Miten te sinkut koiranomistajat oikein jaksatte?
Hyvällä ystävälläni on koira. Olemme molemmat sinkkuja ja olisi siis niin kiva matkustella yhdessä tai mennä teatteriin, sen jälkeen lasilliselle ja mun luo yöksi, koska asun keskustassa, mutta ei, hänen on pakko mennä kotiin koiran luo. Matkustaakaan ei voi, kun ei voi laittaa koiraa hoitolaan, kun se sitten siellä ikävöi. Vanhemmillekaan ei voi antaa, koska eivät jaksa käyttää sitä ulkona. Ystäväni kanssa voi tehdä parhaiten yhtä asiaa: olla hänen luonaan ja lenkittää yhdessä koiraa. Onhan se ihan ok, mutta olisi kiva tehdä jotain muutakin! Lähteä vaikka kylpylään, viikonlopuksi Barcelonaan, jotain spontaania, jotain muuta kuin ainaista koiran ulkoiluttamista. Hän ei ole matkustanut sen koommin kun tuon koiran otti 5 vuotta sitten.
Miten te koiraihmiset, varsinkin sinkut, jaksatte elämää joka pyörii koiran ympärillä?
Kommentit (22)
Oli minullakin koiranpentua hankkiessa ajatus, että se olisi yhtä vaivaton tapaus kuin kaverin koira, joka hyvähermoinen ja helppo viedä vaikka koirahoitolaan loman ajaksi. Mutta kävi kuitenkin niin, että on tasan yksi paikka eli vanhempani, johon voin jättää koiran ilman että tiedän sen stressaavan itsensä sairaaksi ja heilläkin on omat menonsa. Tilanteen kanssa on nyt vaan elettävä, koska koira ei ole mikään esine, jonka voi pistää kierrätykseen.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 20:30"]
Siis lähinnä halusin kuulla, onko sinkuilla koiranomistajilla yhtään rankkaa, vai onko ihan ok, ettei voi tehdä juurikaan mitään muuta vapaa-ajalla paitsi ulkoiluttaa koiraa? -ap
[/quote]
Itseäni tässä enempi kyllä riepoo se sinkkuus kuin koira. Ja ei mulla ainakaan koira vie kaikkea vapaa-aikaa, se osaa olla kotona ihan loistavasti (tosin mulla on myös kissa, pitävät toisilleen seuraa). Mutta saan koiralle hoitajan kun satunnaissti käyn jossain, vaikka naapurikaupungissa yökylässä. Toki koira rajoittaa iltajuoksentelua, mutta enpä nykyään jaksakaan enää. Olenkin käyttänyt sitä monesti tekosyynä, kun olen oikeasti vaan halunnut kotiin. Koira on osa elämää, tokihan se välillä v*uttaa lähteä ulos vaikka sataisi kaatamalla mutta se on jo kokonaan eri asia.