Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisinkö täydrnnyskoulutukseen, johon sis. 4 kk ilmaistyö.

Vierailija
26.10.2014 |

Huomenna pitäis ilmoittautua, jos haluaa. Olen pitkäaikaistyötön, joten tuolta ajalta saisin vain peruspäivärahan plus 9 euron kulukorvauksen.
Menetänkö esim korkeimman palkkatukeni, kun olen käynyt tuon.
Olen akateeminen, aihe kiinnostaa, mutta sinne vaatimus on tätä vitsiä vastaava: ekonomi, merkonomi tai muuten reipas mies.
Olen jo keski-ikäinen. Toisaalta olen ollut 8v kotona lasten takia ja siyyen työttömänä.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutä mieltä sitten olette tuosta palkattomasta harjoittelusta. Alan peruskoulutushan minulla jo on yliopistotasolta.
(Työkkäristä kysyminen on hankalaa. Viimeksi meni tunteja, että siellä.sai jonkun langan päähän ja se ei osannut vastata silloiseen kysymykseeni.)

Vierailija
2/39 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No noin pitkän työmarkkinoiden ulkopuolella olemisen jälkeen tuo on kyllä lähinnä ainoa vaihtoehto työllistyä. Mene!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun koulutuksesi ja osaamisesi on vanhentunut 8 vuodessa. Mene ihmeessä.

Vierailija
5/39 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo palkkatukiasiat eivät avautuneet kännykällä. Avaan kotona tietsikalla.
Menisittekö koulutettuina tuollaiseen ilmaistyöhön. Vaa'assa painaa tuo työmarkkinoilta pois oleminen, mutta ilmaistyötä ei kyllä ole kannustavaa tehdä. Jos olisin edes ansiosidonnaisella, olisi kannustavampaa. En saa muita sosiaalitukia edes.
Aloitin juuri työkkärin uravalmennuksessa. Ne olisivat auttaneet työn etsinnässä. Pääsenkö edes siihen takaisin tuon koulun jälkeen. Uravalmennukseen siis pääsin pitkäaikaistyötyömyyden takia.
Mietin, olisko se löytänyt jotain.
Koulutuksen aihe kiinnostaa. Hankalaa ja huomenna viimeinen hakupäivä. Perjantaina tuolla uravalmennuksessa lopuksi katsottiin pyynnlstäni koulutuksia ja tuo oli kiintoisa.
Ap

Vierailija
6/39 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo kouutus auttaa sinua työllistymään pitkän kotonaolon jälkeen ja sat oikeasti kouutustasi vastaavaa työtä, niin mene! Jos omanalasi työllisyysnäkymät ovat aivan nollassa jo muutenkin, hyödyttääkö lisäkoulutus? Mieti, saisitko töitä, vaikka hieman alemmalta tasoltasi kuin mitä koiutuksesi on? Riittäisikö se sinulle? Vaikuttaako tuo koulutus loppuelämäsi työllistymiseen? 4kk sillä päivärahalla on tunnetasolla alentavaa, mutta js asia on ok, niin mikä ettei sitä alennukin sen takia, että pääsee loputa eteenpäin!

Vierailija
7/39 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 hyviä.ajatuksia mietittäväksi. Enpä tiedä, auttaisiko tuo lisäkoulutus oikeasti mitenkään. Noin sopivia koulutuksia juuri minun osaamisalueelleni ei varmaan ole usein. Toisaalta olen nyt oikeutettu tuohon työnhaun valmentajaan, joka vaikuttaa osaavalta. Mutta löytääkö hänkään näin vanhalle ja kotona olleelle mitään
Hakalaa.
Ap

Vierailija
8/39 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 vuotta pois työelämästä on pitkä aika, ammattitaitosi vaatii päivitystä.

Asiat ovat kovasti muuttuneet ja tarttuisin oitis tuohon täydennyskoulutusmahdollisuuteen. Sen jälkeen työnsaantimahdollisuudet kasvaa oleellisesti.

Mieluummin 4 kk ilmaistyötä kuin loppuelämä työmarkkinatuella.

Olen itse kouluttautunut keski-ikäisenä ammatilliseksi opettajaksi ja nyt oman alani opetustehtävissä.

Olisiko tämä myös mahdollista sinulle?

Kouluttautuminen kannattaa aina!

Vierailija
9/39 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että sinut valitaan tuohon koulutukseen? Meilläpäin ainakin akateemisille suunnatut FEC / keko-koulutukset on tosi haluttuja.

Vierailija
10/39 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 14:26"]

9 hyviä.ajatuksia mietittäväksi. Enpä tiedä, auttaisiko tuo lisäkoulutus oikeasti mitenkään. Noin sopivia koulutuksia juuri minun osaamisalueelleni ei varmaan ole usein. Toisaalta olen nyt oikeutettu tuohon työnhaun valmentajaan, joka vaikuttaa osaavalta. Mutta löytääkö hänkään näin vanhalle ja kotona olleelle mitään Hakalaa. Ap

[/quote]

Työnhakuvalmentajan tehtävänä ei ole löytää sinulle töitä, itse ne on etsittävä. Lisäksi hän tarjoaa palvelujaan max 50 tuntia/vuosi, tavallisesti ostetaan noin 20 tuntia/ asiakas (mikä muuten maksaa noin 1200 euroa eli ei ole ollenkaan halpaa palvelua). Käytännössä sinun tulee itse etsiä työpaikkoja ja työhönvalmentajan kanssa pohtia, miten haet, mitä osaamisestasi kerrot ja millä tavalla olet valmis päivittämään hyvin vanhaa osaamistasi.

Jos et hae koulutukseen etkä pääse töihin, päädyt työkokeiluun sillä työttömyysetuudellasi.

Vierailija
11/39 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 14:26"]

9 hyviä.ajatuksia mietittäväksi. Enpä tiedä, auttaisiko tuo lisäkoulutus oikeasti mitenkään. Noin sopivia koulutuksia juuri minun osaamisalueelleni ei varmaan ole usein. Toisaalta olen nyt oikeutettu tuohon työnhaun valmentajaan, joka vaikuttaa osaavalta. Mutta löytääkö hänkään näin vanhalle ja kotona olleelle mitään Hakalaa. Ap

[/quote]

Minulle ei ainakaan työhönvalmentaja löytänyt mitään, ei edes yhtään tapaamista jonkun potentiaalisen työnantajan kanssa. Olen ollut viisi vuotta työelämästä pois ja nyt lähdin jälleen kerran opiskelemaan uutta. Opiskelu kannattaa aina!

Vierailija
12/39 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vain amk:n järjestämä koulutus, johon voi hakea tekstin mukaan yliopistokoulutettu, amk-koulutettu, työteknikko tai muuten kokemusta omaava. Taso varmaan riippuu siitä, mitä porukkaa sinne tulee.
Ap

Vierailija
13/39 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni, yli 40-vuotias DI meni tuollaiseen sen jälkeen, kun hän oli ollut lähes kaksi vuotta työttömänä eli tilanne vaikutti jo aika toivottomalta. No, siellä ilmaistyöpaikassa hän pääsi näyttämään, miten hyvä työntekijä hän oikeasti on. Niinpä hänet palkattiin ilmaistyön jälkeen samaan organisaatioon muutaman kuukauden viransijaiseksi. Viransijaisuuden aikana avautui toisessa organisaatiossa työpaikka (täysin ystäväni koulutusta vastaava, joka liippasi myös läheltä tuon täydennyskoulutuksen alaa), johon oli yli 100 hakijaa. Ystäväni tuli valituksi. Häntä olisi tuskin valittu ilman tuota täydennyskoulutusta ja erityisesti siihen liittyvää ilmaistyötä, jossa hän pääsi näyttämään taitojaan.

Vierailija
14/39 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, no tuolle.DI:lle kävi hyvin. Tuo opetuksen taso mietityttäö, kun työteknikotkin kelpuutetaan.
Minun uravalmentajani on tarkoitus oikeasti etsiä.sitä työtä konkreettisesti minulle. Sain tosin vain 5 kertaa, jotka siis ovat vasta alussa.

Vierailija
15/39 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 siis ap

Vierailija
16/39 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene koska mulle ei olisi hyötyä enään. 

Vierailija
17/39 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 perustele, miksi sulle ei enää olisi hyötyä. Ehkei mullekaan enää sitten olisi.
Ap

Vierailija
18/39 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 14:50"]

Oho, no tuolle.DI:lle kävi hyvin. Tuo opetuksen taso mietityttäö, kun työteknikotkin kelpuutetaan. Minun uravalmentajani on tarkoitus oikeasti etsiä.sitä työtä konkreettisesti minulle. Sain tosin vain 5 kertaa, jotka siis ovat vasta alussa.

[/quote]

Uravalmentaja voi etsiä työtä, mutta työnantaja on se, joka ottaa tai jättää. Miksi ihmeessä kukaan palkkaisi sellaisen, jolla on takana 8 kotiäitivuotta ja vanhentunut osaaminen?

Vierailija
19/39 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatteki sitten, että kotivuosien jälkeen on mahdotonta saada ryötä, mutta tuon lisäkoulutuksenko avulla pääsisin. Ilmaistyökin harmittaa.
Ap

Vierailija
20/39 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, noin pitkän kotonaolon jälkeen on tässä taloustilanteessa aivan mahdoton työllistyä. Samaa paikkaa hakee 100 tänä vuonna irtisanottua ja 200 viimeisen viiden vuoden aikana irtisanottua sinun seuranasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän