Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin armeijassa laitetaan kaikkein älykkäimmät?

Vierailija
14.09.2021 |

Jos siis ei itse ole hakenut mihinkään erikoisjoukkoon ja äo-testistä tempasee vaikka 150 pistettä niin minne laittavat ensisijaisesti?

Kommentit (1054)

Vierailija
721/1054 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykäs ei päädy armeijaan vaan osaa hakea vapautuksen armeijasta.

Älykäs yleensä menee sinne minne haluaa, muut joutuvat sinne minne pääsevät. Jotkut huippuälykkäät piilottavat ominaisuutensa, koska tietävät muuten erottuvansa liikaa massasta. Osa taas käyttää kykyään häikäilemättömästi hyväksi.  

Vierailija
722/1054 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse valitsin siviilipalveluksen. Olen väikkäriä tekemässä huuhaasta, eli kirjallisuudesta. 

Faijani on skappari, kuten myös broidinsa ja heidän faijansa. 

Kuvittelin, että pasifistinen ajatteluni ja aseistakieltäytymiseni kestää ajan testit, mutta täytyy myöntää, että tämä kevät toi uudet kelat. 

Olen pakottanut itseni ajattelemaan ja tullut siihen tulokseen, että  - perkele  - tietyissä tilanteissa se kivääri on pakollinen politiikan muoto.

Ei minusta mitään apua olisi. V. Zele on näyttänyt toisaalta, kuinka tärkeää on viestintä. 

Pasifismissahan (vaikka teoriassa onkin jalo aate) on siis tämä ajatusvirhe.. kun pahan tekemiseen ei tarvita uhrin suostumusta. Väkivaltaan tarvitaan vain 1 osapuoli, se joka sitä käyttää. Uhrin suostumusta ei kysytä. Tätähän Vladimir Putin juuri on todistamassa Ukrainassa.

Tai siis... hassua että tämä piti tapahtua, ennen kuin pasifisti tajuaa miksi se intti on. Itse olen kelaillut tämän jo varmaan joskus 15-vuotiaana kun koulun historiassa puhuttiin sodista. Samantyylinen kuvio kävi toisessa maailmansodassakin, kun Puolaan hyökättiin 1939. Sekä Neuvostoliitto että Saksa käyttivät syynä siihen "omien kansalaisten suojelua Puolan alueella". Hitler väitti että Puolan saksalaisia sorretaan ja vainotaan, ja ne vaativat suojelua. Stalin teki saman tempun toiselta puolelta. Kuulostaako jotenkin tutulta...

Kuulostaa oikein tutulta ajatteluketjulta.  Olen päässyt tuon yli jo.  

En halua kuulostaa ylimieliseltä kusipäältä, mutta olet vasta päässyt ajattelun alkuun. 

Suosittelen pinnistämään ja ajattelemaan vielä laajemmin.

Siksi minun on niin vaikea myöntää itselleni, että kivääriä pitää kantaa ja käyttää.

Monet, jotka ovat tutkineet verkkorikollisuuden pimeimpiä puolia, huumekartellien toimintaa tai pahamaineisia diktatuureja, ovat tulleet tulokseen, että on olemassa sysipahoja ihmisiä, joista ei saada hyviä mitenkään, millään tavoin. Tavallisten ihmisten on mahdotonta kyetä ymmärtämään tällaisia ihmisiä, ja monet heidän toimintaansa tutkineet ovat traumatisoituneet itse käydessään läpi sitä sadismia, joita he harjoittavat. Sana pahuus, tai mitkään sanat ylipäänsä, tuntuvat lasten leikiltä siihen kammottavuuteen, mihin he kykenevät, sitä ei voi kyetä sanoiksi pukemaan.

Näiden ihmisten takia ajatus siitä, että jokaisessa on jotakin hyvää ja kaikkia voidaan auttaa, ei pidä paikkaansa. Ehkä 99% onneksi pitää, mutta ei täysin. Ja jos sellainen ihminen sattuu kohdalle, yksittäisenä rikollisena tai valtiotason toimijana, elämäsi on pilalla, puolustauduitpa tai et.

Hyvyyden haurauden huomaaminen on todella pelottava kokemus, idealismit rapisevat siinä nopeasti.

En tajunnut sanaakaan, enkä ideaa. Mutta jos haluat haastaa näkemykseni, niin ole hyvä... hengailen täällä aikani. Tämä oli jotenkin ennen vähemmän vihamielinen paikka. 

Mainitsen nyt tähän loppuun joitain kohtia elämästäni: käyn ulkoiluttamassa vanhuksia, tapailen lähinnä yh - äitien poikia - oikein vaanin, että he pääsevät kanssani pelehtimään,  käyn myös lukemassa saattohoidossa kirjaa. 

Olen naivi hyvä ihminen. Haluan jatkossakin olla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/1054 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kaltaisen Vauva-sivuilla typeriä kysyvän passittavat takaisin siviiliin.

Vierailija
724/1054 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäimmät ymmärtää pysyä pois armeijasta.

Vierailija
725/1054 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reserviupseerikouluun.

Vierailija
726/1054 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse valitsin siviilipalveluksen. Olen väikkäriä tekemässä huuhaasta, eli kirjallisuudesta. 

Faijani on skappari, kuten myös broidinsa ja heidän faijansa. 

Kuvittelin, että pasifistinen ajatteluni ja aseistakieltäytymiseni kestää ajan testit, mutta täytyy myöntää, että tämä kevät toi uudet kelat. 

Olen pakottanut itseni ajattelemaan ja tullut siihen tulokseen, että  - perkele  - tietyissä tilanteissa se kivääri on pakollinen politiikan muoto.

Ei minusta mitään apua olisi. V. Zele on näyttänyt toisaalta, kuinka tärkeää on viestintä. 

Pasifismissahan (vaikka teoriassa onkin jalo aate) on siis tämä ajatusvirhe.. kun pahan tekemiseen ei tarvita uhrin suostumusta. Väkivaltaan tarvitaan vain 1 osapuoli, se joka sitä käyttää. Uhrin suostumusta ei kysytä. Tätähän Vladimir Putin juuri on todistamassa Ukrainassa.

Tai siis... hassua että tämä piti tapahtua, ennen kuin pasifisti tajuaa miksi se intti on. Itse olen kelaillut tämän jo varmaan joskus 15-vuotiaana kun koulun historiassa puhuttiin sodista. Samantyylinen kuvio kävi toisessa maailmansodassakin, kun Puolaan hyökättiin 1939. Sekä Neuvostoliitto että Saksa käyttivät syynä siihen "omien kansalaisten suojelua Puolan alueella". Hitler väitti että Puolan saksalaisia sorretaan ja vainotaan, ja ne vaativat suojelua. Stalin teki saman tempun toiselta puolelta. Kuulostaako jotenkin tutulta...

Kuulostaa oikein tutulta ajatteluketjulta.  Olen päässyt tuon yli jo.  

En halua kuulostaa ylimieliseltä kusipäältä, mutta olet vasta päässyt ajattelun alkuun. 

Suosittelen pinnistämään ja ajattelemaan vielä laajemmin.

Siksi minun on niin vaikea myöntää itselleni, että kivääriä pitää kantaa ja käyttää.

Monet, jotka ovat tutkineet verkkorikollisuuden pimeimpiä puolia, huumekartellien toimintaa tai pahamaineisia diktatuureja, ovat tulleet tulokseen, että on olemassa sysipahoja ihmisiä, joista ei saada hyviä mitenkään, millään tavoin. Tavallisten ihmisten on mahdotonta kyetä ymmärtämään tällaisia ihmisiä, ja monet heidän toimintaansa tutkineet ovat traumatisoituneet itse käydessään läpi sitä sadismia, joita he harjoittavat. Sana pahuus, tai mitkään sanat ylipäänsä, tuntuvat lasten leikiltä siihen kammottavuuteen, mihin he kykenevät, sitä ei voi kyetä sanoiksi pukemaan.

Näiden ihmisten takia ajatus siitä, että jokaisessa on jotakin hyvää ja kaikkia voidaan auttaa, ei pidä paikkaansa. Ehkä 99% onneksi pitää, mutta ei täysin. Ja jos sellainen ihminen sattuu kohdalle, yksittäisenä rikollisena tai valtiotason toimijana, elämäsi on pilalla, puolustauduitpa tai et.

Hyvyyden haurauden huomaaminen on todella pelottava kokemus, idealismit rapisevat siinä nopeasti.

En tajunnut sanaakaan, enkä ideaa. Mutta jos haluat haastaa näkemykseni, niin ole hyvä... hengailen täällä aikani. Tämä oli jotenkin ennen vähemmän vihamielinen paikka. 

Mainitsen nyt tähän loppuun joitain kohtia elämästäni: käyn ulkoiluttamassa vanhuksia, tapailen lähinnä yh - äitien poikia - oikein vaanin, että he pääsevät kanssani pelehtimään,  käyn myös lukemassa saattohoidossa kirjaa. 

Olen naivi hyvä ihminen. Haluan jatkossakin olla. 

Toivon, että saatkin olla jatkossa, etkä joudu kohtaamaan tuollaisia parantumattomasti pahoja. Sellaisia ei toivoisi kenenkään kohdalle.

Vierailija
727/1054 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäimmät leikki tyhmää, jotta selviävät 6 kuukauden palveluksella. Semiälykkäät laitetaan alikessuiksi rukkiin.

Vierailija
728/1054 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etulinjan eteen sisseiksi tiedustelijoiksi.

Vierailija
729/1054 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäät on niitä jotka selviytyy tappelussa elossa järkevillä vastaiskuilla. Tyhmä on kuollut. Siitä ei voi testata älykkyyttä tieteellisesti. Todellinen älykkyys on voimaa ja todellinen älykkyys mitataan sotatantereella verellä ja metallilla.

Vierailija
730/1054 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykinruoaksi kelpaa kaikki.

Vierailija
731/1054 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäimmät laitetaan tietokonehommiin

Vierailija
732/1054 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanpuolustuskorkeakouluun. Heistä tulee kadetteja, joita sitten haetaan tanssimaan linnan juhlissa.

Vierailija
733/1054 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan vitsin mukaan: 

"

-Laiskat ja tyhmät laitetaan sotamiehiksi

-Ahkerat ja tyhmät aliupseereiksi

-Laiskoista ja älykkäistä tehdään upseereja

-Ahkerat ja älykkäät varmuuden vuoksi ammutaan heti portilla."

Vierailija
734/1054 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtajakoulutukseen. Ensin aliupseerikouluun, sitten reservinupseerikouluun, sitten kadettikouluun ja lopuksi sotakorkeakouluun. Välillä käydään upseerikerholla.

Vierailija
735/1054 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmavoimiin menee fiksuimmat, komeimmat merivoimiin ja maavoimiin useimmat

Jos on esim. lentäjä niin pääsee varmasti ilmavoimiin, mutta ei ole kyllä älykkäin. Älykkäimmät ovat paperitöissä.

Vierailija
736/1054 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkäimmistä rakennetaan upseeristo ja aliupseeristo. Lisäksi tiettyihin miehistötehtäviin tarvitaan vähän keskivertoa älykkäämpiä kavereita. 

Höpö höpö. Itse alisuoritin alokasajan, että pääsi varmasti miehistöön ja lyhyt palvelusaika. Sitten yliopistoon opiskelemaan. Onnistui kyllä hyvin, kun ei vaan juossut kauhean kovaa tai ampui ohi taulusta.

Vierailija
737/1054 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäimmät luikahtaa takavasemmalle.

Vierailija
738/1054 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä RUK:uun. Itse mokasin tahallani sen kuviopäättelytestin ja mitä muuta siinä sitten olikaan.

Vierailija
739/1054 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijassa totellaan. Ei siellä älyllä tee mitään ellei ole vähintään majuri.

Vierailija
740/1054 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorimaan perunoita

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän