Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Pirkanmaanlaiset SYYSKUUHUN**

01.09.2006 |

Tässä vielä linkki elokuun pinoon siellä kun kovasti oltiin vielä tänään käyty keskusteluja=)

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7946366&p=&mpage=7&tmode=…

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

osse: Hyvä, että proteiinit olivat poissa, toivotaan että verenpainekin laskisi! Santeri siellä jumppailee ja voi olla ettei lääkärikään saa asentoa selville. Mutta sittenhän pääset ultraan! :D

H-R: A on aikas pitkä poika! Meillä tytön 4kk mitat oli 63,5cm ja 8685g. Tosin olikin sellanen lyhyt patukka ;) Meidän neiti meni aluksi painon suhteen jossakin yläkäyrien yläpuolella ja pituus keskikäyrällä. Tällä hetkellä painokäyrä on laskenut ja pituuskäyrä noussut :)

Katariina: Mulla alkoi tytöstä supisteleen jo rv18. Supistuksia tuli kymmeniä päivässä, eikä lepokaan aluksi auttanut. Sain mielestäni helposti sairaslomaa, mutta voi johtua työstäni. Olin siis kesän töissä labrassa (opiskelen labrahoitajaksi) ja näytteenoton lisäksi siinä joutui juoksentelemaan. Sain aluksi viikon sairaslomaa ja lopulta kuukauden. Yritin jossain vaiheessa palata töihin, mutta kotona rauhoittuneet supistukset alkoivat taas voimakkaina ja sain lisää saikkua. Kävin monesti synnytysvastaanotossa päivystyksessä supistusten takia, mutta mulla ne ei vaikuttaneet kohdunsuulle mitenkään. Silti pelkäsin tosi paljon¿ Eli tsemppaankin sua nyt kovasti: jos kohdunsuulla ei ollut muutoksia kaikki on hyvin! Mä pelkäsin että neiti syntyy liian aikaisin, mutta syntyi sitten lopulta rv40+1 :) Koita jaksella!

Mä lähden kylpylään 15.10, jos vain edes yksi lähtee mukaan :) Eli päivämäärä sopii mulle.

Meidän neidillä on 10kk neuvola maanantaina. Ja mulla itsellä on neuvolalääkäri reilun kahden viikon päästä. Sillon on jo rv16+, mutta kun oon harjottelussa vielä kaksi viikkoa niin en pääse aiemmin. Pari päivää ennen lääkäriä meen sokerirasitukseen¿ Plaah. En tainnut mainita, mutta päästään vielä rakenneultraankin edellisen raskauden raskausdiabeteksen vuoksi.

Tais olla H-R joka mainitsi BB:stä. Meilläkin ollaan koukussa ja tilattiinkin 24/7¿ Tunnustautuuko vielä joku muu orjaksi? ;)

Nyt taas iltatoimia tekemään. Ihanaa viikonloppua kaikille!

v, rv14 ja tyttönen pian 10kk

Vierailija
2/72 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan, että mulle sopii kylpyreissu 15.10 sunnuntaina. Kumpaan paikkaan mennään? Ja olisiko päivä/iltapäivä hyvä ajankohta, jos sitten syötäisiin kellumisen päälle?

Nyt aamupalalle!

Keinuhepo ja Sitruuna 28+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola kuulumiset:

Paino +300g/vko

RR 126/66

Pissa puhdas

Hb 129

Sf 35 cm

Sykkeet A) 148

B) 146

Liikkeet ++

Suositeltiin tukivyön käyttöä ja D-vitamiinia

Ibiza + Himpula ja Vimpula 24+5

Vierailija
4/72 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilinen meni kyllä ihan harakoille, makoilin koko päivän kun koski mahaan, lopulta viiden jälkeen soitin synnärille et pitääkö lähteä näytille ja täti oli sitä mieltä, että ei mulla mitään hätää ole. Huomenna on neuvola ja siellä sit tarkastetaan proteiinit. Harmitti vaan, kun neuvolassa sanottiin et heti soitto TAYSiin jos tulee maha tai pää kipeäksi. Yöllä oli molemmat, mut en mä mihinkään rupee soitteleen, odotan huomista jos vaan kykenen ja lepäilen siihen asti täysillä. Viime päivinä lepo on jäänytkin liian vähälle noiden veljen muuttohommien takia, et voi hyvinkin olla että olen vaan " rasittunut" .

Huomenna pitäis kyllä viedä tavaroita kirpputorille, ja tänän hinnotella ne... jospa kuitenkin odotan miestä kotiin ja tehdään nuo hommat sitten yhdessä.

Mulle ei siis juuri muuta, vähän oon itkeskellyt ja koettanut selvittää mitä voi tapahtua, jos tulee raskausmyrkytys. Onneksi ollaan jo näin pitkällä, eikös reilun parin viikon päästä voidakin jo synnyttää? Hirvittää vaan, jos Santeri häädetään jo niin pian!

Mutta poistun nyt koneelta kun sormet ei enää tunne mitään... :)

-Osse ja Santeri rv 34+5

Vierailija
5/72 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

ossen vaivat kuullostaa kyllä tosi kurjilta, eikä Katariinan supistelutkaan taatusti mukavia ole :(

Täällä yksi BB-koukuttunut :D Ei mulla sitä 24/7 palvelua ole mutta jokainen jakso illalla katsotaan ja päivällä vilkuillaan BB-palstaa netissä.

Käytiin perjantaina siellä 4D-ultrassa ja oli kyllä hieno kokemus! Kasvonpiirteet näkyi ja sukupuolikin on se mikä rakenneultrassa selvisi.

Mä edelleenkin pähkäilen sen kylpylän kanssa. Mutta syömään voisin tulla ellei tule jotain menoja :)

-miki

25+2

Vierailija
6/72 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain vois kaivella sen yhden ketjun ekan viestin jossa oli se listaus meistä kaikista ja tiedot perässä :)

Ja pitäiskö lokakuun pinokin perustaa, just hoksasin...

Vierailija
7/72 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaikuulumisia viikonlopun jälkeen...

Olen tullut hullun tunteikkaaksi tässä raskauden aikana. Saan kehitettyä itselleni itkun pelkillä ajatuksilla, että entä jos... Myös Moulin Rouge itketti viikonloppuna aivan kamalasti. Ollapa nainen ja raskaana... ;-))

Kylpyläreissu 15.10 käy mulle vallan mainiosti. Ajattelin tulla junalla, joten olisko jollakin mahdollisuus noukkia yksi väsynyt mammaksi tuleva kyytiin joko Nokialta tai Tampereelta??

Tänään on 4 d ultra. Jännittää! Toivottavasti kaikki on hyvin pikku kaverilla. Sukupuolikin varmistunee tällä katselulla. :-)

Osselle voimia piinastelujen kanssa. Ei varmasti ole kivaa pelätä raskausmyrkystystä. :-/

Supistelut ovat olleet koko viikonlopun unholassa. Tänään taas töissä on ole ollut hankalampi. Yritän olla ainakin vielä tämän viikon töissä. Ensi viikolla on kontrollikäynti eri lääkärillä, niin josko se pamauttais mulle saikkua. Kiitos kaikille tsemppauksesta! Supparit taitaa olla aika tavallinen kiusa monelle odottajalle.

Nyt pitää lähteä ajelemaan kohti Tamperetta ja ultraa. Tulen sitten kertomaan teille millainen mutruhuuli siellä massussa majailee.

Vierailija
8/72 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu tien päällä tässä melkein viikon verran, tosin välissä oltiin pari päivää kotona kääntymässä. Siitä siis hiljaisuus. reissutuliaisina kauhee flunssa mammalla ja vähän lievempi pojulla..

Kylpylä kiinnostaisi, mutta kun meillä ollan hyvin tissiriippuvaisia, niin voi olla mahdoton juttu. Tietty, jos se olis tässä meitä lähemmässä kylpylässä saattais onnistua. Ajattelin myös ottaa harjoitteluun taas tuon tuttipullon käytön, koska joskus rintamaito loppuu. Tuttia oon yrittänyt myös tarjoilla, mutta heikolla menestyksellä... Se on lähinnä säälittävän näköistä pyörittelyä ja yökkimistä, vaikka oon kokeillut niillä vauvakoon tuteilla:/ Eli tuun jos uskaltaudun... Siinä tapauksessa mies on varmaan lähistöllä pojun knssa, tai sitten meillä jo osataan syödä pullosta

H-R, teillähän on komeat mitat. Meillä on 4 kk neuvola ensi viikolla, ja jännään, onko kasvu jatkunut samaa vauhtia. Silloin meilläkin menisi 70 cm rikki. Rintamaidolla ollaan edelleen, eikä poju näytä muuta tarvitsevan. <saa nähdä, mitä sanovat neuvolassa. Yösyömiset on ollut taas tiheässä, kai se nälkä tulee sitten nopeammin näillä eväillä.

Osse, yritähän ottaa jo lunkimmin sen vatsasi kanssa ja jätä muuttopuuhat muille. Mulla kipeytyi loppuraskaudesta vatsa todella paljon kaikenlaisista " urheilusuorituksista" . Se tukivyö, mitä Ibizallekin suositeltiin, on kyllä hyvä. Itse käytin sitä jo varmaan puolesta välistä, kun vatsa oli niin iso.Vähensi huomattavasti sitä kipuilua...

Katariina, mulla oli myös supistusherkkä kohtu. Välillä tuntui, että supparit ei hellittäneet millään. Vaan sitten loppuraskaudesta niitä ei enää ollutkaan, kun olisi niitä oikein odotellut. Miten ultrareissu meni?

Terkut kaikille muillekin, erityisesti heposelle ja sitruunalle. Mukavaa, että kaikki on ok.

Terkuin kaks nuhanenää

Vierailija
9/72 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin nyt kuitenkin aloittaa uuden pinon, kun kerta toi kuukausi otti ja vaihtui=)

Niin tapaamisesta on kovasti puhuttu, mutta tosiaan niin kuin Violet tossa mainitsi olis kivaa kun otettais huomioon paikkaa valittaessa, että meitä vaunullisia on myös jo jonkin verran, elikäs Vohveli kahvila kaikessa ihanuudessaan on unohdettava, jos meitä huolitaan mukaan. Se nimittäin on tavattoman pieni ja ainakin joskus tässä havaitsin ikkunassa kielto merkin vaunuille sisätiloihin=( Mutta eipä mulla ehdotuksia paikasta ole, kun tuntemus kahviloista sen verta huono ja varsinkin sunnuntai aukiolojen myötä.

Mutta mukana ollaan, jos ja kun joku paikan ja ajan lyöpi lukkoon=)

H-R

Vierailija
10/72 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Tampereen kahvila-asiantuntija, mutta voisiko Finlaysonilla oleva Wayne' s coffee olla vastaus tilakysymykseen? On auki klo 21 asti su.

Kommentoikaahan vaunuilijat ja muutkin!

aurinko

PS. Violet, äitiysdementiaa alkaa olla jo täälläkin pahasti.. ;)

Vierailija
11/72 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin kahviloista miehen kanssa ja tajusin, että tiedän tuon kahvilan. Se on varmasti tarpeeksi avara vaunuihmisille, sillä se on tavallaan keskellä kauppakeskuksen aukiota.

Mikä kellonaika sopii kaikille??

Tuosta äitiysdementiasta sen verran, että mullahan oli melkoinen episodi miehen synttäreiden kanssa... Joku varmaan muistaakin, osse ainakin kun siitä aina muistuttaa :D

Nyt menen syömään aamupalaa. Aurinkoista viikonloppua kaikille! :)

v, typsy 9kk ja rv10+1

Vierailija
12/72 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wayne`s coffee kuulostaa oikein hyvältä paikalta, tilaa ainakin on kunnolla! Ja hyvää mutustettavaa riittää, mikä myöskin on hyvin tärkeää.. :)

Olen käyttänyt viikonloppuni esimerkillisesti siivoamiseen ja järjestelemiseen. Olen tehnyt tilaa Sitruunan tulevaan huoneeseen, jotta saan hoitopöydän lähiviikkoina kasattua sinne. Alkaa vaan tuota masua olla jo sen verran, että raskaiden tavaroiden kantaminen ei tunnukaan enää helpolta eikä kivalta... Onneksi mies on auttanut ja toppuuttelee minua koko ajan. :)

Huomenna taas työpäivä. Aika mukavasti olen jaksellut töissä olla ja pahoinvointikin on ollut siedettävää. Nyt vaivaksi on tullut matalat verenpaineet, joten pari kertaa kupsahtaminen on ollut hyvin lähellä. Tankkaan super-salmiakeilla pitkin päivää ja kuvittelen, että se auttaa. Koko ajan on aski taskussa :)

Iloisia asioita on myös se, että mulla on piikissä pari viikkoa varallaolovapaita ja viikko talvilomaa ja saan pitää ne ennen äitiyslomalle jäämistä! Joten lomailulla alkaa sitten lokakuun puolesta välistä. :) Ihanaa!

Nyt jatkan tätä siivousvimmaani, koska enää niin vähän on tekemättä! Yritän taas aktivoitua palstailemaan, terkkuja kaikille kovasti ja pianhan jo nähdäänkin!!!

Keinuhepo ja Sitruuna 25+0

Vierailija
13/72 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitten jo uusi pino, sitä silmät sokeutuu kaikelle muulle kuin tutulle ja turvalliselle:) Eli tähän pinoon sama: Oon samaa mieltä tapaamispaikasta, tilaa on ja keskellä kaupankia, niin että kaikki sinne varmsti löytää.

Hoh, mitä enemmän nukkuu,sitä enemmän väsyttää. Meillä syötiin vain klo 4 ja 6, aamulla tissuteltiin ja pötköteltiin ja hups, kello olikin lähes 10 kun päästiin ylös sängystä. Tähän koneella oloonkin löytyi just loistava ratkaisu: Poika on rintarepussa kasvot eteenpäin ja selkeästi kuvittelee itse kirjoittavansa, sen verran kovaa sormet räplää minun käsiäni:) Tämähän on tosi kivaa!

Vähiin käy työt Keinuhevolla (-hepolla?)!:)) Tuo energinen vaihe taisi jäädä mulla ihan kokonaan tulematta. Koti on ollut retuperällä oikeastaan siitä lähtien, kun raskauspahoinvointi alkoi. No ehkä mulla olikin asian suhteen vähän varaa löysätä, mutta nyt alkaa jo vähän ärsyttämään jatkuva epäjärjestys. On siis siirtynyt tänne muuton mukana...

Tosi kiva on nähdä kaikkia, eihän siihen olekkaan kuin muutama päivä...

Vierailija
14/72 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä uudella paikkakunnalla todella mukava täti mukavampi kuin vanha.

Paino +530g/viikko yhteensä 5,6kg

RR 126/66

SF 31cm

Vauvojen sykkeet A) 140 ja B) 152

Sain kelan paperit ja synnytysvalmennus ajat.

Ibiza + Himpula ja Vimpula 20+5

Vierailija
15/72 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lomalainen hehkuttelee... no, hehkuttelu on ehkä vähän liioittelua, sillä flunssapöpö ei oikein halua irrottaa otettaan ja yöt menee yhä yskiessä ja päivät niistäessä. Oon pari viime yötä ollut evakossa sohvalla, kun koetan antaa miehen nukkua ja sohvalla saan paremmin pystyn nukkuma-asennon. Sängyssä yskiminen on ihan mahdotonta... Mutta tää on tätä, normaalit flunssaoireet mulla, erona vaan se, etten voi ottaa niitä keuhkoputkia laajentavia myrkkyjä, joita normaalisti vetelen hyvillä mielin. :)

Santeri on kuitenkin vilkastunut taas, joten enää en ole ihan niin huonossa kunnossa. Kaveri kun tosiaan tykkää lepäillä sillon, kun mamma on ihan tööt. Taitaa olla kääntynyt pää alaspäinkin, potkut tuntuu tänään tuolla kylkiluiden alla.

Keinuhepolle on täällä tarjolla siivoustalkoota, jos energiaa on enemmän kuin kotona tarvetta. Mulla olis hirveä pesänrakennusvietti, mutta voimat alkaa olla vähän vähissä. Saa nähdä, josko tässä nyt kuitenkin innostuis, kun ei tosiaan enää tartte töihin mennä. Eilen meinas paniikkia pukata, kun töistä lähtiessä tuntu niin oudolta, ettei mua enää tarvita siellä... vaan kaipa sitä pitäis vaan nauttia, kohta joku tarttee niin, ettei mihinkään pääse!

violetin viikot karttuu hirveetä kyytiä! On kyllä kiva, kun tulee noita toisiakin lapsosia. Mun kaveri kertoi eilen kans toisesta raskaudesta, ikäeroa kyllä tulee enemmän kuin teille. Sanoi voivansa ihan yhtä huonosti kuin ekalla kertaa. Ja tällä kertaa on vielä töissäkin. Kyllä se varmasti on tosi erilaista odottaa toista kuin ekaansa.

Ibizalla oli uusi neuvolatäti, ja kivakin vielä! Mulla on tänään neuvola, ja toivottavasti paikalla on kerrankin mun oma täti. Oikeestaan koko kesän siellä on ollut sijainen. vegax tietääkin mun tädin - kävi muuten ilmi, että sama täti on myös mun veljenpojan neuvolatäti! Pienet on piirit täällä keskustassa... :)

Treffiasiaan - Finlaysonin (Siperian) Wayne' s on varmaan tosiaan hyvä paikka vaunullisille. Sinne siis! Nekin on ihan kohta! Kai sä Ibiza oot tulossa?

Mutta nyt taidan etsiä vielä vähän välipalaa ennen neuvolaan lähtöä, palaan palstalle varmaan, jos neuvolassa käy ilmi jotain ihmeellistä. Siihen asti tui tui!

-Osse ja Santeri rv 30+6

Vierailija
16/72 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lomalainen hehkuttelee... no, hehkuttelu on ehkä vähän liioittelua, sillä flunssapöpö ei oikein halua irrottaa otettaan ja yöt menee yhä yskiessä ja päivät niistäessä. Oon pari viime yötä ollut evakossa sohvalla, kun koetan antaa miehen nukkua ja sohvalla saan paremmin pystyn nukkuma-asennon. Sängyssä yskiminen on ihan mahdotonta... Mutta tää on tätä, normaalit flunssaoireet mulla, erona vaan se, etten voi ottaa niitä keuhkoputkia laajentavia myrkkyjä, joita normaalisti vetelen hyvillä mielin. :)

Santeri on kuitenkin vilkastunut taas, joten enää en ole ihan niin huonossa kunnossa. Kaveri kun tosiaan tykkää lepäillä sillon, kun mamma on ihan tööt. Taitaa olla kääntynyt pää alaspäinkin, potkut tuntuu tänään tuolla kylkiluiden alla.

Keinuhepolle on täällä tarjolla siivoustalkoota, jos energiaa on enemmän kuin kotona tarvetta. Mulla olis hirveä pesänrakennusvietti, mutta voimat alkaa olla vähän vähissä. Saa nähdä, josko tässä nyt kuitenkin innostuis, kun ei tosiaan enää tartte töihin mennä. Eilen meinas paniikkia pukata, kun töistä lähtiessä tuntu niin oudolta, ettei mua enää tarvita siellä... vaan kaipa sitä pitäis vaan nauttia, kohta joku tarttee niin, ettei mihinkään pääse!

violetin viikot karttuu hirveetä kyytiä! On kyllä kiva, kun tulee noita toisiakin lapsosia. Mun kaveri kertoi eilen kans toisesta raskaudesta, ikäeroa kyllä tulee enemmän kuin teille. Sanoi voivansa ihan yhtä huonosti kuin ekalla kertaa. Ja tällä kertaa on vielä töissäkin. Kyllä se varmasti on tosi erilaista odottaa toista kuin ekaansa.

Ibizalla oli uusi neuvolatäti, ja kivakin vielä! Mulla on tänään neuvola, ja toivottavasti paikalla on kerrankin mun oma täti. Oikeestaan koko kesän siellä on ollut sijainen. vegax tietääkin mun tädin - kävi muuten ilmi, että sama täti on myös mun veljenpojan neuvolatäti! Pienet on piirit täällä keskustassa... :)

Treffiasiaan - Finlaysonin (Siperian) Wayne' s on varmaan tosiaan hyvä paikka vaunullisille. Sinne siis! Nekin on ihan kohta! Kai sä Ibiza oot tulossa?

Mutta nyt taidan etsiä vielä vähän välipalaa ennen neuvolaan lähtöä, palaan palstalle varmaan, jos neuvolassa käy ilmi jotain ihmeellistä. Siihen asti tui tui!

-Osse ja Santeri rv 30+6

Vierailija
17/72 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kone herjas, että ei saada yhteyttä ja sitten se tulikin kaks kertaa. Tuli varmaan asiat selväksi? :)

Vierailija
18/72 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen TAYSissa tarkastuksessa ja vauvan kasvussa ja napavirtauksessa sen verran heikkoutta, että perjantaina pitää mennä uudestaan... ja silloin sitten tn. päättävät käynnistyspäivän johonkin ensi viikolle (perjantaina kun on viikkoja kasassa jo 38 niin käynnistely on jo turvallisempaa, kuin pitää vauvaa " heikoilla virtauksilla" ). Huh! Että nyt se sitten tosiaan alkaa olla ajankohtaista...

Tänään kävin H&Mssa ostamassa esikoiselle (2v.) farkut (kun on mokoma venynyt kesän aikana ulos kaikista muista housuista paitsi shortseista) ja sai tuo tuleva isoveli myös kivan pitkähihaisen paidan, jossa on auton kuva (enpä ole sille aiemmin juuri mitään ostanutkaan muuten kuin tarpeeseen, mutta nyt hellyin kun niin ihanan " pikkumiesten" paidan löysin). Samalla ostimme myös tulevalle " siskovlejelle" ensimmäiset ihan omat pienet vaatteet. Tälle kakkoselle kun ei ole tullut tähän mennessä hommattua mitään omaa, kun esikoiselta on hurjasti vähän käytettyä pientä jemmassa (en ottanut edes uutta äitiyspakkausta). Tuli vaan jotenkin sellainen olo, että pitää se tämänkin vauvan jotain ihan omaa saada... ihan yhtä lailla se on kovasti toivottu ja odotettu, vaikka ei samanlaista " hössötystä" olekaan ehtinyt tässä kaikkien muuttojen yms. seassa pitää.

Vauvahuuruissa,

Vumpe 37+4 ja Aamos 2v.

Vierailija
19/72 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sovittua ajnkohtaa? :)

Eli jos sunnuntaina " lierii" treffeille kärryjen ja mahan kanssa sinne Finlaysonille, niin mihinkä aikaan siellä olisi mahdollisesti muitakin kaffella?

Vierailija
20/72 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaas nyt ihan tällainen kooste, niin ei jää kenellekään epäselväksi:

Pirkanmaalaisten treffit sunnuntaina 10.9. kello 16.00 Finlaysonin (Siperian) Wayne' s Coffeessa. Vauvat ja mahat mukaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi