Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettaja oli pyytänyt lapseni tänään sivuun ja kysyi syökö lapsi aamupalaa. Ennustaakin tämä lastensuojeluilmoitusta?

Vierailija
13.09.2021 |

Lapsi, kolmasluokkalainen, vastasi että ei syö, koska ei pysty syömään aamusta kun siitä tulee paha olo. Itselläni oli joskus sama juttu, edes syömisen ajatteleminen oksetti. Vasta parin-kolmen tunnin kuluttua pystyi syömään. Mitään viestiä opettaja ei ole laittanut kotiin tai kysellyt lapselta enempää. Mikähän tässä nyt on takana?

Kommentit (413)

Vierailija
21/413 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuota kysytään yläkoulussakin, jos teini on väsynyt tai huonovointinen. Kysytään usein ensimmäisenä, että söitkö mitään aamulla. Joskus on jopa haettu keittiöstä sämpylää oppilaalle, joka valittaa heikotusta.

KKO

Vierailija
22/413 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä opettaja oli vain jostain syystä huolissaan? Jo mainitut kalpeus, väsymys, tai joku muu syy? Lasusta olisi sulle kyllä ilmoitettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/413 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen kannattaa herätä sen verran aikaisemmin, että aamiainen jo maistuu. Opettajana oli kurjaa katsella aamupäivisin kalpeita, nuokkuvia lapsia, jotka eivät olleet saaneet minkäänlaista aamupalaa.

Sinä et voi mitenkään tietää miksi joku on kalpea. Myös astmalapsi voi olla kalpea vaikka olisi syönyt aamulla full English breakfastin.

Ja jotkut vaan joutuu nykyään lähtemään todella aikaisin. Varatkaa mieluummin sinne koululle välipalamahdollisuus.

Välipalamahdollisuus on hyvä idea. Pakkaa lapselle kouluun mukaan vaikka banaani, omena ja pähkinöitä. Ne voi syödä välitunnilla.

Vierailija
24/413 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meniskö lapselle aamulla joku pieni juotava jogurtti, hedelmä tai smoothie alas? Tai edes lasillinen hedelmämehua?

Vierailija
25/413 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teineillä tätä samaa. Elimistö ei kaipaa aamupalaa.

Vierailija
26/413 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasillinen maitoa?

Kananmuna?

Vierailija
27/413 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja on täysin oikeutettu huoleensa. Koulussa työskennelleenä olen ikävästi joutunut seuraamaan ja kuulemaan, kun lapset ovat tulleet kouluun nälissään joko omaa syytään tai syystä, että vanhemmat eivät ole tuoneet jääkaappiin mitään, mitä lapsi itse osaisi aamuisin ottaa, eli liian paljon täysin holtittomia ja välinpitämättömiä vanhempia. Lapsiparat, voi lapsiparat! Ei ole oikein katsoa sivusta, kun lapsi on täysin flegmaattinen tunnilla ja kun kysyin, onko jokin huoli, niin huolena oli NÄLKÄ, se ei kuulosta kovin nykypäivältä.

Vierailija
28/413 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku omena (mitä ehdotettiin) nyt on ihan yhtä tyhjän kanssa, mutta varmaan olisi hyvä jos joisi ainakin jotain, niin kuin varmaan tekeekin? Koulussahan on usein lounas aika aikaisin ja monille se sopii hyvin päivän ensimmäiseksi ateriaksi. Ihme kyylä tuo opettaja, itse varmaan laittaisin viestin ja vaatisin selitystä ja lisäksi varmistaisin että jatkossa on suoraan minuun yhteydessä jos on huolta lapsesta. Sinä et ole hysteerinen vaan opettaja tässä hysteeriseltä vaikuttaa.

Vierailija
29/413 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja on huolissaan lapsesi jaksamisesta. Tottakai hän kysyy jos lapsi ei jaksa aamupäivällä. Se on pelkästään hyvä asia!

Vierailija
30/413 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettaja on täysin oikeutettu huoleensa. Koulussa työskennelleenä olen ikävästi joutunut seuraamaan ja kuulemaan, kun lapset ovat tulleet kouluun nälissään joko omaa syytään tai syystä, että vanhemmat eivät ole tuoneet jääkaappiin mitään, mitä lapsi itse osaisi aamuisin ottaa, eli liian paljon täysin holtittomia ja välinpitämättömiä vanhempia. Lapsiparat, voi lapsiparat! Ei ole oikein katsoa sivusta, kun lapsi on täysin flegmaattinen tunnilla ja kun kysyin, onko jokin huoli, niin huolena oli NÄLKÄ, se ei kuulosta kovin nykypäivältä.

MIKSI koulussa ei koskaan ole huolta siitä lapsen syömisestä silloin, kun se pitkä nälkä johtuu koulun toimista?

Vierailija
31/413 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsen aamuväsy tai -kiukku jatkuu, opettaja ottaa yhteyttä.

Vierailija
32/413 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisinpa nähdä sen sosiaalityöntekijän ilmeen, kun lukee lasu-ilmoitusta opettajalta: ilmoituksen syy: lapsi kertoo, että ei syö aamupalaa😂

Vierailija
33/413 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin laittaa opettajalle viestiä että miksi hän on kysynyt tuollaista lapselta. En vain haluaisi vaikuttaa hysteeriseltä.

Ap

No, laita.

Ei se ole hysteeristä, että selventää asioita.

Opettaja on huomannut lapsesi käytöksessä poikkeavaa, koska on kysynyt tuota.

Ei joko jaksa keskittyä tai on ihan naatti. Se syömättömyys näkyy.

Terveisin, ope

Vierailija
34/413 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä opettaja oli vain jostain syystä huolissaan? Jo mainitut kalpeus, väsymys, tai joku muu syy? Lasusta olisi sulle kyllä ilmoitettu.

Jos on lastensuojeluun ollut yhteydessä niin siitä saattaa tulla tieto vasta paljon myöhemmin, tai näin olen ymmärtänyt.

Vierailija
35/413 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan yh-äiti. Niitä kyylätään suurennuslasilla...

Vierailija
36/413 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisinpa nähdä sen sosiaalityöntekijän ilmeen, kun lukee lasu-ilmoitusta opettajalta: ilmoituksen syy: lapsi kertoo, että ei syö aamupalaa😂

😂😂😂

Noita on paljon, jotka ei jaksa, kun aamulla EI kotona SAA aamupalaa.

Typerys olet.

Minusta olisi hyvä, että olisi puuro halukkaille koulussa aamulla.

Vierailija
37/413 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on lastensuojeluun ollut yhteydessä niin siitä saattaa tulla tieto vasta paljon myöhemmin, tai näin olen ymmärtänyt.

Fiksu ammattilainen kertoo asiakkaalleen tekevänsä/ tehneensä ilmoituksen ja kertoo myös syyn mistä huoli noussut eikä jätä ”pommin” kertomista asiakkaalle lastensuojelulle.

Vierailija
38/413 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamupalan voi OPETELLA syömään.

Vierailija
39/413 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku omena (mitä ehdotettiin) nyt on ihan yhtä tyhjän kanssa, mutta varmaan olisi hyvä jos joisi ainakin jotain, niin kuin varmaan tekeekin? Koulussahan on usein lounas aika aikaisin ja monille se sopii hyvin päivän ensimmäiseksi ateriaksi. Ihme kyylä tuo opettaja, itse varmaan laittaisin viestin ja vaatisin selitystä ja lisäksi varmistaisin että jatkossa on suoraan minuun yhteydessä jos on huolta lapsesta. Sinä et ole hysteerinen vaan opettaja tässä hysteeriseltä vaikuttaa.

Olet kyllä ihme dorka! Opettajien tulee seurata lasten vointia. Jos opettaja kysyy lapselta aamupalan syömisestä niin se on sinun mielestä hysteerisyyttä!? Voi pyhä yksinkertaisuus!

Vierailija
40/413 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en syönyt yläasteella ikinä, ja joskus muistan kun joku opettaja vihjaili koko luokan edessä että minulla on joku syömishäiriö.. ei kyllä suoraan minua maininnut, mutta puhui oppilaasta joka ei ikinä syö koulussa. En ymmärrä miten toisten syömiset kuuluvat muille. Ei ollut syömishäiriötä todellakaan, en vaan ollut ikinä nälkäinen klo.11.

Onpa törkeää kommentointia opettajalta. Herkemmälle lapselle tuollaisesta voisi kehittyä syömishäiriö, kun tulisi tunne, että opettaja ja kaikki muut oppilaat tuijottavat ruokalassa syökö vai eikö. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä