Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen jos lopetan koulun?

Vierailija
28.10.2014 |

Olen jälkihuoltonuori mutta en tiiä paljonko saan rahaa enää sossustakaan sitten jos nyt lopetan ammattikoulun kesken. Asun yksin mutta miten pärjään ja mitä töitä olis mahdollista tehdä ilman koulutusta? En todellakaan halua olla vaan kotona mutta kun en edes tiedä mikä ala mua ees kiinnostais. On vaan niin epäonnistunut olo..

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 10:43"]Olen jälkihuoltonuori mutta en tiiä paljonko saan rahaa enää sossustakaan sitten jos nyt lopetan ammattikoulun kesken. Asun yksin mutta miten pärjään ja mitä töitä olis mahdollista tehdä ilman koulutusta? En todellakaan halua olla vaan kotona mutta kun en edes tiedä mikä ala mua ees kiinnostais. On vaan niin epäonnistunut olo..
[/quote]

Samaa mietin. En enää vuosien laitoskierteen jälkeen yksinkertaisesti jaksa. Mun koulumatka oli päivässä 140km kolmen vuoden ajan... En jaksa enenpää, olen loppu. Tätä alaa ois jäljellä vielä 2v, ei yhtään tunnu omalta ja on tosi vaikea pakottaa itsensä kouluun joka ikinen päivä. En voi kuvitella itseäni missään nuullakaan alalla, mutten tahdo kuluttaa elämääni väärällä alalla.

Vierailija
2/7 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotusvirheet... Puhelin ei ole antanut päivityksen jälkeen korjata mtn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuorten ihmisten näitä asioita tarvitse yksin surra ja murehtia vaan apua on tarjolla.

Eiköhän jokaisesta kunnasta löydy nykyään keskusteluapua nuorille aikuisille jotka ovat eksyksissä oman elämänsä kanssa.

Jos vain antaa periksi eikä enää yritä eikä tee mitään niin asiat yleensä vain huononee kun asioita aktiivisesti järjestelemällä ne paranee...vaihtoehtoja on jos niistä ottaa selvää.

Vierailija
4/7 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat rahaa niin kauan kun olet jälkihuollossa. Kun täytät 21 tulee karu totuus silmille. Koko jälkihuolto antaa ihan väärän käsityksen yhteiskunnan tukijärjestelmistä. Töitä ei tällä hetkellä saa edes korkeakoulutetut joten unohda se vaihtoehto. Ainut mitä tulee mieleen on lastenhoitajana toimiminen MML:n kautta. Joku pajatoiminta voisi sopia jos mietit vielä oikeaa alaa. Soitapa sossullesi ja kysy mitä teidän kunnassa on nuorille tarjolla. Tylsempi vaihtoehto on tietenkin käydä se amis loppuun vaikka vain sinnillä.

Vierailija
5/7 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule. Nyt jos koskaan on tärkeintä se, että on edes joku koulutus. Se on melko sama mikä koulutus se on, mutta pelkällä peruskoulupohjalla ei juurikaan enää työllisty. Ei etenkään tällä hetkellä.

Mene juttelemaan opon kanssa nyt heti. Tyhjän päälle et missään tapauksessa saa jäädä, vaan joku koulupaikka sinulla on oltava.

Vierailija
6/7 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sitä palstoilta oppii. En ollut kuullutkaan mistään jälkihoitonuorista. Ei kai siinä auta kuin tutkailla itseään ja löytää jokin ala, jolle sopii. Ihmiset ovat kautta historian työllistyneet aloilla, jotka eivät heitä kiinnosta. Vai kuvitteletko, että jotakuta varsinaisesti kiinnostaisi työskennellä roskakuskina tai kalatehtaalla?

Vierailija
7/7 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 11:35"] Vai kuvitteletko, että jotakuta varsinaisesti kiinnostaisi työskennellä roskakuskina tai kalatehtaalla?

[/quote]

Pakko mainita, että mua kiinnostaisi, ainakin tuo roskakuski. Inhoan haasteita ja vastuuta, haluan olla rauhassa ja mielellään yksin, en tykkää ihmisten seurasta. Tai sitten olen vain väsynyt tähän vastuullisempaan toimistohommaani. Vaihtaisin roskakuskiksi, ei vaan taida ammattitaito riittää! En ole ap, mutta oli pakko nyt mainita...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän