Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Pirkanmaanlaiset SYYSKUUHUN**

01.09.2006 |

Tässä vielä linkki elokuun pinoon siellä kun kovasti oltiin vielä tänään käyty keskusteluja=)

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7946366&p=&mpage=7&tmode=…

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa mammukat! :-)

Mitäköhän Vumpelle kuuluu? Oikein jänskittää, että milloin...

Osselle paranemisia!!

Keinuhepo: Kuinka kävi istukansijainnin suhteen? Mulla on samanlainen kontrolli tiedossa kuuden viikon päästä.

Aurinko: Meidän 4d ultra on jo aika pian. Olisko ollut rv 24+5.

Kävin aamulla neuvolassa. Vaavi voi hyvin ja oli taas kiva kuulla syke. Painoa oli kertynyt hieman liikaa ja täytyy alkaa nyt keskittymään tuohon ruokavalioon. Olen kyllä mättänyt säälimättä makeaa, mutta nyt se on loppu ;-) Hg oli laskenut sataan ja sain rautakuuri määräyksen. Nyt ymmärään miksi olen ollut niin väsynyt pitkään.

Oletteko miettineet pidättekö kokonaan itse vanhempainvapaan vai pitääkö isukki osan? Onko käytännössä mahdollista, että isukki pitää viimeiset 12 päivää ja saa sen siten tuplana ja on itse silloin pitämättömällä kesälomalla eli myös kotona? On jotenkin kummallista mennä kuukaudeksi töihin välillä jos meinaa jäädä hoitovapaalle.

Millonkas taas nähtäisiin?

-Katariina ja Helmi

Vierailija
42/72 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tän koneen ulkopuolella... :) eilen aloitettu lääkekuuri tuntuu tepsivän vihdoinkin, olo ei ole vielä huippu, mutta selkeästi paranemaan päin. Toivottavasti nyt loppukuuri vie viimeisetkin niiskutukset.

vumpen kuulumisia jännätään täälläkin!

Katariinalle tsemppiä ruokavalion siivoukseen, mä olen kans niin mahdoton sokerihiiri, että voisin kasvattaa koko vauvan pelkästään makeella... onneks mies vaatii ruokaa töiden jälkeen, niin tulee sit syötyä ihan kunnon ateria edes kerran päivässä. Lounasta en yleensä viiti ittekseni laitella.

Mua jäi vähän viime neuvolan jälkeen kaihertamaan, et multa ei mitattu hemoglobiinia, mutta täytyy ens viikolla pyytää tarkistusta asiaan.

Meillä mies pitää vanhempainvapaan viimeiset 12 päivää ja sit sen tuplaosuuden perään. Minä oon palkallisella lomalla sen aikaa ja sit kevään aikana pitäis päättää, menenkö töihin syyskuun alusta vai jäänkö hoitovapaalle. Tuskin huvittaa vielä siinä vaiheessa mennä töihin, mutta koskaanhan ei etukäteen tiedä, miten tilanne muuttuu. Mutta se on siis aika yleinen käytäntö, että äiti pitää kesälomansa siinä vaiheessa.

Nyt teen äkäisesti pois tuon viimeisen työhomman, jonka lupasin pomolle vielä lomalla tehdä. Onpahan pois mielestä... nyt kun on suurimmat vaikeudet eli tietotekniset ratkaisut saatu pois tieltä ja pääsen keskittymään omaan osaamiseen. Oon ihan käsi kaiken teknisen kanssa, mut onneksi on isoveli, joka tajuaa tyhmempääkin ja osaa auttaa... :)

Ja jos saa valittaa, niin närästys on ihan hirveetä. :(

-Osse ja Santeri rv 32+1

-Katariina ja Helmi

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas teillä mukavan suuri porukka sunnuntai tapaamisella=) Vaikka hieman harmitti etten mukaan päässy, niin....aaaah....Vois siskot=) Kyllä pitäisi laissa määrätä moinen hoito joka ikiselle pienten lasten äideille!!! Siis tunnin(!) makaa rötkötin laverilla ja hieroja heiros minkä käsistään jaksoi. Sen päälle makasin 25 minuuttia lämpimässä mudassa jossa vesi hieroi jäseniä....Ei yhtään kiljuvaa lasta, ei yhtään tississä roikkuvaa vaavia, ei yhtään mutisevaa miestä " mitä ruokaa" ..=;) Ei maar, mutta ihanaa se oli ja siitä jos mistä sai taas voimia jaksamaan!! Niin että suosittelen!!

Mutta joo, meilläpä sitten tänä aamuna käännyttiin vatsalleen (3kk3vko)!!=D Eipä Aaron pitkään harjoitellut, kun tiistai iltana ekan kerran meni sitten kyljelleen ja täänään jo vatsallaan. Niin, se aika vaan menee...sniif...

Perunan jätimme kokonaan ja nyt ollaan syöty maissia joka toimii! Ainut että kun ruoka jäähtyy tulee yökkö=( Vaan uus lämmitys ja taas menee. Kukas sitä kylmää ruokaa söis....muut kuin me äidit!!!=;)

Kaikille kovasti terkkuja ja voimia mammoille pikku viipeltäjien kanssa sekä jaksamista teille jotka jo viime metreillä menette!!

Jokos jo uutta tapaamista???

H-R

Vierailija
44/72 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin eilen sepustusta ja kun entteriä painoin, katosi suurella vaivalla kyhätty tuotos jonnekkin cyberavaruuteen. Eipä ollut sitten energiaa aloittaa alusta.

Oli tosiaan kiva nähdä ja pitkästä aikaa isolla porukalla. Paikkakin oli siihen olikein sopiva. Oli vaan ihan sumuinen olo noista kaikista valvotuista öistä, ettei varmaan mitään järkevää tullut meikeläisen suusta... Kuulunee asiaan:) Jäi siis sekin sanomatta, että aivan ihania vauva-vatsoja oli pöydän ympärys täynnä. Ihan tuli omaa ikävä.

H-R on sitten palannut maisemiin. Kuulosti tuo niin hyvälle, että alin mankumaan itselleni jotain vastaavaa, tosin näissä kotimaisemissa. Saa nähdä...

Mitähän Vumpelle kuuluu?????

Meillä oli eilen 3 kk neuvola. Mitat 7 390 g ja 66 cm. Joten aikas iso poika täälläkin potkii. Ei siis ihme, että on ollut noita yösyömisiä... Onneksi alkaa helpottaa, viime yönä syötiin vain klo 3 ja 6. Eli kyllä se maitomäärä tosiaan nousee tankkaamalla, erityisesti tuo yösyöminen on näköjään maitoa nostattavaa. Olo onkin taas vähän kuin Pamelalla:) Vajaa viikko siinä meni, mutta nyt taas piisaa evästä. Ei näköjään ole tarpeen ottaa lisäruokaa, josta oon kyllä oikein tyytyväinen. Olen itse allergikko+astmaatikko, joten pyrin siihen, että ainakin 4 kk, mielellään 6 täysimetän.

Osse, taisin tosiaan olla oikea tautipesä silloin raskausaikana. Ei kaikkine kolotuksineen ja pahoinvointeineen ollut tervettä päivää, kaikki pöpöt kiersi varmasti mun kautta. Vaan eipä se silloin haitannut lainkaan, sitä oli pää niin sumsssa väsymyksestä ja vauvasta!

Meillä poju on alkanut jokellella aivan valtavasti, koko ajan pöpöttää ja hymyilee. On se aivan valtavan ihana! Neuvolatädin mukaan on erittäin hyvin ikäisekseen kehittynyt. Tätäpä mieltä mamma onkin ollut kaiken aikaa, vaan se ei sitten ole omaa kuvittelua pelkästään..:)

Vierailija
45/72 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ristus kuinka paljon olikaan kirjoitusvirheitä. Kun on intoa enemmän kuin toimivaa järkeä...

Sitä piti vielä kysymän H-R:ltä:

Suhteessa nuo meidän pojjaat ei niin hirmuisesti kooltaan eroa 3 kk neuvolamittauksissa. Suositteliko ne neuvolassa sulle lisäruuan antamista vaiko halusit omasta aloitteesta aloittaa? Kun mietin, ettei meille siitä puhuttu ja terkkari oli sitä mieltä, että hyvin kasvaa. Tosin ei mulla ole vielä mitään kiirettä aloittaakkaan... Mietityttää vaan, milloin tähän kasvuun nähden ei sitten saakkaan tarpeeksi maidosta ravintoa. Pianhan tuon kasvupyrähdyksen pitäis tasaantua. Onko teillä siitä merkkejä, vai vieläkö on poju virunut pituutta entiseen malliin?

Vierailija
46/72 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne kuuluu kiireistä, eli hiljaiset kesäkuukaudet töissä ovat vaihtuneet touhuun, mikä on vaan ihan kiva (ainakin toistaiseksi ;) ). Ihanaa, että alkaa viikonloppu, suunnataan Ikeaan huomenna.

Paljonko sulle, Katariina, oli kertynyt sitten grammoja/viikko, kun ottivat tuon painohomman puheeksi?

Keinuhepo, kävin tutustumassa Napapiirin sivustoihin, ja siellähän näytti olevan melkoisesti kaikkea toimintaa tarjolla! Alkeet näyttivät olevan tosiaan silloin 16.10., ja siihenhän sitä voisi vaikka tähdätä ;) .

Toivoisin, että isukki voisi pitää sen vikan 12 päivää vanhempainlomasta (itse silloin kesälomalla kuten Osse laittoi). Toiveiden tynnyrissä on myös ajatus, että jäisi kotiin min kuukaudeksi hoitovapaalle, mutta katsotaan nyt miten sen asian kanssa lopulta käy ;) .

Eilen en ehtinyt kävelylenkille, ja muutenkin istuin autossa ja töissä koko päivän, ei siis ihme että jalkoja taas kramppasi yöllä.

aurinko 22+5

Vierailija
47/72 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu sitä samaa katsoin kun kerroit V:n mitat että eipä paljon heitä, kun A tosiaan oli 3kk sen 7490g ja 68cm. Mutta tosiaan joo, meille neuvola tätsky sanoi että velliä vaan iltaisin ja jotta parin viikon päästä sitten jo vois kiinteitä aloitelle, kun paino laahaa pituuteen nähden perässä. Ja kyllähän se siinä heitin käyrällä ala viistoon meni. Ja mitä vertaan neidin painoihin ja pituuteen niin oltiin noissa mitoissa jo kahdeksan kilon puolella. Mutta tiedä sitte, sillä viime yönäkin meillä syötiin klo 12, 2, 4 ja 6 alkoi sängyssä sen päiväset höpinät jotta jopa sisko toisessa huoneessa heräs=) Mutta kyllä vaan nyt päivällä meni maissia jo hurjaa tahtia ja oikein suutaan aukasi kun äippä ei saanut lusikkaan uutta kuormaa tarpeeksi nopeesti=) Ja tosiaan iltasella syö velliä 180ml ja maidot vielä päälle...pohjaton=) Mutta mee ihmeessä täysimetyksellä jos sulta maitoa tulee ja neuvolassa painot noin hyvin ja V on tyytyväinen!!

Viikonloppuja kaikille, nyt nautitaan upeista ilmoista!!=)

H-R sekä maissin sotkuinen A=;)

Vierailija
48/72 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aurinko, mekin ollaan huomenna menossa Ikeaan! Törmäillään siellä sitten! :)

Edellisen viestin perään oli jääneet Katariina ja Helmikin, vaikkei teillä tainnut kyllä olla tekemistä mun viestin kanssa... sorppa!

Flunssa alkaa vissiin vähitellen helpottaa, mutta järkyttävä päänsärky on tullut takas. Tänään on ottanut vähän kovemmalle nuo kesän tapahtumatkin, ei siitä surusta näköjään hetkessä yli pääse. Mutta askel kerrallaan...

Mutta nyt lähdetään kohti etelää, mennään isoveljeä viihdyttämään täksi illaksi. Ostin muuten uuden Zen Cafeen palkkapäivän kunniaksi, onpas kiva kuulla uutta musaa niiltäkin. Palaillaan taas...

-Osse ja Santeri rv 32+2

Vierailija
49/72 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työharjoittelusta niin väsynyt etten ole jaksanut koneella notkua. Olen ihan pikaisesti vain käynyt teidän juttuja lukemassa. Nyt ajattelin kirjoitella että hengissä ollaan :)

Suurkiitokset munkin puolesta treffeistä!!! Jouduin tosin hieman suuntaamaan energiaani menevään ja poikkeuksellisen kiukkuiseen neitiin... Mutta oli kiva nähdä vanhoja tuttuja ja tavata uusia! Otetaan pian uusiksi. Ja eihän se haittaa jos kaikki eivät pääse. Jos treffaillaan useamminkin niin jokainen voi valita milloin pääsee tulemaan.

Tänne ei kuulu mitään uutta, ainakaan raportoinnin arvoista :) Nyt painun pehkuihin että jaksan herätä aamulla virkeänä ja innostuneena harjoitteluun...

violet ja tyttönen 9,5kk ja rv12+2

Vierailija
50/72 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaikki luuraa?? Olin monta päivää pois ja kuvittelin pääseväni päivittämään kaikkien kuulumisia, mutta... no, violetin väsymykseen uskon täysillä, toivottavasti nyt jaksat, että saat sen harjoittelun tehtyä!

Omassa navassa voidaan tuhdisti, musta on alkanut nyt vasta tuntua, että lihon - tähän asti oon onnellisena vain tuntenut olevani raskaana. Vähän jänskyttää, onko paino noususuunnassa edelleen, ja joko siihen puututaan... Läskituntemusten lisäksi mun kädet on ikävän turvoksissa eikä pesänrakennuspuuhastelut tunnu ainakaan lievittävän turvotusta. Mutta nyt meillä on kaikkea uutta kotona, ihmetellään vaan, että mihis nuo entiset huonekalut saadaan vietyä... Pääsen joka tapauksessa vihdoinkin pesemään vauvan vaatteita, kun sain tuon hoitopöydän ostettua, koottua ja paikalleen. Ja kirjatkin on nyt taas siististi hyllyissä eikä sikinsokin tungettuina. Eikä vienyt kuin viisi kuukautta remontista!! :D

Santeri taitaa olla jo valinnut asemansa ja möyrinnät tuntuu vaan tuolla ylhäällä. Kerran sillä oli hikka, ja se vasta oli hassua...

No, ehkä tässä tärkeimmät, nauttikaa tekin aurinkoisesta säästä!

-Osse ja Santeri rv 32+5

Vierailija
51/72 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyikö ostettavaa Ikeasta, Osse? Me löydettiin vaihteeksi kaikenlaista, joita oli valkattu jo etukäteen kuvastosta, eli itse käynti oli mahd tehokas ;) Olen ihan ihastuksissani niistä hinnoista!

Keinuhepo, ne alkeet siis 16. marraskuuta eikä lokakuuta!

Touhusin eilen niin kovasti (nostelin kaikkea), että sitten nappasi kunnolla navan seudulta. Muutenkin vatsa kiristeli ja supisteli koko illan. Soitin tänään lekurille, jos pääsisin taas kurkistamaan sitä tilannetta, nyt menen kyllä tutulle gynelle tänne lähelle työpaikkaa. Uskon, että tilanne on ok (toivon), mutta nyt olisi kiva taas tietää. Toiv saan ajan tähän lähelle, lupasivat soitella.

Osselle vielä tuosta mitä kirjoitit perjantaina kesän jutuista.. Muistan itse alkaneeni surra vasta muutamien kuukausien päästä tapahtuneesta, kun aluksi kesti aikaa ymmärtää koko tilanne, ja toisaalta meillä poismeno ei ollut nopea, joten siihen liittyi myös helpottuneisuutta kaikkien puolesta. Olen edelleen surullinen ajoittain enkä hyväksy asiaa varmasti koskaan (tapahtuneesta nyt 4.5 v), mutta olen oppinut elämään tilanteen kanssa, ja surusta on tullut enemmän hyvien asioiden muistelua. Mutta siihen on mennyt aikaa. Aurinkoisia ajatuksia ja voimia!

t aurinko 23+1

Vierailija
52/72 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, kyllä maanantait ovat rankkoja työpäiviä! Oli taas aivan karmea olo koko päivän, huimasi ja teki huonoa. Huomenna menen neuvolaan+lääkärille ja ajattelin ruinata muutaman päivän sairaslomaa... On kiva olla töissä, mutta ottaa päähän kun koko ajan on huono olo ja tuntuu, että ennemminkin haittaa muidenkin työntekoa kun kaikki valvovat silmä tarkkana milloin olen niin valkoinen, että kupsahdan suorilta jaloilta. Ei vaan millään antaisi sisu periksi " luovuttaa" ja jäädä saikulle...

Violetille jaksuja harjoitteluun! Sulla on varmasti tosi rankkaa nyt, yritä tsempata!!! Kauhean paljon sulla muuten jo viikkoja!!! :)

Osse ja Aurinko ovat päässeet toteuttamaan shoppailuintoa! Tulikos teillekin Ikeasta Diktad-hoitopöydät? :) Meille tuli pari viikkoa sitten ja pikku hiljaa ajattelin sinne alkaa Sitruunan vaatteita pyykkäämään ja laskostelemaan. Meilläkin on pientä propleemaa nuiden vanhojen huonekalujen kanssa... Yksi pyökkinen mappihylly odottaa uutta sijoituskotia, ei millään keksitä minne se lykättäisiin :)

Tapaamisesta sen verran, että kiinnostaisikos ketään lähteä kellumaan esimerkiksi Nokia Eedeniin tai Tampereen kylpylään? Samalla reissulla voisi käydä syömässä ko. paikassa uiskentelujen jälkeen... tai ottaa jotain raskautetuille sopivia hemmotteluhoitoja tms.

Aurinko: Se 4.11 Napapiirillä kuulostaa kivalta! (Siellä on siis silloin kestovaippayhdistyksen " luento" kestovaippailun alkeista, klo 16-18 muistaakseni.) Pidetään asia alustavasti sovittuna ja mukaan vaan kaikki, joita asia yhtään kiinnostaa! Kirjoitit tosi kauniisti surusta, ihan tuli tippa linssiin sitä lukiessa! Toivotaan, että supistelut ovat vaarattomia ja ohimeneviä!!

Katariina: Meillä mies meinaa pitää vanhempainvapaan viimeiset 12 päivää ja sitten sen " bonus-isyysloman" 12pvää siihen perään. Mä meinaan olla silloin kesälomalla... Alustavasti olen suunnitellut jääväni sitten loman jälkeen vielä hoitovapaallekin, mutta sen pituudesta ei ole vielä mitään järkeviä suunnitelmia...On muuten käsittämätöntä, miten paljon tuet putoavat, kun jää hoitovapaalle!!! Ei ihme, että monella ei ole mitään mahdollisuutta hoitovapaasta hyötyä... :(

Olin viime viikon keskiviikkona siinä istukkakontrolliultrassa ja hyviä uutisia tuli. Istukka on edelleen alhaalla, mutta on noussut ilmeisesti sen verran, että ei ole enää kohdunsuun päällä. Alatiesynnytys on siis mahdollista. Sitruuna oli pontevana vauvana liikkeellä koko tutkimuksen ajan ja mittojen mukaan on kasvanut tosi hyvin (oli jopa pikkaisen viikkoja isompi, kun aina aiemmissa ollut noin viikon jäljessä..). Painoarvio oli noin 1kg!!! :) Lääkäri oli tosi mukava ja tulosti pyynnöstäni muutaman ultrakuvankin isukille näytettäväksi (mies ei päässyt mukaan työkiireiden vuoksi ja oli tästä kovin harmissaan. Hyvät kuvat Sitruunasta piristivät!)

Osselle tsemppiä käsiturvotusten kanssa. Inhottavaa! Mulla ei (vielä...) ole ollut turvotusta, mutta ajoittain puutumisen tunnetta etenkin oikeassa kädessä. Diagnostisoin heti rannekanava-ahtaumasta johtuvaksi ja sitten vaan niitä turvotuksia odottelemaan...

Nyt lähden iltapalalle! " kyllä keho tietää, mitä keho tarvitsee..." :)

Keinuhepo ja Sitruuna 27+1

Vierailija
53/72 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on nuo kestovaippailun päivät sekaisin; eli Keinuhepo ja tietty kaikki muutkin asiasta kiinnostuneet (itsekään siis en tiedä vielä aionko käyttää vai en ;) ): 16.11. klo 16-18 on alkeet, Napapiirin sivuilla tietoa. Ehditäänhän siitä vielä olla yhteyksissä moneen otteeseen, mutta musta toi on nyt oikea päivä, kun kävin taas sen tsekkaamassa noilta sivuilta ;D.

Olen tänään täytellyt noita Kelan kaavakkeita, ja tässä vaiheessa ruksasin yksinkertaisuuden vuoksi, että pitäisin itse koko vanhempainloman. Soitin asiasta vielä Kelaankin, ja sanoivat että sitä voi sitten hakea isälle erikseen sitä vikaa 12 päivää, kun asia on enemmän ajankohtainen.

Kävin lisäksi siellä lekurissa/gynellä tänään ja kaikki paikat oli kiinni eli hienosti asiat. Jokohan uskallan rentoutua asian suhteen ;) Lääkäri on tosi mukava, ja oli sitä mieltä että hyvä vaan kun tarkastetaan, vaik-ka pari kertaa turhaan. Parempi niin päin..

Kylpylätapaaminen kuulostaa kivalta! Meillä nuo viikonloput aika ohjelmoituja, joten jään kuulolle mistä päivämääristä puhutaan.

Me ei taideta varsinaista hoitopöytää hankkiakaan, kun kodinhoitohuoneen tasolle saa hienosti hommat mahtumaan. Asutaan kahdessa tasossa, joten yläkertaan sitten mietin alustavasti sellaista siirrettävää kevyttä hoitohommelia, jos sellaisia on ylipäätänsä saatavilla!

Violetilla tosiaan on jo hienot viikot!

aurinko 23+2

Vierailija
54/72 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin mielummin treen kylpylän kannalla, kun siihen on lyhyempi matka ja se on halvempi :) Ja syömään meno vedessä lillumisen jälkeen olisi tosi mukavaa. Olen siis täysillä mukana! Nyt vaan ehdottelemaan päiviä!

v, rv12+3 ja tyttönen 9,5kk

Vierailija
55/72 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itseni läskivalaaksi ;) Kävin tänään taas etsimässä itselleni sopivia housuja. Kaikki ahdistaa ja puristaa ja ei tunnu hyvältä päällä. Onneksi H&M pelasti päivän villapaidalla ja housuilla. Ihmeellsitä miten pöhäksi sitä voikaan tuntea jo tässä vaiheessa itsensä...

Painoa on kertynyt viimeisen 8 viikon aikana noin 650 g/vko. Täytyy siis olla nyt tarlempi kaloreissa. Täti kyllä lohdutteli, että näillä viikoilla yleensä tuleekin paljon kiloja ja että se tod. tasaantuu tästä eteenpäin.

