***Pirkanmaanlaiset SYYSKUUHUN**
Tässä vielä linkki elokuun pinoon siellä kun kovasti oltiin vielä tänään käyty keskusteluja=)
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7946366&p=&mpage=7&tmode=…
Kommentit (72)
31+1 (ajatus näkyy katkenneen...)
Koneen kanssa ollut hidasteluongelmia koko alkuviikon, joten siitä syystä nettihiljaisuutta..
Hurjaa, että Vumpella pian h-hetki! Hienoa, että tuollaiset asiat löydetään, ja pystytään sitten arvioimaan tilannetta. Ossellakin viikot on lisääntyneet hurjasti, aikamoista että on jo yli 30! Kunhan pääsisi itsekin sinne turvallisille viikoille, niin taas olisi helpompi hengittää.. Ei tämä taida koskaan hellittää, vai mitä ;)
Olen ollut nyt selvästi liikaa yksin kotona, kun mies ollut reissun päällä. Jotain pientä sopeutumisvaikeutta uuteen asuinpaikkaan, liikenteen ääni kantautuu kohinana sisään, ja koen itseni aivan häirityksi. Tilan-ne on vähän kurja, toivon kovasti että sopeudun tilanteeseen ja unohtaisin koko jutun. Luonnollisesti pelkään, että kun/toivottavasti jään kotiin, niin vaan mietin tuota asiaa enkä pääse siitä yli (tiedän, on liioittelua..). Toisaalta hienoa, että jos elämässä ei ole muuta murhetta kuin tämä, niin asiathan ovat oikeastaan tosi hyvin! Tämä ¿tilakin¿ tietty vaikuttaa kaikkeen mahdolliseen.
Kivaa nähdä sitten kaikkia sunnuntaina! :D
aurinko 21+4 ja päivänsäde
Voi hurja miten viikot menee ja ihan pian saamme lukea täältä monia ihania vauva-uutisia=) Ei muuta kuin onnea matkaa joka ikiselle!!
Ikäväkseni joudun totemaan että tällä kertaa sunnuntai ajankohta tapaamiselle ei sovi mulle=( Toisaalta en hirmu harmissani voi olla, sillä matkaan Turkuun lauantaina jossa saan lapsenhoito apuja ja itelleni on varattu aika tunnin(!) hierontaan ja sen päälle mutakylpyä!!!=D Mutta viettäkääs te kiva tapaamis hetki ja suunnitelkaa jo valmiiksi uusi ajankohta niin nähdään taas=) Terveisiä kaikille!
Aaron aukoo äänijänteitään nyt siihen malliin että pitää mennä...
H-R
Olen tulossa sunnuntaina tapaamiseen, vaikka olenkin ollut viime aikoina hiljaisuudessa... Kaikki oli hyvin rakenneultrassa ja saatiin sukupuolikin selville ;) Kerron sitten tapaamisessa kumpaa veikattiin. Nyt täytyy taas joutua luudun varteen, kun huomenna tulee vieraita.
Hyvää viikonloppua kaikille. Yritän löytää sen tapaamispaikan, vaikka en ole koskaan siellä käynyt... Kysyvä ei tieltä eksy vai miten sitä sanotaan.
Nähdään pian! :-))
Pikaisesti vaan, että huomenna nähdään!
Keinuhepo ja Sitruuna 25+6
Olen tytön kanssa tulossa huomenna treffeille! Nähdään siis huomenna :)
v, typsy 9kk ja rv11+1
Tarkoitus on myös päästä mukaan.Olenollutpojunkanssa pari päivää reissussa,mutta pyrimmesiihen,että Tampereelle tultaisiin takaisin neljäksi. Tuunsittenmyöhässä, jos ei heti näy... Mukava nähdä teitä kaikkia,uusia ja vanhoja!
Kuittaan että olen edelleen tulossa :)
miki
22+1
Ja paikkakin oli tosi kiva, kun ei tarvinnut kärryjen kanssa taiteilla missään ahtaissa tiloissa. Hiukan piti esikoinen minulla vahtia/vauhtia päällä, mutta kiva oli silti kuulla kuulumisia ja nähdä muutamia uusiakin naamoja... myös uusia ihan ihania vauvan naamoja. :)
Ehkä sitten seuraaville treffeille jo vauvan kanssa... ja esikoinen leikkipuistoon isin kanssa :) (jos ei isi joudu töihin).
Vumpe 38+2
Minunkin piti tulla tapaamiseen, mutta siskolla oli raskausmyrkytysepäily (selviää tänään). Ja sitten meille tuli lauantaina yövieraita sieltä vanhalta paikkakunnalta.
Mutta yritän sitten seuraavalla kerralla päästä tapaamaan teitä.
Olipas taas mukavaa nähdä teitä ja saada monille nimille kasvot! :-)
Varasin sitten eilisen tapaamisen innoittamana tänään 4d ultraan ajan Tampereelle. Kallista lystiä, mutta jospa siitä vaikka saisin kivan isäinpäivälahjan ukeille. Olisi niillekin varmaan elämys nähdä lapsenlapsi jo ennen syntymää.
Iloista viikkoa kaikille. Toivottavasti näemme taas pian ja yhtä sankoin joukoin!
-Katariina ja Helmi rv 21+5
Olipas tosiaan kiva nähdä eilen oikein isolla porukalla. Ibizaa kaipailtiin paikalle, mutta tulet sit ens kerralla. Oltais kaivattu yhtä kaksosmahaa meidän pömppävertailuun. :) Mutta oli kiva, että aurinko ja mi-ki pääsivät paikalle!
Olin kyllä ihan poikki taas illalla, käytiin vielä veljenpoikia viihdyttämässä ennen unille menoa. Nukkumatti heitti hiekat jo joskus yhdeksän jälkeen ja aamulla kello näytti melkein samaa kun silmät aukaisin. Ai miten niin väsyttää... Nyt pitäis saada itsensä taas liikkeelle, kun ulkonakin olis kiva ilma.
Vertailin eilen mun ja veljen vaimon sf-mittoja, ja aika samoissa mentiin. Hän on kyllä tosi pieni, mutta vauva oli melko iso, joten ehkä meillekin on sitten ihan reilunkokoinen tulokas tiedossa.
Eipäs tässä muuta kuin vumpelle odotuksentäyteisiä viimeisiä päiviä, että mä pääsen pian ekaks jonossa... :)
-Osse ja Santeri rv 31+5
Oli todella mukava tavata teitä kaikkia eilen! Ja erityiskiitokset vielä paluukyydityksestä Keinuhepolle! Paikka oli yllättävän kiva, vaunuttelijat ja pikku ihmiset mahtuivat hyvin toimimaan ;) .
Mille viikolle varasit Katariina sen 4Dn? Mulla on se 27+ viikolla.
Kovasti mulla on vatsassa tuntunut kaikennäköistä kiristystä ja muljahtelua eilen illalla ja tänään, ihan jees että huomenna voi asioista puhua neuvolassa. Muljahtelut tuntuvat hassuilta, kaipa ne ovat niitä potkuja, mutta aiheuttavat mulla kyllä jatkuvaa vessähätää.. Luulen että käyn gynellä tarkastuttamassa taas sitä kohdunkaulaa jossain vaiheessa.. sen verran hermoherkäksi tässä on tullut.
Pian jo taas kotiin!
t aurinko 22+1
Oli kyllä mukava päästä vähän höyryämään vauvajuttuja. Mulla olis ollut niin paljon asiaa ja kysyttävää etten meinannut tuolillani pysyä. Ja se varmaan ilmeni
lievähkönä
lörpöttelynä... Täytyy jatkaa kyselyä ensi kerralla ja yritän silloin itse pysytellä välillä vähän hiljaakin ;)
Nimimerkit konkretisoituivat kertaheitolla ja nyt on paljon helpompi muistaa kaikkien tilanteet :) Mun muistamiseni perustuu pitkälti siihen että olen tavannut ihmisen joskus.
aurinko: mullakin tuntuu niitä muljahteluja tosi paljon, ja se on aika vinkeä tunne varsinkin silloin kun on rakko täynnä...
-miki, se jolla oli [b]iso[/b] maha ;)
rv 22+3
PS. sähköposteja odotellessa :D
Olin siis tänään aamulla neuvolassa, ja siellä oli kaikki ok. Sf-mitasta täti totesi, että kohtu on kasvanut selvästi myös sivusuunnassa, eli sen tähden mennään sf-käyrällä siellä alakatkoviivalla (ilm halusi kertoa etten siitä asiasta huolestu ;) ).
Sanoi myös, että harkkasupisteluja voi ja saakin tulla, mikäli eivät sitten pehmitä paikkoja. Sanoi kuitenkin samaa mitä lääkärikin, eli kun kohdunkaula ollut täysimittainen ja kiinteä niin ei pitäisi ilman tunte-muksia avautua. Kuulemma 1/10 000 naisesta ei tunne avaavia supisteluja voimakkaina.. Sain Kelan papereita täytettäväksi, ja huhhuh, niissä onkin sitten työmaata ;) + neuvoja liikkumiseen..
Keinuhepo, kysyin perhevalmennuksesta, ja sitä meillä neuvolassa saatavilla 4 - 5 kertaa. TAYS järjestää omaa valmennusta myös, kesto 2 kertaa. Voi kuulemma valita kumpaan haluaa osallistua, TAYSin valmennukseen pitää ilmoittautua, ohjeet olivat seinällä. Lisäksi on sitten TAYSiin tutustuminen, aina tiistaisin ja torstaisin, rviikkoja pitää olla yli jotain 34. Sinne on kaikki ensisynnyttäjät tervetulleita.
Mi-ki, mulla ei rakko ole edes täynnä, kun tulee ihan kamala vessahätä.. :)
t aurinko 22+2
Mukava oli tosiaan taas tavata. Oli hienoa tavata viimein Mi-ki ja Aurinko sekä piiitkästä aikaa Vumpe (mitähän sinne kuuluu?)! Ja tietysti jäi sekin sanomatta, että oli aivan IHANIA vauvavatsoja kertynyt pöydän ympärille.
Olo oli itsellä kyllä aikas sumuinen johtuen viime aikojen vähäisistä yöunista. Tahtoo vähän pätkiä ja sen kyllä huomaa... Pikkasen on pojun tahti yösyömisen suhteen helpottanut, vaan ei paljon. En edes muista, monestiko syötiin viime yönä (ainakin 5-6), otin sitten kuudelta kainaloon ja sai siinä syödä milloin tahtoi. Siten sai mammakin vähän nukuttua ja noustiinkin sitten 9.45 ylös! Eilen meni kyllä vielä myöhemmäksi *punastuu*.
Huomenna olis sitten neuvola klo 8! Kääks. Miten sitä selviää ylös sängystä siiheksi. Ja siihen päälle muskari, mikäli sinne kyetään. Tulee ekat rokotukset vauvalle, äitiä itkettää jo nyt:(
Tuo jatkuva syöminen on varmaan vaan maitomäärän nostatusta, vaan sais nää tehoimuttelut jo vähetä. Oon nyt yrittänyt juoda nestettäkin tosi paljon, mikäli se on ollut syynä maitomäärän riittämättömyyteen. Yösyöminenhän kai lisää erityisesti maidoneritystä, luulis tulosten jo pikkuhiljaa näkyvän.
Jaahas, iltatirsat kuuluu olevan ohi. Ihmeen pitkästi ennätinkin tässä vuodattaa omaa napaa. Eli sorvin ääreen taas:)
Pääsinhän minäkin vihdoinkin raahautumaan koneelle, on taas ollut reipas viikon alku ja mehut vähissä.
Iso kiitos vielä koko porukalle tosi kivoista treffeistä sunnuntaina!! Mahtava idea nämä treffaukset, niistä saa aina niin hyviä vinkkejä ja kokemuksia. Saa muutenkin kerrankin rauhassa paasata vauva- ja raskausjuttuja. Välillä tuntuu kavereiden kanssa, että pitää oikein keskittyä puhumaan vähän muistakin jutuista kuin omasta masusta :) Ja uusia tuttavuuksia on mukava tavata (Aurinko, miki ja Vumpe+poju) ja tottakai " vanhojakin" !
Omaa napaa sen verran, että huomenna menen kontrolliultraan, missä tarkastellaan istukan paikkaa uudemman kerran. Pitäkää peukkuja, että se olisi alkanut nousta!
Vegaxille erityistsemppaus huomisaamun aikaiseen herätykseen! Toivotaan, että hymypojan masu alkaisi täyttyä ja yösyömiset muuttuisivat vähän inhimillisemmiksi äidin yöunia ajatellen. :)
Vumpen kuulumisia odotellaan!
Kävitkös Aurinko jo Napapiirin nettisivuilla kestovaippa-asioissa? :) Mulla muuten käy kanssa niin, että kun Sitruuna potkii alavatsaa ja rakkoa, tuntuu, että olisi koko ajan hätä. Sitten kun menee vessaan ihan naurattaa kun pikkulirun saa tiristettyä ja pian sama tunne on taas... :)
Nyt juoksujalkaa Salkkareiden kimppuun!
Keinuhepo ja Sitruuna 26+2
Nyt salkkareiden pariin!
Kääk, sain lopulta aikaiseksi varata ajan lääkäriin, kun flunssa jatkuu jo ties monettako viikkoa... eilen iski ihan kuin tyhjästä hirvittävä korvakipu, joka meni sitten panadolilla ohi. Mutta päätin nyt mennä tarkistuttamaan, ettei vaan olis joku jälkitauti. Ärsyttää, kun haluis jo olla terve!
Mun piti vegax sulle sanoa, jos en sunnuntaina muistanut, että oon muistellut kuinka sanoit, et näitä tauteja voi sit tulla tiuhaan tahtiin.Ja niin niitä on tullutkin... musta tuntuu, et oon koko ajan joko kipeä tai tulossa kipeeks tai just ollut kipeä. Oon aatellut, et johtuisko se siitä, että kroppa muuten otti hyvin vastaan vauvan ja sit kaupan päälle kaikki tauditkin?? Mut sulla tais olla toisin päin, et paha olo ja siihen päälle flunssat...
keinuhevolla on istukkaultra, kiva kun seuraavat tilannetta. Mulle on vaan aina merkattu, että istukka etuseinässä, mutta ilmeisesti se on sit riittävän ylhäällä, etteivät kato tarkemmin.
Ihmettelin eilen, kun Santerin potkut oli niin harvassa. Yöllä selvis syy - mulla oli niin hirveesti ilmaa mahassa, ettei liikkeet vissiin tuntuneet... :) Hyvä, etten lähtenyt polille ja sit ne ois vaan painaneet mahasta ja hirvee pieru olis ratkaissut asian (näinhän kävi mun kaverille ja myös Rimakauhua ja rakkautta -sarjan Rachelille...) :) Nyt on taas olo hyvä ja Santtu vetää rallia äipän kylkiin.
Juu, koetan pistää postituslistan ajantasalle iltapäivällä/illalla, mut nyt täytyy lähteä liikkeelle!
-Osse ja Santeri rv 32+0 (enää 8 viikkoa!!!) (Ehkä...)
nyt on lekurissa käyty. Oli kyllä tosi mukava lääkäri ja siinä tuolissa istuessani bongasinkin seinältä " Suomen paras lääkäri" -kunniakirjan! Totesi heti alkuun, että kyllä me sulle antibiootit laitetaan, mutta katotaan nyt vielä korvatkin. Ei se mitään diagnoosia tehnyt, sanoi vaan, että kun kolmatta viikkoa flunssaa pukkaa, niin ei se muuten pois lähde. Varmisti vielä pariin otteeseen, että tuli varmasti sallitut lääkkeet ja käski lepäämään. Ei kuulema enää mitään bodypump-haaveita vaan rauhallista kävelyä ja paljon lepoa! Kai soon sit uskottava, kun kerran käsketään...
Taidankin siis hipsiä petiin kirjan kanssa, saa nähdä tuleeko uni kahden vai kolmen sivun jälkeen....
-Osse ja Santeri rv 32+0
kun vumpekin on jo noin pitkällä! Kai se vaan pitää uskoa, että synnytyksen aika tulee meille jokaiselle vuorollaan, vaikka vieläkin se tuntuu aika kaukaiselta ajatukselta omalla kohdalla... oon nyt pari päivää ehtinyt lomailla, ja ainakin nyt tuntuu, että lomaa viettäisin mielelläni muutaman viikon ennen kuin vauva tulee. Ja sitten toisaalta olis ihana jo saada möykky kotiin... Vaan kasvakoot nyt tuolla kohdussa, kun ei vielä valmis ole ulkomaailmaankaan.
Neuvolassa ei tiistaina löytynyt mitään ihmeellistä, turvotusta oli vähän ja paino noussut rutkasti, mutta vieläkään ei käsketty tarkkailla erityisesti. Loppuraskauden ajat sain nyt kerralla ja tuntuu, et ei tässä sit vissiin paljoa muuta tehdäkään kuin käydään neuvolassa... :)
Mitäs muille kuuluu?
Kertokaas mulle, kokeneemmat, tuleeko itkuhälytintä käytettyä? Olen kahden vaiheilla, et hankkisinko vai en, kun meillähän ei ole omaa parvekettakaan enkä uskalla sisäpihalla nukuttaa, mutta jos tuohon tuuletusparvekkeelle joskus saisin vauvan nukkumaan, niin silloin pitäis kyllä olla hälytin. (Tuuletusparveke on ihan meidän asunnon vieressä, näen sinne kaikista ikkunoista ja pääsen kahdella oven avauksella vauvan tykö.) Mutta tuleeko sitä vaavia sit kuitenkaan parvekkeella nukutettua?? Hirveen vaikeeta miettiä, tartteeko jotain vai ei...
Nyt kuitenkin lähden katsomaan ykkösen aamusarjaa. Hauskaa torstaita kaikille!
-Osse ja Santeri rv