Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä 6v pojalle joululahjaksi kun hänellä on jo kaikkea?

Vierailija
27.10.2014 |

On älypuhelin, tabletti, on legoja vaikka ei niistä edes pidä, paljon lautapelejä,kirjoja,autoja,autoratoja,junaratoja yms. Juuri oli synttärit ja sai paljon lahjoja.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 09:16"]

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 09:07"]älkää ostako niin helvetisti. pojastanne kasvaa varmasti aika vaikea nuori ja aikuinen kun saa kaiken t. mies    [/quote]Mä olin juuri tuollainen lapsi, joka sai aina kaiken mahdollisen mitä halusi tai en edes halunnut. Vielä kolmekymppisenäkin pistää kiukuttamaan, jos asiat ei menekään niin kuin haluan tai ei ole rahaa ostaa jotain. Hallaahan tuolla tosiaan tekee lapselle, itse vanhempana joudut kuitenkin elämään lapsen kanssa tiiviisti vain sen 18 vuotta mutta tämä lapsi joutuu elämään itsensä kanssa koko loppuikänsä... Siinä voi vanhempi miettiä, että oliko se raivareiden esto periksi antamisella ja tavarapaljouden hankkimisella sitten yhtään fiksua.

[/quote]

ei kait sitä tavaraa osteta raivareiden lepyttämiseksi? Ainakaan meillä. 

Vierailija
22/56 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 09:16"]

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 09:07"]älkää ostako niin helvetisti. pojastanne kasvaa varmasti aika vaikea nuori ja aikuinen kun saa kaiken t. mies    [/quote]Mä olin juuri tuollainen lapsi, joka sai aina kaiken mahdollisen mitä halusi tai en edes halunnut. Vielä kolmekymppisenäkin pistää kiukuttamaan, jos asiat ei menekään niin kuin haluan tai ei ole rahaa ostaa jotain. Hallaahan tuolla tosiaan tekee lapselle, itse vanhempana joudut kuitenkin elämään lapsen kanssa tiiviisti vain sen 18 vuotta mutta tämä lapsi joutuu elämään itsensä kanssa koko loppuikänsä... Siinä voi vanhempi miettiä, että oliko se raivareiden esto periksi antamisella ja tavarapaljouden hankkimisella sitten yhtään fiksua.

[/quote]

ei kait sitä tavaraa osteta raivareiden lepyttämiseksi? Ainakaan meillä. 
[/quote]Joo, ehkä vähän turhan kärkevästi sanottu. Pistää vaan ärsyttämään se, että muksulle ostetaan turhanpäiten kaikki mahdolliset lelut. Ei se kuitenkaan leiki kuin yhdellä-kahdella kerrallaan. Oppii arvostamaankin lahjoja paremmin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

rannekello, kaukoputki, kiikarit (lintujen tai tähtien tarkkailuun),kamera, luistimet. Hintahaitari 40-100e.

sarjakuvakirja, legosetti (esim. star wars alus), dvd  (paavo pesusieni, pokemon, disney etc). Hinta n.10-30e.

Vierailija
24/56 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se haittaa, jos lapsella on tavaroita, leluja ja pelejä, puhelin ja tabletti jne jne? Ei osaa arvostaa niitä? Mistä tiedät? 

Vierailija
25/56 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sai ensi puukon ja oman musiikkisoittimen huoneeseensa ja cheekin levyn. Oli ihan parhaat lahjat. Puukko oli koko kesän käytössä ja musa on pauhannut:)

minä olen suosinut elämyslahjoja. On ihanaa kun joulu ja krääsä on mennyt, niin helmikuussa odottaa teatteri ja vaikka hiihtolomalle uintiretki. Kaikki on tyytyväisiä. Äiti saa hetken omaa aikaa, turhaa krääsää ei kerry ja lapselle on jotain kivaa joulun jälkeenkin. Kummeilta elämyslahjat erityisen mieluisia, sillä tekemällä lapsen kanssa oppii tuntemaan kummilapsensa.

Vierailija
26/56 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi raukka. Tuossa iässä mikään ei ole enää mitään. 12-vuotiaana pitää varmaan kokeilla jotain aineita, että jokin tuntuisi joltakin.

Miksei ihmiset tajua säästellä asioita tulevienkin vuosien riemuksi ja elämyksiksi?

Itse veisin hänet ehkä lahjaksi erävaellukselle. Johonkin aineettoman äärelle. Ja missä huomaisi oman pienuutensa ja sen, että ihminen on kuin kärpäsen jätös luonnon helmassa kun ei voi kantaa kaikkea omistamaansa mukana ja on säiden ja olosuhteiden armoilla. Parhaassa tapauksessa huomaisi itsekin jatkossa kyseenalaistaa sen materialismin, johon hänet on kasvatettu.