Katsotaan nyt miten käy. Olin viikonlopun lapissa ruskaa katsomassa ja söin taas kuin en olis ruokaa koskaan nähnyt...Nyt olen taas palautunut ruotuun.

Minulle käy vallan hienosti kylpylätapaaminen ja sen jälkeen syöminen. Minkäköhän uikkarin sitä saa päällensä ährättyä. Bikinit on varmaan hyvä ratkaisu. Eden ja Tampereen kylpylä ovat molemmat passelit vaihtoehdot. Kummassakaan en ole käynyt. Ehdotuksia tulemaan vaan!! Mieluiten tietty viikonloppuna.

Osselle voimia ajatuksiin ja olotilaan. Suurta surua pitää surra pitkään--> ei se hetkessä katoa, vaikka parempia päiviä onkin.

Hienoa, että Keinukepolla oli istukka noussut riittävästi! Ja hyvä että Auringolla oli myös kaikki kunnossa.

Kaikille iloisia ajatuksia ja oli taas kivaa lukea kaikkien kuulumisia viikonlopun tauon jälkeen:-))

-Katariina ja Helmi 22+6

Vierailija
56/72 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin reistasi selkä ja nyt olen flunssassa. Mutta periksi ei anneta ja vaivoista huolimatta raskausaika on ihanaa :) Kauheasti tekstiä, yritän pysyä kärryillä kukaa kysyy ja mitä, älkää suuttuko jos mun vastaukset menee ristiin, pää on ihan tukossa.

[b]Katariina:[/b] mullekin eilen (jo toiseen kertaan) huomautettiin painosta neuvolassa. Mulle oli viimeksi tullut reilut 800g viikossa ja nyt reilut 900g viikossa. Aloin ihan pitää ruokapäiväkirjaa jotta pysyy tuo painonnousu kurissa. Melkein 10kg tullut jo...

[b]osse:[/b] hyvä että flunssa alkaa hellittään, nyt se on tosiaan löytänyt tiensä tänne :(

[b]Keinuhepo:[/b] mä ajattelin myös käydä tuolla Napapiirin kestovaippatilaisuuksissa. Mulla onkin jo hankittuna vähän harsoja sekä kuudet (*punastuu*) Newborn/S-kokoiset kuorivaipat. Parit sisävaipatkin olen hankkinut vaikka harsoilla meinaankin enimmäkseen alussa pelailla. Lisää harsoja pitäisi hankkia ja tietty oppia niitä myös taittelemaan... Mutta tuohon taitteluun saa tosiaan Napapiiriltä apua onneksi :) Ymmärsin että jos harsoilla lähtee liikkeelle niitä olisi hyvä olla noin 30kpl niin ei tarvitse ihan koko ajan pyykätä. Ja kuulemma Ruskovillan harsot ovat imukykyisiä. Joku toinenkin hyvä harsomerkki oli mutten saa sitä nyt päähäni. Ruskovillan harsoja saa ainakin Ruohonjuuri-kaupasta Koskikeskusta vastapäätä, ja tietty monista nettikaupoista.

[b]aurinko ja osse[/b] oli sitten käyneet Ikeassa... No me suunnataan sinne reilun viikon päästä samalla kun on 4D-ultrareissu (jota odotetaan kuin kuuta nousevaa!). Mitään isoa ei ole tarkoitus ostaa sillä huonekalut saadaan lainaksi, mutta tuskin Ikeasta koskaan pääsee ulos ilman isoa kassillista tavaraa. Tulee varmaan aika tyyris reissu kun ensin maksaa sen ultran ja sitten menee vielä Ikeaan. ;)

[b]Omaa napaa[/b]

Tosiaan eilen käytiin neuvolassa ja painon lisäksi puhetta oli niistä tavallisista miten-olet-voinut ja mitä-on-odotettavissa. Mutta lisäksi sain Kelan paperit ja vaikka flunssassa ja saikulla olenkin, ajattelin ne viedä tuohon 2km päähän Kelaan tänään tai huomenna. Jaa miten niin innokkaana äitiyspakkauksen perään ;) Aion pitää itse koko vanhempainvapaan ja hoitovapaallekin olisi tarkoitus jäädä mahdollisimman pitkäksi aikaa (=niin kauan kuin rahat riittää). Isyysloman pitämisestä ei ole vielä ihan tarkkoja suunnitelmia, miehen työ on vähän sellainen ettei oikein etukäteen voi sanoa. Yhden viikon on kyllä pakko olla heti vauvan syntymän jälkeen tai tulee kaulimesta. Ei tässä siitä sen enempää, voin kertoa sitten tapaamisissa enemmän. Ipana potkii välillä aika villistikin joten enää aikoihin ei ole tarvinnut miettiä kuinka mahassa voidaan, kun hän todellakin ilmoittaa olemassaolostaan pontevasti.

[b]Kylpylästä:[/b] mä voisin harkita sitä kylpylää myös, jos vaikka saisin pöpökammoni talttumaan. Eilen neuvolassakin terkka sanoi että voin uida ihan huoletta kun paikat on kiinni. Mutta silti mä häröilen ja pelkään saavani jonkin pöpön joka on pahaksi vauvalle. Jään myös kuulolle ajasta ja paikasta. Jos en osallistu kylpylään niin syömään voisin silti tulla. Vaikka salaatille ;)

[b]osselle[/b] vielä kiitos sähköpostilistan päivityksestä! Menen parantelemaan flunssaani. Terkut ihan kaikille ja toivottavasti nähdään taas pian :)

-miki

23+4

Vierailija
57/72 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittelis, kun ei tuo imurointi nappaa... oon sen verran edennyt, että tavarat on nostettu lattialta, mutta kun ei sitä nyt yhteen menoon viitsi kaikkea tehdä. Toivottavasti nyt saan oikeesti imuroitua ennen neuvolaan lähtöä, muuten taitaa tulla meidän perheelle pölykeuhkot!

Ikeasta tarttui mukaan tosiaan Diktad-hoitopöytä hyllyineen, taitaa olla Ikean hittituote lapsiperheissä. Ostettiin me vielä hirmuisen iso lipasto (tarjosin alalaatikkoa jo kaverille yösijaksi...), dvd-hylly ja kenkäpenkki. Ja vauvalle lakanapakkaus. Nyt oon pessyt vaatteita ja jotenkin silti tuntuu, et niitä on liian vähän. No, onneksi pieneksi jääneitä pitäis olla tulossa sukulaisilta, joten ehkä pidättäydyn nyt eilisen shoppailukierroksen jälkeen (ostin puoli Lindexiä) ostamasta enää mitään... paitsi ehkä jotain pientä.... :D

Me muuten ratkaistaan (toivottavasti) vanhojen huonekalujen ongelma viemällä ne viikoksi kirpputorille. Aateltiin pistää hinta sen verran alas, että menevät varmasti. Ainakin mitä katselin, niin muut myynnissä olevat oli sen verran heikkolaatuisia, että niihin jos ostaja vertaa niin ostaa heti meidän tavarat!

Auringolle ja muillekin kiitos kauniista sanoista, niinhän se on, että suru tulee omaa tahtiaan. Jotenkin se vaan tuntuu niin musertavalta, kun iskee päälle. Olen ajatellut, että äidiltä en odota " toipumista" kahteen vuoteen, mutta kyllähän sitä piätisi varmaan itsellekin antaa aikaa. Ja annankin.

Hieno homma, että Keinuhevon istukka oli noussut ja Sitruuna pääsee sieltä sit ehkä omin avuin (no, vähän sun avustamana) ulos.

Katariina, mäkin oon alkanut tuntea itseni tosi läskivalaaksi, ehkä sen takia, et paino on tosiaan lähtenyt hurjasti nousuun. Ei varmaan haittais, jos ei söis suklaata, mutta ku Santeri haluaa... pelottaa nimenomaan, et jos noilla viikoilla tulee ja sit pitäis tasottua, nii miks mulla vasta nyt on oikein lähtenyt nousuun? Toivottavasti tää on turvotusta, mutta kun ei sitäkään nyt ihan hirveesti varmaan vielä ole.

mi-kille voimia flunssan kanssa, mulla se ei tosiaan hellittänyt ennen kuin söin antibiootit. Nyt olo on jo ihan hyvä, ja pystyy kävelemään vähän pitempäänkin ilman, että pää täytyy räästä.

Mulla oli eilen hieroja, ei se hirveesti puutumiseen auttanut, mutta tuntui muuten ihanalta. Tänään menen neuvolan jälkeen vielä vyöhyketerapiaan, sieltä toivon vielä parempaa oloa. Illakse mennään sit teatteriin, saa nähdä onko tuolla Teatteri Pirkassa hyvät vai huonot penkit, et miten tän valaan käy näytöksen aikana...

Kohta taitaa olla taas yks koneellinen pestynä vaatteita, joten koetan saada sen imurin käyntiin. Palaillaan!!

-Osse ja Santeri rv 33+1

ps. millonkas sinne kylpylään??

Vierailija
58/72 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistetääs valittaen, eli neuvolassa oli taas uusi täti, joka tällä kertaa vaikutti jotenkin huolestuneelta. Oma olo on ihan ok, mitä ny ne kädet puutuu ja turvottaa, mutta täti löysi sekä proteiinia pissasta, hillittömän painonnousun (yli kilo/vk) että kohonneen verenpaineen. Ja sf-mitta oli kasvanut parissa viikossa 4 cm (nyt jo 32-32,5 cm! eli käyrän yläpuolella!), mikä kuulostaa tosi hurjalta. Ruokavaliouudistusta ja lisää kävelyä suositeltiin ja ens viikolla menen kontrollikäynnille proteiinien ja verenpaineen takia. Ei se verenpaine mitenkään hälyttävän korkea ole (125/84) mutta painoa en tosiaan enää haluais tuota kyytiä nostattaa!

