Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisikohan nyt lapsen kannalta parempi erota?

Vierailija
28.10.2014 |

En osaa enää itse ajatella järkevästi. Joka toinen päivä ajattelen, että kyllä tää tästä, ja joka toinen päivä taas katselen netistä vapaita asuntoja mulle ja lapselle.

Tilanne on siis se, että ollaan miehen kanssa kihloissa ja meillä on 2 vuotias lapsi. Yhdessä ollaan oltu kohta 6 vuotta. Olen lapsen kanssa kotona vielä vuoden, mies käy töissä. Meillä päivät menee lapsen kanssa tosi kivasti aina siihen asti kunnes mies tulee kotiin. Sitten alkaa kamala ilkeily mulle ja lapselle.. tiuskimista, arvostelua, ja haukkumista ILMAN MITÄÄN SYYTÄ.

Lapsella on uhmaikä nyt pahimmillaan ja saa välillä raivareita. Minä ymmärrän, että se on täysin normaalia ja kuuluu tohon ikään, ja menee kyllä ohi. Mies ei pysty sitä ymmärtämään, vaan alkaa heti haukkumaan lasta minulle lapsen kuullen. Eilen sanoi esim. että lapsi pitäis viedä psykiatrille, ja on päästään vialla. Sanoo myös, että olis pitäny mielummin ottaa koira, kun tehdä lapsi. Haukkuu meitä vähä-älysiksi. Raivoaa, huutaa ja kiroilee jatkuvasti. Me lähdetään lapsen kanssa aina omaan huoneeseen leikkimään silloin kun tuo alkaa, ja ei olla kuulevinaan. Illalla kun lapsi on mennyt nukkumaan itken ja yritän takoa järkeä miehen päähän, että ei hän voi puhua lapselle noin. Mies ei yleensä sano mitään, tai korkeintaan kommentoi että AHA. Ikinä ei ole anteeksi pyytänyt.

Olen uhkaillut, että muutan lapsen kanssa pois, jos mies ei lopeta tota mutta sanoo siihen aina vaan, että höpö höpö. Mä oon ite ihan loppu kun en tiedä mitä tekisin. Mulla ei ole rahaa mihinkään muuttoon, mun sukulaiset, ja muutkin tuttavat asuu monen sadan kilometrin päässä.

Mitä mun pitäis tehdä kun mies on muuten kyllä kunnollinen.. ei juo, eikä petä (ainakaan tietääkseni). Ainoat miinukset on tämä lapsen kuullen haukkuminen, jatkuva mököttäminen (en muista milloin olisi ollut hyvällä tuulella), jatkuva valittaminen turhista asioista, ei halua seksiä, ei halua tehdä mitään yhdessä, ei tee enää kotitöitäkään, ei ole lapsen kanssa. Istuu vaan koneella, tai näpyttää puhelintaan.

Lähtisittekö te jo menemään tässä tilanteessa kun tämä on kestänyt jo yli vuoden, lähes joka ikinen päivä? Vai odottaisitteko jos mies vielä muuttuisi?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin. Lapsen parhaaksi.

Vierailija
2/53 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs luulet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta pitää lähteä. Aika vaikea on ymmärtää miestä joka haukkuu omaa lastaan mielisairaaksi. Tuskin tuosta enää normaalia isä-lapsi-suhdetta saa aikaiseksi.

Vierailija
4/53 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde! Lähde mahdollisimman nopeasti! Lapsi tajuaa jo nyt uskomattoman paljon ja mitä enemmän ikää tulee, niin sitä enemmän hän tajuaa ja tuollainen käytös voi tuhota jotain todella pahasti.

Vierailija
5/53 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta ero ja heti.

Vierailija
6/53 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa heti aika perheneuvolaan ja kerro siellä kaikki niin saat apua ja tukea myös käytännön asioihin ja pyytävät myös miehen keskustelemaan.

Ei se pelkkä ero auta jos mies sille lapselle huutaa ja raivoaa ja haukkuu ties miksi koska lapsihan on eron jälkeen välillä sen raivo-isän kanssa ilman äidin turvaa!

Hae apua ja sitten vasta eroa.

Vierailija
7/53 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, sympatiani sinulle. Olen itse vastaavassa tilanteessa, tosin vasta raskaana. Lähes koko raskauden ajan mies on ollut minulle hyvin ilkeä. Tulee kotiin vasta puoliltaöin lähes joka päivä, ei halua käydä missään yhdessä, räyhää ihan kaikesta, pienestäkin asiasta syntyy tappelu. Näpyttä kotona ollessaan jatkuvasti kännykkää, istuu usein tunteja kännykän kanssa vessassa. Mitään fyysistä läheisyyttä ei ole ollut, kun kun kerroin raskaudesta. Ja lapsi oli yhdessä suunniteltu, toivottu, yhdessä vauvaa yritetty yli 1,5 vuotta.

Pari kertaa mies sanonut, että lähtee. Ensin pelästyin niitä puheita, mutta nyt olen sanonut ettää on minulle ja lapselle parempi, että lähtisi, haluaisin rauhoittaa raskausajan, en jaksa riitelyä ja sitä,  että mies kaataa pahaa oloaan minun niskaani. Kun pyydän miestä lähtemään, hän suuttuu ja huutaa, että pitääkö kaikki ottaa niin tosissaan. 

Pari viikkoa sitten minulle selvisi, että miehellä on seuranhakuilmoitus netissä, sinkkuystäväni oli nähnyt sen. Löysin myös siivotessa miehen piilottamia, käytettyjä seksileluja ja miesten stringit hänen uimakassistaan. Vahvasti tuntuu siis siltä,  että mies pettää. 

Mietin nyt kuumeisesti, mitä tehdä. Yritänkö lapsen vuoksi jatkaa kulissiliittoa ja katson, lähteekö mies vai ei. Vai käskenkö miehen lähteä. Minulla on se etu, että asunto on minun eli uutta kotia ei tarvitse etsiä vaan mies pakatkoon kimpsunsa. Itsekin siis mietin, mikä olisi paras lapsen kannalta. Tunteeni mieheen kuolivat, kun näin tuon ilmoituksen. Minulle on jo ihan sama, vaikka naruttaisi kymmeniä naisia, nyt merkitsee vain lapsen paras.

Vierailija
8/53 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8, pakkaa sen kamat jo tänään.

Vierailija
9/53 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on VIIMEINEN hetki lähteä, mikäli haluat lapsellasi olevan mitään mahdollisuuksia normaaliin elämään ja kasvuun...

Vierailija
10/53 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde.Miehesi ei kuulosta ihan terveeltä.Jos jäät hajoat ennen pitkää ja miten lapsen sitten käy.

Vierailija
11/53 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä ykkösellä, että kasilla taisi mies "haluta" lapsen ja naisen olisi pitänyt rivien välistä ymmärtää, että halusi sitä vaan kun nainen halusi.

Vierailija
12/53 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8! Mikä sinua vaivaa kun olet tuollaisen miehen kanssa! Ukko heti pihalle ja jos ei suostu niin joudut sen ehkä jopa häätämmän joka kestää aikansa eli toimi jo tänään! Ihan sairasta roikkua suhteessa missä saa vain paskaa niskaan :(

Vierailija
13/53 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
14/53 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasille sanoisin minäkin, että käske miehen lähteä. Saat paljon paremman elämän ilman häntä.

Ap:lle myös, jätä miehesi!

Vierailija
15/53 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat lapsen kärsivän ja kasvavan jatkuvan haukkumisen alla, jää ihmeessä. Jos välität yhtään, lähdet mahdollisimman pian. Rsha ym. On usein vain tekosyitä ja järjestelykysymys. Ja ihmetyttää tämä tapa sanoa tuollaista miestä kunnolliseksi. Vaikka mies ei juo, hakkaa tai petä, se ei tee siitä kunnollista, vaan nuo ovat itsestäänselvyyksiä. Niin kuuluukin olla lapsellisen miehen. Kunnollinen on sitten sellainen, jonka kanssa sinun ja lapsen on hyvä olla ja joka osallistuu perhe-elämään ja kodinhoitoon sovitulla tavalla.

Vierailija
16/53 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, lapsen kannalta on parempi erota kirkosta.

Vierailija
17/53 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI saa erota, ei missään tapauksessa. Muista Rautavaaran juttu...ero tulossa ja kuin kävi.

Vierailija
18/53 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 11:53"]

Sekä ykkösellä, että kasilla taisi mies "haluta" lapsen ja naisen olisi pitänyt rivien välistä ymmärtää, että halusi sitä vaan kun nainen halusi.

[/quote]

Ihan yhteistuumin jätettiin ehkäisy pois. Meillä ehkäisynä kondomi, joten ihan miehen itsekin päätettävissä. Ihan vapaaehtoisesti mies halusi seksiä ilman ehkäisyä. Kävimme jopa lapsettomuustutkimuksissa ja niihinhän pitää miehenkin tulla vapaaehtoisesti.  8

Vierailija
19/53 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole ollut aina tuollainen.. vaan nyt vaan viimeisen vuoden ajan, kun lapsella on ollut uhmaa. Ja nämä haukkumiset tulee siis aina yleensä silloin kun lapsella on joku uhmakohtaus. Mun sydäntä viiltää aina kun mies haukkuu lasta, ja sillä hetkellä ajattelen aina että nyt me lähdetään. En vaan tiedä mitä mun pitäis nyt ensimmäiseks tehdä?? Mulla ei siis ole rahaa, eikä minkäänlaista tukiverkostoa. Sinne perheneuvolaanko siis menen ensimmäiseksi, miten ne siellä sitten auttaa? Käykö siinä sitten niin että mies ei näkis lasta enää ollenkaan? En haluais että oma lapsi elää ilman isää. Mutta jos toi käytös jatkuu ei kai muutakaan voi? Hän on itse ihan sokea omalle käytökselleen, en usko että hän näkee omassa käytöksessään mitään väärää, vaan syyttää vaan että kaikki johtuu lapsesta. Ja haluan nyt sanoa, että lapsi ei TODELLAKAAN ole mikään pahimmasta päästä, vaan omasta mielestäni itseasiassa aika kiltti.. siksi en miehen käytöstä voi ymmärtääkkään. Ja mies oli siis se joka alunperin halusi kovasti lapsen tehdä.

-AP

Vierailija
20/53 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 11:54"]

8! Mikä sinua vaivaa kun olet tuollaisen miehen kanssa! Ukko heti pihalle ja jos ei suostu niin joudut sen ehkä jopa häätämmän joka kestää aikansa eli toimi jo tänään! Ihan sairasta roikkua suhteessa missä saa vain paskaa niskaan :(

[/quote]

En minä nähdäkseni enää ole missään suhteessa,  mieshän julkisesti omalla kuvallaan ilmoittaa netissä olevansa sinkku. Satun nyt vaan asumaan yhdessä tuon miehen kanssa, mietin, miten helpoiten pääsisin hänestä eroon, koska pyynnöstä ei ole lähtenyt. En jaksa itse kantaa hänen paria huonekaluaan ulos. Ehkä kutsun kummankin isän kahville,  näytän löytöni ja pyydän heitä nostamaan autoon sekä miehen tavarat että miehen itsensä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi