Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (82)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tilauksen tekeminen ja maksaminen itsepalvelukassan kautta on mahdollista lähitulevaisuudessa. Itsepalvelukassat otetaan käyttöön pikkuhiljaa. Itsepalvelukassaan tapahtuu tilaus ja maksu, televisionäytöltä asiakas sitten näkee milloin oman annoksen voi hakea."

Näin Pietarsaaressa. Mutta siis pöytiin tarjoilu loppuu, pitää hakea se sapuska itse. Mitä, mitä?

Mistä lähtien Burger Kingissä on tarjoiltu pöytiin? Ei koskaan, ne toi Suomeen tän, että noudetaan itse tiskiltä.

Kyse on nyt Hesestä, ja kaikissa niissä Heseissä, joissa minä olen käynyt, tuodaan ateria pöytään, jos ei sitä ole siinä heti valmiina, kun se maksetaan.

no tuo nyt on kaukana pöytiintarjoilun käsitteestä. -eri ja alalla pitkään ollut, monissa eri tyyppisissä paikoissa 

ja joku supervammainen vielä alapeukuttaa =D

pöytiintarjoilevat ravintolat eivät ole pikaruokapaikkoja. käytä rakas ystävä googlea, ja sivistä itseäsi 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä varmaan näkyy kuluttajille halvempina hintoina, kun kuluttaja tekee kaiken työn.

kerro vaikkapa ne kaupat, jossa saat alennusta itsepalvelukassalla.

etkä sä mitään työtä siinä tee, vaan oman tilauksesi 

Sanoinko minä, että joku muu kauppaketju toimisi yhtään sen vastuullisemmin? Sama toiminta kaikilla muillakin. Kuluttaja tekee kaiken työn ja maksaa automaattien hinnat tuotteissa. Ja me tyhmät suomalaiset suostumme tähän.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei. Seuraavaksi pitää itse paistaa se purilainenkin. Juuri kuulin että näin hese pääsee turhaan marisevista työntekijöistä.

Olen tehnyt näin jo 20 vuotta. Pussi kurkku ja paprikamajoneesia hesestä ja 40snt burgereita alepasta. Suolakurkkua tuplamäärä väliin, samoin kuin sipulia. Vähän ketsuppia.

Sämpylät hetkeksi uuniin ja pihvit pannuun.

Lopputulos ja ennenkaikkea maku on sata kertaa parempi kuin hesen tossuissa.

Ja hinta on puolet hesen kuppauksesta ilman jotain tarjouskampanja hintaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Juntit taas itkee, kun maailma ei ole kuin 80 vuotta sitten.

Taso laskee, hinnat nousee, kansa ruskenee ja tyhmistyy. Kohta ollaan ählam valtio jossa on raiskari joku puskassa ja kantaväestö asuu muurien sisällä.

Hieno tulevaisuus.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä varmaan näkyy kuluttajille halvempina hintoina, kun kuluttaja tekee kaiken työn.

Sanoinko minä, että joku muu kauppaketju toimisi yhtään sen vastuullisemmin? Sama toiminta kaikilla muillakin. Kuluttaja tekee kaiken työn ja maksaa automaattien hinnat tuotteissa. Ja me tyhmät suomalaiset suostumme tähän.

No oletko kirjoittanut S-ketjulle, K-ketjulle, Ikeaan? Tai niistä tällä palstalla?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Seuraavaksi pitää itse paistaa se purilainenkin. Juuri kuulin että näin hese pääsee turhaan marisevista työntekijöistä.

Olen tehnyt näin jo 20 vuotta. Pussi kurkku ja paprikamajoneesia hesestä ja 40snt burgereita alepasta. Suolakurkkua tuplamäärä väliin, samoin kuin sipulia. Vähän ketsuppia.

Sämpylät hetkeksi uuniin ja pihvit pannuun.

Lopputulos ja ennenkaikkea maku on sata kertaa parempi kuin hesen tossuissa.

Ja hinta on puolet hesen kuppauksesta ilman jotain tarjouskampanja hintaa.

Samalla pääsee eroon koko hesestä. Ottaa vain sen ainoan osan sieltä mukaan, mikä tekee hesen burgereista hyvän. Ne majoneesit.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hese ottaa Ikeasta mallia ja kohta pussissa on vain ainekset ja pussin kylkeen on printattu ohje miten annos kootaan.

Hahaa, oletpa hauska. Meidän kotikylän ravintola teki tee se itse -burgerisettejä koronasulkujen aikaan mukaan otettavaksi. Loistava innovaatio.

Miksi et ostanut niitä tarvikkeita kaupasta? Etkö tiedä mitä burgeriin tulee?

Missä lukee että mä ostin sieltä? Miksi kukaan kävisi missään syömässä tai hakisi mistään ruokaa kun kaupastakin saa? Joskus valmis tai puolivalmis vaan on paikallaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Aivan tun varmasti ei näy kuin Heikki Hesen uudempana mersuna.

Vierailija

Muistan kun automaatit tuli burgerkingiin. Piti kääntyä ovelta pois kun tuntui niin ylivoimaiselta se ruuan tilaaminen ja aterian hakeminen, kun ei tiennyt miten toimia. En sitten käynyt enää siellä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No oletko kirjoittanut S-ketjulle, K-ketjulle, Ikeaan? Tai niistä tällä palstalla?

S ja K ketjulle olen asiasta kirjoittanut. Ikeaa en ole koskaan käyttänyt, joten heidän toimintatavoista en tiedä mitään.

mufasa.

Varmaan kiva olla siellä tiskin takana kääntämässä purilaisia, kun ei näe enää päivänvaloaaaaaaa

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

S ja K ketjulle olen asiasta kirjoittanut. Ikeaa en ole koskaan käyttänyt, joten heidän toimintatavoista en tiedä mitään.

Jatkan vielä sen verran, että vastaukseksi olen saanut.

1) Hyvän asiakaspalvelun nimissä haluamme tarjota asiakkaille eri maksutapoja

2) Emme voi laittaa asiakkaita eriarvoiseen asemaan, heidän maksutapojensa mukaan.

Naurettavinta on kohta 2, koska kyseiset kauppaketjut laittavat juuri etukorttiensa kanssa asiakkaat eriarvoiseen asemaan. Tekopyhää jeesustelua molemmilta ketjuilta. Mitäpä muutakaan.

Vierailija

mufasa. kirjoitti:
Varmaan kiva olla siellä tiskin takana kääntämässä purilaisia, kun ei näe enää päivänvaloaaaaaaa

Älä muuta viserrä! Eiköhän sen jälkeen tule umpiseinät keittiön ja asiakastilan väliin.

Vierailija

Mitähän varten me ihmiset täällä maapallolla tulevaisuudessa oikein olemme? Koneiden äärellä näpyttelemässä itse itsellemme palveluita. Voipi olla hiukkasen hankalaa etenkin extroverteille ihmisille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Muistan kun automaatit tuli burgerkingiin. Piti kääntyä ovelta pois kun tuntui niin ylivoimaiselta se ruuan tilaaminen ja aterian hakeminen, kun ei tiennyt miten toimia. En sitten käynyt enää siellä.

Ennen hesestä sai PIKARUOKARAVINTOLAN mukaisesti burgerin heti kouraan, kun marssi tiskille, kortti koneeseen ja eikun moro.

Nyt jonotat tilauspäätteelle ja kyttäät sitten vuoroasi, että sitä sun möttöstä EDES ALETAAN valmistaa.

VMP.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

2) Emme voi laittaa asiakkaita eriarvoiseen asemaan, heidän maksutapojensa mukaan.

Naurettavinta on kohta 2, koska kyseiset kauppaketjut laittavat juuri etukorttiensa kanssa asiakkaat eriarvoiseen asemaan. Tekopyhää jeesustelua molemmilta ketjuilta. Mitäpä muutakaan.

HSL vei tämän pidemmälle.

Äppiasiakkaille kuukauden matkakortti -50% ja perusmatkakorttilaisille (juuri köyhimmille mummoille) keskisormea ja täysi hinta.

Äärettömän syrjivää ja eriarvoistavaa kohtelua joillekin omille asiakkaille.

Ja tietysti vielä monopoliasemassa stadin liikennöitsijänä. Vaihtoehtoja ei ole.

Vierailija

Pikaruoan alkuperäinen innovaatio oli juuri tiskipalvelu, joka teki asioinnin nopeaksi. Nyt sitten tilauksia tekevät ihmiset kolmen kanavan kautta, etukäteen netissä, maksuautomaateilla ja tiskiltä.  Vaikka olisit toisena tiskijonossa, saatat joutua odottamaan 20 min. Ja sitten vielä hakemaan annoksesi tiskiltä. 

Kun se kulinaristinen nautinto ei oikeasti ole kovin kummoinen, niin eipä ole enää syytä syödä pikaruokaa, joka on muuttunut hidasruoaksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

HSL vei tämän pidemmälle.

Äppiasiakkaille kuukauden matkakortti -50% ja perusmatkakorttilaisille (juuri köyhimmille mummoille) keskisormea ja täysi hinta.

Äärettömän syrjivää ja eriarvoistavaa kohtelua joillekin omille asiakkaille.

Ja tietysti vielä monopoliasemassa stadin liikennöitsijänä. Vaihtoehtoja ei ole.

Hyvin kirjoitettu! Minä soitin sinne HSL:ään juuri tämän asian tiimoilta ja annoin tulla vähän muutakin palautetta samalla. En saanut yhteenkään kysymykseeni vastausta, sen sijaan minulle lyötiin luuri korvaan.

Sivut