Vierailija
27/56 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 09:12"]

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 08:52"]

On älypuhelin, tabletti, on legoja vaikka ei niistä edes pidä, paljon lautapelejä,kirjoja,autoja,autoratoja,junaratoja yms. Juuri oli synttärit ja sai paljon lahjoja.

[/quote]

Siis eskari-ikäinen? Ja nyt jo tabletti ja puhelin. Huoh. No pelikonsoli kai sitten seuraavksi, se puuttui listauksesta.

[/quote]

joku porsche tai lambo seuraavaksi

sitten huvivene, isohko 

Vierailija
28/56 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos antaisitte niitä tavaroita, joilla lapsi ei leiki, sellaisille lapsille jotka eivät saa jouluna lahjoja. Siis seurakuntien diakoniatyön tai jonkun muun tahon kautta. Testaat samalla, onko lapsi kiintynyt liikaa kamoihinsa ja onko hänellä kykyä jakaa omastaan. Tuonikäiselle se voi olla haaste. Samalla kun tilaa tulee lastenhuoneeseen, voisi kirkastua myös se, mitä lapsi toivoisi itse lahjaksi.

Vierailija
29/56 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä lautapelejä mahtuu jokaiselle useampi, vaikka niitä olisi paljon entuudestaan. Meidän lapset (6, 12 ja 15) saatiin pois tablettien ja tietokoneiden ääreltä streetrace lautapelin myötä, tuntuvat tykkäävän todella paljon.

Vaihtoehtoisesti suosittelen jotain luontoon ja retkeilyyn liittyvää, esimerkiksi omalle 6-vuotiaalle pojalle hankittiin pieni linkkuveitsi veistelyä varten, toistaiseksi on sormet kestäneet ehjinä.

Vierailija
30/56 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa, yhdessäoloa, rakkautta - niitä eioo

Vierailija
31/56 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras joululahja pojalle varmaan on, että ostatte sen legopaketin -josta poika ei edes pidä- ja laitatte sen yhdessä joulupuu-keräykseen joulutervehdyksen kera.

Vierailija
32/56 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole toiveita? Yleensä tuon ikäisillä on jo pitkä lista.

Vierailija
33/56 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti lahjakortti yhteiseen tekemiseen! :)

Esim. leffailta (liput sinne ja lupaus kuskata)

tai Disney-jääshow

Joku lasten konsetti...

ja vaikka liität siihen vielä ulkona syömässä käyttämisen!

Vierailija
34/56 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilkkionki ja sitten jonkun kalastusta harrastavan sukulaisen kanssa pilkille, kun sää ja jää sallii.

Kiikarit ja lintukirja

Mikroskooppi

Jotain kirjoja, autokirjoja tms. Jos ei osaa vielä lukea, joku ihan oikea autokirja, missä on hyviä kuvia ja jota voi sitten lukea, kun oppii - jos on yhtään autoista kiinnostunut.

Jos ei legot kiinnosta, niin miten muut rakennussarjat?

Iso palapeli, ei liian vaikea, esim. 250-500 palaa, jota teette yhdessä?

Musiikkia, äänikirjoja?

Mulla ei poikien äitinä ole koskaan ollut vaikeuksia, mutta en kyllä ole ostanutkaan kaikkea kerralla. Leluja on ostettu itse vähemmän, niitä on saatu muiltakin tarpeeksi. 

Vierailija
35/56 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin 6-vuotias tarvitsee oman älypuhelimen?

Vierailija
36/56 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

E

Vierailija
37/56 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa rakastavat vanhemmat

Vierailija
38/56 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 07:30"]

Olisipa rakastavat vanhemmat

[/quote]

Hänellä on rakastavat vanhemmat. Ja ehkä annamme hänelle jonkun aineettoman lahjan. Ap

Vierailija
39/56 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna rahaa. Mun 8 vee haluaa kemistinvälineet ja stetoskoopin. Sit on joku ihme "limatehdas." Pilailuvälineet on kans kovaa huutoo. Karkkia.

Vierailija
40/56 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 jatkaa

Dinosaurus-tietokirja, Guinnesin suuri ennätystenkirja, Simpson-joulusarjis, sellainen paksu opus ja muita Simpson-kirjoja, sit on sellasia Mine Graft palikoita ja ukkoja, Star wars kamaa (valomiekkoja ym).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi