Äitisi ruokavieraana?
Äitini oli tänään meillä syömässä ja ei hetkeen taas kutsuta uudelleen....oon niin väsynyt tähän. Kellään samanlaista?
Jo ovella kertoi, että on nälkä ja kysyi mitä syödään. Kasviskeitto ja pasta ei miellyttänyt, pyöritteli silmiään kuin teini. Istui kuitenkin pöytään ja otti soppaa, mutta hups, heti alkoi arvostelu, että kauha on vääränlainen. Ja lautasliinat. Seuraavaksi oli valittamista ruokailuvälineistä, lapset olivat kattaneet, niin ei ollut järjestys ihan etikettioppaan mukainen.
Jälkiruoka sentään kelpasi. Ja äidillä ikää 67 vuotta. Kiitos kun sain avautua. Nyt lapset nukkuu ja avasin vinkkupullon *itutukseen. Onneksi huomenna on vapaapäivä.
Kommentit (10)
Meillä ei äiti viitsi valittaa, eikä sellaista tyyppiä ole muutenkaan. Asuu eri paikkakunnalla ja näemme harvoin, eikä halua pilata vierailua valittamalla turhasta. Voin kyllä uskoa kuinka turhauttavaa on panostaa ruokatarjoiluihin ja vastaanottaa vain valitusta... :/
Äiti syö mitä vaan ja muistaa aina kehua minun kokkailuja. Monessa muussa mielessä se on tosi ärsyttävä ja onnistuu pahoittamaan minun mielen, mutta ruoka kelpaa.
Ei ole äiti eikä anoppi tuota laatua. Kumpikin kiitollisia ja kohteliaita.
Voi, harmi! Ymmärrän ,että sua ottaa päähän. Omassa perheessäni ja suvussani en ole ikinä joutunut tuollaista kuuntelemaan ja osaan olla siitä onnellinen. Pystyitkö olemaan hiljaa siinä ruokapöydässä? Eipä ole hyvää oppia lapsillekaan tuollainen arvostelu. Myötätuntoni sulle!
Luulin jo, että siskoni on kirjoittanut aloituksen, tai ainakin äitini on käynyt ap:n luona syömässä
Asuu niin kaukana, että teen aina herkkuruokaa, jos tulee käymään. Ei kyllä ruuasta valittaisi muutenkaan, ei tykkää itse kokata niin kaikki käy.
No en pystynyt olemaan hiljaa vaan sanoin että ei ole pakko syödä jos ei kelpaa. Mutta äitini on sitä mieltä, että hänellä on oikeus arvostella, koska on äitini, ja häntä on myös aikanaan arvosteltu, vieläpä paljon enemmän.
Olen käynyt terapiassa ja ehkä sen ansiosta ensimmäisen kerran osasin sanoa vastaan...ei menneet rahat hukkaan ja myös lasten takia.
Mulla samanlainen äiti. Tuli lapsemme ristiäisiin ja ai että kun tarjoilut oli paskaa. Voileipäkakku, kakoi sitä ulos, urputti kun ei limua ollut tarjolla, pelkästään vichyä ja mehua, urputti vieraista, minun vaatteista yms yms. Itse toi lapselle jonkin kirpputorilta ostetun lahjan. Sai painua koko lehmä pois elämästäni.
Onko niin että yleensä vain anopit valittavat ruokapöydässä, oonko ainoa, jonka oma äiti on mielensäpahoittaja?
ap