Lapsena hyväksikäytetty mies
Onko kukaan seurustellut lapsena seksuaalisesti hyväksikäytetyn miehen kanssa? Miten asia on vaikuttanut parisuhteeseen ja seksielämään?
Aloin seurustella joku aika sitten miehen kanssa, jonka rajut otteet sängyssä on mulle vähän liikaa. Mies ei halua, että juurikaan kosketan häntä, haluaa pidellä mua ranteista aloillani seksin aikana ja muuta vastaavaa. Kun kysyin asiasta, mies kertoi hyväksikäytöstä ja siitä, että haluaa sen takia olla "niskan päällä". En tiedä miten suhtautua... Ymmärrän kyllä miehen pointin, mutta tollanen seksi on musta melkeinpä pelottavaa.
Kommentit (79)
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 17:41"]Munkin mielestä nuo "hyväksikäytetystä tulee hyväksikäyttäjä"-kommentit on aika kamalia. Voihan niin käydä, mutta voi olla käymättäkin. Ei kai hyväksikäytetyt ole kuitenkaan mikään yhtenäinen ryhmä? Mä en yleensäkään halua ajatella ihmisistä heti pahinta, joten tolle ajatukselle, että miehestä voisi tulla hyväksikäyttäjä, en aio hirveästi antaa painoarvoa. -ap
[/quote
En minäkään sinuna uskoisi. Onnea teille!
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 00:35"]
Mua jotenkin surettaa, että niin monet kehottaa jättämään. Aika sydämetön asenne.
[/quote]
Naiset on sydämettömiä...
Itse olen lapsena 13-14 vuotiaana kokenu hyväksikäyttöä,kylähän ton ikäsellä menee pää hyvin hiekaksi pedofiilin manipuloinnista ja hengen uhkaamisesta jos kerron jolekkin,ehkä tärkein syy miten olen selvinny ja pystyny jatkamaan normaalia elämää on se,että sain ajoissa hoitoa ja olin rohkea ku pystyin kertomaan vaikka vaikeaa se oli pelko homoksi leimaantumisesta tms.
henkilökohtaisesti tapahtumien johdosta sairastuin masennukseen,söin nuorempana 3 vuotta lääkkeitä ja pikkuhiljaa lopetin ku uskoin itseeni että tästä paskasta päästään,traumaattisen tapahtuman jälkeen olen pystyny opiskelemaan itselleni ammatin ja pitämään ylläni seurustelusuhteita naisten kanssa,eikä seksissä ole ollut mitään ongelmaa,ehkä syy siihen on se että sain ammattilaista psykiatrista hoitoa todella paljon ja olen työstäny asiaa aivan perkeleesti,ja ollut tietoinen etten minä ole mikään syyllinen tommoselle paskalle tapahtumalle,nykyään jäljellä on lievät paniikkikohtaukset jotka eivät kuitenkaan millään lailla estä normaalia elämää,eikä mitään masennus kausia ole ollut koskaan niitten lääkkeitten jälkeen.
ehkä näin jälkeen päin ajateltuna ehkä tänäkin päivänä suurin jäljellä oleva haitta puoli on se,että kukaan ei usko asioita oikeasti tapahtuneen,ilmiö oli aika käsittämätön ku tapaus tuli lehtiin aikoina tämän pedofiilin tuomiosta ja minun nimeäni ei missään lukenu mut osa ihmisitä epäilee minun olleen asianomistajana tässä jupakassa,kukaan ei ole koskaan suoraan tullu kyselemään mitään mutta olen kuullu huhuja jälkeen päin paljon "ei oo totta keksiny koko jutun,ei se meidän matti oo pedofiili,nuoret vaan keksii asioita" ainoat keneltä sait vanhempien lisäksi arvostusta olivat psykiatriset kontaktit.
niin ja minä olen myös mies joka on kokenu hyväksikäyttöä
(unohdin kerto)
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 20:34"]
Onko kukaan seurustellut lapsena seksuaalisesti hyväksikäytetyn miehen kanssa? Miten asia on vaikuttanut parisuhteeseen ja seksielämään?
Aloin seurustella joku aika sitten miehen kanssa, jonka rajut otteet sängyssä on mulle vähän liikaa. Mies ei halua, että juurikaan kosketan häntä, haluaa pidellä mua ranteista aloillani seksin aikana ja muuta vastaavaa. Kun kysyin asiasta, mies kertoi hyväksikäytöstä ja siitä, että haluaa sen takia olla "niskan päällä". En tiedä miten suhtautua... Ymmärrän kyllä miehen pointin, mutta tollanen seksi on musta melkeinpä pelottavaa.
[/quote]
jollain tasolla mies voi kostaa kohtaamiaan vääryyksiä, tai ne raa'at otteet on se mitä se itse koki.
terapia olis paikallaan...
Niin, olen kyllä varmasti vähän puolueellinen tämän asian suhteen, kun mies on aivan upea muuten kaikin puolin. Ajattelin, että jos jollakin olisi ollut kertoa jotain positiivisia kokemuksia, vaikka että ajan kanssa mies antaisi mun koskea itseensä, kun on ensin oppinut luottamaan. Mutta oletteko tosiaan sitä mieltä, että hän on auttamattomasti mieleltään sairas tuon hyväksikäytön takia? -ap
Tuota minäkin mietin, että mitä jos hyväksikäytetty olisikin nainen? Kuinka moni neuvoisi silloin jättämään hänet? -ap
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 21:07"]Niin, olen kyllä varmasti vähän puolueellinen tämän asian suhteen, kun mies on aivan upea muuten kaikin puolin. Ajattelin, että jos jollakin olisi ollut kertoa jotain positiivisia kokemuksia, vaikka että ajan kanssa mies antaisi mun koskea itseensä, kun on ensin oppinut luottamaan. Mutta oletteko tosiaan sitä mieltä, että hän on auttamattomasti mieleltään sairas tuon hyväksikäytön takia? -ap
[/quote]
Mitä meidän mielipiteillä on merkitystä? Sinähän sen miehen tunnet. Yhdessä teidän täytyy opetella luottamaan toisiinne, auttaa jos keskustelet miehen kanssa.
Ei hyväksikäytetty ole automaattisesti mieleltään sairas.
Oletko lukenut vähän liikaa Fifty shadesia? :)
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 21:07"]
Niin, olen kyllä varmasti vähän puolueellinen tämän asian suhteen, kun mies on aivan upea muuten kaikin puolin. Ajattelin, että jos jollakin olisi ollut kertoa jotain positiivisia kokemuksia, vaikka että ajan kanssa mies antaisi mun koskea itseensä, kun on ensin oppinut luottamaan. Mutta oletteko tosiaan sitä mieltä, että hän on auttamattomasti mieleltään sairas tuon hyväksikäytön takia? -ap
[/quote]
Jutelkaa asiasta ja edetkää pikkuhiljaa. Ehkä hän kykenee luottamuksen myötä muuttamaan käytöstään. Seksuaalinen hyväksikäyttö jättää ihmiseen tiedostamattomiakin jälkiä, jotka näkyvät siinä miten ihminen kykenee ottamaan läheisyyttä vastaan tai antamaan.
Käden laittaminen ap:n suun eteen ja käsistä kiinni pitäminen kuulostaa ihan joltain raiskaustrauman toisinnolta, kuin mies suorittaisi raiskausta, eikä ap:n kannalta lainkaan tyydyttävältä seksielämältä. Onko ap:n mies käynyt ollenkaan terapiassa? Minusta tästä pitäisi puhua nyt selvässä päivänvalossa ja suorin sanoin.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 01:15"]
Mun nykyinen poikaystävä on päiväkoti-ikäisenä joutunut seksuaalisesti hyväksikäytetyksi ja ahdistelluksi. Hänellä on muutenkin ollut todella rankka lapsuus, siis todella rankka. Mutta mä olen huomannut noiden asioiden tehneen hänestä todella vahvan henkisesti, oikeudenmukaisen, rehellisen ja älykkään ihmisen. Ainoat ongelmat, jotka varmaankin juurikin johtuvat vaikeasta menneisyydestä, ovat satunnaiset paniikkikohtaukset (ei ole koskaan minun seurassani saanut sellaista, mutta saa joskus kotonaan esim. herää sellaiseen keskellä yötä kesken unien) ja masennus, joka kyllä myöskin ilmenee vain satunnaisina kausina, useimmiten hän on aivan tavallisen iloinen ja normaali. Minä olin ensimmäinen ihminen jolle hän on koskaan puhunut kokemuksistaan ja kyllä yllätyin ja säikähdinkin vähän tuota hyväksikäyttö-juttua. Se oli aivan kamalaa kuultavaa, tapauksia oli monia saman ihmisen toimesta ja hän muisti jokaisen pienen hetkenkin niistä. Hän on kuitenkin jotenkin osannut kääntää kaikki nuo vaikeat ja kamalat asiat omaksi hyödykseen ja oppinut ja vahvistunut niistä... Ja hän on myös maailman ihanin, kiltein ja hyväntahtoisin ihminen kenet olen ikinä tavannut. Yksi ongelma on myös se, että hänellä on "kova kuori" ympärillään. Ei avaudu helposti ja saattaa olla vähän "agressiivinen" (ei siis väkivaltaisessa mielessä, eikä vihainen). Mun seurassani hän on aina ollut silti aivan erilainen, mitä hän on muiden seurassa. Hän itse kyllä sanoikin mulle, että heti ensimmäisestä tapaamisesta lähtien on pystynyt olemaan täysin oma itsensä mun seurassa. Kenenkään muun seurassa ei ole koskaan oikein pystynyt. Tuo seksiasia on vähän sama juttu kanssa, mut mulla on vaan se että mä itse tykkään kun miehellä on ohjat. Eikä hän ole koskaan oikeastaan tehnyt mitään omaaloitteisesti, vaan mä olen ensin kertonut mitä haluan hänen tekevän. Sanoi kyllä, että tykkää vähän "alistaa" seksissä. Mulle se on täysin ok. Sanoi myös, ettei ole KOSKAAN kenenkään muun kanssa tehnyt noita "alistamisjuttuja", vain mun kanssa ja sekin siksi että olen ensin itse pyytänyt ja rohkaissut häntä siihen.
[/quote]
Onko poikaystäväsi myös vaikea luottaa ihmissuhteissa tai ylipäätään ihmisiin?
Kokemuksesta:
terapia auttaa, ja se, että on luotettava ja kärsivällinen kumppani, jonka seurassa "uskaltaa olla heikko."
Nythän miehesi käytös kertoo siitä, ettei hän luota sinuun.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 20:59"]
En haluaisi olla aloittaja, liian moni asia on mennyt vikaan en suostuisi tuollaiseen suhteeseen vaan lähtisin ja heti. Et voi tietää mitä miehen mielen syövereissä liikkuu, etkä varmaan edes haluaisi kuulla jos olet itse terve.
[/quote]
Mitä helvetttiä?? Femakollakin nousi nyt tuosta kommentista niskavillat pystyyn! Entä jos hyväksikäytetty osapuoli olisi nainen? Ehdottaisitko miestäkin sillä perusteella lähtemään suhteesta?
[/quote]
Näin. Lisäksi, kuinka moni nainen tykkäisi jos mies hyväksikäytettynä haluaisi olla altavastaaja ja yltiörauhallinen seksissä? Silloin naiset ulisisivat, että jätä se traumainen vässykkä. Miehen pitää olla dominoiva, mutta vain naisen hyväksymällä tavalla?
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 00:35"]
Mua jotenkin surettaa, että niin monet kehottaa jättämään. Aika sydämetön asenne.
[/quote]No mikä tämän palstan henki yleensä on??! Täynnä katkeria paskoja joilla ei ole mitään arvoja elämässä jäljellä muuta kuin itsekkyys.
Kuinka kauan olette tunteneet? Oletteko vasta seurustelun alkuvaiheessa vai asutteko jo kenties yhdessä? Tuskin tuommoisia asioita kerrotaan kuitenkaan heti kättelyssä, eli ilmeisesti luottoa on jo. Oletko kysynyt, että onko hän ollut exiensä kanssa aina noin vai onko otteet hellittänyt luottamuksen myötä vai? Tsemppiä sulle kuitenkin!
Kyllä. Minua huolestuttaisi enemmän sitoutua noin koviin ihmisiin kuin seksuaalisesti hyväksikäytettyihin. Todellakin toivon, etteivät kaksi lapsena seksuaalisesti hyväksikäytettyä ystävääni näkisi tätä viestiketjua. Aivan käsittämättömän hienoja ihmisiä, joissakin tilanteissa voi näkyä huono itsetunto, mutta tosi empaattisia ja fiksuja. Inhottavaa, kun jotkut eivät tällaisille sallisi normaalia elämää, vain siksi että ovat joskus joutuneet uhreiksi...
Kiitos tsempeistä, 63! Kyllä mä haluan ehdottomasti yrittää tän miehen kanssa. En tiedä oletko nainen, mutta jostain syystä oletan niin. Anteeksi jos olen väärässä. Mutta ajattelin siis, että miesten on ehkä helpompi mennä hyväksikäytetyn naisen ehdoilla, koska nainen on kuitenkin miestä heikompi yleensä ja mies voisi tarvittaessa estää naista tekemästä jotain mitä ei halua. Mutta mä en voisi mitenkään päästä irti miehen otteesta jos hän tekisikin jotain mitä en halua... En siis usko että tekisi, mutta tuo kai se pohjimmainen pelko mulla on liittyen tuohon miehen seksikäyttäytymiseen. Että olen täysin hänen armoillaan ja avuton. Mutta puhuminen miehen kanssa on lisännyt luottamusta kuitenkin tosi paljon molemmin puolin, enkä siis järjellä ajatellen usko hetkeäkään että mies satuttaisi mua.
Niin, tuo hatara käsitys normaalista seksuaalisuudesta on asia, jonka mies myös mainitsi mulle. Ettei oikein tiedä, mitä se edes on, ja että tavallaan tää nykyinen tapa harrastaa seksiä on myös suojautumista siltä. Sanoin miehelle, etten odota häneltä mitään, vaan että voidaan harjoitella yhdessä sitten kun hän on valmis. Ja että saa koskettaa mua ihan vapaasti jos haluaa ilman että mä kosken häneen... Toivottavasti osasin edes vähän helpottaa hänen oloaan. -ap
Munkin mielestä nuo "hyväksikäytetystä tulee hyväksikäyttäjä"-kommentit on aika kamalia. Voihan niin käydä, mutta voi olla käymättäkin. Ei kai hyväksikäytetyt ole kuitenkaan mikään yhtenäinen ryhmä? Mä en yleensäkään halua ajatella ihmisistä heti pahinta, joten tolle ajatukselle, että miehestä voisi tulla hyväksikäyttäjä, en aio hirveästi antaa painoarvoa. -ap