Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häpeän olla nainen, jota aviomies on pettänyt vuosia.

Vierailija
26.10.2014 |

Olen surkeista surkein. Meillä oli paljon hyvää seksiä ja tavallinen, hyvä perhe. Sain tietää, että mieheni oli pettänyt minua viimeiset vuodet. Nyt olemme jo asumuserossa. En ollut kuulemma ihaillut häntä tarpeeksi ja olin liian kriittinen. Hän antoi mielistelylle periksi. Sattuu! Miksi en saanut päättää, millaista elämää elän, millaisessa liitossa olen? Miksi mies päätti sen puolestani. Miksi en riittänyt? Miksi mies ei hoitanut suhdetta, jos kärsi? Nyt olen nainen, jota oma aviomieskin piti pettämisen arvoisena. Eli ei minkään arvoisena. Miten ikinä pystyn nostamaan pääni tästä häpeästä?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en samassa tilanteessa hävennyt yhtään, en ollut tehnyt yhtään mitään väärää. Miehenkuvatus minua petti, en minä häntä. Minusta oli käsittämätöntä että   ihmiselle jonka pitäisi olla läheisin,  voi valehdella ja pettää pitkän aikaa, surkea luuseri oli mies ja sen huomasivat myös hänen kaverinsa, jotka jäivät minun ystävikseni, jopa anoppi oli minun puolellani, kauhea järkytys miehelle kun tajusi että kaikki näkivät mikä raukka hän oli.

Nokka pystyyn sinä et ole tehnyt mitään väärää, mies on hävetköön.

Vierailija
22/51 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se häpeä tuli siitä, että koko muu maailma tuntui olevan perillä miehen touhuista. Itse elin hyvää elämää sen sian kanssa samalla kun se uitti kulliaan milloin kenessäkin. En ole vieläkään toipunut, tuntuu että sain sinisilmäisen kynnysmaton maineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on, että vaikka olisit ollut millainen ja tehnyt mitä tahansa, miehesi olisi keksinyt sinusta johtuvan syyn pettämiseensä, vaikka hänellä on ollut ihan oma tahto ja valinnan vapaus. Hän olisi voinut myös valita teidän suhteeseen panostamisen, mutta hän on kaivannut itsetuntonsa pönkittämistä muilta naisilta. Tiedän, miltä tuo häpeä ja suru tuntuu. Kommentit tyyliin "riitaan tarvitaan aina kaksi", "ei tarvitse pettää, jos kotona on kaikki hyvin" satuttavat, mutta niiden sanojat ovat kokemattomia eivätkä tiedä elämästä mitään, koska heillä itsellään on hyvä ihminen puolisona. Minullakin on nyt, ja sinullakin vielä joskus.

Vierailija
24/51 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan ihmiset pettävät vaikka olisivat tyytyväisiä suhteeseesa. Että, siinä meni pohja siltä väittämältä. Voimia ap! Sinulla ei ole syytä hävetä. 

Vierailija
25/51 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkopuoliset ajattelevat pahaa vain pettävästä osapuolesta. 

Vierailija
26/51 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 08:30"]

Entäpä jos miehellä on vain hyvin paha olla suhteessaan, velvollisuudesta lopussa siinä pysyy ja etsii iloa muualta, jotta sen kestää.

[/quote]

Tutulta kuulostaa, hyvin tiivistetty.

Vierailija
27/51 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei ole syytä hävetä! Väärinkohdeltu monesti ottaa häpeän kantaakseen väärintekijän puolesta, vaikka niin ei pitäisi olla. Häpeä kuuluu miehellesi.
Mieti itseäsi vuorovaikutussuhteissa, vähitellen löydät oman vahvan sisimpäsi ja häpeä väistyy.

Vierailija
28/51 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 08:30"]

Entäpä jos miehellä on vain hyvin paha olla suhteessaan, velvollisuudesta lopussa siinä pysyy ja etsii iloa muualta, jotta sen kestää.

[/quote]

Olisikos fiksumpaa yrittää tehdä sille suhteelle jotain ettei olisi niin paha olla?

Vierailija
29/51 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä.mä häpeän olla ensin toinen nainen ja sen jälkeen kun mies erosi vaimostaan niin petti minua exän kanssa . Yli kaksi vuotta tätä menoa.nolottaa.ja minä sekä ex-vaimo toivomme,että mies saa vielä maistaa omaa lääkettään.

Vierailija
30/51 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali tunne tuo häpeä, mutta älä sure, se menee ohi ja pääset taas eteenpäin. Ensin pitää vain velloa häpeässä, vihassa ja muissa tunteissa. Sisko, meitä on paljon, joilla on sama tarina kuin sinulla, toivottavasti saat voimaa edes siitä, että et ole yksin.

Vierailija
31/51 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni petti myös, mutta en suostunut häpeämään, vaan jatkoin elämää muina naisina kuin mitään ei olisi tapahtunut, kerroin kaikille rehellisesti syyn, jos kysyivät, miksi eroamme. Jopa ero piti miehen itse hakea, en osallistunut siihen, koska en mielestäni ollut eroa aiheuttanutkaan. Mutta kauan siinä kesti, että mies tajusi lähteä - kaksi vuotta! Koko tämän ajan petti minua, mutta koska häntä ei juurikaan näkynyt kotona, elin lasten aknssa elämää ihan niinkuin ennenkin, nukuimme miehen aknssa eri huoneissa jne. Ja kun mies lopulta tajusi lähteä, ei se enää tuntunut juuri miltään, olin asiat järjestänyt niin, että tiesin missä haluan asua, löysinkin asunnon sieltä ja töissä jatkoin normaalisti. Lasten koulu vaihtui, mutta sellaista sattuu, olin seuraavan koulun kuitenkin ajatuksella miettinyt.

Vierailija
32/51 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 19:06"]

Minä en samassa tilanteessa hävennyt yhtään, en ollut tehnyt yhtään mitään väärää. Miehenkuvatus minua petti, en minä häntä. Minusta oli käsittämätöntä että   ihmiselle jonka pitäisi olla läheisin,  voi valehdella ja pettää pitkän aikaa, surkea luuseri oli mies ja sen huomasivat myös hänen kaverinsa, jotka jäivät minun ystävikseni, jopa anoppi oli minun puolellani, kauhea järkytys miehelle kun tajusi että kaikki näkivät mikä raukka hän oli.

Nokka pystyyn sinä et ole tehnyt mitään väärää, mies on hävetköön.

[/quote]

Juuri näin. 

Enkä halua kääntää veistä haavassa, mutta tekee mieli sanoa, että lainaamani kirjoittaja on ollut ilmeisen rehellinen itselleen. En tarkoita, että olisit ollut vilpillinen, mutta jokin viesti sillä häpeällä voi olla, mutta tosi asiassa tilanne on se, että sä et ole tehnyt mitään väärää, eikä sun tartte miehen valintoja hävetä. Jos häpeät jotain, niin mikähän asia sinussa se siellä nostaa päätään? 

Vierailija
33/51 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 03:36"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 19:06"]Minä en samassa tilanteessa hävennyt yhtään, en ollut tehnyt yhtään mitään väärää. Miehenkuvatus minua petti, en minä häntä. Minusta oli käsittämätöntä että   ihmiselle jonka pitäisi olla läheisin,  voi valehdella ja pettää pitkän aikaa, surkea luuseri oli mies ja sen huomasivat myös hänen kaverinsa, jotka jäivät minun ystävikseni, jopa anoppi oli minun puolellani, kauhea järkytys miehelle kun tajusi että kaikki näkivät mikä raukka hän oli. Nokka pystyyn sinä et ole tehnyt mitään väärää, mies on hävetköön. [/quote] Huh. Tässä tapauksessa säälittää tuo mies. Joo se oli paska aviomies, mutta jos kaverit ja oma äitikin kääntää selkänsä, niin huh huh.

[/quote]

Kuinka niin? Jokainen on vastuussa omista teoistaan. Jos kohtelee toista törkeästi, on yleensä ihmisten silmissä törkeä. Ja ainahan on mahdollisuus pyytää anteeksi, hyvittää, kasvaa. Jos haluaa muuttaa paskaa elämäänsä. Eikä tämän kirjoittaja voi edes olla vastuussa miehensä äidistä tai kavereista, he toimivat ihan omasta tahdostaan.

Vierailija
34/51 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdenlaisia miehiä? 

1. alfat, jotka kelpaavat naisille ja pettävät koska saavat helposti

2. betat, jotka eivät kelpaa naisille. eivät petä kun eivät saa, edes vaimoa. 

Vierailija
35/51 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 19:59"]

kahdenlaisia miehiä? 

1. alfat, jotka kelpaavat naisille ja pettävät koska saavat helposti

2. betat, jotka eivät kelpaa naisille. eivät petä kun eivät saa, edes vaimoa. 

[/quote]

En jaksa näitä väitteitä, että kaikki miehet, joilla vain suinkin on mahdollisuuksia pettää, myös pettävät. Tuo on vain puolustusta pettämiselle. Suuri osa miehistä ei kuitenkaan petä. Siihen on monia syitä, joista yksi on se, ettei seksi ensinnäkään ole kaikille kovin tärkeä asia ja toiseksi monenkaan moraali ei salli pettämistä. Jne. 

Vierailija
36/51 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeroituminen on helvetti. Rakkaus on taivas. Rakasta itseäsi, että et katkeroidu lisää. Välillä mä mietin, ihan erillisenä tästä tarinastakin, että onko meistä suurella osalla jo parisuhteeseen mennessämme katkeruuden painolastia, joka naamioituu toisen vikojen etsinnäksi. 

Vierailija
37/51 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 18:51"]Olen surkeista surkein. Meillä oli paljon hyvää seksiä ja tavallinen, hyvä perhe. Sain tietää, että mieheni oli pettänyt minua viimeiset vuodet. Nyt olemme jo asumuserossa. En ollut kuulemma ihaillut häntä tarpeeksi ja olin liian kriittinen. Hän antoi mielistelylle periksi. Sattuu! Miksi en saanut päättää, millaista elämää elän, millaisessa liitossa olen? Miksi mies päätti sen puolestani. Miksi en riittänyt? Miksi mies ei hoitanut suhdetta, jos kärsi? Nyt olen nainen, jota oma aviomieskin piti pettämisen arvoisena. Eli ei minkään arvoisena. Miten ikinä pystyn nostamaan pääni tästä häpeästä?
[/quote] Minulla oli täysin vastaava tilanne kuin ap.llä. Mutta minua ei hävettänyt oma asemani vaan olin suunnattoman vihainen, miten mieheni kehtasi kohdella minua niin. Tällaisissa elämäntilanteissa hyvä itsetunto on todella tarpeen. Ero tuli ja exä uittakoon kulliansa missä tykkää.

Vierailija
38/51 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 18:51"]

Olen surkeista surkein. Meillä oli paljon hyvää seksiä ja tavallinen, hyvä perhe. Sain tietää, että mieheni oli pettänyt minua viimeiset vuodet. Nyt olemme jo asumuserossa. En ollut kuulemma ihaillut häntä tarpeeksi ja olin liian kriittinen. Hän antoi mielistelylle periksi. Sattuu! Miksi en saanut päättää, millaista elämää elän, millaisessa liitossa olen? Miksi mies päätti sen puolestani. Miksi en riittänyt? Miksi mies ei hoitanut suhdetta, jos kärsi? Nyt olen nainen, jota oma aviomieskin piti pettämisen arvoisena. Eli ei minkään arvoisena. Miten ikinä pystyn nostamaan pääni tästä häpeästä?

[/quote]

Mitä ihmeen kuttaperkkaa nuo boldatut ovat? Uskotko sä tosissasi tollaseen paskaan? Sä ole asunut vuosia miehen kanssa, etkä ymmärrä mies merkkisestä elävästä oliosta mitään.

Voin miehenä kertoa, että noin boladatut kohdat on ihan täyttä paskaa! "Mies antoi mielistelylle periksi", ei tsiisus :D Jokaikinen mies halajaa vierasta pillua aina ja joka paikassa! Suurin osa käyttää välittömästi tilaisuuden hyväksi, jos sellaisen saa. Kaikki eivät toki uskalla, mutta ihan jokainen haluaisi.Tämä on fakta. Tapauksesi ei ole poikkeus, vaan sääntö. Sellaisia me miehet olemme. Jatkuva hinku päästä polkemaan aina vaan uutta ja tuoretta pimpsaa. Se on evoluution tulos.

Vierailija
39/51 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yököttävä ketju, voin pahoin itse saman kokeneena.

Vierailija
40/51 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 20:26"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 18:51"]

[/quote]

Mitä ihmeen kuttaperkkaa nuo boldatut ovat? Uskotko sä tosissasi tollaseen paskaan? Sä ole asunut vuosia miehen kanssa, etkä ymmärrä mies merkkisestä elävästä oliosta mitään.

Voin miehenä kertoa, että noin boladatut kohdat on ihan täyttä paskaa! "Mies antoi mielistelylle periksi", ei tsiisus :D Jokaikinen mies halajaa vierasta pillua aina ja joka paikassa! Suurin osa käyttää välittömästi tilaisuuden hyväksi, jos sellaisen saa. Kaikki eivät toki uskalla, mutta ihan jokainen haluaisi.Tämä on fakta. Tapauksesi ei ole poikkeus, vaan sääntö. Sellaisia me miehet olemme. Jatkuva hinku päästä polkemaan aina vaan uutta ja tuoretta pimpsaa. Se on evoluution tulos.
[/quote]Aivan varmasti näin.Mutta se hinta on maksettava.Joskus käy niin että tulee itku pitkästä ilosta:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan