Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovainen täällä, kysy mitä vain!

Vierailija
28.10.2014 |

:) saa kysellä!

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jumala puhunut jotenkin juuri sinulle?

Vierailija
2/53 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella uskot jumalaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatteko poskeen?

Vierailija
4/53 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais tulla uskikselle liian vaikeita kysymyksiä.

Vierailija
5/53 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu

Vierailija
6/53 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:33"]Onko jumala puhunut jotenkin juuri sinulle?
[/quote]

Ei ole suoraan, välillä olen tuntenut jumalallisuutta esim jos tuttu on parantunut vaikeasta taudista tai tapahtuu paljon hyvää ja on hyvä olla

Vierailija
7/53 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:39"]Tais tulla uskikselle liian vaikeita kysymyksiä.
[/quote][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:44"]Huhuu
[/quote]

Lenkitin koiraa

Vierailija
8/53 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:34"]Millä perusteella uskot jumalaan?
[/quote]

Mitä meinaat? Uskon jumalaan koska on vaikea uskoa ettei jumalaa olisi. Kokoajan tiede kehittyy ja paljastaa uusia asioita evoluutiosta, joku päivä voisi hyvin tieteellisestikin todistaa jumalan olemassaolon esimerkiksi.. Uskominen on vain uskoa ei se vaadi sen kummempia perusteluita. Miksi uskot että äitisi on biologinen äitisi vaikket ole koskaan nähnyt mitään testin tuloksia, haluat vain uskoa niin :) niinkuin minä jumalaan

Vierailija
9/53 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:35"]Otatteko poskeen?
[/quote]

En koska en halua, ei liity uskonnollisuuteeni mitenkään..

Vierailija
10/53 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:34"]

Millä perusteella uskot jumalaan?

[/quote]

En ole ap, mutta itse uskon Jumalaan, koska Hän on konkreettisesti koskettanut minua rukousvastauksena.

Vierailija
11/53 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin kysyn kysymyksiä, niin haluaisin tietää mikä uskovainen tarkalleen olet? Miten siis määrittelet itsesi? Oletan lähtökohtaisesti että puhut jumalauskosta etkä esim. avaruusoliouskosta. Mutta uskotko yhteen vain moneen jumalaan? Jos yhteen, oletko kristitty? Jos olet, niin katolilainen, protestantti vai joku muu? Jos protestantti, niin oletko luterilainen, anglikaani, metodisti vai joku muu? Eli mikä on tarkka kuvaus uskostasi?

Kysyn tätä ihan siksi, että jos määrittelet itsesi esim. luterilaiseksi niin se rajaa heti kysymyksiä joita voin kysyä. Minun ei silloin esim. kannata kysyä pyhimyksistä, koska luterilaisuuten ei kuulu usko pyhimyksiin, eikä minun kannata kysyä uskotko oikeasti että ehtoollisviini ja öylätti muuttuvat Jeesuksen vereksi ja ruumiiksi, koska luterialiset uskovat niiden olevan vain symbolisesti Jessen verta ja lihaa.

Vierailija
12/53 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 19:04"]Ennen kuin kysyn kysymyksiä, niin haluaisin tietää mikä uskovainen tarkalleen olet? Miten siis määrittelet itsesi? Oletan lähtökohtaisesti että puhut jumalauskosta etkä esim. avaruusoliouskosta. Mutta uskotko yhteen vain moneen jumalaan? Jos yhteen, oletko kristitty? Jos olet, niin katolilainen, protestantti vai joku muu? Jos protestantti, niin oletko luterilainen, anglikaani, metodisti vai joku muu? Eli mikä on tarkka kuvaus uskostasi?

Kysyn tätä ihan siksi, että jos määrittelet itsesi esim. luterilaiseksi niin se rajaa heti kysymyksiä joita voin kysyä. Minun ei silloin esim. kannata kysyä pyhimyksistä, koska luterilaisuuten ei kuulu usko pyhimyksiin, eikä minun kannata kysyä uskotko oikeasti että ehtoollisviini ja öylätti muuttuvat Jeesuksen vereksi ja ruumiiksi, koska luterialiset uskovat niiden olevan vain symbolisesti Jessen verta ja lihaa.
[/quote]

Hyvä kysymys! Kuulun evankelisluterilaiseen kirkkoon, mutta en koe tiettyä uskonnollisuutta mitenkään yksiselitteisenä asiana tai omaa uskoa ev lut oppien mukaisena täysin. Esimerkiksi uskon että Allah ja (Jahve ja kristinuskon Jumala) ovat yksi ja sama, ja vain opit ovat muuttuneet kulttuurivaikutuksista. Kaikillahan on sama kanta-isä miksei jumalakin olisi sama. Jeesuksen koen sanansaattajaksi mutta en itse Jumalaksi (kolminaisuusopissa ongelma) uskon myös mm. shintojumaluuden olemassaoloon sekä hindujumaliin mutta ne vaikuttavat enemmän paikallisesti, esimerkiksi hindulaisuus vaikuttaa vahvimpana intiassa ja siellä jumaluuden voi löytää parhaiten.

Vierailija
13/53 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jänskää mäkin oon!

Vierailija
14/53 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko halunnut olla SS-upseerin vaimo?

Vierailija
15/53 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 19:35"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 19:04"]Ennen kuin kysyn kysymyksiä, niin haluaisin tietää mikä uskovainen tarkalleen olet? Miten siis määrittelet itsesi? Oletan lähtökohtaisesti että puhut jumalauskosta etkä esim. avaruusoliouskosta. Mutta uskotko yhteen vain moneen jumalaan? Jos yhteen, oletko kristitty? Jos olet, niin katolilainen, protestantti vai joku muu? Jos protestantti, niin oletko luterilainen, anglikaani, metodisti vai joku muu? Eli mikä on tarkka kuvaus uskostasi? Kysyn tätä ihan siksi, että jos määrittelet itsesi esim. luterilaiseksi niin se rajaa heti kysymyksiä joita voin kysyä. Minun ei silloin esim. kannata kysyä pyhimyksistä, koska luterilaisuuten ei kuulu usko pyhimyksiin, eikä minun kannata kysyä uskotko oikeasti että ehtoollisviini ja öylätti muuttuvat Jeesuksen vereksi ja ruumiiksi, koska luterialiset uskovat niiden olevan vain symbolisesti Jessen verta ja lihaa. [/quote] Hyvä kysymys! Kuulun evankelisluterilaiseen kirkkoon, mutta en koe tiettyä uskonnollisuutta mitenkään yksiselitteisenä asiana tai omaa uskoa ev lut oppien mukaisena täysin. Esimerkiksi uskon että Allah ja (Jahve ja kristinuskon Jumala) ovat yksi ja sama, ja vain opit ovat muuttuneet kulttuurivaikutuksista. Kaikillahan on sama kanta-isä miksei jumalakin olisi sama. Jeesuksen koen sanansaattajaksi mutta en itse Jumalaksi (kolminaisuusopissa ongelma) uskon myös mm. shintojumaluuden olemassaoloon sekä hindujumaliin mutta ne vaikuttavat enemmän paikallisesti, esimerkiksi hindulaisuus vaikuttaa vahvimpana intiassa ja siellä jumaluuden voi löytää parhaiten.

[/quote]

Ai jai :( Ei uskontoja voi yhdistellä mielensä mukaan.

Vierailija
16/53 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 19:35"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 19:04"]Ennen kuin kysyn kysymyksiä, niin haluaisin tietää mikä uskovainen tarkalleen olet? Miten siis määrittelet itsesi? Oletan lähtökohtaisesti että puhut jumalauskosta etkä esim. avaruusoliouskosta. Mutta uskotko yhteen vain moneen jumalaan? Jos yhteen, oletko kristitty? Jos olet, niin katolilainen, protestantti vai joku muu? Jos protestantti, niin oletko luterilainen, anglikaani, metodisti vai joku muu? Eli mikä on tarkka kuvaus uskostasi? Kysyn tätä ihan siksi, että jos määrittelet itsesi esim. luterilaiseksi niin se rajaa heti kysymyksiä joita voin kysyä. Minun ei silloin esim. kannata kysyä pyhimyksistä, koska luterilaisuuten ei kuulu usko pyhimyksiin, eikä minun kannata kysyä uskotko oikeasti että ehtoollisviini ja öylätti muuttuvat Jeesuksen vereksi ja ruumiiksi, koska luterialiset uskovat niiden olevan vain symbolisesti Jessen verta ja lihaa. [/quote] Hyvä kysymys! Kuulun evankelisluterilaiseen kirkkoon, mutta en koe tiettyä uskonnollisuutta mitenkään yksiselitteisenä asiana tai omaa uskoa ev lut oppien mukaisena täysin. Esimerkiksi uskon että Allah ja (Jahve ja kristinuskon Jumala) ovat yksi ja sama, ja vain opit ovat muuttuneet kulttuurivaikutuksista. Kaikillahan on sama kanta-isä miksei jumalakin olisi sama. Jeesuksen koen sanansaattajaksi mutta en itse Jumalaksi (kolminaisuusopissa ongelma) uskon myös mm. shintojumaluuden olemassaoloon sekä hindujumaliin mutta ne vaikuttavat enemmän paikallisesti, esimerkiksi hindulaisuus vaikuttaa vahvimpana intiassa ja siellä jumaluuden voi löytää parhaiten.

[/quote]

Eli tarkennuksena vaan: uskotko siihen että on olemassa useita jumalia, eikä vain yksi?

Jos uskot moneen jumalaan, ovatko ne jotka uskovat vain yhteen (tai ainuuseenkaan) väärässä?

Koska kaiken logiikanhan mukaan nämä kaksi vaihtoehtoa eivät voi olla samaan aikaan totta. Joko on olemassa monta tai sitten yksi/nolla jumalaa. Ne eivät voi olla totta samaan aikaan. Ei voi olla olemassa sekä monta että yksi jumalaa. Molemmat eivät voi olla totta samaan aikaan, mutta toinen vaihtoehto niistä on väärässä.

Jos oletetaan että maailmassa on olemassa vain yksi jumala ja uskot moneen tarkoittaisi se että olet väärässä, ihan vain logiikkaa käyttäen. Niin ajatusleikkinä: miten selvittäisit vastauksen tähän jumalien määrään? Millä tavalla/metodilla saisit selville onko todellisuudessa yksi vai monta jumalaa? Tulisivatko kaikki muut ihmiset samaan tulokseen kuin sinä, eli siihen että on olemassa monta jumalaa, käyttäen samaa metodia kuin sinä?

Vierailija
17/53 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä "kantaisä"?

Vierailija
18/53 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 20:14"]Mikä "kantaisä"?
[/quote]

Kaikki kolme polveutunu Abrahamista

Vierailija
19/53 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 20:07"]Olisitko halunnut olla SS-upseerin vaimo?
[/quote]

En

Vierailija
20/53 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 20:10"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 19:35"]

[/quote]

Ai jai :( Ei uskontoja voi yhdistellä mielensä mukaan.
[/quote]

Jaa miksi ei voisi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi