Suhde varattuun mieheen
Erosin hiljattain onnettomasta liitostani. Vaikka ero otti koville, nyt vähän myöhemmin olen ollut päätökseen todella tyytyväinen. Yllättäen välit lähenivät varatun miehen kanssa, jolla avio-ongelmia. Ei ole eroamassa. Ollaan nähty paljon, seksiäkin ollut jonkin verran vaikkei aina yhdyntää vaan joskus vain (?) suuseksiä ym.
Mies kuulemma pitää minusta ja viihdytään toistemme kanssa. En ole kysynyt mikä juttu on enkä ole ajatellutkaan. Elän hetkessä. Ainoa ongelma on, että mies on jotenkin epävarma suorituksestaan sängyssä ja miettii riittääkö ja haluanko parempaa. En oikein tajua. Ei tässä kummankaan pakko olisi nähdä. Kysyin että haluaako olla näkemättä, ei.
Oikeastaan en tajua miten olen keskellä tällaista sotkua. Pidän miehestä ja mies minusta mutta silti. Alunperin halusin vain jutella mutta päädymme sänkyyn joka kerta. Saatamme miettiä elokuviin menemistä mutta muuttaa suunnitelmaa viime hetkellä.
Pelkään että alan haaveilla jostain mistä,ei pitäisi. Mies sanoi kerran miettineensä asioita ja haaveilleensa. En kysynyt lisää. Pidän miehestä paljon. Eniten ihan keskustelujen takia. En haluaisi lopettaa keskustelemista, toisaalta myös suhteen lopettaminen jotenkin ahdistaa. Tuntuu että pääni on aivan sekaisin. Olen kait ihastunut mieheen liikaa? En olisi ikinä, koskaan, uskonut että löydän itseni varatun miehen seurasta. En koskaan. Ei olla ihan nuoriakaan enää.
Kenelläkään samanlaista tilannetta tai kokemuksia? Miten asia ratkesi?
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 00:12"]
Hyvä tilannehan tuo on. Ei jää pieniä erolapsia. Eiköhän siinä jo vaihtelua kaipaa itse kukin kun kohta pari vuosikymmentä on lasta kaitsettu. Jatka vaan, mies on kohta sinun. Älä välitä jeesustelijoista ja alapeukuttajista, joita kohta tässäkin näet.
[/quote]
en tiedä. En jaksa uskoa, että mies alkaisi eroa vakavissaan harkitsemaan. Ihan loputtomiin ei voida ylläpitää tätä ikään kuin suhdetta mutta niin että toisen kotona asuukin muu nainen. Onneksi kuitenkaan ei ole pieniä lapsia vaikka eihän se mikään selitys ole. Välillä käynyt mielessä että onko tämä ihan normi salasuhde vai muutakin.
ap
Vaikutat itsekkäältä. Miltä sinusta tuntuisi jos olisit mennyt naimisiin rakastamasi miehen kanssa ja hän olisi selkäsi takana jonkun toisen naisen kanssa. Kertokaa rehdisti vaimolle suhteestanne!
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 00:19"]
Mikäs miehen liitossa tökkii?
[/quote]
tökkinyt kuulemma jo kauan, vaimolla mielenterveysongelmia. Kuulemma. Mieskin epäilee kun jaksaa käydä baarissa mutta ei osallistua mihinkään muuhun, esim tehdä kotona mitään. Katsoo vain tvtä. Mutta ilmeisesti ihan diagnoosi ollut aikoinaan. Elävät aika erillistä elämää. Minusta vaimo lähinnä käyttää miestä hyväkseen jollain tasolla mutta itsehän mies on valinnut liitossa pysyä. Lapsinkuulemma pääsyy. Ovat aika välinpitämättömiä toisistaan, naista ei tunnu kiinnostavan että mies on kotona illan pari viikossa. En halua miehen valintoja arvostella, omistamiaan ei aina ole ollut kehumista mutta vanhempieni avioliittoa seuranneena en tajua lapsen takia yhdessä pysymistä. Rahat tietenkin yksi, se piti minua ja miestäni yhdessä viimeiset vuodet. Raadollista.
Ap
Mulla on samanlaisia kokemuksia. Mies oli ihastunut/rakastunut ja halusi viettää mahdollisimman paljon aikaa kanssani, tehdä myös ihan normaaleja juttuja kuten käydä yhdessä pyöräilemässä, uimassa, leffassa tai syömässä. Laittoi myös usein kotonaan ruokaa meille, kun vaimo oli töissä. Ihan samalla lailla jutteli joskus "haaveistaan" yhteisen tulevaisuuden mahdollisuudesta, mutta ei ikinä luvannut mitään tai kertonut miettivänsä oikeasti eroa. Aika kului, lopulta tajusin että mies vain nauttii ajasta kanssani ja haaveistaan piristääkseen omaa arkeaan, ei sen kummempaa. Voihan olla, että sun varatulla miehellä on oikeita ongelmia liitossaan eikä vain pientä kränää ja tylsää ja yksinäistä vaimon kanssa, mutta näin minun tapauksessani.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 00:20"]
Vaikutat itsekkäältä. Miltä sinusta tuntuisi jos olisit mennyt naimisiin rakastamasi miehen kanssa ja hän olisi selkäsi takana jonkun toisen naisen kanssa. Kertokaa rehdisti vaimolle suhteestanne!
[/quote]
mies kertoo jos haluaa tai jos jäädään kiinni. Minä en halua tehdä valintoja miehen puolesta tai painostaa tai pyytää mitään. Ei tämä kyllä hyvältä tunnu ja asia välillä painaa. Tosin en tiedä mitä exänikään touhusi, mutta kun suhde oli huono niin ei minuakaan enää kiinnostanut. Jonkun rajan jälkeen on aika sama mitä toinen tekee tai on tekemättä. Tuntuu olevan vähän sama meno, oma liittoni oli tosin vähän lyhyempi.
Kuvittelen, että vaimon on pakko arvata. Eikai kukaan voi olla niin sokea. Luulen,ettei vaimoa vaan kiinnosta ja on ihan sama mitä mies tekee. Samasta syystä oma mieheni pääsi kuin koira veräjästä aika epäilyttävistäkin tilanteista, koska mulle oli taivaan sama missä se oli tai ei ollut ollut.
Ap
Pääkaupunkiseudulla, ei kuitenkaan Herttonimessä.
Ap etkö jo tajua, jätä varatut miehet. Karman laki että saat samaa paskaa päällesi.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 00:28"]
Mulla on samanlaisia kokemuksia. Mies oli ihastunut/rakastunut ja halusi viettää mahdollisimman paljon aikaa kanssani, tehdä myös ihan normaaleja juttuja kuten käydä yhdessä pyöräilemässä, uimassa, leffassa tai syömässä. Laittoi myös usein kotonaan ruokaa meille, kun vaimo oli töissä. Ihan samalla lailla jutteli joskus "haaveistaan" yhteisen tulevaisuuden mahdollisuudesta, mutta ei ikinä luvannut mitään tai kertonut miettivänsä oikeasti eroa. Aika kului, lopulta tajusin että mies vain nauttii ajasta kanssani ja haaveistaan piristääkseen omaa arkeaan, ei sen kummempaa. Voihan olla, että sun varatulla miehellä on oikeita ongelmia liitossaan eikä vain pientä kränää ja tylsää ja yksinäistä vaimon kanssa, mutta näin minun tapauksessani.
[/quote]
joo ihan samalta kuulostaa. Varmaan mies piristää itseään, niin minäkin. Tämä piriste ehkä auttaa jaksamaan liitossa eli hyödyn saa sikäli mies. Pitkästä liitosta on todella iso kynnys erota vaikka se olisi kuinka surkea. Nimim kokemusta. Oma liittoni oli aivan katastrofi useamman vuoden mutta kumpikaan ei lähtenyt. En tiedä miksi. Lopulta mies sai selville etten enää julkisesti käyttänyt sormuksia ja halusi eron. No, olin jo kuukausia etsinyt sopivaa asuntoa - salaa. Kerran naurahdin asuntoilmoituksesta tietokoneen näytöllä. Eli vaikka liitto on huono, voi silti valita pysyä siinä no matter what. Niin outo kuin se valinta jotenkin onkin. Tosin joistakin asioista ollaan juteltu ja mies on vähän muuttanut mieltään mitä alunperin ajatteli.
ap
"Yhteydenpito on päivittäistä, kymmeniä viestejä useimmiten."
Tuo on sairaalloista. Ettehän te muuta ehdi elämässänne tehdäkään, jos soittelette, tekstailette, mesettelette ja mailailette toisillenne kymmeniä (esim. 30-90 kertaa?) päivässä.
Miten miehen työnantaja suhtautuu tähän päätoimiseen yhteydenpitoon hoitoonsa? Häneltähän jää väkisinkin suurin osa töistään tekemättä ja se vähäkin, mikä tämän viestittelyn lisäksi hänen työaikaansa mahtuu, on pakko aikatauluttaa ja asettaa sekundääriseen asemaan tämän viestittelyn ehdoilla.
Sinä et varmaankaan ole töissä, jos oikein arvaan.
Ollaan molemmat töissä, mä teen viikonloppuisin rästihommia. Tai iltaisin. Jopa öisin jos kiirettä pitää. Mies ei voi vaimon takia. Ei se kymmeniä viestejä nyt ole eli ei noi paha, siisyhteensä ehkä päivässä voi olla esim 20 viestiä, 10 molemmilta. Joskus enemmän, joskus vähemmän. Siihen päälle chattaamassa, soitetaan ja nähdään. Mutta yhteydenpitoa on kuitenkin aika paljon. Nähdään tuntikausia, puhelimessaan menee tunteja jos erehdytään soittamaan. Tässä hommassa on jotain ihan hullua. Tai ollaan hullaannuttu. Toista ikävä jne.
ap
Ollaan molemmat töissä, mä teen viikonloppuisin rästihommia. Tai iltaisin. Jopa öisin jos kiirettä pitää. Mies ei voi vaimon takia. Ei se kymmeniä viestejä nyt ole eli ei noi paha, siisyhteensä ehkä päivässä voi olla esim 20 viestiä, 10 molemmilta. Joskus enemmän, joskus vähemmän. Siihen päälle chattaamassa, soitetaan ja nähdään. Mutta yhteydenpitoa on kuitenkin aika paljon. Nähdään tuntikausia, puhelimessaan menee tunteja jos erehdytään soittamaan. Tässä hommassa on jotain ihan hullua. Tai ollaan hullaannuttu. Toista ikävä jne.
Mikäs miehen liitossa tökkii?