Ero, mitä tehdä miehen antamille lahjoille?
Eivät ole rahallisesti arvokkaita. Hajuvettä ja koruja. Annanko miehelle takaisin vai heitänkö roskiin?
Kommentit (21)
Mulla on esimerkiksi ex-mieheni antama korurasia kunniapaikalla korujeni säilytyspaikkana.Sain sen ensimmäisenä joulunamme lahjaksi.Kaulassani on usein hänen ostamansa poronsarvikoru Lapista.Hänellä on useita ostamiani lahjoja,kirjoja ym.Olemme toki erosta huolimatta olleet suurimman osan ajasta hyvissä väleissä tyttäremme takia.En silti muutenkaan ymmärrä,miksei toisen atamia lahjoja voi arvostaa.Hajuvesi-ihmisenä käyttä'isin varmasti hajuvedet loppuun,mitä tuhlausta heittää roskiin.
Hajuvedet roskiin. Onko sinulla lapsia? Anna korut heille?
Mun mies rikkoo aina kaiken mitä mulle ostaa kun on riita päällä. ollaan jo vuoden verran oltu kihloissa ja meistä ei ole missään enää kuvan kuvaa kun mies poisti kaiken suutuspäissään,tietokoneeltakin. Yhdessä silti edelleen.
Olenko minä ymmärtänyt lahjan jotenkin väärin, kun olen luullut että se on saajan omaisuutta. Vähän joka käänteessä tulee esille ajatus, että se olisi jotenkin vain lainassa saajallaan ja antajalla olisi joku oikeus määrätä mitä saaja voi sillä tehdä.
Pitäisin muistona. Eihän koko mennyttä elämää tarvi roskiin laittaa vaikka ero tuleekin. Paitsi jos se mennyt elämä on ollut täyttä roskaa. Itse en haluaisi antamiani lahjoja takaisin.
En mä halua itse niitä pitää ja muistaa joka kerta sitä miestä :(
ap *paskana*
Miten niistä hajuvesistä yhtäkkiä tuli käyttökelvottomia?
Jos lähtee sille linjalle, että antaa lahjat takaisin, niin sitten ne pitää antaa kaikki.
Eräässä erossa sain kyllä takaisin kaikki höpö-höpöjutut, sellaiset söpöt ja rahallisesti arvottomat, mutta mies kyllä piti ne lahjat, joihin oli laitettu oikeasti rahaa. Olisi heittänyt pehmonallet roskiin.
No jaa, itse varmaan käyttäisin niitä edelleen, kun kyse on koruista ja havuvesistä. Mutta jos ei halua niin roskiin/kiertoon. Kihla- ja vihkisormukset myin jollekin firmalle, joka ostaa kultakoruja, mutta muita mieheltä saatuja koruja olen käyttänyt.
Laita ne laatikkoon. Joskus ne voi olla muistoja, muistat jotain hyvääkin suhteestanne mutta et enää vaihtaisi nykyistä tilannettasi menneeseen. Tai ehkä hymyilet vähän, jossittelet mitä elämästäsi olisikaan tullut jos ette olisi eronneet...
No hajuvedet ei siellä laatikossa kyllä parane, mutta muut esineet.
Jos ne on sellaisia tuotteita ja tavaroita mistä tykkään, niin tottakai käyttäisin. Ei se eron kipu siitä parane että heittää hyviä tavaroita roskikseen. Järki päähän vaikka sattuukin.
Jos et halua pitää, niin laita kirpparille myyntiin. Jos teillä on lapsia, niin säilytä joku koru muistoksi lapselle.
Kiertoon vaan, ei niitä lahjoja jaksa katsella päivittäin, tulee vaan turhia muistoja mieleen. Elämässä pitää päästä eteenpäin ja joskus se tarkoittaa kaiken vanhan siivoamista.
Minä olen antanut pois miesten antamat lahjat, arvokkaita tai ei. Ihan siis tuntemattomille ihmisille, pois silmistä. Näin siis jos en ole halunnut muistella ko. miestä.
Lahjojen takaisinantaminen ja -pyytäminen on jotenkin lapsellista. Jos et enää jotain lahjaksi saamaasi tarvitse tai halua, laita roskiin tai kiertoon. Ja voit hyvin odotella hetken, että pahin tunnekuohu tasaantuu.
Itse olen laittanut syrjään vähäksi aikaa, esim korut. Ja sitten kun ero ei ole enää kovin pahasti mielessä, olen käyttänyt jos ovat olleen tilanteeseen sopivat.
Ne ovat olleet lahjoja, tarkoitettu minun käytettäväksi. En todellakaan anna pois, enkä odota että mies minun antamia lahjoja antaisi minulle takaisin. Saa toki laittaa eteenpäin. Ovat nykyisin hänen omaisuuttaan. Mutta minä en niitä itselleni halua.
Joitakin lahjoja saattaisin laittaa roskiin. Joilla ei tekisi mitään eron jälkeen. Mutta eipä ole vielä sellaista tavaraa ollut...
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 12:48"]Jos et halua pitää, niin laita kirpparille myyntiin. Jos teillä on lapsia, niin säilytä joku koru muistoksi lapselle.
[/quote]
Lapselle muistoksi? Itseäni ei vittuakaan kiinnostaisi joku koru minkä isäni olisi äidille antanut joskus kun olivat vielä yhdessä. Asia olisi eri, jos isä olisi kuollut tai muuta. Vai oletko sitä mieltä, että eron tullessa isällä ei ole enää oikeutta lapsiakaan nähdä? En ymmärrä.
Jos ei halua enää käyttää niitä, niin laittaa kiertoon. Roskiin ei kannata käyttökelpoista tavaraa heittää. Paitsi jos se roskiin heittäminen symbolisena eleenä jotenkin helpottaa oloa. Itse käyttäisin lahjoja samaan tapaan kuin ennenkin.
Korut ja hajuvedet olen pitänyt ja käyttänytkin, en ole toistaiseksi jäänyt vellomaan eroja tai itkemään miesten perään joten ei ole ongelmaa että tulvisi jotain muostoja mieleen kun noita käytän.
"Rojut" eli pehmolelut, rumat korut tms. lahjoitan tai myyn pois.
Exät saa vapaasti pitää kaikki antamani lahjat, ei tulisi mieleenkään pyytää takaisin.
Mä käytin hajuveden loppuun ja kultakorut säästin. Osan aion sulattaa lapsilleni koruiksi, paria korua käytän itse koska ne vaan on niin nättejä.