Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin armeijassa laitetaan kaikkein älykkäimmät?

Vierailija
14.09.2021 |

Jos siis ei itse ole hakenut mihinkään erikoisjoukkoon ja äo-testistä tempasee vaikka 150 pistettä niin minne laittavat ensisijaisesti?

Kommentit (1054)

Vierailija
741/1054 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmavoimiin menee fiksuimmat, komeimmat merivoimiin ja maavoimiin useimmat

Jos on esim. lentäjä niin pääsee varmasti ilmavoimiin, mutta ei ole kyllä älykkäin. Älykkäimmät ovat paperitöissä.

Nekin on lennostossa. Ne tekee paperilennokkeja. Tärkeää drone-tutkimusta, kuulemma.

Vierailija
742/1054 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkupyörä mekaanikoiksi ennen tai kirjureiksi

Nykyään on 6kk juttuja

Suvun painostamat menee Rukkiin

Nykyään kyllä voi drone hommat kiinnostaa fiksuja jopa oikeasti tai kyberhommat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/1054 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin jääkäri 26-vuotiaana ja sain koulutuksen kk-mieheksi. Menin sen jälkeen kun olin tehnyt väitöskirjan fysiikasta. Ehdottelivat kyllä johtajakoulutusta, mutta en ollut kiinnostanut. Olisivat toki voineet määrätä, mutta innokkaita taisi riittää muutenkin tarpeeksi. 

Vierailija
744/1054 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kk-mies?

Vierailija
745/1054 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Armeijassa totellaan. Ei siellä älyllä tee mitään ellei ole vähintään majuri.

Majuri on myös käynyt intin ja siellä valikoitunut RUK:hon ja sitä kautta upseerikouluun hyvin suurella todennäköisyydellä. Ja on ollut sitä ennen luutnantti ja kapteeni.

Mutta meillä Suomessa joka portaassa kyllä saa ja pitää käyttää omaa päätä. Meillä ei yleensä käsketä sitä, miten jokin pitää tehdä (pl. selvät poikkeukset joilla on merkitystä yhteistoimintaan) vaan mitä pitää tehdä/saavuttaa. Jo ryhmyritasolla käytännön johtaminen vaatii omaa harkintaa ja päätöksentekoa. Esimerkiksi miten tehtävässä jaetaan ryhmän jäsenten roolit ja milloin pannaan toimeen mitäkin, vaikkapa koska suojaudutaan, koska suojataan, koska rynnäköidään. Taistelijankin tasolla älykäs ei tapata itseään tai toveriaan tekemällä typeryyksiä. Eli aina älystä on hyötyä.

Vierailija
746/1054 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on kk-mies?

kk = konekivääri

Vierailija
747/1054 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ach so. Kiinnostaa myös, että mitä kapteeni tekee?

Vierailija
748/1054 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkäimmät luikahtaa takavasemmalle.

Ei vaan vastuuntunnottomat ja laiskat. Älykäs tajuaa että sodassa kannattaa mieluiten itse olla johtajana tekemässä älykkäitä päätöksiä kuin olla tyhmän johtajan alainen ja pyrkii siksi niin korkeaan asemaan kuin mahdollista.

Vierailija
749/1054 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsässä saat kantaa lyhtyä ja näyttää valoa kun muut kasaavat telttaa pimeässä...jos siis osaat.

Vierailija
750/1054 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan vastuuntunnottomat ja laiskat. Älykäs tajuaa että sodassa kannattaa mieluiten itse olla johtajana tekemässä älykkäitä päätöksiä kuin olla tyhmän johtajan alainen ja pyrkii siksi niin korkeaan asemaan kuin mahdollista.

Eipäs vaan älykäs ymmärtää että todennäköisyys Suomen joutuminen sotaan on äärimmäisen marginaalinen ja sillä armeijassa hukatulla ajalla voisi saada jotain parempaakin aikaiseksi.

Vierailija
751/1054 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämä ole salassa pidettävä tieto, sodan ajan tehtävä

Putte tainnut laittaa kyselyn, nappaa sitten IP osoitteista nimennekin

Vierailija
752/1054 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viesti on tietyiltä osin älykkyyttä vaativa aselaji. Radiohäirintä, viestiverkkojen suunnittelu, salakirjoitus...

kerrankin tuli arvostusta, olin nimittäin viestissä,

ihan oikeesti, olen sitä mieltä, että älykäs ei menisi armeijaan ollenkaan,

älykäs ihminen ei sotia halua ja sodatkin loppuu, jos armeijat lopetetaan,

valitettavasti älykkäitä on liian vähän

Vierailija
753/1054 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne kyselemään

Vierailija
754/1054 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipäs vaan älykäs ymmärtää että todennäköisyys Suomen joutuminen sotaan on äärimmäisen marginaalinen ja sillä armeijassa hukatulla ajalla voisi saada jotain parempaakin aikaiseksi.

Ei vaan mene armeijassa noin. Se johtaja on yleensä kova tyyppi, joka osaa alaistensa hommat, ja vielä paremmin kuin alainen. Ainakin yliluutnanttiin asti. Itsellä ainakin intissä ne kapiaiset oli oikeasti tosi kovia ja osaavia tyyppejä. Ihan mulkkuja varusmiehiä kohtaan toki, mutta se kuului siihen rooliin intin aikana - myöhemmin mm. kertauksessa ovat kohdelleet kuin ihmistä, samat kapiaiset.

Jos haluaa johtajaksi, tie sinne on PALJON kovempi kuin alaiseksi. Alaisena on helppo olla.

Vierailija
755/1054 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvalla vanhemmalla ihmisellä on enää sodanajan tehtävää. Itse kävin 2000-luvun alussa intin, ja niin vaan ne kamat on jo romutettu, mihin on koulutus, eikä enää sodanajan tehtävää.

Vierailija
756/1054 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kremlin todennäköisyyslaskentasi on silkkaa kusetusta. 

Myös talon tuhoutuminen tulipalossa on äärimmäisen marginaalisen todennäköistä. Silti melkein jokaisella on palovakuutus ja useimmilla vielä sammutusvälineitäkin. Nuo tyhmeliinit. 

Pelkkä todennäköisyys (vaikkei sitä tässä edes voi mitenkään laskea vaan tuo on subjektiivinen eli harhainen mielipidekysymys) ei vielä ole minkään arvoinen riskiperustaisessa päätöksenteossa. Älykäs ymmärtäisi tämän, sinä et. 

Vierailija
757/1054 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun poika oli ilmavoimissa noin vuosi sitten ja se oli hänen ensisijainen toiveensa. Kutsunnoissa oli ensin sanottu, että et pääse koska ilmavoimissa paikat on varattu ammattiurheilijoille ja jääkiekkoilijoille on tietty kiintiö. 

Sen jälkeen pojaltani oli kysytty, että mitäs urheilua sinä muuten harrastat? Poikani sanoi, että thainyrkkeilyä tietyssä urheiluseurassa, minkä jälkeen hänelle sanottiin kutsunnoissa että tervetuloa, sulle löytyikin paikka.

Vierailija
758/1054 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvalla vanhemmalla ihmisellä on enää sodanajan tehtävää. Itse kävin 2000-luvun alussa intin, ja niin vaan ne kamat on jo romutettu, mihin on koulutus, eikä enää sodanajan tehtävää.

Saattaa se tehtävä olla vaikka kalusto olisi muuttunutkin. Silloin yleensä kertautetaan uudelle kalustolle jos tarpeen. Toisaalta sijoitusta voidaan kierrättää. Jos on intin jälkeen ollut jossain taktisessa ykkösnyrkissä, jolla tehdään ratkaisutaistelun käänne painopisteessä nuoria huipputaistelijoita sumeilematta uhraten aikansa erikoiskalustoa käyttäen, niin eri muutosten ja ikääntymisen myötä on saatettu sittemmin sijoittaa johonkin maakuntatason siltavartiokomppaniaan. Armeijassa noin 10-20% joukoista on varsinaisissa taistelutehtävissä ja suurin osa jossain taempana erilaisissa tukihommissa, joten kyllä siellä riittää kaikenlaista puuhaa ilman erikoiskoulutuksiakaan. Tarvittaessa viikon kertauksilla sitten koulutetaan, tai vasta LKP:n yhteydessä. Tietenkin vanhemmasta päästä väkeä pullautetaan pihalle muutosten myötä, koska uutta lihaa valmistuu intistä koko ajan. Mutta siis moni sijoitetaan uudelleen kerran tai useammankin reserviläisuransa aikana. 

Vierailija
759/1054 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän pään mukaan,erotut joukosta vasta pyrkiessä johonkin erik,koulutuksiin.Rukkiin jne.Aloitat samalta viivalta "tyhmien kanssa".Ja toisekseen halu jäädä armeijan ammattiin tai koulutuksiin pääsee kuka tahaan jos haluaa.

Vierailija
760/1054 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun poika oli ilmavoimissa noin vuosi sitten ja se oli hänen ensisijainen toiveensa. Kutsunnoissa oli ensin sanottu, että et pääse koska ilmavoimissa paikat on varattu ammattiurheilijoille ja jääkiekkoilijoille on tietty kiintiö. 

Sen jälkeen pojaltani oli kysytty, että mitäs urheilua sinä muuten harrastat? Poikani sanoi, että thainyrkkeilyä tietyssä urheiluseurassa, minkä jälkeen hänelle sanottiin kutsunnoissa että tervetuloa, sulle löytyikin paikka.

Ilmavoimissa? Ammattiurheilijat ja jääkiekkoilijat? Ei?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan