Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Pirkanmaanlaiset SYYSKUUHUN**

01.09.2006 |

Tässä vielä linkki elokuun pinoon siellä kun kovasti oltiin vielä tänään käyty keskusteluja=)

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7946366&p=&mpage=7&tmode=…

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä käynyt lukemassa teidän kirjoituksia, mutta itselle on iskenyt laiskuus kirjoitella.

Olen kiinnostunut lähtemään kylpylään, jos kunto antaa myöten. Kun välillä on vaikea ihan vaan liikkua yleensä, kun liitoskivut vaivaavat.

Muuten masu kasvaa hurjaa vauhtia ja kaikki on sujunut hyvin.

Ensi viikolla olis äitipolilla kontrollikäynti, siellä varmaan ultrataan ja näkee taas pikkuisia. Jokohan tekisivät painoarviota, kun sitä ei ole vielä kertaakaan kukaan tehnyt.

Terveisin Ibiza + Himpula ja Vimpula 23+3

Vierailija
62/72 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännehän on kertynyt taas kuulumisia reilusti! Kiva!

Kylpylään lähtijöitä oli ilmoittautunut useampiakin, joten eiköhän aleta etsimään mahdollisimman hyvää ajankohtaa. Mulle on aivan sama mennäänkö Nokialle vai Tampereen kylpylään, autolla tulen joka tapauksessa paikalle ja kyydillä pääsee, jos jollain tarvis on.

Olisiko viikonloppu paras ajankohta vai sopiiko esimerkiksi perjantai-illat? Tampereen kylpylä on auki joka päivä aamusta klo 21 asti. Nokian Eeden on auki seuraavasti:

su 10-20

ma-to 11-21

pe 11-22

la 10-22

Tulevia viikonloppuja olisi sitten 7-8.10, 14-15.10 ja 21-22.10. Tässä näin alkuun... Mulle sopisi parhaiten sunnuntait, mutta pääsen myös viikolla tai la iltapäivisin.

Osselle tsemppausta, toivottavasti turvotukset alkavat helpottaa ja ne protskut plussalla pissassa olisi vaan kertalöydös! Pidän peukkuja, että mitään raskausmyrkytysjuttuja ei tule!!! Onneksi Santeri on jo hyvillä viikoilla, mutta tietenkin olisi mukavaa, jos hän voisi masuyksiössään oleskella vielä monta viikkoa kaikessa rauhassa ilman mitään murheita! Hyvä, että asiaa seurataan tarkasti kuitenkin. Eikös Vegax kertonut, että häneltä lähti turvotuksia uintireissulla? Nyt äkkiä lyödään päivä lukkoon ja lähdetään kelluttamaan sun turvotuksia pois!

mi-ki: Älä suotta kainostele kestovaippahankintojasi, mä ostin kanssa Bumbyn kuorivaippoja 5kpl ja niitä harsoja, tilasin kokeiltavaksi muutaman taskuvaipan (Fuzzi Bunz) ja lisäimuja... :) On hyvä tehdä hankintoja ajoissa, että ei jää viime tippaan ja näin myös kustannukset jakautuvat pidemmälle aika välille! :) Mennään ihmeessä sinne Napapiirille kestovaippailemaan, tulkaa muutkin mukaan!

Uikkariongelmaa pohtivat Katariina ja Aurinko, mä liityn mukaan... Tarttee varmaan ostaa iiiiiisot uikkarit kun vanhat kieltämättä vähän soivat jo päällä... Toisaalta tukevat mahaa hyvin, mutta kun pitäisi pystyä hengittämäänkin...

Kiva kuulla Ibizan kuulumisia! Sulla onkin varmaan jo tosi iso masu! Toivottavasti pääset mukaan johonkin seuraavista tapaamisesta, olisi kiva nähdä pitkästä aikaa.

Pikaisesti omaa napaa sen verran, että Sitruuna aiheutti todellisen paniikin viime viikolla, kun yhtäkkiä huomasin illalla, että en tunne sen liikkeitä. Masussa oli tosi hiljaista ja vain pieniä yksittäisiä hiljaisia tönäyksiä tuntui kun oikein kauan odotti ja kuunteli.(viime viikot Sitruuna on ollut tosi aktiivinen masuasukki, jatkuvasti tuntui tönäisyjä ja potkuja) Itkeä tuhersin sitten koko illan ja mies lohdutteli parhaansa mukaan. Olin tosi huolestunut, mutta kun jotain tuntui, uskalsin jäädä kotiin ja mennä nukkumaan. Seuraavanakin päivänä sama " meno" jatkui ja iltapäivällä menin tutun gynen luo itku kurkussa kysymään, voisiko tämä vähän vilkaista ultralla masuun. Olin aivan varma, että jotain kamalaa on tapahtunut, kun muutos entiseen oli niin suuri. No, ultratessa selvisi, että Sitruuna on kiepsahtanut pää ylöspäin ja oli vielä niin, että liikkeet suuntautuivat enimmäkseen selkääni kohti, ei mahaan päin ollenkaan. Hänellä oli kaikki mitä parhaiten, hikotteli ja sätkytteli siellä muina vauvoina... Huh huh, olin tosi huojentunut, koska pelästyin tosi paljon ja olin jo aivan varma kaikesta kauheasta! Vähän sitten nolottikin omat hätäilyt jälkikäteen ajatellen, mutta tätä tämä kai nyt sitten on loppu elämä :) huolta toisesta!

Ai niin, äitiyspakkaus tuli viime viikolla ja vaikutti tosi kivalta! Seuraavaksi onkin sitten edessä kova pyykkäysurakka, mutta se on aika kivaa!

Nyt lähden iltapalalle, ettei saavutetut mitat katoa (ei pelkoa...).

Kivaa viikonloppua kaikille ja laittakaa nyt niitä kylpemisaikoja! :)

Keinuhepo ja Sitruuna 27+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos H-R rauhoitteluista! En mäkään sitä sf-mittaa niin kamalana pitänyt, mutta huolestuin nyt siitäkin, kun kerran kaikki tuntu olevan niin huonosti... oon nyt kuitenkin lisännyt lepoa ja lenkkeilyä ja en tiedä auttaako ne turvotukseen vai ei, kädet on edelleen kipeät aamuisin (en pysty esim. banaania kuorimaan...) mutta ainakin liitoskivut on hellittäneet. Pystyy oikeesti kävelemään pidempiäkin matkoja, mutta se edellyttää 2-3 tunnin päiväunia joka päivä.

Teidän A on tosiaan jo iso jätkä, kun ruokakin noin maistuu! Toivotaan ettei pöpöt tartu.

Ibiza, kerrohan heti, kun olette pienet nähneet, et mitä sinne kuuluu! Ja tule toki kylpylään mukaan, mä odotan ku kuuta nousevaa sitä vedessä lillumista.

Mulle sopis kylpyläreissulle nuo jälkimmäiset eli 14.-15.10. ja 21.-22.10. Viimeinen neuvolalääkäri on 13.10., joten sit ainakin tiedän voinko yleensä tulla lillumaan vai joko supistukset on tehneet tuhojaan. Mä aion vetää nuo bikinini päälle, kai se maha saa näkyä kun ei sitä oikein voi peittääkään...

keiniksen Sitrus oli kääntyillyt piiloon - mä täällä oon tehnyt samansuuntaisen diagnoosin, kun eilisen megajumppailun jälkeen tänään on oltu tooosi hiljaa. Ja aamulla herätessä maha oli taas ihan oudon muotoinen, joten eiköhän siellä ole käännytty jotenkin hassusti. (Ja heti Santeri potkas, että miten niin oon hiljaa...) Mutta olipa kiva, että tarkistivat ultralla asian!

Ultrasta tuli mieleen, että mun veljen perhe kyselee jatkuvasti, et joko tiedetään kumpi on tulossa. Mistähän mä sen nyt yhtäkkiä saisin tietää?? Ne kävi vissiin aika usein ultrassa, kun vaimo oli sen verran pieni ja veli taas tosi iso, tarkkailivat vauvan kokoa. Toivoisin, et pääsisin vielä kerran ultraan, mutta en ollenkaan luota, et pääsisin - saati että kertoisivat sittenkään sukupuolta. Vaikee, kun englanniksi puhuessa on pakko sanoa he/she ja käytän sit he, kun ei oo hajuakaan. Ja sit heti luulevat, että tiedetään et on poika. Kyllä on taas isot murheet mullakin... :)

Mutta nyt meen sohvalle potslojoon, jospa tuo mieskin kohta tulee juoksemasta.

-Osse ja Santeri rv 33+3

Vierailija
64/72 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

H-R: teidän A syö kyllä melkoisesti tuon ikäiseksi vesseliksi! Mutta hyvä vaan kun maistuu, ei tule murhetta sen suhteen :)

Keinuhepo: Sitruuna säikäytti teitä kyllä todenteolla, mutta semmoisia ne. Jo mahasta asti aiheuttavat vanhemmilleen sydämentykytyksiä ;) Onneksi kaikki oli hyvin ja sait tietää mistä on kyse.

Osse: Ymmärrän huolestumisesi täysin. Toivottavasti seurannassa kaikki olisi ok. Tsemppiä sulle!

Ehdotetuista ajoista mulle paras kylpyläreissuun ois 14.-15.10. Sinä seuraavana viikonloppuna taitaa olla miehen siskon häät :)

Sitten omaa napaa: Käytiin tänään np-ultrassa ja kyllä oli ihanaa!! Siellä se baby heilutteli ja hyöri :) Pääperämitta oli 67,7mm. Koon mukaan viikot heittivät vain yhdellä päivällä, joten laskettuaika pidetään kuukautisten mukaisessa 30.3.07. Turvotusta oli vain 1,13mm ja muutenkin kaikki näytti lääkärin sanojen mukaan oikein hyvältä. Istukka on mulla muuten takaseinässä, kun tytöstä oli etuseinässä. Tyttöä odottaessa aloin tuntea vähäisiä liikkeitä rv17 (tarkistin odotuspäikystä), eikä ne missään vaiheessa mitään voimakkaita olleet. Nyt olen vähän aikaa kuvitellut tuntevani liikkeitä (ihan muutaman kerran), ja kai se on mahdollista kun istukkakaan ei niitä vaimenna??

Masu on jo mukavan pyöreä, enkä ole muutamaan viikkoon sitä meinannut piiloon saadakaan :) Nyt kun olemme kertoneet (tänään ultran jälkeen) kaikille läheisille, niin sitä ei tarvitse edes yrittää piilotella! Hih, laitoin irc-galleriaankin jo masukuvan :D

Nyt iltapalalle ja tytön kanssa touhuilemaan! Mukavaa viikkoa kaikille, tulkaahan kaikki taas kertomaan kuulumisia!

v, rv13+3 ja tyttönen 9,5kk

Vierailija
65/72 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sä violet oot jo noin pitkällä?? Kamalan nopeasti menee aika... mutta onpas ihanaa, että kaikki oli hyvin ja niskaturvotus oli meillä ihan samaa luokkaa. Tänään viimeks juttelin tätini kanssa, että eihän sitä koskaan tiedä ennen syntymää onko kaikki ok, mutta luottavaisin mielin pitää odottaa, koska asialle ei mitään voi. Täti on niin huolissaan pojapoikansa sydänviasta, vaikka koetetaan kaikki vakuuttaa, että yleensä ne paranee itsestään tai sit hoituvat leikkauksella. Ainakin poika kasvaa kovasti!

Meidän Santeri päätti sit vissiin kokeilla Sitruunan temppuja ja on kääntynyt johonkin hassuun asentoon. En saa yhtään selvää, missä on pää ja missä jalat, liikkeet tuntuu ihan omituisissa paikoissa ja tosi harvakseltaan. Päätti nyt kuitenkin potkia vähän äitin mieliks, niin uskallan mennä nukkumaan ilman TAYSin keikkaa... :D Uhkailin, että sinne lähdetään, jos et potki kunnolla, niin johan tuli vauhtia. No lahjoin mä suklaallakin. Niin vaan on meillä kaikki normaalit lastenkasvatuskeinot käytössä jo ennen syntymää...

Mutta nyt taidan mennä pesulle ja pisulle ja petiin.

-Osse ja Santeri rv 33+5

Vierailija
66/72 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tääs vauva-kuume tulee kun lukee teidän odottajien ihania ultra kuulumisia=) Tosi hienoa että kaikilla kaikki hyvin, vaikka välillä vähän pelottelevat olemalla hissukseen.

Kummallista tää äitiys, sillä olen koko aamun tuskaillut järkyttävän päänsäryn kanssa joka johtuu vähistä unista ja siitä että selkä ja niskat ihan tukossa. A ritisee ja kitisee kaiken aikaa ja ottaa vain puolen tunnin unia, niin että ei toivettakaan että pääsis ite nukkuu=( Mutta samaan hengenvetoon luen kaiholla teidän odottajien kuulumisia=) Mutta niinhän se on että yksi hymy riittää ja taas on äidin mieli myyty=)

Toden totta Violet mihin aika on viuhahtanut, siis jo noin pitkällä=) Juu meillä tosiaan syödään ja tuntuu vain kiihtyvän tahti nyt vedellään jo yli prk päivässä maissi-porkkanaa=) Vaan onhan toki A:lla hurjasti mittaa ikäisekseen, eli tarvii varmasti vähän enenmmän ravintoakin kuin " normaali" 4kk ikäinen vesseli. Mutta tosiaan hyvä kun syö.

Mutta joo ei täällä tämän ihmeellisempiä. Mihin Vegax on kadonnu?? Kuinka poika kasvaa ja mitä kuuluu??

Vointeja ja paistetta kaikille!

H-R sekä A äidin sylkyssä 4kk+1pv

Vierailija
67/72 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kymmenen viikon rajapyykki äitiyslomaan rikottu :-) Jihuuuuu!

Tätä on kuulkas mammat odotettu.

Olen jotenkin niin tyhjäpäänä istunut töissä ja kotona, että en ole saanut rivin riviä aikaiseksi, vaikka teidän viestejä olenkin lukenut. Meillä on aikataulut aivan auki ja sekaisin ja siksi odotankin, että te päätätte jonkun ajankohdan kylpylän suhteen ja yritän pääsät paikalle mikäli suinkin kykenen. Sunnuntait ovat myös minulle parempia.

Mulla on puristanut mahaa tänään aika kurjalla tavalla. Eilenkin jo alavatsalla tuntui paineen tunnetta ja nyt taas tänään aamusta saakka. Painaako pikkuinen vai onko tämä supistelua... Voi kurja, että olen tietämätön. Nyt ylävatsakin tuntuu ahtaalta ja kuristavalta.

Muutoin olo mukavaa rauta-annosten ansiosta. Olen kuin toinen ihminen. Ei nukuta koko ajan. Jaksan puuhastella kaikenlaista ulkoilusta kukkien istutukseen työpäivän päätteeksi. Se on vasta jotain se.

-Katariina ja Helmi rv 24

Vierailija
68/72 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ultrattiin

painoarvio A) 750g B) 600g

Molemmat RT:ssä

Kaikki muutenkin kunnossa.

Seuraava käynti kolmen viikon päästä, sitä ennen ens maanantaina neuvola.

Olisin mielelläni lähdössä kylpylään. Minulle sopii melkein milloin vaan.

Vierailija
69/72 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi ottaa voimille viisi kaupungilla vietettyä tuntia! Ja istuin kuitenkin suuren osan paikallani, vaihdoin vaan paikkaa säännöllisin väliajoin... en meinannut saada itseeni hereille ollenkaan päiväunilta kuuden jälkeen ja nyt olisin jo valmista kauraa yöunille!

Tänään oli neuvolakontrolli, proteiinit oli poissa mutta verenpaine jatkaa nousuaan - tänään n. 135/85. Sit kohtua painelemalla ei täti saanut selville, missä asennossa Santeri luuhaa, ei löytänyt päätä millään vaikka sykkeet löyty melko ylhäältä. Uusi kontrolli on joka tapauksessa ens tiistaina ja lääkäriaikaa aikaistettiin jo ensi viikon perjantaille. Jos lääkärikään ei saa selville asentoa, pääsen ultraan. Muuten ei kuulema luultavasti ole mitään tarvetta ultrailla, vaikka sf-mitta oli taas hujahtanut 2 cm. 6 päivässä! Käsittämätön kakara kun tollasta vauhtia kasvaa...

Ibizan masussa on kaksi pientä, voi että ne kuulostaa vielä nii pieniltä... mutta vissiin ovat ihan oikean kokoisia? On se kiva, et ne seuraa ahkeraan, ei tartte itsekseen huolehtia.

Katariina, ne voi ihan hyvin olla supistuksia, mun oli kans aluks tosi vaikea tunnistaa niitä. Mulla on ollut vasta ne pari ihan kunnollista, ja niistä ei sit kyllä voinut erehtyä. Harjoitussupparit on paljon hellempiä vaikkakin ikävän puristavia.

H-R:ltä piti vielä kysymäni, et jokos ne teidän lapset oli siinä vai iskeekö se vauvakuume jo kolmannen perään?

Jos mä nyt ehdotan sunnuntaita 15.10. kylpyläreissuun, miltäs se kuulostais?

No, eiköhän siinä tarpeeks... Taidan mennä suihkuun ja sohvalle odotteleen Rooman alkua.

-Osse ja Santeri rv 34+0

Vierailija
70/72 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis jo mennä nukkuu ja järkevä ois jo menny....mutta kun oli pakko tulla vielä BB:n jälkeen lukee pinot, kun ei ole joutanut=)

Hinoa Osse, että proteiinit oli poissa! Mutta toi verenpaineesi on aikast korkealla, toivottavasti laskee! Mulla kävi ihan samoin, ettei lääkäri osanut sanoa miten päin vaavi oli ja niinpä vappu aattona pääsin ultraan Tays:iin asian varmistamaan. Ihan siellä sitten ainakin silloin oltiin rt mutta oli kiva päässä kattoo vaavelia=) Ja väsymyksestäsi sen verran että....öö kuinka lohduttaisin...se tuota...loppunee noin 20 vuoden kuluttua=) Että joo, tsemppiä vaan=;) Ai että kolmatta...No hoitoihin ei enää lähdetä, mutta ei myöskään mitään ehkäisyjä käytetä. Tosin jahka tää imetys alkaa olee ehtoo puolella pitää alkaa keskustelee mitä hormoonia otan edes kaksi kertaa vuodessa jotta saadaan menkat aikaiseksi, sillä niitä ei luonnostaan tuu lainkaan. Joten kyllä tässä aika minimaalisen pienet mahkut on johonkin luomu ihmeeseen, niin että on nää meitin jälkeläiset tässä. Esim. mitään tarvikkeita ja vaatteita en enää säästele vaan kaikki lähtee.

Ei, kyllä mä nyt kömmin tonne sänkyyn. A kun on ottanut tavakseen aloittaa sen päiväsen höpinän klo 6 aamulla eli nyt....Hyvää yötä kaikille!

H-R

Vierailija
71/72 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ihan vaan neuvola kuulumiset meinasin kirjata, kun päästiin kuin päästiinkin jo tänään 4kk neuvolaan. Eli kyllä meitin A:lla on kamala kiirus sille metrin rajapyykille=) Joten 4kk ja 8570g ja 70,7cm!!

Mutta annanpas ny muille palsta tilaa....

H-R

Vierailija
72/72 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistelee ja supistelee... Kävin eilen lääkärissa ja se sanoi, että kyllä on selkeästi supistusherkkä. No, kaikki näytti olevan kunnossa eli ei ollut kohdunsuu pehmentynyt tms. Käskettiin tarkistamaan tilanne uudelleen kahden viikon kuluttua jos sama jatkuu...

Viime yönä heräilin supistuksiin ja mahaan sattuikin. Aamun on ollut supistuksia (kun kävelee, nousee ylös tuolilta jne) ja ne tuntuu puristavilta pitkään. Soitin neuvolaan...vähättelyä sieltä vaan tuli. Jestas mitä porukkaa!! Kehoitettiin vaan olemaan töissä (heidän mukaansa ei tämä päivä maailmaa kaada) ja lepäämään viikonloppu ja sit ens viikolla soitella omalääkärille tai gynelle jos jatkuu (josko sitten voisi saada mahdollisesti sairaslomaa...ei ollut mikään tae). Mä olisin halunnut heti saikkua!!! No, eipä sitä kait saa, koska on tämmöinen istumatyöläinen. Tämähän ei ole raskasta millään muotoa?! Pahus, että ottaa päähän. Ja sekin supistaa ;-))

Onko teillä kokemuksia vastaavista supistuksista ja missä vaiheessa voi saada lepolomaa? Kait näihin supistuksiin pitäis saada joskus loppukin??

Anteeksi tämä valitusvirsi, mutta kaipaan teiltä nyt kipeästi tukea.

-Katariina ja Helmi rv 24+2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi