhteisen kipinän ruuanlaittoon, ei se kovin vaikeaa ole oppia perusjuttuja mutta harjoittelematta ei tietenkään opi. Ja itse pitää haluta oppia. Kyllä munkin mies haluaa huolella tehtyä ruokaa ja neuvoo jatkuvasti mutta mulla onkin halu kehittyä ja mahdollisuus kieltäytyä ruuanlaitosta. Niin ja mies on ihan huikea kokki joka omistaa ravintolan, ei ne kaikki miehet ole kädettömiä keittiössä :D itseasiassa parhaimmat syömäni annokset ovat aina olleet miesten käsialaa.

Vierailija
11/30 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi mikä mies. Jo  tuo vieraisiin menemisellä uhkailu olisi tarpeeksi eroon. Entä jos hankitte lapsia ja raskaus- ja vauva-aika on vaikeaa? Uhkaileeko hän silloinkin?

Vierailija
12/30 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanktioks pihtaat tän vuoden, eiköhän murkimat muutu maistuviksi;)

Vierailija
13/30 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletko sinä kotiäiti tai miehen tuloilla elävä kotivaimo vai miksi SINÄ teet miehesi ruuan?? Jos olette molemmat työssäkäyviä ja pistätte laskut puoliksi niin sinun ei todellakaan pitäisi kokata miehellesi (ellei hän myös vastavuoroisesti...)

Vierailija
14/30 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa keskenkasvuiselta..?

Vierailija
15/30 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö miksi ihmeessä sinä kokkaat kaikki ruuat, etenkin kun miehelle ei kelpaa? En minäkään tulevaisuudessa aio kokata kuin vegaaniruokaa, jos ei tulevalle kumppanille kelpaa niin tehkööt omat ruokansa. Mikä tässä on niin vaikeaa?

Vierailija
16/30 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sun tehtäväsi valmistaa miehelle ruokaa, jollet sitten ole kotiäiti ja mies käy töissä ja pitää rahat perheen yhteisinä. Sillon olisi reilua opetella laittamaan ruokaa, vähän sama kun ei osaisi siivota. Jos molemmat käytte töissä, miehen pitäisi itse opetella laittamaan ruokaa, jos sitä kotonaan haluaa.

En kyllä usko, että kovin moni mies innostuu pestopastasta tai vihanneskeitosta raskaan työpäivän jälkeen. Kummassakaan ei ole lihaa ja ensimmäisessä ei ole oikeastaan mitään ravinteikasta.

Todennäköisesti miehesi odottaisi ihan makaronilaatikkoa, lasagnea, kanaa ja kalaa uunissa perunamuussin/riisin kera, kana/liha kastikkeita ja sellaista ihan perusruokaa. Netin ohjeilla pääset pitkälle, kunhan katsot ihan luotettavilta sivustoilta, tosin joskus kotikokitkin ovat onnistuneet. Lihapullia on myös tosi helppo tehdä. Aluksi voit maustaa netin ohjeiden mukaan.

Lasagnella sulatat helposti sydämen. Myllyn paras lasagnepaketissa on hyvä ohje, paitsi helpotukseksi kannattaa laittaa enemmän rasvaa maitokastikkeeseen, ettei seos paakkuunnu ensikertalaisen käsissä (tuplasti enemmän vaikka). 

Jos haluat helpompaa, laitat vaan lohen uuniin tai kanan uuniin. Sen kanssa vaikka riisiä (kai nyt sitä osaat keittää) ja vaikka kaupan valmiskastiketta, jos et itse osaa tehdä. Itse pidän bearnaisekastikkeesta varsinkin kanan kanssa ja hollandaisekastikkeesta kalan kassa. Mukaan laitan keitettyjä tai höyrytettyjä kasviksia, jos mies niitä suostuu syömään (porkkana ja pavut esimerkiksi). Jos mies on vähän jurompi, voi sille kelvata ranskalaisetkin kanan kanssa. Kalan kanssa sopii parhaiten perunamuussi.

Vierailija
17/30 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo koskaan ymmärtänyt mikä siinä ruoanlaitossa on niin hankalaa .. Mutkiakin voi oikoa jos ei alusta asti jaksa tehdä. Googleen haluamasi ruoan resepti ja siitä suoraan mallia.

Toki tässä tapauksessa, kun mies noin törkeä niin hää voi ite alkaa ne safkansa tekee.

Meillä ruoka suunnitellaan molempien sen päivästen mieltymysten mukaan ja molemmat osallistuu jollain tapaa ruoanlaittoon.

Vierailija
18/30 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntäisin paistinlastan sinne, mihin ei aurinko paista, jollei kelpaa.

Vierailija
19/30 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, joskus totuuden kuuleminen kirpaisee, mutta toisaalta voit varmaan kehittyä hivenen kyökkipuolella, niin että kumppanisi saa edes joskus nauttia makoisan aterian.

Vierailija
20/30 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

20, mene nukkumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan