Mihin armeijassa laitetaan kaikkein älykkäimmät?
Jos siis ei itse ole hakenut mihinkään erikoisjoukkoon ja äo-testistä tempasee vaikka 150 pistettä niin minne laittavat ensisijaisesti?
Kommentit (1054)
Meillä tyhmät YLE uutiset tai ohjelmat , arabisotilas ja toimittaja ; mikähän se venäjän suunnitelma siellä Ukrainassa on mikähän se nyt oikein olisi....tankeissa kirjaimet A Z O V ....mikähän se suunnitelma mahtaa olla ...ai niin kun sen meren nimi suomeksi on asova niin eihän sitä äkkiä tajua azovaksi. 🤪🤪🤪🤪🤪🤪Eihän ne näe lukea edes kartasta azov meri ne katsoo vaan maata siinä tai mustaa merta.
Vierailija kirjoitti:
Eikai siellä mitään äo-testejä tehdä ees?
Ei ainakaan 96.
Perus pällijutut vaan,kunnon testit on sitte muualla .
Tornitestillä ehkä ne toiset ääripäät vaa katotaan,eli hullut.
Kyllä ainakin 1967 tehtiin pienimuotoinen tunnin älykkyystesti, ns. P-koe. Älykkäimmistä (P-arvo 8-9) useimmat pääsivät Haminaan, RUK:hon. Minä en päässyt edes aliupseerikouluun, kun olin valintahetkellä B-mies. Säästöbudjetista johtuen etenin kuitenkin 6,5 kk varusmieskoulutuksella reservin herra kersantiksi myöhemmin.
Meidän maan tahallaan ei ole mitään vaarallista paitsi venäläiset tankit tukikohdan ja turistit.
Ei hätää mitään kirjoitti:
Meidän maan tahallaan ei ole mitään vaarallista paitsi venäläiset tankit tukikohdan ja turistit.
Rajoilla..... Ihmiset käy rajan toisella puolella näkee omin silmin mm.sallasta itään tankkeja täällä kuvitellaan että ne on viety Ukrainaan. Ei ole.
Mieheni sai luokitettiin armeijassa, hän sai latva b 2:n paperit.
Kuulemma valioluokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei armeijaan, ilmavoimiin.
Laivastossa palvelevat komeimmat, ilmavoimissa älykkäimmät, maavoimissa useimmat.
Ihana! Poikani oli esiintymässä senaatintorilla Suomen armeija 100-v päivillä, koska oli silloin armeijassa. Hän on lääkintämies. No, hänet määrättiin menemään jonkun sairastuneen puvussa poseeraamaan, joka kuului laivastoon. Mutta ei ollut sitä aku ankka pukua, vaan sellainen maastopuku ja rynnäkkökivääri.
Kävin katsomassa, niin hän on ainakin miljardissa valokuvassa ulkomailla, että suomalainen sotilas ja oli niin komea, oi että. :-D
Hän oli itse hiukan hämmentynyt, kun hän sanoi, että siellä tuli niitä entisiä laivaston miehiä sitten juttua heittämään ja että eihän hän tiedä veneistä mitään jne. että aivan uunona sai olla siellä, mutta hyvät oli jutut kuulemma niillä jututtajilla. Kai hän sitten kertoi, että eikun mä oon lääkintämies, että tulin vaan tähän tuuraamaan.
Hänen isänsä on erittäin älykäs. laittoivat hänet ainakin rajavartiolaitoksen sissikomppaniaan. Ei saanut itse valita.
älykkäimmät laitetaan armeijasta heti kotiin
Enemmän luulisin, että luoliin Tampereen alle leikkimään sotaleikkejä, vaikka minut laitettiin sissitulenjohtoon (äo 154). Oma syy, kun metsässä viihdyn muutenkin.
Kotiin. Kertoo älykkydestä jos ei sovellu armeijaan.
Vierailija kirjoitti:
Viesti on tietyiltä osin älykkyyttä vaativa aselaji. Radiohäirintä, viestiverkkojen suunnittelu, salakirjoitus...
Just tämä. Tiedän huippuälykkään, joka oli juuri tällaisissa hommissa armeija-aikana.
Vierailija kirjoitti:
Kotiin. Kertoo älykkydestä jos ei sovellu armeijaan.
Kertoo älykkyydestä jos ei kelpaa EDES armeijaan.
Polkemaan tulpatonta mopoa tai miinoja.
Fiksuimmat ovat itsenäisiä, omaperäisiä ajattelijoita, joista ei kukaan tykkää, koska ovat aina laatikon ulkopuolella. Yleissääntönä on laittaa ne eturintamlle ihan eteen, jossa joutuvat tarkka-ampujien saaliiksi lähes varmuudella.
Vierailija kirjoitti:
Viesti on tietyiltä osin älykkyyttä vaativa aselaji. Radiohäirintä, viestiverkkojen suunnittelu, salakirjoitus...
Viestissä oli minun veljeni. Kävi myös ruk:n.
Veli on matikkanero. Opiskeli DI.si ja työskentelee nyt valtion leivissä.
RUKIIN jos olet fyysisestikin kunnossa
Näin on
T. Ilmstaistelun johtaja