Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähävaraisen joulu

Vierailija
27.10.2014 |

Hei osaisiko joku sano mistä voisi vähävarainen yhäiti saada avustusta jouluun. Olen kaksosten äiti ja tämä joulu menee tosi vähäisellä rahalla. Soskusta ei saada kun jään muutaman kympin heidän laskujen mukaan plussalle. Seurakunnasta saadaan muutama kymppi ruokaan ja olen hakenut tuota Hyvä joulumieli lahjakorttia mutta nämä kummatkin ovat tarkoitettu ruokaan, entäs ne lahjat millä minä ne ostan.

Olen yrittänyt netistä katsella huonoin menestyksin että olisiko jossakin linkkiä vaikka toiselle paikkakunnnalle mistä voisi vaikka muutamaa lahjaa toivoa mutta en ole sellaisiin törmännyt.

Asun Pohjois-suomessa ja jos joku osaa auttaa tai neuvoa oikeaan suuntaan niin olen tosi kiitollinen. Jos joissakin muissa kaupungeissakin on sellaisia tahoja jotka muualle vaikka lähettävät lahjoja lapsille niin niistäkin tiedoista olisin tosi tyytyväinen.

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää kiltit ihmiset laittako noita sähköpostiosoitteita. Niitä voidaan käyttää ihan vääriin tarkoituksiin ja oikea avuntarvitsija jää vaille apua.Teidän apunne sensijaan on mennyt ahnaisiin taskuihin.

Vierailija
42/116 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt joku oikeasti haluaa auttaa saamaan minun kaksioispojille jotain jouluksi niin sähköpostiin voi laittaa viestiä. Ei mitään huijausviestejä kiitos. Tämän sähköpostin tein ihan tätä varten ja jos tuntuu että oikealla asialla olet niin sitten saat minun oikean sähköpostiosoitteeni. Postia voi laittaa jouluapuatarvitaan@gmail.com osoitteeseen. Kiitos etukäteen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
44/116 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäisiä pojat ovat? Meillä on 9 vuotias ja legot, pikkuautot yms. odottaa seuraavaa leikkijää..

Vierailija
45/116 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaksospojat ovat 8 vuotiaita.

Vierailija
46/116 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lionsit, Rotaryt, Joulupuu-keräys, MLL, seurakunnan diakoni, Pelastusarmeija, aloitapa kyselemällä näistä.

Vierailija
47/116 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, soitapa sossuun uudestaan. Varaa mieluiten tapaamisaika. Siellä voit kertoa tilanteestanne ja pyytää harkinnanvaraista toimeentulotukea. Uskoisin, että myöntävät muutaman kympin lasten joululahjoihin, mikäli tulonne ovat vain pikkuisen yli tt.tukirajan. Jos et ole ihan nyt viime aikoina hakenut tt.tukea, ota kaikki tarvittavat paperit mukaan, jotta voit todistaa pienituoisuutesi.

Vierailija
48/116 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vähävarainen eikä lapsuudenkotinikaan ollut, mutta lapsena en saanut ikinä - siis kertaakaan - vanhemmiltani joululahjoja. Eikä se minua edes häirinnyt lainkaan, sillä sain sukulaisiltani ison kasan lahjoja. Voittehan te mennä jonnekin sukuloimaan, niin sukulaiset varmasti ostavat pojillenne lahjoja. Sitäpaitsi kivoja lahjoja löytää ihan parilla kympillä (useammankin lahjan) ja eivät ne lahjat tosiaankaan ole mikään pääasia edes.

Jouluruoat ovat myös edullisia ja täytyisihän sitä joka tapauksessa syödä jotain, joten ei siinä juurikaan mitään häviä. Koristeet ovat useimmilla tallella aiemmilta vuosilta luonnollisesti. Kannattaa panostaa yhdessäoloon ja musiikkiin ja voihan sitä vaikka käydä joulukirkossa, jos olette uskonnollisia. Kannattaa myös käydä moikkaamassa omia sukulaisia tai vaikkapa parhaita kavereita. Kirkossa ja läheisiä tavatessa ainakin saa joulun tunnelmaa yllin kyllin.

Vierailija
49/116 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta erostani on jo monta vuotta aikaa, mutta kyllä muistan ne hetket, kun piti itse omalla palkalla maksaa asunnon lyhennys ja monta muuta laskua, mihin siihen mennessä oli ollut 2 maksajaa.

Vuoden verran kesti, kun sain kodin tyhjennettyä, myin kaiken ylimääräisen mitä vaan ostettiin, tein jatkuvasti taulukkoa laskuista, en ollut ennen välittänyt siitä milloin sähkölasku tai vakuutusmaksu erääntyy, nyt oli pakko.

Ensimmäisen joulun jälkeen tein listan mitä hommasin joulua varten ja aloin miettimään miten voisi säästää jokaisessa kohdassa. Seuraavana jouluna lapset olivatkin isällään, mutta heti seuraavan joulun jälkeen löysin - 80 % alesta helmikuussa muovisen joulukuusen. Sen jälkeen meillä ei ole mennyt yhtään rahaa joulukuuseen ja joulukuusen koristeita olemme aina ennen joulua tehneet itse ja niihin olemme kirjoittaneet esim Jouluna 2011. Kuitenkin ennen joulua koristelemme lasten kanssa yhdessä kuusen, olivat he missä osoitteessa tahansa aattona.

Yhtenä vuotena annoin työkaverin lapselle monta säkillistä lasten vaatteita. Olivat olleet kirpparilla myynnissä, eivätkä menneet kaupaksi, eli arvo oli mitätön, mutta he ottivat kiitollisena vastaan ja minä sain paljon tyhjää tilaa. Kiitokseksi he ostivat todella upeat lahjat kummallekin lapselle. Kummatkin uskoivat silloin joulupukkiin, joten lahjojen antaja meni kätevästi niin.

Viime jouluna poika halusi vain tietyn repun, värivaihtoehtoja oli 2. Ex.n kanssa sovittiin että minä ostan ja hän maksaa puolet, mutta hän maksoikin kummatkin, koska olin niin paljon nähnyt vaivaa reppujen etsimiseen. Ex on tosi reilu muutenkin, pakko myöntää.

Tällä hetkellä kummallakin lapsella on 2 toivetta mitä he haluavat , toinen on kallis ja toinen edukas. Ex-appivanhemmat haluavat maksaa kalliimmat ja minä ostan halvimmat ja lisäksi ex-appivanhemmat myös tulevat meille jouluna ja kyllä lapset tajuavat keneltä he ne saavat. Lisäksi heidän isä antaa jotain, kummit ja minun äitini on tehnyt pehmeät paketit.

Tiukan markan linjalla on menty vuosikaudet ja asia ei tule muuttumaan. Paras neuvo on suunnittelu. Laita aina kaikki menot ja tulot ylös ja esim. joulun jälkeen on hyvä miettiä paljonko joulu tuli maksamaan. Tänä jouluna meille ei tarvitse ostaa kuin perusruuat ja ne yhdet lahjat. Joulukortit on tehty kierrätysmateriaaleista, vain muutama kortti pitää postittaa, muut annan käteen, säästyy postimerkki. Ruuat ovat perusruokaa, liha on pöydän kallein ostos.

Ja muistan kun jonain jouluna saimme monesta osoitteesta lapsille paketit, seurakunnalta, MLL (? ), kaupungin sosiaalitoimistolta, täältä otettiin yhteyttä, joku oli vinkannut. Jostain tuli todella surkea lahja, lelu oli täysin sopimaton lapselle ja selvästi käytetty ja en ole ainoa, joka on saanut moisen lahjan. Eli vinkkinä kannattaa avata ne, jottein jouluna tule lapsille ikävä yllätys.

Vierailija
50/116 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita yhteystieto, vaikka hotmail.  Joku varmasti haluaa auttaa.

Vierailija
51/116 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä helvettiä? Meille jää rahaa sen verran että sossusta saadaan 46€, eli aika samoissa rahoissa mennään kun te. Silti saadaan nipistettyä niin että rahaa jää normaaleihin jouluruokiin (kinkku, laatikot) ja lahjoja lapselle ostetaan pari kpl. Kannattaa miettiä miten ne rahat käytetään.

Vierailija
52/116 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin sitä, et ap kertoi jo et hänen kaikki tulot ylittää toimeentulotuen saannin rajan eli hänelle jää kuukaudessa n. 1200€ vuokran maksun jälkeen. Joululahjoihin siis riittää rahaa, koska hän saa vielä kahdet lapsilisät korotuksineen sekä kelan elarit.

Vierailija
53/116 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:51"]

Siis mitä helvettiä? Meille jää rahaa sen verran että sossusta saadaan 46€, eli aika samoissa rahoissa mennään kun te. Silti saadaan nipistettyä niin että rahaa jää normaaleihin jouluruokiin (kinkku, laatikot) ja lahjoja lapselle ostetaan pari kpl. Kannattaa miettiä miten ne rahat käytetään.

[/quote]

Eikö ap miettinytkin...makasaa opintolainaa?

Vierailija
54/116 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu lapsille jo hyvissä ajoin, että rahasta on nyt tiukkaa. Puhu kauhistelevaan äänensävyyn perheistä, jossa syydetään krääsää lahjaksi kuin viimeistä päivää - kauhistele mitä se tekee maapallolle ja kuinka typerää se on kun kehitysmaissa on niin hirveää köyhyyttä. Pyydä heitä miettimään yksi lahja, joka kiinnostaa ja joka ei ole hirveän kallis. Pyri ostamaan kummallekin tuo lahja. Sitten voit ekstraboonuksena ostaa vielä jotain halpaa krääsää lisäksi, niin yllättyvät positiivisesti. Kyllä lapset ymmärtävät, jos niille selittää, ja osaavat kantaa vastuuta perheen tilanteesta. Ei jää traumoja, vaan kasvattaa luonnetta. Nimim. kaksilapsisen yh-äidin perheen tytär.

Vierailija
55/116 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 23:46"]

Köyhän lapsi ei saisi tuntea tällaisessa materialistisessa yhteiskunnassa halua edes joululahjaan, köyhän lapsi on jalo ja nöyrä ja hyväsydäminen, antaisi varmaan omastaan niille joilla on jos itsellä olisi mitä antaa. Kylläpä ne köyhän lapset ovatkin puhdasta kultaa. Mitä sitä oikeastaan jouluruokaakaan ostamaan, kun on tuollainen rikkaus omassa tuvassa valaisemassa pyhimyskehällään. 

Voimia ja jaksamista kaikille köyhille, ja lapsille edes se yksi joululahja. On hurskastelua ja toisen mitätöintiä ja vähättelyä sanoa, etteikö alakouluikäinen lapsi saisi tuntea edes jouluna halua lahjaan olematta ahne. Että pitäisi tyytyä ei mihinkään. Sanojina kun ovat yleensä ne, joilla on antaa lapselle kaikki se materiaalinen hyvä, mitä lapsi voi kohtuullisessa määrin toivoa ja usein vähän enemmänkin. 

[/quote]

Kiitos ja amen! Tähän oli tiivistetty just se mitä itse meinasin tulla kirjoittamaan!

Vierailija
56/116 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kysely omalle fb sivulle onko kukaan menossa ennen joulua Tuuriin. Siellä on vuosikausia myyty kinkkua hintaan 1 e kg juuri ennen joulua.

Minun tuttavapiirissa yksi pariskunta käy kinkunostamisreissulla Tuurissa ja samalla tuovat myös meille. Tämä kuljettaminen + kinkku on heidän joululahjansa meille, ihana lahja.

Yhtenä vuotena, vuosia sitten Tuurissa oli jauhelihaa ihan poskettoman halvalla. Laitettiin kysely fb sivuilla montako kg tuodaan ja jaettiin sitten bensakulut laskun summan mukaan prosentteina. Rahaa paloi yli 1000 euroa ja kaikki saatiin pakkaset täyteen pitkäksi aikaa.

Vierailija
57/116 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

kyllä meillä lapsi tietää joulun merkityksen, tietää että joillekin se paras joululahja on lautasellinen ruokaa tai puhdasta vettä mutta en halua että se estää omaa lastani iloitsemasta joululahjoista. Tulee vielä aika jolloin ei enää välitetä pukista ja lahjoista, me nautitaan niistä nyt ja turha sinun tulla inisemään törkeydestä.

[/quote]

Juuri tällaisten uunojen takia maailma uppoaa tarpeettomaan p*skaan -_-

Miettikääpä hetki sitä, millaisen maailman jätätte lapsenlapsillenne ja heidän lapsilleen, ihan vaan sen takia, että isoisoisoisoisän on joskus lapsena pitänyt saada jouluna kasoittain roinaa, kun niitä paketteja on niin kiva avata!

Vierailija
58/116 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 3 lapsen äitinä voin sanoa että tuo ylimääräisen rahan hehkuttaminen on täyttä puppua. Vaikka mekin saadaan lapsilisät ja toinen meistä on töissä niin tuota ylimääräistä rahaa ei jää yhtään. Huomaa että kirjoittajalla ei ole omia lapsia yhtään kun taitaa olla väärä käsitys mitä eläminen ja lasten kasvatu nykypäivänä maksaa.

Sosiaalitoimistosta voin sen verran sanoa että aikaisemmin meidän piti hakea toimeentuloa miehen sairastumisen takia ja tiukkaa oli ja ei meidän sosiaalitoimisto antanut sentin senttiä. Meillä 5 henkinen perhe asuu 3h+k ja meillä vuokra ei ole kauhean iso mutta sosiaalitoimiston mielestä maksamme liikaa tästä vaikka on halvin kämppä mikä meillä ikinä ollut. Vakuutukset, lehdet, puhelinlaskut, nettimaksut, auton maksut niin ei niitä katsota toimeentulossa ei ainakaan meillä

Se joka hehkuttaa ylimääräisestä rahasta ei tiedä asioista mitään tai on itse hyvin toimeentuleva ja se joka väittää että tavallisilla lapsiperheillä on ylimääräistä rahaa puhuu täyttä p*skaa

Vierailija
59/116 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään tietoa että millaisilta yhdistyksiltä voi hakea avustusta jouluksi? Siis muita kuin SRP, Pelastakaa Lapset, MLL

Vierailija
60/116 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 21:03"]Eihän tuossa ole ettei elatusmaksuja saa kelasta vaan on kommentti ettei isä niitä maksa. Kelaltahan saa sen minimimäärän elatusmaksuja ja kai ne sen lopun sitten isältä perii en tiedä.
[/quote] no siis niistäkin tulee hyvä summa joulua varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi