Saako sairaanhoitajat ja lähihoitajat jo vihdoinkin paremmat palkat?
Jos ei, niin pahoja asioita tapahtuu. Vähintään ylityö-/ vuoronvaihtokielto. Mahdollisesti lakko, tai jos se estetään joukkoirtisanoutumisia. Jännän äärellä ollaan…
Kommentit (318)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkankorotus lisää työmotivaatiota tutkitusti vain hetkellisesti. Miten korkeampi palkka auttaa huonoihin työoloihin? Eikö mieluummin pitäisi palkata enemmän hoitajia, jotta työolot olisi paremmat ja kuormitus pienempää?
Toisekseen verottaja kyllä muistaa ottaa omansa, kun palkka nousee, joten käteen ei jää juurikaan enempää.
Voi, palkataan toki ja palkattaisiin mutta kun ei ole mistä ottaa. Eli tästä päästään taas siihen tosiasiaan, että kun palkat ei houkuttele niin uusia hoitajia ei saada. Jotta uusia hoitajia saataisiin, heidät pitäisi ensin jotenkin houkutella töihin. Miten tämä on niin vaikeaa tajuta?!
Sanopa nyt ihan suoraan se tarkka summa, millä sitä palkkaa pitäisi nostaa?
Aivan eksakti summa. Ja kaikilleko sama? Siitä kopissa tk:ssa istujasta aina leikkaussalihoitajiin?
--eri
Voin palata takaisin työhöni kun peruspalkka on se 3000e. Olen th/sh, työkokemusta 20v. Lisäksi teen vielä erikoisosaamisalaa, josta ei tällä hetkellä makseta mitään lisäkorvausta. Tämäkin on aiemmin kuulunut erikoissairaanhoitoon, mutta siirretty meille ja tietenkin kysymättä sopiiko se vai ei. Mitään lisiä ei ole, koska työ ei ole vuorotyötä. Enempää en voi nykyisessä työssäni saavuttaa ja jos palkka on surkealla tasolla niin ei motivoi enää tarpeeksi. Vastuu ja työmäärä vain lisääntyy. Puolisoni on insinööri ja hänen palkkansa on 4300e. Opiskellut tasan yhtä kauan kuin minä, palkka paljon suurempi ja vastuu pienempi. Minun vastuuni ulottuu ihmishenkiin. Revi siitä.
Huutista, ja lisät päälle? Peruspalkkasi maksaisi siis veronmaksajille 72 000 euroa vuodessa, PELKÄSTÄÄN.
Siihen kaikki muut kulusi vielä vielä, lisistä puhumattakaan. Eipä sillä, ei kaltaisiasi vinkujia kukaan hoitajikseen kaipaa
'
Kannattaa lukea kunnolla, että ymmärtää mistä on kysymys. HUOM! EI ole lisiä koska päivätyö. Katsos kun meitä hoitajia on paljon päivätöissäkin ja silloin ei mitään lisiä koskaan näe. Tuo 3000e on itse asiassa sekin turhan matala. Eikä mua kiinnosta pätkääkään se paljonko mun palkkani yhteiskunnalle maksaisi. Sitä rahaa hassataan niin paljon turhuuteen. Hoitajille ei ole koskaan sitä rahaa löytynyt, muille kyllä. Nyt vaan ollaan siinä käännekohdassa, että jotain olis pakko tehdä jos jonkunlainen terveydenhuolto aiotaan Suomessa säilyttää. Mutta elämä on valintoja jne.
ITSE PUHUIT PERUSPALKASTA.
Mitä sä sekoilet?
Jos tämänhetkinen palkka on 2600e, niin sen tulisi olla 3000e VÄHINTÄÄN. Meikäläinen elelee sillä "peruspalkalla", ei ole lisiä. Kapish?! Sairaanhoitajan peruspalkka on sen 2500-2600e, jonka päälle hän voi sitten saada ne lisät jos tekee vuorotyötä. Idiootti!
ALUN PERIN KYSYIN KUINKA PALJON TEILLE PITÄÄ MAKSAA KAIKILLE LISÄÄ PALKKAA, IDIOOTTI
Sanotaan nyt vaikka 500-1000e, idiootti. Tietysti voidaan vähän katsoa, että joku vaativammassa paikassa (kuten teholla) oleva saa vähän enemmän liksaa. Älä keuhkoo.
eihän toi tee kuin 96 miljoonaa euroa vuodessa. ja tuplataan työnantajamaksuilla, eli vaivaiset 192 miljoonaa euroa vuodessa.
vaatikaa vaan sitä tonnia lisää, kun kerrotte mistä tämä summa otetaan. taikaseinästä?
Kuule ihan hiton monesta asiasta. En jaksa edes listata kaikkea. Kaiken maailman lisäsilloista, raitiovaunuhullutuksesta (Turku), Arevat, Länsimetrot - siis venymiset, paskat potilastietojärjestelmät, ansiosidonnaisten alentaminen 20 % asteittain tuo jo tuplasti tuon jne jne.
Ahaa, eli työttömät vaan koville, niin saat levittää takamustasi lisää kansliassa lojuen? =D
Tiedätkö kultapieni mitkä noista luettelemistasi jutuistakin on yksityisrahoitteisia ja mitkä ihan pakollisiakin? Olet sä pihalla yhteiskunnasta ainakin. Eli todellisuudesta vieraantunut märisijä
Voisitko hiukan avata sekavaa ajatustenjuoksuasi? Valtion ja kuntien ostot yksityisiltä = julkista rahaa menee. Huonosti hoidetut sopparit ja kilpailutukset = kankkulan kaivo, huonot ja kalliit järjestelmät = julkista rahaa kuluu, ansiosidonnainen = suurin osa julkisista rahoista, kymmenes silta jokeen = oliko pakollinen.
Jos ei mene jakeluun niin kysy lisää äidiltäsi tai tämän veljeltä, isältäsi.
Huh, onneksi en ole enää alalla.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajien palkkoja pitäisi ehdottomasti nostaa, mutta minusta noilla aloilla on mahdollisuus nostaa peruspalkkaa melko helposti. Työskentelen itse oikeasti matalapalkka-alalla ja teen keikkaa. Keikoista en saa mitään hälyrahaa ja palkka on todella pieni työkokemuksesta ja koulutuksesta huolimatta. Ei siitä sen enempää, koska "et kuitenkaan oo vastuussa ihmishengistä ja sun työtä pystyy tekemään kuka vaan". Mulla on muutama sairaanhoitaja kaverina ja he just kertoivat, että hälystä saa 150 euron erillisen korvauksen plus tietty palkka päälle. Kahdesta sunnuntaista hälynä jää melkein 800 euroa käteen. Jos olisi siirtänyt lomia, olisi saanut yli 400 euron kertakorvauksen. Ja ihan kunnallisella yliopistosairaalassa. Ei edes mitään akuuttityötä. Nämähän on älyttömän hyviä korvauksia. (ja tiedetään, ettei kaikki voi näitä tehdä) Lomien siirtoa naureskelivat, ettei varmasti siirrä tuohon hintaan. Arvostan suuresti sairaanhoitajia ja heidän tekemää työtä, mutta pikkusen nyt tulee mieleen, että kun tuollaisiin korvauksiin pääsee niin siinä on tainnut oikeasti unohtua oikeat matalapalkka-alat.
Kyllä siitä saakin maksaa, jos kysytään jäätkö vielä töihin vai haluatko kotiin perheen pariin. Jaksatko iltaan asti noita huutavia, veetuilevia potilaita, jotka huitoo päin naamaa kun yrität auttaa vessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkankorotus lisää työmotivaatiota tutkitusti vain hetkellisesti. Miten korkeampi palkka auttaa huonoihin työoloihin? Eikö mieluummin pitäisi palkata enemmän hoitajia, jotta työolot olisi paremmat ja kuormitus pienempää?
Toisekseen verottaja kyllä muistaa ottaa omansa, kun palkka nousee, joten käteen ei jää juurikaan enempää.
Voi, palkataan toki ja palkattaisiin mutta kun ei ole mistä ottaa. Eli tästä päästään taas siihen tosiasiaan, että kun palkat ei houkuttele niin uusia hoitajia ei saada. Jotta uusia hoitajia saataisiin, heidät pitäisi ensin jotenkin houkutella töihin. Miten tämä on niin vaikeaa tajuta?!
Aivan eksakti summa. Ja kaikilleko sama? Siitä kopissa tk:ssa istujasta aina leikkaussalihoitajiin?
--eri
Voin palata takaisin työhöni kun peruspalkka on se 3000e. Olen th/sh, työkokemusta 20v. Lisäksi teen vielä erikoisosaamisalaa, josta ei tällä hetkellä makseta mitään lisäkorvausta. Tämäkin on aiemmin kuulunut erikoissairaanhoitoon, mutta siirretty meille ja tietenkin kysymättä sopiiko se vai ei. Mitään lisiä ei ole, koska työ ei ole vuorotyötä. Enempää en voi nykyisessä työssäni saavuttaa ja jos palkka on surkealla tasolla niin ei motivoi enää tarpeeksi. Vastuu ja työmäärä vain lisääntyy. Puolisoni on insinööri ja hänen palkkansa on 4300e. Opiskellut tasan yhtä kauan kuin minä, palkka paljon suurempi ja vastuu pienempi. Minun vastuuni ulottuu ihmishenkiin. Revi siitä.
Huutista, ja lisät päälle? Peruspalkkasi maksaisi siis veronmaksajille 72 000 euroa vuodessa, PELKÄSTÄÄN.
Siihen kaikki muut kulusi vielä vielä, lisistä puhumattakaan. Eipä sillä, ei kaltaisiasi vinkujia kukaan hoitajikseen kaipaa
'
Kannattaa lukea kunnolla, että ymmärtää mistä on kysymys. HUOM! EI ole lisiä koska päivätyö. Katsos kun meitä hoitajia on paljon päivätöissäkin ja silloin ei mitään lisiä koskaan näe. Tuo 3000e on itse asiassa sekin turhan matala. Eikä mua kiinnosta pätkääkään se paljonko mun palkkani yhteiskunnalle maksaisi. Sitä rahaa hassataan niin paljon turhuuteen. Hoitajille ei ole koskaan sitä rahaa löytynyt, muille kyllä. Nyt vaan ollaan siinä käännekohdassa, että jotain olis pakko tehdä jos jonkunlainen terveydenhuolto aiotaan Suomessa säilyttää. Mutta elämä on valintoja jne.
Mitä sä sekoilet?
Jos tämänhetkinen palkka on 2600e, niin sen tulisi olla 3000e VÄHINTÄÄN. Meikäläinen elelee sillä "peruspalkalla", ei ole lisiä. Kapish?! Sairaanhoitajan peruspalkka on sen 2500-2600e, jonka päälle hän voi sitten saada ne lisät jos tekee vuorotyötä. Idiootti!
ALUN PERIN KYSYIN KUINKA PALJON TEILLE PITÄÄ MAKSAA KAIKILLE LISÄÄ PALKKAA, IDIOOTTI
Sanotaan nyt vaikka 500-1000e, idiootti. Tietysti voidaan vähän katsoa, että joku vaativammassa paikassa (kuten teholla) oleva saa vähän enemmän liksaa. Älä keuhkoo.
eihän toi tee kuin 96 miljoonaa euroa vuodessa. ja tuplataan työnantajamaksuilla, eli vaivaiset 192 miljoonaa euroa vuodessa.
vaatikaa vaan sitä tonnia lisää, kun kerrotte mistä tämä summa otetaan. taikaseinästä?
Ja kerrotko vielä mistä tämä luku oikein tulee? 96 miljoonaa?
Ja toisekseen jos valtion budjekti on yli 50 Miljardia vuodessa niin kai tästä voisi hoitajille hiukan enemmän lohjeta, kun esimerkiksi uusiin liikennemerkkeihin meni yli 5 miljoonaa..
12 000 euroa vuodessa kertaa 80 000 hoitajaa. En luottaisi ainakaan sinun lääkelaskutaitoihisi, kulta pieni =D
Huoh!
En ole hoitaja, naurattaa vain tuo oma yksinkertaisuutesi. Meinaat että ihan jokaiselle hoitajalle pitäisi tuo 1000€ antaa? Siis myös niille jotka tekee keikkatyönä vaikka 8h viikossa?
Ei sitä kuule ihan näin lasketa pösilö😂😂😂😂
Aha, eli se tonni lisää vaan sulle, niinkö?
Helvetin pösilö
Ma just laitoin että en ole hoitaja.
Mutta olen sitä mieltä että kyllä he ovat tuntuvan palkankorotuksen ansainneet.
Palkankorotusta ei ikinä annetaan niin että jokaiselle lyödään tonni käteen. Haloo idiootti.
Vaan ihan yleisesti korotetaan tuntipalkkaa. Mutta turha noin helvetin tyhmälle on mitään selittää.
Toivon että valittajat tulisivat katsomaan mitä työ on. Hoidat seitsämän asukasta vuoron aikana, vaihdat vaipat, suihkutat, tarjoat ruoat ja yrität vielä jutella asukkaan kanssa ja kirjaat asukkaat, jos järjestelmä on apotti kirjaus kestää tunnin, hilkka ja muut ovat kevyempiä. Laske onko tauoille sijaa vi tu n idi ootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajien palkkoja pitäisi ehdottomasti nostaa, mutta minusta noilla aloilla on mahdollisuus nostaa peruspalkkaa melko helposti. Työskentelen itse oikeasti matalapalkka-alalla ja teen keikkaa. Keikoista en saa mitään hälyrahaa ja palkka on todella pieni työkokemuksesta ja koulutuksesta huolimatta. Ei siitä sen enempää, koska "et kuitenkaan oo vastuussa ihmishengistä ja sun työtä pystyy tekemään kuka vaan". Mulla on muutama sairaanhoitaja kaverina ja he just kertoivat, että hälystä saa 150 euron erillisen korvauksen plus tietty palkka päälle. Kahdesta sunnuntaista hälynä jää melkein 800 euroa käteen. Jos olisi siirtänyt lomia, olisi saanut yli 400 euron kertakorvauksen. Ja ihan kunnallisella yliopistosairaalassa. Ei edes mitään akuuttityötä. Nämähän on älyttömän hyviä korvauksia. (ja tiedetään, ettei kaikki voi näitä tehdä) Lomien siirtoa naureskelivat, ettei varmasti siirrä tuohon hintaan. Arvostan suuresti sairaanhoitajia ja heidän tekemää työtä, mutta pikkusen nyt tulee mieleen, että kun tuollaisiin korvauksiin pääsee niin siinä on tainnut oikeasti unohtua oikeat matalapalkka-alat.
Kyllä siitä saakin maksaa, jos kysytään jäätkö vielä töihin vai haluatko kotiin perheen pariin. Jaksatko iltaan asti noita huutavia, veetuilevia potilaita, jotka huitoo päin naamaa kun yrität auttaa vessaan.
Toki. Ymmärrätkö itse kuinka suuria nuo hälyrahat on? Ylityökorvauksethan tulevat erikseen. Ei tuollaisia korvauksia makseta monessakaan työssä, ei edes niissä tuottavissa töissä oleviin, joiden palkkoihin hoitajat usein omaansa vertaavat.
Ja palkkahan on niin kova. Tule paskaa haistelemaan!
Itse en kehtaisi yleistää "hoitajat sitä, hoitajat tätä".
Itse ja läheiset saanut niin hyvää hoitoa erikoissairaanhoidossa ettei tulisi mieleenkään valittaa. Lääkärit ja hoitajat (ja muukin terveydenhuollon henkilökunta) tekevät niin tärkeää työtä etten käsitä miten kukaan edes kehtaa haukkua heitä. Yksittäistapaukset ym. on erikseen ja asiattomasta kohtelustahan voi aina valittaa jos joku kokee sellaista saaneensa. Huonoja työntekijöitä löytyy varmaan joka alalta ja semmoset on asia erikseen, ei pidä lähteä yleistämään.
Valtaosa terveydenhuollon ammattilaisista hoitaa työnsä erittäin hyvin ja venyy äärimmilleen muiden takia. Sitten täällä joku kehtaa arvostella näitä "pilleri-Tiinoja", vaikka itsekin pahemmin sairastuessaan saisi ensiluokkaista hoitoa näiltä "pilleri-Tiinoilta". Ei varmaan ymmärrä edes hävetä.
Palkasta valittaminen ei myöskään tee kenestäkään huonoa hoitajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hoitajille maksetaan jo nyt liikaa. julkisen terveydenhuollon "buranareseptejä joka vaivaan" ylläpito on jo nyt liian kallista veronmaksajille. mistä hoitajille edes maksetaan? siisti sisätyö puhtaassa ilmastoidussa valoisassa rakennuksessa. hoitajat ovat pahimpia valittajia. kuinka monta hoitajaa kuoli työtehtävissä viimeisen vuoden aikana??????????? entä kuinka monta kuoli teollisuudessa?
Siisti sisätyö? 🤣🤣 Joo sisätyö, mutta ei se eritteiden siivoaminen mitään siistiä ole.
ja ne eritteetkö tuli yllätyksenä vasta tositoimissa?
Niin kovasti viisastellaan ja auotaan päätä, mutta mitään ei mistään tajuta. Miten voi mennä mun pointti noin kovaa ohi.
Hälyrahat maksetaan jos ei ketään saada. Ihminen kaipaa myös lepoa. Hommiin vaan valittaja.
Vierailija kirjoitti:
Eikös palkat olleet selvillä jo silloin, valitsitte alan? Jos palkka ei tyydyttänyt, niin miksi silti lähditte alaa opiskelemaan? Vai tuliko palkan määrä yllätyksenä?
Sehän siinä pienessä palkassa onkin ongelma, että nuoria ei hakeudu alalle tarpeeksi. Saman rahan tienaa muualla helpommin.
Palkkoja pitäisi nostaa jos oikeasti halutaan välttää hoitajapula.
Juuri viime viikonloppuna joku koronajäljittäjä selitti vieruskaverilleen kuuluvalla äänellä tienaavansa 28 euroa tunti ja on kuulemma korona-ajan korotuksia. Tasaisella vauhdilla tuolla taksalla pääsee päälle 4000 euroon kuukausi eli paljonkos sitä palkkaa saisi olla lisää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen 3 vuorotyötä sairaanhoitajana. Kaikkia vuoroja. Käteen jäävä palkka kuukaudessa 2000-2100.Ilman lisiä jää alle 1800.
Ylitöitä tekemällä voi päästä tätä korkeammille palkoille, mutta ei se pitäisi mennä niin!
Se aiheuttaa sen, että jossain vaiheessa sairastuu, kun keho ja mieli ei palaudu. Sitten ollaan sairaslomalla, ja taas koku saa mahdollisuuden päästä niille "hyville tienesteille" oman terveytensä kustannuksella.
Jos peruspalkka olisi järkevällä tasolla, ei tarvetta näille ylitöille olisi, ja sairaslomat loppuunpalaneilta hoitajilta vähenisi.Älä puhu paskaa. Väitteesi palkastasi on jopa av-palstan mittapuulla naurettava
Täällä toinen sh jolla 30v työkokemus leikkaussalityöstä. Teen myös kolmea vuoroa. Peruspalkka 2450e+täydet kokemuslisät 200e+vuorolisiä vaihtelevasti. Tyypillinen käteen jäävä palkka on juurikin tuo 2100-2200e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki. Ymmärrätkö itse kuinka suuria nuo hälyrahat on? Ylityökorvauksethan tulevat erikseen. Ei tuollaisia korvauksia makseta monessakaan työssä, ei edes niissä tuottavissa töissä oleviin, joiden palkkoihin hoitajat usein omaansa vertaavat.
Meillä yksityisessä hoivakodissa korkein hälytysraha 50€ ja senkin saa vain jos todella pakottava tarve saada joku tekemään vuoro.
Paperimiesten liksaa pitäisi korottaa jotta voitaisiin niiden verorahoilla palkata lisää hoitajia.
Vierailija kirjoitti:
Lähestulkoon aina hoitajat ottaa esille jonkun miesvoittoisen alan, jolla tienaa enemmän. Te vaan unohdatte sen faktan, että monet insinöörit tekee tuottavaa työtä. Tietenkin hoitoalakin on siinä mielessä tuottavaa, että ennaltaehkäistään sairauksia ja hoidetaan ihmisiä eikä rahaa ja ihmishenkeä saisi laittaa vastakkain, mutta raha tätäkin maata pyörittää. Oletko kysynyt koskaan mieheltäsi, että kuinka paljon hän tuo taloon rahaa? On niitäkin myös aloja ja töitä, joissa tuottavuus on pienempi, mutta osa tuo taloon satoja tuhansia, jopa miljoonia tai parhaimmillaan kymmeniä miljoonia esimerkiksi isojen kauppojen kautta. Sitä kun miettii niin alkaa ymmärtämään, miksi näistä töistä myös maksetaan. Sairaanhoitaja on paperille laitettuna pelkkä kuluerä kunnalle. Valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Juuri viime viikonloppuna joku koronajäljittäjä selitti vieruskaverilleen kuuluvalla äänellä tienaavansa 28 euroa tunti ja on kuulemma korona-ajan korotuksia. Tasaisella vauhdilla tuolla taksalla pääsee päälle 4000 euroon kuukausi eli paljonkos sitä palkkaa saisi olla lisää?
Hänet on todennäköisesti joku vuokratyönvälitysfirma järjestänyt juurikin tuolla palkalla koronajäljitykseen. Mitä luulet kuinka kauan koronajäljittäjillä riittää vielä töitä? Kuvitteletko, että koronajäljittäjien tai testaajien palkat ovat yleisessä linjassa sairaanhoitajien palkkojen kanssa? Nyt valoja päälle siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ne isoja summia. Hälyrahoja ei tarvitsisi, jos työntekijöitä olisi tarpeeksi ja olisi toimiva varahenkilöstö. Jostain syystä vain pienellä hoitajamäärällä pyöritetaan terveydenhuoltoa. Kaikki ylityö on vapaaehtoista. Hälyrahat on nousseet, kun työntekijät on kieltäytyneet ylim vuoroista. Raha houkuttaa jonkun aikaa kunnes huomaa ettei jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Hälyrahat maksetaan jos ei ketään saada. Ihminen kaipaa myös lepoa. Hommiin vaan valittaja.
Tämä on oikeasti aika turhauttavaa, koska joka ikinen kerta nämä hoitoalan palkkakeskustelut johtaa tähän. Tämä on myös yksi syy miksi hoitajat eivät saa sympatiaa muilta. Miettikääpä vaikka ravintola-alan ympärillä olevaa keskustelua. Esimerkiksi ravintola-alan työntekijät saavat yleisesti ottaen paljon enemmän myötätuntoa ja ymmärrystä kuin hoitajat. Ja sille on syynsä. Kuten aiemmissa viestissäni sanoin, minusta tuntuu, että hoitajat ovat sokeutuneet omalle palkkatasolleen (ainakin osittain) Oikeasti nuo osan saamat hälyrahat ja muut ylimääräiset korvaukset ON isoja. Muillakin aloilla venytään ja vanutaan, tehdään ylitöitä ja haluttaisiin levätä, mutta joudutaan joustamaan. Jopa ihan pelkällä ylityökorvauksella. (jos silläkään) Mielestäni on myös viisautta jättäytyä ulos hoitoalalta, jos tietää, ettei ala kiinnosta. Aivan liikaa löytyy jo empatiakyvyttömiä ja huonoja hoitajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
--eri
'
Mitä sä sekoilet?
Kuule ihan hiton monesta asiasta. En jaksa edes listata kaikkea. Kaiken maailman lisäsilloista, raitiovaunuhullutuksesta (Turku), Arevat, Länsimetrot - siis venymiset, paskat potilastietojärjestelmät, ansiosidonnaisten alentaminen 20 % asteittain tuo jo tuplasti tuon jne jne.
Ahaa, eli työttömät vaan koville, niin saat levittää takamustasi lisää kansliassa lojuen? =D
Tiedätkö kultapieni mitkä noista luettelemistasi jutuistakin on yksityisrahoitteisia ja mitkä ihan pakollisiakin? Olet sä pihalla yhteiskunnasta ainakin. Eli todellisuudesta vieraantunut märisijä
Voisitko hiukan avata sekavaa ajatustenjuoksuasi? Valtion ja kuntien ostot yksityisiltä = julkista rahaa menee. Huonosti hoidetut sopparit ja kilpailutukset = kankkulan kaivo, huonot ja kalliit järjestelmät = julkista rahaa kuluu, ansiosidonnainen = suurin osa julkisista rahoista, kymmenes silta jokeen = oliko pakollinen.
Jos ei mene jakeluun niin kysy lisää äidiltäsi tai tämän veljeltä, isältäsi.
Huh, onneksi en ole enää alalla.
Ansiosidonnaisia ei valtio maksa. Kaikki rakentaminen luo työpaikkoja ja oheistyöpaikkoja ja helpottaa sinunkin elämääsi. Mutta sairaanhoitajien tyhmyys ei taida ollakaan mikään myytti
Kyseisen henkilön kirjoittelemat viestit kyllä tunnistaa. Niitä on koko ketju täynnä.