Kävelyssä on se haittapuoli, että tulen tosi kipeäksi, tai siis nivuset tulee. Liikkeelle lähtö on aika tuskaista, itse liikkeellä olo on ihan ok. Nyt kun parina päivänä jäänyt päikkärit välistä, niin kyllä sen tuntee joka puolella ja etenkin eilen huolestuin, kun supistuksia tais tulla monta tuntia. Viimeiset oli jo aika kipeitäkin, mutta loppuivat sitten levossa. Tänään täytyy sit lepäillä enemmän.

Että tällaista täällä, eilen piti itkutkin tirauttaa kun harmitti niin, et jos kaikki ei sittenkään mene hyvin loppuun asti... Mutta uuteen päivään paremmalla mielellä. Ja onneks on tuo viikonloppu taas!

-Osse ja Santeri rv 33+2

Vierailija
59/72 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osse:Jos yhtään mieltäsi rauhoittaa kerron omasta raskaudestani. Sf mittani oli alusta asti yli käyrien jo rv26 29cm ja rv33+ 34cm!!! Kuitenkaan lääkäri ei pitänyt sitä huolestuttavana. Myös esikosta oli ihan oma käyrä tosin ei ihan noita lukemia. Ja jos sulla oli nyt eri tätsky mittaamassa voi senkin piikkiin muutaman sentin heittää! Painoa tuli mulla parhaimmillaan 1400g/vko!!! Ja siinä osa syynä turvotus sekä se että kun liikkuminen jäi hirvittävän issias kesä liitos kipujen takia, tuli vastapainoksi sitten herkuteltua=( Eihän se hyvä asia ollut ja kilojen kanssa painin sitten nyt! Mutta toi että sulla ei pissa puhdas niin on tietysti hyvä tsekata. Mutta siinäkin saattaa olla jokin heitto ja ensi kerralla kaikki ok. Tsemppiä ja voimia sulle! Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin....matka ei enää pitkä!!

Keinuhepon kylpylä ehdotus kuulostaa taivaalliselta, vaan eipä taida onnistua mitenkään päin tämän 4kk ikäisen kanssa=) Joten odottelen perinteistä tapaamista.

Vegax kuinkas teillä? Joko flunssat taakse jäänyttä elämää? Joko V pyörii ja kääntyilee? Vieläkö täysimetyksellä?

Täällä ei ihmeitä. Esikko kuumeessa ja toivon ettei tartuta A:lle mitään. A kiskasee jo prk maissia ja päälle 1/2 prk hedelmäsosetta sekä pari imaisua vielä maitoa päälle=) Että kyllä meitillä syödään;) 4kk:n painot saadaan vasta lokakk puolella kun kunnassa ei lääkäriä!! No mutta pääasia että päästään edes.

Mutta nyt lopettelen ja toivotan mukavaa viikonloppua kaikille!

H-R ja sylissä istuva A=)

Vierailija
60/72 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paranemisia mi-kille ja kivaa, että olet jo noinkin perehtynyt tuohon kestovaippailuun! Sulta ehkä saamme sitten neuvoja asiasta ;)

Osselle kiitokset spostilistan päivityksestä, ja tsemppiä nyt tuohon neuvolahässäkkään. Toivon mukaan kontrollissa on jo asiat parhain päin. Vauva Santeri on onneksi jo niin hyvillä viikoilla, ettei sen suhteen tarvitse hätäillä.

Mikäli pääsen mukaan kylpemään, niin ainoa vaihtoehto on biksat, joita Katariinakin mietti! Mulla on repeemistilassa uikkari muutenkin, joten sitä ei passaa vetää päälle :D.

Omasta navasta: kaikki on ok, yritän kävellä iltaisin, mutta on mennyt töissä liian myöhään viimeaikoina eli ei kovin hyvää saldoa lenkkien määrässä toistaiseksi. Ruoka on myös täällä maistunut, ja suklaa, vaik-ka en sitä pahemmin ennen koskaan syönyt. Ongelmana lisäksi se, että kun syö runsaasti nälkäänsä, niin sitten onkin ihan piukkana kuin pingispallo seuraavat tunnit, eli olen yrittänyt nyt syödä pienempiä määriä ja paremmin sulavaa ruokaa ;D.

Nyt lähden viikonlopun viettoon!

t aurinko 23+5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme