Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisinkö täydrnnyskoulutukseen, johon sis. 4 kk ilmaistyö.

Vierailija
26.10.2014 |

Huomenna pitäis ilmoittautua, jos haluaa. Olen pitkäaikaistyötön, joten tuolta ajalta saisin vain peruspäivärahan plus 9 euron kulukorvauksen.
Menetänkö esim korkeimman palkkatukeni, kun olen käynyt tuon.
Olen akateeminen, aihe kiinnostaa, mutta sinne vaatimus on tätä vitsiä vastaava: ekonomi, merkonomi tai muuten reipas mies.
Olen jo keski-ikäinen. Toisaalta olen ollut 8v kotona lasten takia ja siyyen työttömänä.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo ensimmäinen kerta kun järjestetään vai onko mahdollista saada tietää kuinka suuri osa ohjelmassa olleista on palkattu aiemmin?

Ymmärtääkseni useimmissa tapauksissa kyse on vain ilmaisen työvoiman hyödyntämisestä, mutta toisaalta esim. It-alalta löytyy yrityksiä, jotka ovat palkanneet vastaavista ohjelmista kymmeniä työntekijöitä (lue lähes kaikki) vakituisiin työsuhteisiin.

Vierailija
22/39 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 16:13"]

Onko tuo ensimmäinen kerta kun järjestetään vai onko mahdollista saada tietää kuinka suuri osa ohjelmassa olleista on palkattu aiemmin? Ymmärtääkseni useimmissa tapauksissa kyse on vain ilmaisen työvoiman hyödyntämisestä, mutta toisaalta esim. It-alalta löytyy yrityksiä, jotka ovat palkanneet vastaavista ohjelmista kymmeniä työntekijöitä (lue lähes kaikki) vakituisiin työsuhteisiin.

[/quote]

Kouluttajat saa maksun sen mukaan, miten moni koulutettu on palkkatyössä 6 kk kuluttua koulutuksen päättymisestä, joten niillä on aika tiukka seula siinä, mihin pääsee harjoittelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää mennä, ehdottomasti. Suorat työllistymismahdollisuutesi kuulostavat nyt aika heikoilta. Tuoretta kokemusta, käyttäjä ja verkostoja niin olet paremmassa asemassa.

Vierailija
24/39 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatuki "kuluu" vain silloin, kun on palkkatuetussa työssä, tai tietty palkkatyön jälkeen se myös nollautuu. Koulutus ei nollaa palkkatukikelpoisuutta, nimimerkillä heti koulutuksen jälkeen palkkatuella työllistynyt, tosin kolme vuotta sitten. Tuo koulutus oli niin pitkä, että harjoittelujaksoja oli kaksi. 

Vierailija
25/39 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on loistava tilaisuus, tosin en usko että valitsevat yliopiston käynyttä tuolle kurssille.

Vierailija
26/39 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin vastaavassa ja sain ilmaistöiden jälkeen vakipaikan harjoitteluyrityksestä :) Kurssilla olijoista 90% työllistyi heti kurssin jälkeen (harjoittelupaikkaan tai kilpailevaan yritykseen) ja loputkin kolmen kuukauden sisään. Todella hyvä oli meillä, mutta toki riippuu paljon alasta jne paljonko tuosta itse hyötyy. Työhön olisin siis ollut pätevä ilmankin tätä koulutusta, mutta työkokemuksen puutteen takia minua ei olisi siihen ikinä valittu.

Vierailija
27/39 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mulla on tuttu joka meni vastaavalle kurssille, sitten alkoi marina "minä en ilmaista työtä tee jne", meni naama nurin harjoittelupaikkaan. Eipä saanut töitä ja nyt on taas tavan työtön. Ja ikävä kyllä asenteellaan tulee sellaisena pysymään. Huolena on miten riittää rahat kun kohta uhkaa peruspäiväraha, mutta ei ihme että uhkaa jos työmatka ei saa olla 20 km enempää ja ilmaistyötä ei tee. Kotonakaan ei ole kivaa kun sitten täytyy pitää lapset kotona eikä päivähoidossa. Hoidossa ei raaski kun se taas maksaa. Ikinä en palkkaisi häntä töihin.

Vierailija
28/39 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 16:16"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 16:13"]

Onko tuo ensimmäinen kerta kun järjestetään vai onko mahdollista saada tietää kuinka suuri osa ohjelmassa olleista on palkattu aiemmin? Ymmärtääkseni useimmissa tapauksissa kyse on vain ilmaisen työvoiman hyödyntämisestä, mutta toisaalta esim. It-alalta löytyy yrityksiä, jotka ovat palkanneet vastaavista ohjelmista kymmeniä työntekijöitä (lue lähes kaikki) vakituisiin työsuhteisiin.

[/quote]

Kouluttajat saa maksun sen mukaan, miten moni koulutettu on palkkatyössä 6 kk kuluttua koulutuksen päättymisestä, joten niillä on aika tiukka seula siinä, mihin pääsee harjoittelemaan.
[/quote]
Hieno systeemi jos tässä tosiaan on näin. En ole aiemmin törmännyt.

Vierailija
29/39 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta edelleen, ei se niistä kouluttajista ole kiinni, vaan siitä millä motiiveilla liikkuvia työharjoittelupaikkoja hommaan on saatu mukaan.

Vierailija
30/39 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä taloustilanteessa saa olla kyllä todellinen lottovoitto, jos saat koulutusta vastaavaa työtä normaalilla palkalla ihan vain pelkästään hakemalla, ellet ole just joku puheterapeutti tms. kroonisesta työvoimapulasta kärsivä.

aina jollekin näin käy, mutta useimmat joutuvat päivittämään ammattitaidon tavalla tai toisella. Työnantajan näkökulmasta 8 vuotta pois työmarkkinoilta on aivan helkkarin pitkä aika jos tosiaan et ole tehnyt mitään töitä tai opintoja sinä aikana.

Mutta ei sulta rohkeutta puutu, kun olet tuollaisen uskaltanut tehdä. Mä tarttuisin ilman muuta kaikkiin tarjouksiin, parempi palkaton työ kuin työttömyys. Voithan sinä hakea kuitenkin oikeita töitä koko sen ajan.

Vierailija
31/39 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa se sitten niin on, että olen ollut liian kauan kotona. Kauheaa, että tutkinto vanhenee näin nopeasti. Lieko jonkun amk:n kurssilla riittävästi enää nostetta. Juu, on tuo sama kurssi järjestetty jo parikin kertaa. Voisi kysyä työllistymisestä. Tosin aika käy tiukille.
Ei oikein olisi perheellisellä varaa olla ilmaistöissä, mutta jos vaihtoehto olisi vain pitkä työttömyys, niin sitten kai olisi pakko.
Omituista, että koulutetuilla ihmisillä saa näiden työllisyyskurssien yhteydessä teettää ilmaistyötä.
Ap

Vierailija
32/39 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, eihän se ilmaistyö rahasta ole kiinni. Et sinä vähempää siellä töissä saa kuin kotonakaan.

Se on toki aivan naurettavaa, että saat vain 9 euroa enemmän (joka ei välttämättä riitä kattamaan työssäkäynnin kuluja).

Sinua ei kuitenkaan tyrkytetä siivoojaksi, vaan omaan alaan liittyvälle lyhyelle kurssille. Siihen se ilmaistyö juuri ja juuri sopii.

Vierailija
33/39 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tekstissä oli, että.koulutettava on myös harjoittelujakson ajan amk:n opiskelija. Mitähän tuokin tarkoittaa? Ei kai tuo mitään opintotuen hakemista sentään vaadi. Outo lause.
Hyvä se, että jos palkkatuki ei sentään kulu.

Vierailija
34/39 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

36 Oli siis ap.
Minusta puolen vuoden ei kuulosta lyhyeltä. Haluan jo ansaitsemaan oikeista töistä. Kaipa se sitten on mahdotonta, kun ilää jo on ja olen ollut näin kauan pois.

Vierailija
35/39 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajat on muuttuneet, tuo on varmaan ainut keino, jolla voit harkita työllistyväsi tällä hetkellä. Mitä sitten jos joudut ilmaistöihin joksikin aikaa? Niin joutuu moni muukin, jopa akateeminen tänä päivänä.

Vierailija
36/39 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
37/39 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Kirjoittakaa lisää vain. Huomenna pitäisi hakemus jättää. Eipä ehdi paljon muualta ottaa selvää. Viime.tipassa tiedon sain.
Ap

Vierailija
38/39 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa tässä iässä tehdä ilmaistyötä. Koulutus siis alalle on. Tuo olisi vaan täydennystä. Menetänkö mahdollisuuden korkeimpaan palkkatukeen? Puoli vuotta yhteensä kestää.

Vierailija
39/39 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kukaan meistä pysty sinulle sanomaan miten tuo vaikuttaa palkkatukioikeuteesi. Kysy huomenna työkkäristä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi